اضافه شدن قابلیت های هوش مصنوعی محور به Google Maps

گوگل مپ، یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای مسیریابی در دنیاست که توسط شرکت گوگل ارائه می‌شود. گوگل مپ با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، به کاربران امکان می‌دهد تا مکان‌ها را با دقت بالا بیابند و مسیریابی دقیقی را برای رسیدن به مقصد‌های خود انجام دهند. همچنین با به تصویر کشیدن مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری با امکان مشاهده از زوایای مختلف، گوگل مپ یکی از بهترین دوست‌های ما در مسافرت‌ها و زندگی روزمره است. اما خبرها حاکی از آن است که Google Maps در هفته‌ها و ماه‌های آینده مجموعه‌ای از ویژگی‌های تقویت‌شده با هوش مصنوعی را دریافت می‌کند، از جمله نمای همه جانبه برای مسیرها، توسعه لنز در نقشه‌ها و موارد دیگر. بنابراین گوگل مپ قراره از هوش مصنوعی کمک بگیره و در آپدیت جدیدش جذاب‌تر و پیشرفته‌تر شود و به شما کمک می‌کند تمام جنبه‌های سفر خود را در نظر بگیرید. با موبونیوز همراه باشید تا این قابلیت‌های هوش مصنوعی محور در Google Maps را با هم بررسی کنیم.

 

تجربه چند بعدی با گوگل مپ

طبق آنچه که در وبلاگ گوگل منتشر شده با به‌روزرسانی Immersive View از این پس کاربران در گوگل مپ تجربه دیدن مسیرها برای رانندگی، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری را به صورت «چند بعدی» خواهند داشت که می‌تواند مسیر دوچرخه، پیاده‌روها، تقاطع و حتی گزینه‌های پارک را در مسیر انتخابی خود نشان دهد. این ویژگی از هوش مصنوعی برای ترکیب هزاران نمای خیابان و تصویر هوایی برای ایجاد یک نمای سه بعدی واقع گرایانه از مکان‌ها استفاده می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد قبل از بازدید پیش‌نمایش آن را مشاهده کنند. این قابلیت هم‌اکنون برای شهرهای منتخب در آمستردام، بارسلونا، دوبلین، فلورانس، لاس وگاس، لندن، لس آنجلس، میامی، نیویورک، پاریس، سان فرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل، توکیو و ونیز برای کاربران اندروید و iOS ارائه شده است.

گوگل مپ چند بعدی

همچنین در آپدیت جدید گوگل‌مپ از طریق یک قسمت جدید شما می‌توانید اطلاعات مربوط به هواشناسی را مشاهد کنید و از این جالب‌تر Immersive View با کمک هوش مصنوعی مشخص می‌کند که در یک زمان مشخص چه تعداد خودرو ممکن است در مسیر شما حضور داشته باشند و ترافیک در زمان‌های مختلف روز به چه شکل می‌باشد.

 

قابلیت لنز در Google Maps فعال می‌شود

این ویژگی گوگل مپ با استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی با استفاده از دوربین گوشی‌های خود موارد اطراف خود را پیدا کنند و در محیط‌های جدید به طور موثر حرکت کنید و درباره آن‌ها مطالعه کنند. لنز در Maps که قبلاً با نام Search with Live View یا جست‌و‌جو با نمای زنده‌ شناخته می‌شد اکنون در بیش از ۵۰ شهر در سراسر جهان، از جمله آستین، لاس‌وگاس، رم، سائوپائولو و تایپه در دسترس است. کاربران گوگل مپ با این ویژگی می‌تواند از دوربین گوشی خود به عنوان یک ابزار واقعیت ‌افزوده استفاده کنند و زمانی که آن را به سمت جهت‌های مختلف می‌گیرند، مکان‌های نزدیک به خود را پیدا کند.

لنز در گوگل مپ

مثلا می‌توانید روی نماد لنز در نوار جستجو کلیک کنید، گوشی خود را در جهت‌های مختلف بگیرید و فوراً اطلاعاتی درباره دستگاه‌های خودپرداز، ایستگاه‌های اتوبوس، رستوران‌ها، کافه‌ها و سوپرمارکت‌ها اطراف رو داشته باشید.

