رونمایی از اپل واچ X با طراحی متفاوت و قابلیت‌های جدید!

اپل واچ، ساعت هوشمند شرکت اپل، از زمان عرضه در سال 2015 تا الان با توجه به تغییرات و پیشرفت‌هایی که داشته و به دلیل طراحی شیک، عملکردهای متنوع و سازگاری با آیفون، به انتخابی محبوب برای کاربران اپل تبدیل شده است. طبق گزارش‌های متعدد در سال 2023، اپل واچ پرفروش ترین ساعت هوشمند در جهان بود و 31.2 میلیون دستگاه فروخت. این رقم نشان دهنده رشدی 15 درصدی نسبت به سال 2022 است.

طبق شایعاتی جدید به نظر می‌رسد ساعت هوشمند جدید اپل که نسل دهم این ساعت می‌باشد، به مناسبت دهمین سالگرد عرضه نسل اولیه اپل واچ با نام Apple Watch X عرضه شود. خبرها حاکی از آن است که اپل تصمیم دارد در سال جاری میلادی تغییرات زیادی در لاین ساعت هوشمند خود انجام دهد. به طوریکه پیش بینی می‌شود اپل واچ آتی با طراحی جدید، ویژگی های نوین ردیابی سلامت و یک سیستم اتصال بند بهینه‌تر ارائه شود. به احتمال زیاد اپل واچ با طراحی و ویژگی‌های جدیدی در راه است و طراحی نازک تر و بندی مغناطیسی خواهد داشت.

 

اولین جزئیات طراحی اپل واچ X فاش شد!

رندرهای فاش‌شده در شبکه اجتماعی ایکس که بر اساس شایعات و افشاگری‌های اخیر ساخته شده‌اند، ظاهر احتمالی اپل‌ واچ ۱۰ را به نمایش می‌گذارند. احتمالاً بزرگ‌ترین تغییر طراحی در اپل‌واچ X مکانیسم بند مغناطیسی خواهد بود و این به معنای خداحافظی با بندهای قدیمی است که فضای کمتری را اشغال و راه را برای طراحی نازک و ظریف‌تر هموار می‌کند. یکی از نکات قابل توجه در این شایعات، ظاهر نازک‌تر این دستگاه است که به نظر می‌رسد تا ۱۰-۱۵٪ نازک‌تر از مدل‌های فعلی خود خواهد بود. این طراحی به همراه مجموعه امکانات پیشرفته‌تر و ویژگی‌های بهبود یافته، نشان از تلاش شرکت اپل برای ارائه یک تجربه کاربری بهتر دارد.

رندرهای فاش شده اپل واچ ایکس

در رندرها می‌توانیم طراحی باریک‌تر و دکمهٔ چرخان Digital Crown و دکمهٔ اکشن مشابه با اپل‌واچ اولترا را ببینیم. قبلا شایعه شده بود اپل واچ جدید با نمایشگر میکروال ای دی عرضه می شود، اما به نظر میرسد اپل‌واچ جدید همچنان از نمایشگر اولد استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که نمایشگر جدید روشن‌تر و کم‌مصرف‌تر باشد تا به شارژدهی طولانی‌تر باتری کمک کند و احتمالا یک دکمه Action مشابه اپل واچ اولترا نیز به نسخه جدید اضافه می شود.

 

قابلیت‌های پیشرفته پایش سلامتی در اپل واچ X

ویژگی‌های سلامتی همیشه یکی از جنبه‌های اصلی اپل‌واچ بوده‌اند. نسل جدید ساعت هوشمند اپل احتمالاً اولین دستگاهی خواهد بود که حسگر فشارخون خواهد داشت. یکی از ویژگی‌های جذاب مورد انتظار در Apple Watch X قابلیت‌های پیشرفته پایش سلامتی است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این دستگاه ممکن است شامل قابلیت‌هایی مانند پایش آپنه خواب و پایش قند خون باشد، که باعث افزایش کارایی آن به عنوان یک همراه سلامت و تندرستی می‌شود.

قابلیت‌های پیشرفته پایش سلامتی در اپل واچ ایکس

پایش آپنه خواب با رصد الگوهای تنفس و خواب کاربر، در صورت شناسایی خطر بیماری آپنه خواب، هشدار می‌دهد و توصیه می‌کند که به پزشک مراجعه شود. از طرف دیگر، پایش قند خون برای نشان دادن تغییرات در سطح قند خون افراد دیابتی طراحی شده است و به کاربر هشدار می‌دهد. البته، قطعا این فناوری جایگزین ارائه اطلاعات دقیق پزشکی برای افراد دیابتی نیست. این قابلیت از طریق طیف‌سنجی جذب مادون قرمز با استفاده از امواج کوتاه عمل می‌کند، که با تاباندن نور به پوست کاربر، سطح گلوکز موجود در خون را تعیین می‌کند.

به یاد داشته باشید که این تصاویر و اطلاعات بر اساس افشاگری‌های منتشر شده و شایعات است. هرچند برخی از پیش‌بینی‌ها ممکن است محقق شوند، اما نباید انتظار داشت که تمام گفته‌های افشاگران صحیح از آب درآیند و نمی‌توان به طور قطعی ادعا کرد که آنچه که در تصاویر نمایش داده شده است، پیاده‌سازی خواهد شد. در مورد طراحی Apple Watch X نیز باید صبر کرد تا محصول واقعی عرضه شود تا بتوان نظر نهایی داد. نظر شما درباره طراحی و تغییرات اپل چیست؟ آیا به نظر شما از نسل قبلی خود بهتر خواهد بود؟!

نویسنده : مهران عثمان نژاد
تاریخ انتشار 2 هفته پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 9
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

SinaRe8596

برای از ما بهترون خوبه

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
Glvsid

سلام ممنون 🌹

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
Mhch8877

امیدوارم با قیمت خوبی وارد بشه

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
Mhch8877

آپشن های کم ولی خوبی اضاف شده ولی قیمتشو کلی میبره بالا

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
Mhch8877

مقاله عالی ای هست

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

قیمتش چنده؟

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
shahab-021

ساعت خوبیه
و کارکرد بهتری نسبت به مدلای دیگه داره

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
alirezanikkhah

بوی افزایش قیمت شدید میاد 😄

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

چه جالب

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