راهنمای خرید پاوربانک Baseus

توی این مقاله پاوربانک های مختلف Baseus رو توی بازه های قیمتی مختلف از زیر 500 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومن رو با همدیگه بررسی میکنیم. ببینیم که باید به چه چیزهایی توجه و به چه چیزهایی نباید توجه بشه. ببینیم چه چیزهایی باید براتون مهم باشه و چه چیزایی تو اولویت باشه. با توجه به اینکه موقع سفر هم نزدیکه و خیلیا سفر اربعین میرن و خیلیای دیگه آخر تابستونی میخوان یه سفر تفریحی برن پس پیشنهاد میکنم با بررسی و راهنمایی خرید پاوربانک همراه موبونیوز باشید.

در ابتدا قراره به بررسی پاوربانک های برند بیسوس (Baseus) بپردازیم. این برند تو زمینه پاوربانک میتونه حرف برای گفتن داشته باشه و مدل های مختلفی داره. فقط قبل از خرید پاوربانک به دو تا نکته باید توجه بکنیم. یکی اینکه دنیا داره به ما دروغ میگه. همه میگن پاوربانک 20 هزار و 30 هزار میلی آمپر ولی اینا ظرفیت اسمی پاوربانکه و ظرفیت واقعیشون حدود نصف این ظرفیت اعلام شده­ اس. حالا بیاید ببینیم ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی چیه؟

تفاوت ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاور بانک

ظرفیت اسمی همون عددیه که پشت کارتن هر پاوربانکی میزنن. مثلاً نوشته 20000 یا 30000 و اگه ظرفیت باتری گوشی شما هم 5000 باشه، میگین اگه یه پاوربانک 20000 بگیرین پس دیگه چهار بار گوشیمو شارژ میکنم. خب عالیه! بعد که پاوربانک رو می گیرید میبینی که دو بار بیشتر نمیتونی گوشیتو شارژ کنی. بعد میگی خدایا چرا 10000 نگرفتم که هم ارزون تر و هم سبک تر بود. ولی اگه 10000 رو هم بگیری ظرفیت واقعی­ش میشه 5800 که یه بار میتونه گوشیتو شارژ بکنه. پس برای اینکه بتونی ظرفیت واقعی هر پاوربانک رو محاسبه کنی، یه فرمول ساده داره که لازم نیست خیلی درگیرش بشین. فرمولش اینه که P=IV که شما باید ولتاژ رو در آمپراژ ضرب کنید. از اونجایی که ولتاژی که باتری گوشیا می گیرن 5 ولته ولی ولتاژ خروجی پاوربانک ها 3.7 ولته یه ذره محاسبات رو سخت میکنه. وقتی محاسبه کنید می بینید که یه بخشی از این انرژی صرف تقویت ولتاژ از 3.7 به 5 ولت میشه که گوشی شما لازم داره.

پس به اون عددی که روی کارتن پاور بانک ها می نویسن، اصلاً توجه نکنید. همون طور که گفتم یه پاور بانک 10000 تو بهترین حالت میتونه 5800 و یه پاور بانک 20000 حدود 14700 ظرفیت واقعی میتونه به شما بده. به همین شکل یه پاور بانک 30000 تو بهترین حالت میتونه حدود 21000 به شما ظرفیت بده که همین جا می بینید حدود یک سوم تا یک دوم ظرفیتش نیست.

 

پاوربانک 30000 بیسوس مدل Baseus Amblight PPLG-A01 65W

با توجه به توضیحاتی که دادیم بریم سراغ بررسی پاوربانک ها. اول با یک پاوربانک 30000 شروع میکنم. قبلاً نکته هایی که در مورد پاوربانک باید بدونین رو بارها بهتون گفتم. درگاه های ورودی و خروجی­اش چی باشه؟ چه تکنولوژی هایی رو میتونه پشتیبانی کنه؟ چند وات بهتون خروجی میده؟ همه این ها رو که بذاری کنار همدیگه اون موقع میتونی که پاور بانک مناسب رو بخری.