 

تصاویری پیشرفته‌تر از ساختمان‌ها و بزرگراه‌ها

Google Maps در آپدیت جدید خود قرار هست تصاویر پیشرفته‌تری از ساختمان‌ها و جزئیات بهتری از خطوط در بزرگراه‌ها را با رنگ‌های جدید ارائه کند و این تغییرات سبب می‌شود که این ابزار دقیق‌تر و حالتی واقعی‌تر پیدا کند. این به روز رسانی به تدریج در ماه های آینده در 12 کشور از جمله ایالات متحده، کانادا، فرانسه و آلمان قابل دسترس خواهد بود.

 

جزئیات شارژ خودروهای الکتریکی EV

شارژ خودروهای الکتریکی، یک تحول جذاب و بسیار مهم در صنعت حمل و نقل جهانی است که به سرعت به عنوان یک پاسخ پایدار به چالش‌های محیط‌ زیستی و انرژی معرفی شده است. با گذشت زمان، خودروهای الکتریکی به‌عنوان نماینده‌ای از تکنولوژی پاک و دوستدار محیط‌ زیست در جاده‌ها و خیابان‌ها ظاهر شده‌اند.

شبکه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در حال گسترش در سراسر جهان هستند، و به رانندگان این امکان را می‌دهد تا خودروهای خود را به راحتی شارژ کرده و به سفرهای خود ادامه دهند.

گوگل مپ در خودرو های الکتریکی

گوگل مپ در آپدیت جدید خود نقشه‌های خود را برای خودروهای الکتریکی توسعه می‌دهد و به رانندگان خودروهای الکتریکی داده‌های ایستگاه‌های شارژ را با اطلاعات بیشتری ارائه می‌دهد، از جمله سازگاری شارژر، گزینه‌های سرعت شارژ و وضعیت آخرین استفاده. این سبب می‌شود رانندگان خودرو‌های الکتریکی متوجه شوند که یک شارژر با وسیله نقلیه آن‌ها سازگار است یا نه و سرعت شارژ آن به چه میزان است. علاوه بر این، می توانید بررسی کننند که آخرین بار چه زمانی از شارژر استفاده شده و مطمئن شوند که به سمت ایستگاه شارژر می‌روند که می‌توانند از آن استفاده کنند. و این برای سازنده‌های خودرو که برای سیستم‌های ناوبری داخل خودروهای خود از گوگل مپ استفاده می‌کنند می‌توانند با استفاده از Places API جدید، اطلاعات هم‌زمان ایستگاه‌های شارژ مثل مکان، نوع دوشاخه و سرعت شارژشان را مستقیماً در صفحه‌ی خود نشان دهند. این به‌روزرسانی هم‌اکنون برای دستگاه‌های آندروید و iOS در ایالات متحده در دسترس است.

 

جستجو در نقشه‌های گوگل

گوگل مپ از این پس در آپدیت جدید به جستجوی کاربران پاسخ دقیق‌تری می‌د‌هد. برای مثال شما وقتی اسم یک نوشیدنی یا یک مزرعه را سرچ می‌کنید، نتایج با تصویر مکان‌هایی که با ترجیحات و علایق شما مطابقت دارند و نزدیک‌تر هستن را ارائه می‌کند. این ویژگی اکنون در فرانسه، آلمان، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده در دسترس است و در کشورهای بیشتری به زودی فعال می‌شوند.

 

جمع بندی

گوگل مپ با این ویژگی‌های جدیدی که توسط هوش مصنوعی قرار است به آن اضافه شود و در آپدیت جدیدش ببینیم به ابزاری بسیار قدرتمندتر در حوزه مسیریابی تبدیل خواهد شد و به کاربران کمک می‌کنند تا به شیوه‌های جدید و نوآورانه‌تری جهان اطراف خود را جستجو و مسیریابی کنند و همین باعث میشه افرادی کمتر در خیابان‌ها و مسافرت‌ها برای یافتن مکان مورد نظر خود سردرگم باشند. باید ببینیم آیا کاربران به این قابلیت‌های جدید گوگل مپ پاسخ مثبتی می‌دهند یا باعث سردرگمی کاربران با وجود قابلیت‌های بی‌شمار می‌شود.

