بررسی مشخصات Apple Watch SE 2022

اپل با معرفی اپل واچ های نسل 6 یه محصول جدید به نام اپل واچ SE هم به سبد کالایی ساعت های هوشمند خودش اضافه کرد تا اون دسته از کاربرانی که دوست دارن اپل واچ داشته باشن ولی قصد ندارن هزینه بالای 400 دلار پرداخت کن رو هم راضی کنه. البته این قیمت کمتر حدود 250 دلاری باعث میشه سری SE مثل گوشی های با این پسوند اپل از یک سری تکنولوژی و پیشرفت های نسخه های اصلی محروم باشن ولی از لحاظ قدرت و کارایی اختلاف خیلی زیادی بینشون نیست. حالا با معرفی نسل جدید اپل واچ های 8، نسخه جدید ساعت های هوشمند SE با پسوند نسل دو (2nd generation) یا SE 2022 هم معرفی و عرضه شده که یه نسخه به صرفه از اپل واچ 8 به حساب میاد ولی یکسری سنسورها ازش حذف شده و باعث شده قیمت این مدل به نسبت کمتر بشه. البته این سنسورها در ایران هم کاربردی نداشتن و همین باعث شده اپل واچ SE 2022 به یه گزینه اقتصادی و مناسب برای کاربران اپل در ایران تبدیل بشه. با بررسی مشخصات Apple Watch SE 2022 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Apple Watch SE 2022

ساعت های هوشمند اپل تقریبا به یه طراحی جامع و کامل رسیدن و اپل هر ساله بدون کمترین تغییری مدل های جدید رو معرفی میکنه. این ساعت هوشمند هم از لحاظ اندازه و ابعاد کاملا مشابه نسل قبلی خودش ساخته شده و فقط مقداری قطرش کمتر شده (حدود 0.3 میلیمتر) و حدود 4 گرم هم سبک تر شده. البته اپل واچ se 2022 نسبت به سایر اپل واچ های نسل 8 هم با اینکه ابعاد یکسانی داره اما وزن کمتری داره و در نسخه 40 میلیمتری حدود 26.4 گرم و در نسخه 44 میلیمتری حدود 32.9 گرم وزن داره. همین وزن سبک تر نسبت به برادرهای بزرگتر خودش باعث میشه استفاده از این ساعت بسیار دلپذیرتر باشه و موقع خواب هم بتونید بدون احساس وزن اضافه ای از ساعت استفاده کنید.

بررسی طراحی Apple Watch SE 2022

از لحاظ ظاهری هم میشه گفت هیچ تغییری توی این ساعت دیده نمیشه و دقیقا مشابه نسل قبلی و ساعت های دیگه اپل ساخته شده و فقط بریدگی اسپیکر ها مثل نسل قبلی دو تکه ساخته شده و مثل نسل های 7 و 8 به صورت یک تکه نیست و اگه کسی این ساعت رو دست شما ببینیه متوجه نشه که شما چه نسلی رو دارید استفاده می کنید!

کیفیت ساخت Apple Watch SE 2022

بدنه از جنس آلومینیوم ساخته شده و صفحه نمایش هم از جنس یاقوت کبود با طراحی خمیده که نسبت به نسل 8 حاشیه نسبتا بیشتری داره و مقداری صفحه نمایش کوچک تری در اختیار شما میذاره. قسمت پشتی و محل سنسور ها هم از جنس پلاستیک و سرامیک ساخته شده. تاج آشنا اپل واچ در کنار دکمه فیزیکی مولتی تسک هم رو لبه راست ساعت مثل قبل قرار گرفته.

بدنه پشتی Apple Watch SE 2022

کیفیت ساخت خوب محصولات اپل اینجا هم دیده میشه ولی به خاطر ارزون تر بودن این ساعت خبری از گواهی IP6X مثل نسخه 8 نیست و باید کمی بیشتر مراقب باشید. اما این ساعت هنوز در مقابل نفوذ آب تا عمق 50 متری مقاومه و میتونید برای شنا یا حتی غواصی هم ازش استفاده کنید. ولی چون در مقابل نفوذ مواد شستشو دهنده مثل صابون و شامپو و آب داغ مقاوم نیست، بهتره موقع دوش گرفتن ازش استفاده نکنید یا هواشو داشته باشید.