این پاوربانک 30000 میلی آمپر ساعت 65 واته که یعنی 65 وات بهتون خروجی میده و میتونید باهاش مک بوک رو هم شارژ بکنید. اگه ظرفیت واقعی این رو محاسبه بکنید باز میبینید که ظرفیت واقعی­ش حدود 21000 تا 22000 میلی آمپر ساعت به شما ظرفیت باتری میده. مثلاً اگه یه آیفون 13 پرو مکس داشته باشین که ظرفیت باتریش حدوداً 4000 میلی آمپر ساعته، تقریباً چهار بار میتونی گوشیتو با این پاور بانک شارژ کنی. این مقدار شارژدهی خیلی جذابه! شما میتونی توی یه سفر چهار روزه از این پاور بانک استفاده بکنی و فقط گوشی خودتو شارژ کنی و ازش استفاده کنی. از لحاظ نوع درگاه در وضعیت کاملیه و هم بهتون خروجی Type-C و USB میده و همچنین ورودی Type-C داره که سریع تر شارژ بشه. یه نکته دیگه ای که وجود داره اینه که اگرچه توان خروجی 65 وات نوشته و ادعا میکنه که اینقدر شارژدهی داره و اگرچه هم این مقدار رو بهتون میده، ولی دو تا نکته داره. اول اینکه اون وسیله ای هم که قراره باهاش شارژ کنین باید این مقدار توان رو ساپورت کنه و دوم اینکه اگر دو تا درگاه رو بخواید استفاده کنید و دو گوشی رو شارژ بکنید دیگه به 65 وات نمیرسه و در عمل شما فقط برای یک گجت که بتونه توان 65 وات رو ساپورت کنه میتونید ازش استفاده کنین.

در نهایت اگر یه گوشی آیفون داشته باشید که 20 وات ساپورت میکنه این پاور بانک هم تا 20 وات میتونه بهش شارژ بده و اگر دو تا آیفون رو وصل کنید، می بینید که دچار افت توان خواهد شد. البته این افت توان طبیعیه. این پاوربانک یه نمایشگر هم داره که میزان شارژ خود پاور بانک رو بهتون نشون میده. قیمتش حدود یک میلیون و پونصد هزار تومنه. با ظرفیت 30000 میلی آمپر ساعت خوراک سفرهای طولانی چهار، پنج روزه اس. البته برای موقعی که شارژ گوشیتون رسید به 20 درصد وصلش کنید تا به 80 درصد شارژ بشه. یا مثلاً یه گوشی 5000 میلی آمپر ساعت رو میتونین به این شکل چهار تا پنج بار باهاش شارژ کنین که توی سفر میتونه خیلی جذاب باشه.

پاوربانک 20000 بیسوس مدل Baseus Super Mini 22.5W

مدل بعدی یه آداپتور 20000 میلی آمپر ساعتیه که 22.5 وات به ما خروجی میده. یه نمایشگر داره که میزان شارژ رو بهتون نشون میده که چند درصده. دو تا خروجی و یک ورودی داره که میتونین با Type-C هم شارژش کنید و هم ازش شارژ بگیرین. همچنین یه درگاه USB هم بهتون میده که فست شارژ رو پشتیبانی میکنه. در کل یه آداپتور 20000 میلی آمپر ساعتیه که ظرفیت واقعیش تقریباً میشه 12000 و خورده ای میلی آمپر ساعت که همین قضیه باعث میشه که یه گوشی آیفون یا یک گوشی اندرویدی رو دو بار بتونه شارژ کنه. خوراک سفرهای یه روزه و کوتاه مدته. با توجه به اینکه خودش هم Type-C شارژ میشه وقتی میرین سفر هر دو روز خود پاوربانک رو هم به شارژ بزنین که لازم نشه گوشیتون رو روزهای بعدی به شارژ بزنین. این پاور بانک به خاطر ظرافت و طراحی جذابش میتونه گزینه خوبی برای همراهی شما در سفرهاتون باشه. ظرفیت اسمی­ش 20000 میلی آمپر ساعته که جوابگوی نیازهاتونه و آداپتور خروجی 22.5 وات هم بهتون میده که با قابلیت فست شارژ میتونه گوشی آیفون و اکثر گوشی های سامسونگ که 25 وات هستن رو تا حد زیادی ساپورت کنه. در کل آداپتور جمع و جور و خوشگلیه و قیمتش تقریباً تو بازه 700 تا 800 هزار تومنه.