سوالات متداول
(5 سوال)
ویژگی Immersive View در گوگل مپ چیست؟

ویژگی Immersive View امکان تجربه دیدن مسیرها به صورت چند بعدی در گوگل مپ را فراهم می‌کند. این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی و ترکیب هزاران نمای خیابانی و تصاویر هوایی ایجاد می‌شود تا به کاربران امکان مشاهده دقیق مسیرها برای رانندگی، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری را بدهد. این ویژگی اکنون برای شهرهای منتخب در جهان در دسترس است.

ویژگی لنز در گوگل مپ چگونه کار می‌کند؟

ویژگی لنز در گوگل مپ به کاربران امکان مشاهده اطلاعات مربوط به اجسام و مکان‌ها اطراف خود با استفاده از دوربین گوشی‌های خود را می‌دهد. کاربران می‌توانند دوربین را به جهت‌های مختلف بگیرند و اطلاعاتی درباره ایستگاه‌های اتوبوس و مکان‌های دیگر را در نزدیکی خود ببینند.

چگونه گوگل مپ به رانندگان خودروهای الکتریکی کمک می‌کند؟

گوگل مپ در آپدیت جدید خود اطلاعات ایستگاه‌های شارژ برای خودروهای الکتریکی را ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل سازگاری شارژر، گزینه‌های سرعت شارژ و وضعیت آخرین استفاده از شارژر است.

چگونه گوگل مپ جستجوها را بهبود داده است؟

در آپدیت جدید، گوگل مپ به کمک هوش مصنوعی نتایج جستجوها را بهبود داده و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهد. برای مثال، وقتی کاربران نوشیدنی یا مکان‌های مشابه را جستجو می‌کنند، نتایج با تصاویر مکان‌هایی که با ترجیحات و علایق آن‌ها مطابقت دارند و نزدیک به مکان فعلی آن‌ها هستند نمایش داده می‌شود.

چگونه این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند تجربه استفاده از گوگل مپ را بهبود بخشند؟

این به‌روزرسانی‌ها با بهبود تجربه کاربری و افزایش دقت و دسترسی به اطلاعات مفید در گوگل مپ می‌توانند تجربه استفاده از این ابزار را بهبود بخشند. امکانات مانند تجربه دیدن مسیرها به صورت چند بعدی، مشاهده اطلاعات ایستگاه‌های شارژ برای خودروهای الکتریکی و بهبود جستجوها با تصاویر مکان‌های مشابه، کاربران را در یافتن مکان‌های مورد نظر خود و مسیریابی دقیق‌تر کمک می‌کنند.

نویسنده : تیم تولید محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 12
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
godrati

خیلی جالبه

۱۸ آبان ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

داره جالب میشه 👌🏻

۱۸ آبان ۱۴۰۲
Mohammadreza138

عالی

۱۵ آبان ۱۴۰۲
mms2099

ایده: بهترین سایت های هوش مصنوعی برای ویرایش عکس و فوتوشاپ

۱۴ آبان ۱۴۰۲
alirezanikkhah

محشر 👍👍👍👍

۱۴ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

پوینت لنزش خیلی خوبه

۱۳ آبان ۱۴۰۲
Sorosh1365

عالیه ولی به پای ویز نمیرسه

۱۳ آبان ۱۴۰۲
Noshadi72

اطلاعات عالی

۱۳ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوبه ایول

۱۳ آبان ۱۴۰۲
Hossein713

خیلی عالی بود. این قابلیت ها برای برخی افراد کمک زیادی محسوب میشه

۱۳ آبان ۱۴۰۲
Nurse

بررسی های موبایلی جذابیت بیشتری دارن

۱۳ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

اخبار هم میزاری اخبار موبایلی بزار چیه این

۱۳ آبان ۱۴۰۲