مقاومت در برابر رطوبت اپل واچ اس ای 2022

رنگ بندی apple watch se 2022 نسبت به نسل قبلی تغییر کرده و بیشتر از رنگ های نسل 7 استفاده شده و منحصر به رنگ های Midnight و Starlight و Silver میشه. در مجموع تغییرات ظاهری در ساعت های هوشمند اپل هر سال کمتر و کمتر میشه و این شرکت بیشترین تمرکزش رو روی رابط کاربری و بهبود سنسور ها گذاشته و اگه این ساعت با طراحی مربعی خودش با سلیقه شما جور باشه یکی از زیباترین و جمع و جور ترین ساعت های هوشمند بازار به حساب میاد و کاملا میتونه رضایت شما رو جلب کنه.

 

مشخصات نمایشگر Apple Watch SE 2022

نمایشگر اس ای 2022 نسبت به نسخه 2020 تقریبا هیچ تغییری نداشته و از همون نمایشگر Retina LTPO OLED اختصاصی اپل با اندازه 1.78 اینچ (در نسخه 44MM) و رزولوشن 448 در 368 پیکسل و طراحی خمیده استفاده میکنه که جزئیات زیاد و رنگ های با کیفیتی به شما نمایش میده. البته حاشیه صفحه نمایش نسبت به نسل 7 و 8 مقداری بیشتره و صفحه نمایش کمتری در دسترس دارید و تجربه استفاده از ساعت مثل دو مدل دیگه خیلی جذاب نیست. روشنایی صفحه نمایش بسیار زیاده و تا حدود 1000 نیت میتونه افزایش پیدا کنه و از این لحاظ تفاوتی بین این ساعت و ساعت های گرون تر اپل وجود نداره و به راحتی و بدون مشکل میتونید ازش در محیط های روشن و زیر نور آفتاب هم استفاده کنید.

مشخصات نمایشگر Apple Watch SE 2022

قابلیت مهم و کاربردی صفحه نمایش همیشه روشن که از نسل 5 به ساعت های اپل اضافه شده، هنوز روی ساعت های SE دیده نمیشه و شما باید از حرکت های دست یا ضربه برای دیدن صفحه نمایش یا ساعت استفاده کنید و این موضوع یکی از نقطه ضعف های اصلی این ساعت نسبت به ساعت های گرون تر اپل به حساب میاد و کمبودش به شدت حس میشه و حتی توی ساعت های برندهای دیگه با قیمت های خیلی کمتر هم استفاده میشه و نبودش اینجا کمی عجیب به نظر میاد. البته اگه بخوایم مثبت نگاه کنیم این کمبود باعث میشه کمی مصرف باتری بهتر بشه و بیشتر بتونید از ساعت استفاده کنید!

 

بررسی باتری اپل واچ SE نسل دوم

باتری لیتیوم یونی 296 ملی آمپر ساعتی (برای نسخه 44MM) عملکرد شارژدهی تقریبا یکسانی با نسل قبلی خودش داره و در حدود 18 ساعت به شما شارژ میده که تقریبا نصف شارژدهی نسل 8 به حساب میاد و با چند ساعت فعالیت ورزشی در روز و کمی استفاده از سنسورهای ها بعد از یک روز و نیم باید ساعت رو به شارژ بزنید. البته سرعت شارژ مناسبه و مثل باقی ساعت های هوشمند اپل در حدود 2 ساعت با استفاده از کلگی 20 واتی شارژ میشه ولی بهتره قبل از خواب ساعت رو یک ساعتی به شارژ بزنید تا روز بعد حداقل 50 درصد شارژ داشته باشید.

بررسی باتری اپل واچ SE نسل دوم

قابلیت جدید حالت کم مصرف باتری یا Low Power Mode به لطف آپدیت WatchOS 9 به این ساعت هم اضافه شده و با کمک این قابلیت و نداشتن صفحه نمایش همیشه روشن میتونید به راحتی شارژدهی ساعت رو تا حدود 2 روز افزایش بدید و در عین حال از بعضی قابلیت های ساعت هم استفاده کنید و دیگه مثل قبل فقط به ساعت دسترسی نداشته باشید. با روشن کردن این حالت سنسورهای دقت کمتری پیدا میکنن و دیرتر اطلاعات شما رو ثبت میکنن و همه اعلان ها هم برای شما ارسال نمیشه تا بتونید مدت زمان بیشتری از ساعت خودتون استفاده کنید.