پاوربانک 20000 بیسوس مدل Baseus Adaman PPIMDA-A0A 65W

مدل بعدی باز یه مدل 20000 میلی آمپر ساعته که به خاطر بدنه فلزیش جون داره و به خاطر بدنه مقاوم و مستحکمش خوراک سفرهاییه که میخواین برین کمپ بزنید. اسم این مدل Adaman که برگرفته شده از آدامانتیونه. آدامانتیون همون فلزیه که توی Marvel استفاده میشده. اگه مارول باز باشین اینو میدونین که دقیقاً چیه. این پاور بانک وزن خیلی زیادی نداره ولی سایزش یه مقداری بزرگه. قطرش هم یه مقداری زیادی. این پاوربانک با ظرفیت اسمی 20000 تقریباً 13000 میلی آمپر ساعت بهتون شارژ میده. ورودی های Type-C و MicroUSB داره و دو تا خروجی USB بهتون میده که فست شارژه و از طرف دیگه ورودی Type-C هم برای شارژ شدن داره. تقریباً دو بار و نصفی میتونه یه گوشی اندرویدی 5000 را شارژ کنه. همون طور که گفتم به خاطر سایز و جنسش خوراک سفرهای کمپینگه چون یه مقداری فلزی و زمخت تره. بنابراین میتونه نشکن تر از مدل ها قبلی باشه. بهتون 65 وات توان خروجی میده. قیمت این محصول یک میلیون و سیصد هزار تومنه که واسه یه آداپتور با این همه امکانات میتونه منطقی باشه.

پاوربانک بیسوس 20000 مدل Qpow Digital Display PPQD 22.5W

اگه دنبال گزینه های ارزون تر هستین یه مدل 20000 دیگه رو به اسم Qpow Digital Display رو براتون بررسی میکنم. این مدل پاور بانک خود کاره. یه دسته بند طور داره که واسه سفر و کمپینگ میتونه خیلی کاربردی باشه. ظرفیتش 20000 میلی آمپر ساعته که تو این مدل هم حدود 13000 میلی آمپر ساعتش قابل دستیابیه. خروجی هاش یه دونه Type-C و یه دونه USB داره و یه دونه هم ورودی Type-C هم برای شارژ خودش داره. خودش فست شارژه و سریع شارژ میشه. نکته جذاب دسته بغلش اینجاست که خودش تبدیل به یه کابل Type-C میشه. یعنی اگه گوشی اندرویدی داشته باشین که با Type-C شارژ بشه میتونین با خود این سیمی که دسته خود پاوربانکه، شارژش کنین. بنابراین طراحیه با نمکی داره که میتونین از این کابلی که وصله بهش هم به عنوان بند و هم به عنوان سیم شارژر استفاده بکنین. این نکته که پاور بانک رو خودش کابل شارژ داشته باشه یکی از نکات باحاله. چون شما وقتی پاور بانک میخرین باید یه کابل کوتاه مخصوص پاوربانک هم بگیرید که اذیتتون نکنه. این پاوربانک کابل سرخود 22.5 وات به شما خروجی میده که اگه گوشیتون فست شارژ باشه عدد خوبی برای توان خروجیه.

این مدل یه دونه مانیتور هم داره که میزان شارژ خودش رو نشون میده. این پاوربانک 20000 میلی آمپر ساعتی با یه دونه کابل سرخود خوراک کمپ های کوتاه مدته. حتی اگه توی سفری هستین که باز به برق دسترسی دارین میتونین هر سه روز یه بار این پاور بانک رو شارژ کنین و تا دو روز بعدش گوشیتون رو باهاش شارژ کنید. قیمت این مدل تقریباً 840 هزار تومنه که میتونه گزینه مناسبی واسه سفرهای نه چندان طولانی شما باشه. طراحی این پاوربانک به شکلیه که به نظر خانوما بیشتر می پسندن. طراحیش با نمکه و یه ذره تپله. خیلی بلند نیست و همون طور که گفتیم نمایشگر هم داره.

