اولین دستگاه تاشو اپل به جای iPhone میتونه iPad باشه!

اخبار و شایعاتی به گوش میرسه که به نظر میاد زمان زیادی قرار نیست منتظر بمونیم و اپل قراره به زودی پا به میدون تاشوها بذاره. شواهد نشون میده اولین تاشوی سیب محبوب همه، قرار نیست یک iPhone باشه، بلکه یک iPad هست! در این پست تمام خبرها و شایعاتی که از این محصول پرحاشیه منتشر شده رو جمع آوری کردیم. با موبونیوز همراه باشید تا ببینیم اولین دستگاه تاشو اپل میتونه چه مشخصات و امکاناتی داشته باشه.

 

اولین دستگاه تاشوی اپل، میتونه یه iPad باشه؛ نه iPhone!

با اینکه از معرفی اولین گوشی هوشمند تاشو، 5 سالی میگذره، ولی قطعا شما کمتر کسی رو دیدین که به خرید این دستگاه‌های گرون قیمت و نه چندان مقاوم فکر کنه! البته تقریبا تمام کمپانی‌های تولید کننده موبایل، یه گوشی تاشو معرفی کردن تا نشون بدن از تکنولوژی‌ها عقب نیستن و خودشون رو به رقابت رسوندن.
سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو، گوگل، موتورولا و وان‌پلاس، همه حداقل یه گوشی هوشمند تاشو (از نوع flip یا fold) برای ارائه دارن و این وسط تنها اسم بزرگی که هنوز توی بخش تاشوها، عرض اندامی نکرده، اپل هست. اخبار و شایعاتی که به گوش میرسه نشون دهنده اینه که اپل میخواد با یه iPad تاشو وارد این بازار بشه و رقابت رو شروع کنه و مثل همیشه سعی میکنه متفاوت از برندهای دیگه بازار و در جهتی مخالف حرکت کنه!

 

چرا iPad قبل از iPhone؟

به نظر میرسه مراحل طراحی این دستگاه به پایان رسیده و اپل لولای خاص خودش رو طراحی کرده. دیزاین لولایی که مقاوم باشه، گرد و خاک بهبش نفوذ نکنه و روی صفحه مشخص نباشه، قطعا مهم‌ترین بخش یه دستگاه Fold هست. در واقع اپل میخواد با برداشتن سنگ بزرگ‌تر و تولید یه iPad تاشو و نشون دادن قدرتش در متحول کردن دنیای تبلت‌ها، تا حد زیادی فروش iPhone تاشوی خودش رو در آینده‌ی نه چندان دور تضمین کنه. تامین کننده‌ی اصلی نمایشگرهای OLED در دنیا، سامسونگ و LG هستن اما به نظر میرسه که اپل قصد داره با شرکای خودش، نمایشگر OLED جدیدی رو طراحی کنه. احتمالا لایه اصلی جامعۀ مصرف کننده که اپل برای آیپد تاشو در نظر داره، افرادی هستند که به دنبال یک دستگاه جدید و متفاوتن و از تکنولوژی پیشرفته لذت می‌برند.

لولای ایپد تاشو

 

زمان عرضه iPad تاشو

با توجه به اطلاعات لو رفته از تامین کننده‌های قطعات اپل، کارخانه Anjie Technology در چین، و صحبت‌های یه تحلیلگر بازار به نام Ming-Chi Kuo در ایکس (توییتر سابق) به نظر میرسه که تولید iPad تاشو، از ابتدای 2024 آغاز میشه و احتمالا اپل تا اواخر 2024 یا اوایل 2025، رسما این محصولش رو معرفی میکنه.

 

قیمت احتمالی iPad تاشو

در حال حاضر بزرگترین iPad Pro M2 با نمایشگر 12.9 اینچی و حافظه 256 گیگابایتی، 1200 دلار قیمت داره. با توجه به اینکه به نظر میاد اپل قصد داره پیشرفته‌ترین محصول ممکن رو داشته باشه؛ میتونیم انتظار استفاده از پردازنده‌ای قوی‌تر از M2 توی این دستگاه رو داشته باشیم و حتی قیمت پایه 2000 دلاری هم نباید ما رو متعجب کنه!

 

سخن پایانی

با اینکه به صورت رسمی چیز زیادی درباره محصول جدید Apple نمی‌دونیم ولی توی این نقطه، تقریبا مطمئنیم که اولین تاشوی اپل، یه iPad هست نه iPhone! با وجود ورود دیرهنگام اپل به بازار محصولات تاشو، سیاستی که در پیش گرفته میتونه به نفعش باشه و ورودش به این عرصه با یک iPad قابل اعتماد، موفقیتش رو توی فروش iPhone تاشو تضمین کنه. نظر شما چیه؟ فکر میکنید آیپد تاشو میتونه یه نقطه عطف توی دنیای تاشوها باشه؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 11
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Mhch8877

2000 دلار بدیم تبلت تاشو بخریم!
با این پول میشه یه گوشی خوب با یه لپتاپ خوب خرید کیفشو برد.

۰۹ بهمن ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

چه جالب

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Ali.J.4

۲۰۰۰ دلااررررر😶😶😶😶

۰۸ آبان ۱۴۰۲
matin 777777

چه کاریه تبلت تا شو بخریم؟
با این قیمتش میشه لپتاپ گرفت

۰۶ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

دوباره همه برند ها دارن نسخه های تاشو میزنن خیلی خوبه

۰۶ آبان ۱۴۰۲
Nurse

گوشی تاشو که جا نیافتاد؛ شاید تبلت تاشو استقبال بشه!

۰۶ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

که چی مثلا

۰۶ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

از گوشی تاشو بهتره ولی خب واقعا به چه کاری میاد آخه

۰۶ آبان ۱۴۰۲
Hossein713

جالب خفن کاربردی

۰۶ آبان ۱۴۰۲
Hwman

خفن میشه منتظررونمایی ازش هستم

۰۶ آبان ۱۴۰۲
m.s.r

کاربردی تر از گوشیه بنظر من

۰۶ آبان ۱۴۰۲