 

بررسی حسگر های اپل واچ SE 2022

در این بخش بیشترین تغییرات نسبت به نسل قبل و ساعت های نسل 7 و 8 دیده میشه. اولین مورد اضافه شدن حسگر افتادن و تشخیص تصادفه که با کمک دو ژیروسکوپ و شتاب سنج دقیق و قوی انجام میشه. این حسگر مثل نسل 8 به این ساعت هم اضافه شده و با توجه به عملکردش میتونه جون شما رو نجات بده! این حسگر با استفاده از GPS سوار شدن شما رو توی ماشین تشخیص میده و اگه به صورت ناگهانی متوقف بشید، روی صفحه نمایش اسلایدری نمایش میده که اگه بعد از 10 ثانیه به اون پاسخ ندید، با مراکز اورژانسی تماس میگیره و میتونه جون شما رو نجات بده. البته در تشخیص فعلا خطا وجود داره ولی احتمالا در آینده عملکردش بهبود پیدا میکنه. تشخیص افتادن هم مثل اسمش موقعی که از ارتفاعی یا پله ای سقوط کنید و حرکتی نکنید به صورت خودکار تشخیص میده و مثل تشخیص حالت تصادف با مراکز اورژانسی برای نجات جون شما تماس میگیره. تست این امکان خیلی امکان پذیر نیست و بهتره که هیچ کسی هم بهش نیاز پیدا نکنه! (البته همه این قابلیت هایی که بهشون اشاره کردیم در ایران قابل استفاده نیست و همینجوری گفتیم که بدونید!)

بررسی حسگر های اپل واچ SE 2022

از سنسور های تشخیص دما، تشخیص اکسیژن خون و تشخیص غلظت خون در این نسخه خبری نیست و این سنسور ها مختص ساعت های گرون قیمت تر اپل شدن و احتمالا در آینده هم خبری از اضافه شدنشون نباشه تا دلیلی برای خرید این ساعت ها گرون قیمت تر نسبت به این ساعت وجود داشته باشه! البته نبود این قابلیت ها برای ما کاربران ایرانی تفاوت خاصی ایجاد نمیکنه چون استفاده ازشون در ایران تقریبا ممکن نبود و تحریم هستیم. به خاطر نبودن حسگر تشخیص دما، بخش سلامت بانوان این ساعت به دقت نسخه های گرون تر نیست و بیشتر از اطلاعات ثبت شده توسط کاربر برای تشخیص و اندازه گیری دوره ها استفاده میکنه.

حسگر ضربان قلب نسل دوم، قطب نما، فشار سنج و حسگر هایی که توی اکثر ساعت های هوشمند یا بند های سلامتی وجود داره اینجا هم استفاده شده و مثل قبل دقت مناسبی دارند و با توجه به نیاز میتونید ازشون استفاده کنید. GPS دقت خوبی داره و به خوبی مسیریابی میکنه و اگه اهل پیاده روی یا دویدن یا دوچرخه سواری باشید، مسیر طی شده شما رو با دقت خیلی بالایی ثبت میکنه و میتونه سرعت بیشینه و متوسط رو هم اطلاع بده. حالت های ورزشی هم بیش از 100 ورزش رو پشتیبانی میکنه و با استفاده از برنامه WorkOut اپل یا برنامه های دیگه در اپ استور به خوبی میتونید اطلاعات خودتون رو ثبت، اندازه گیری و بررسی کنید. تشخیص خودکار برای برخی فعالیت ها مثل دویدن، دوچرخه سواری و … خوب عمل میکنه و با شروع فعالیت شروع به اندازه گیری میکنه.

در مجموع سنسور های اپل واچ SE 2022 کم و کاستی خاصی نداره و نبود سنسور های تشخیص غلظت و اکسیژن خون به خاطر کار نکردن در ایران خیلی نقطه ضعف برای این ساعت برای کاربران ایرانی به حساب نمیاد و باعث میشه نسبت به نسل های 7 و 8 ضعف خاصی نداشته باشه.

 

مشخصات سخت افزار و پردازنده Apple Watch SE 2022

از لحاظ سخت افزاری تقریبا هیچ تفاوتی بین این ساعت و نسل 8 وجود نداره و از همون پردازنده S8  استفاده شده که باعث میشه تجربه استفاده و رابط کاربری مثل نسخه گرانتر بسیار روون و راحت باشه و بتونید به سرعت بین برنامه ها سوییچ کنید و از ساعت استفاده کنید. 32 گیگ حافظه داخلی و 1 گیگ رم هم مثل اکثر ساعت های هوشمند اپل برای این نسل هم استفاده شده و میتونه خیال شما رو بابت نصب و اجرای برنامه ها راحت کنه.

 

نرم افزار و رابط کاربری Apple Watch SE 2nd Generation

اپل با معرفی WatchOS 9 امکانات جذاب و گسترده ای رو معرفی و رونمایی کرد که روی تمامی ساعت های نسل 4 به بعد قابل استفاده است و با توجه به نسل و سنسور های استفاده شده میتونه متفاوت باشه. البته باید به یه نکته هم قبل از خرید این ساعت هوشمند توجه کنید، با استفاده از WatchOS 9 شما نیاز به دستگاهی دارید که از iOS 16 به بالا پشتیبانی کنه و به خاطر همین موضوع دارندگان آیفون 8 به بالا میتونن از این ساعت هوشمند استفاده کنن.