 

پاوربانک 20000 بیسوس مدل Baseus Adaman 22.5W

مدل آدامان متال دیجیتال دیسپلی کوییک شارژ هم یه مدل دیگه­ ی 20000 میلی آمپر ساعتی از همین برنده. جنس بدنه ­اش مثل مدل قبلی فلزیه با این تفاوت که توان خروجی­ش 22.5 واته یعنی یه مقداری توان خروجی کمتری نسبت به مدل قبلی بهتون میده. ظرفیتش مثل مدل قبلی 20000 میلی آمپر ساعته که حدود 12000 تا 13000 تاش قابل دسترسه. با این ظرفیتی که داره میتونه تا سه با گوشیتون رو شارژ کنه. البته مقدار شارژی که مد نظر ماست 20 تا 80 درصده. نکته اینجاست که شما وقتی گوشیتون رو به شارژ میزنین، چرا 50 درصد اولش خیلی سریع شارژ میشه؟ چون ولتاژی که داره میگیره ولتاژ بیشتریه ولی به مرور به خاطر گرم شدن یا عوامل دیگه، توانایی دریافت ولتاژ کمتری رو داره. پس ترجیحاً اولاً که گوشیتون رو از 20 تا 80 درصد تو شارژ بزنین. دوماً اگر که با پاوربانک گوشیتون رو شارژ بکنید، نذارید بیشتر از یه حدی شارژ بشه. یعنی از 80 به بالاتر رو دیگه نذارید با پاوربانک شارژ بشه، چرا؟ چون فشار زیادی به پاوربانک میاد و توان بیشتری ازش گرفته میشه که در نتیجه باعث میشه که پاور بانک بیشتر گرم بشه و همین قضیه ظرفیت واقعی پاوربانک باز توی شارژهای بالا دادن بهش فشار بیاد و باز کمتر بشه.

پس توصیه ما اینه که برای شارژ کردن بشتر از 70 یا 80 درصد از پاوربانک استفاده نکنید و بذارید تا 80 شارژ بشه و دیگه بکشید و وقتی دوباره شارژ وسیله­ تون رو 20 درصد اومد دوباره به پاور بانک بزنید تا وقتی که 70 درصد شارژ میشه. حالا اگه با آداپتور خود گوشی بیشتر شارژ کنین اشکال نداره ولی به پاور بانک این فشار رو نیارید. این مدل هم دوباره یه نمایشگر خیلی خوشگل داره. جنس بدنه ­اش فلزی و توی سفرهای مختلفی که میرید میتونه مقاوم باشه. بهتون خروجی های Type-C و USB میده و خودش هم میتونه با Type-C و میکرو شارژ میشه و قابلیت فست شارژ هم داره که زمان کمتری رو از شما میگیره. قیمت این مدل حدود 700 هزار تومنه. این مدل میتونه عملکرد فوق العاده خوبی از خودش بهتون بده. ظرفیتش 20000 میلی آمپر ساعته و همون طور که گفتم به درد سفرهای خیلی خفن نمیخوره. اگه دنبال سفرهای پنج شش روزه هستین برید سراغ مدل های 30000 که بهتون حدود 20000تای واقعی بده. ولی گه سراغ مدل های 20000 تایی برید بیشتر از 12 تا 13هزار تا نمیتونه بهتون شارژ بده.

پاوربانک بیسوس 10000 مدل Qpow Digital Display PPQD 20W

اما بیسوس چند تا مدل 10000 میلی آمپر ساعت هم داره. جزو پاور بانک هاییه که هممون باهاش آشنایی داریم. پاور بانک هایی که خیلی شسته رفته و تر و تمیزن و خروجی و ورودی های درست و حسابی دارن. این محصول که مدل کیوپو دیجیتال دیسپلی 20 وات توان خروجی داره و ظرفیتش 10000 میلی آمپر ساعته. یعنی اگر یه گوشی اندرویدی دارید که ظرفیت باتری­ش 5000 میلی آمپر ساعته یک بار میتونه از صفر تا صد فول شارژش بکنه یا میتونید دو بار شارژ گوشیتون رو از 20 تا 70 درصد افزایش بدین. ظرفیت واقعی یک پاور بانک 10000 میلی آمپری یعنی حدود 5800 یا تو بهترین حالت 6000 میلی آمپر ساعت ظرفیت واقعیشه. اگه 1000 میلی آمپر ساعتش هم برای گرما و انرژی هدر رفت در نظر بگیریم تقریباً میتونین یه بار گوشی رو باهاش شارژ کنین. پس حواست به این قضیه باشه چون ربطی به برند و کیفیت نداره و هر پاور بانک یه ظرفیت اسمی و یه ظرفیت واقعی داره. البته اگر برید برندهای متفرقه بگیرین علاوه بر اینکه به دلیل ضعیف بودن مدارهای داخلی احتمال خرابی­ش بیشتره، احتمال اینکه ظرفیت واقعی­ش به خاطر ضعف مدار و هدر رفتن بیشتر انرژی کمتر از محاسبات شما باشه.

این پاور بانک دو تا خروجی بهتون میده و دو تا ورودی Type-C و MicroUSB داره که از Type-C این محصول میتونین به عنوان خروجی هم استفاده بکنین. قیمت این پاوربانک زیر 500 هزار تومنه. این محصول برند درستیه و قیمتش 430 هزار تومنه. نمایشگر این محصول میزان شارژ خودش رو بهتون نشون میده و خیلی سبکه و تو رنگای مختلف میتونین تهیه کنین.

 

پاوربانک بیسوس 10000 مدل Baseus Mini S PPXF-A09 15W

مدل مینی اس دیجیتال دیسپلی یک مدل 10000 میلی آمپر ساعتیه که نسبت به مدل های قبلی ظریف تر و با نمک تره. دو تا خروجی Type-C و USB داره و یه دونه ورودی Type-C داره. البته با لایتنینگ هم شارژ میشه و اگر اندروید باز خفنی هستید خودش هم یه دونه کابل  Type-C داره که میتونین مستقیماً گوشی های اندرویدی­تون رو باهاش شارژ بکنید. کابل متصل بهش داخل پاور بانک میره و میشه به عنوان یه گیره یا بند ازش استفاده کرد. این محصول رو میتونین برای مسافت های کوتاه و نیازهای روزانه با خودتون بیرون ببرین و یه بار میتونه بهتون شارژ بده تا دوباره برگردید خونه و دوباره هم پاوربانک و هم گوشیتون رو شارژ کنید. بنابراین به درد سفر نمیخوره! این محصول خیلی ظریفه و کابلش به نظر من جذابه و دیسپلی روش شارژ خودش رو بهتون نشون میده. قیمت این مدل زیر 500 هزار تومنه. برند این محصول (بیسوس) هم برندیه که از بابت پاوربانک هاش میتونین خیالتون راحت باشه. یک برنده که توی بازار خیلی زیاده و امتحان خودش رو پس داده. نکته دیگه ای که لازمه گفته بشه اینه که توان خروجی­ش 15 واته. پس یعنی اگه یه گوشی 25 وات دارید احتمالاً نمیتونین با سرعت آداپتور خود گوشی، با این پاوربانک گوشیتون رو شارژ کنید.

پاور بانک وایرلس 10000 بیسوس Baseus Dual coil Wireless 20W

مدل آخری که بررسی میکنیم یه مقداری متفاوت از مدل های قبلیه چون به صورت وایرلس هم میتونین باهاش گوشیتون رو شارژ کنین. این مدل یه نمایشگر داره و دو تا خروجی Type-C و  USB داره و ورودی Type-C هم داره که میتونین از این طریق شارژش کنین. برای شارژ وایرلس روی بدنه­ اش یه مگنت داره که میتونین گوشی رو بچسبونید بهش و گوشیتون رو به صورت وایرلس شارژ بکنید. این قابلیتش هم مشکلی با دوربین و بیرون زدگی دوربین نداره. توان شارژدهی این مدل از طریق کابل 20 وات و از طریق وایرلس 15 واته. به نظر من این مدل میتونه گزینه مناسبی باشه برای کسانی که درگیر کابل نیستن. طبیعتاً سرعت شارژ وایرلس خیلی کمتر از شارژ کردن با کابله. ظرفیت این مدل 10000 میلی آمپر ساعته. یعنی اگه بترکونه هم یه گوشی آیفون رو میتونه یه بار و نصفی شارژ کنه و طبیعتاً از طریق وایرلس خیلی دیر شارژ میکنه. ولی به هرحال این شارژر وایرلس و مگنتی که خود اپل و کمپانی های دیگه روی محصولاتشون میذارن واسه یه دسته از آدما جذابه.

طراحی و جنس و مدل ساخت این پاور بانک هم جوریه که مزاحمتی برای بیرون زدگی دوربین به وجود نمیاره. همچنین خیلی تو دسته و قطر گوشی رو خیلی اضافه نمیکنه و شما میتونین از وایرلس یا کابلش استفاده بکنید. قیمت این مدل حدود 850 تا 860 هزار تومنه که هم وایرلس بودن و هم داشتن دو تا درگاه و طراحی  و کیفیت جذابش میتونه ارزش خریدش رو بالا ببره.

 

جمع بندی

در آخر اگر دنبال سفر هستین، مثلا پیاده روی اربعین یا سفرهای تفریحی آخر تابستون میخواین برید، سراغ پاوربانک های با ظرفیت بالا مثل مدل های 30000 میلی آمپر ساعت برید. که بتونن 20000 میلی آمپر ساعت شارژ واقعی بهتون بدن. اگرم نمیخواین پاور بانک همراهتون خیلی سنگین باشه و اصلا استفاده آنچنانی نداره براتون، مدل های 20000 میتونه گزینه جذاب و با ارزش خرید بالایی باشه براتون. چرا؟ چون هم به خاطر ظرافت طراحی­ ای که نسبت به مدل های 30000تایی دارن هم میتونین سر کار و توی شهر ازش استفاده کنید و هم میتونید به خاطر ظرفیت 20000 تاییشون توی سفر هم ازش استفاده بکنین. ولی پاور بانک های 10000 میلی آمپر ساعتی واسه مصارف روزانه مناسبه. مثلا برای شارژ کردن گوشی تو مترو یا سرکار و تو راه که شارژتون تموم میشه میتونین ازش استفاده کنید.

پس برای خرید یک پاور بانک مناسب حواستون به ظرفیت اسمی و واقعی و توان خروجی باشه. قبلاً در مورد راهنمای خرید پاور بانک مطلب تهیه کردیم. اما در مورد پاوربانک های برند بیسوس باید گفت برندیه که امتحانش رو پس داده و توی ایران میتونین با خدمات نمایندگی محصولات بیسوس و با خیال راحت در کنار قیمت مناسب این برند رو تهیه کنید.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۴ شهریور, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 72
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nurse

تجربه استفاده از این برند ، خوب بوده ؟

۱۷ مرداد ۱۴۰۲
anti.gen

کاش اینم میگفتی که هرکدومش حدودا چقدر طول میکشه تا شارژ بشن؟

۱۳ آبان ۱۴۰۱
Mahdi2005

دمت گرم مهدی شجاری ❤️❤️

۰۸ مهر ۱۴۰۱
afsheen

با این اوصاف فقط مدل ۳۰ هزارش برای مسافرتها و مواقع ضروری جوابگوعه

۲۷ شهریور ۱۴۰۱
Behnad1389

عشقی

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
mohammad756

عالیی

۲۲ شهریور ۱۴۰۱
samira_1400t

کارت درسته

۲۲ شهریور ۱۴۰۱
tahamousavi

هم ویدیو خوب بود هم پاوربانکا هم نکات کاربردی ای که گفتی…

۲۲ شهریور ۱۴۰۱
alirezanikkhah

بیسوس همیشه کارش درست بوده 👍👍👍

۲۲ شهریور ۱۴۰۱
AR7981

سلام
دمتون گرم میخواستم مهم ترین جذابیت پاور بانکهای بیسوسو بگم یادت رفت بگی
اونایی ک 65 واتن با شارژر 65 وات خود بیسوس تو 90 تا 100 دیقه شارژ میشه ک واقعا عالیه من عاشقشم چون خودم مدل ppjl65c رو دارم و اصن این سبک مدل رو بهش اشاره نکردی ک سیم نارنجی دارن

۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    Behnad1389

    شاید حواسشون نبوده

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