نرم افزار و رابط کاربری Apple Watch SE 2nd Generation

قابلیت های ردیابی خواب بهتر و دقیق تر، حالت مصرف کم باتری، جمع آوری اطلاعات بهتر و دقیق تر برنامه فیتنس بخش از قابلیت های بهبود یافته این نسل از رابط کاربری WatchOS 9 به حساب میان.

قابلیت های رصد خواب Apple Watch SE 2nd Generation

یه سری امکانات هم با معرفی اپل واچ اولترا معرفی شدن که فقط منحصر به این ساعت نیست و روی این نسل هم قابل استفاده است، مثل قابلیت Backtrack که با کمک GPS در شرایطی که آفلاین باشید مسیر طی شده توسط شما رو ثبت میکنه و میتونید با کمک اون در صورت گم شدن به مبدا سفرتون برگردید یا قابلیت تنظیم و استفاده از ورزش های ترکیبی دوگانه و سه گانه که با میتونید چندین ورزش رو انتخاب کنید و بعد از انجام و اتمام، سراغ ورزش بعدی برید و روتین های ورزشی خودتون رو دقیق تر اندازه گیری کنید. قابلیت مدیریت دارو هم به برنامه Health اضافه شده و اگه کمی حافظه ضعیفی دارید با استفاده ازش زمان مصرف دارو یا ویتامین های خودتون رو فراموش نکنید. واچ فیس های جدید با قابلیت های شخصی سازی زیاد هم با معرفی هر نسل به برنامه Watch اپل اضافه میشن و میتونید خیلی بهتر این ساعت رو شخصی سازی کنید.

بندهای متنوع برای اپل واچ se 2022

 

جمع بندی

اپل واچ SE نسل دو با تغییرات خوب و مناسب نسبت به نسل قبلی و استفاده از سنسورهای جدید تشخیص تصادف و داشتن WatchOS 9 به صورت پیش فرض (که باعث میشه پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت تری داشته باشه) با قیمت حدودی 13 میلیون تومان یه گزینه بروز برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند برای کاربران و طرفداران اپل به حساب میاد و با توجه به اختلاف قیمت حدودا 3 میلیون تومانی نسبت به اپل واچ 8 میتونه گزینه خوبی برای خرید به حساب بیاد که تنها نقطه ضعف مهمش برای کاربران ایرانی نداشتن صفحه نمایش همیشه روشن و طراحی قدیمی تر صفحه نمایش به حساب میاد و سنسورهایی هم که از اون حذف شده مثل تشخیص غلظت و اکسیژن خون در ایران کاربردی نداره و از لحاظ ظاهری هم کسی متوجه تفاوت این دو گزینه نمیشه!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۵ بهمن, ۱۴۰۱
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 34
5/ 3.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nikan Ahmadi

واقعا اگه آلویز آن دیسپلی داشت خیلی بهتر بود !!

۳۰ شهریور ۱۴۰۲
Mohammad.MRJ

فوق العاده ساعت خوبیه برای کسانی که یک ساعت خارق العاده و همه چیز تمام می خوان به نظرم این همه هزینه کنی برای ساعت اولتراش به صرفه نیست

۱۱ شهریور ۱۴۰۲
Nurse

مفت می‌ارزه

۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    Nimaf7980

    مفتشم نداري

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
Mahdi2005

ساعت هوشمند فقط برند اپل 👌👌👌

۱۳ اسفند ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

هعی بی‌پولی 😮‍💨

۲۹ بهمن ۱۴۰۱
tahamousavi

درواقع باید بگم این ساعت هم مثل سری آیفون SE بدردنخوره چون الکی گرونه و خیلی از ویژگی ها رو نداره؛ اما چون اینجا ایرانه پس باید گفت چون خیلی از ویژگی های ساعت های اپل در مدل های بالاتر تحریمه و کار نمیکنه و در واقع، پول بیخودی داریم براشون میدیم، این ساعت (یعنی اپل واچ SE 2022) چون اون ویژگی ها رو نداره و ما پول اون ویژگی ها رو نمیدیم پس به صرفه تره!

۲۹ بهمن ۱۴۰۱
ALI ZAREI

خدایا ی دونه از اینا لطفا

۲۸ بهمن ۱۴۰۱
A.L.I

خیلی خوبه این لامصب

۲۸ بهمن ۱۴۰۱
Ali damghani

.خوب

۲۸ بهمن ۱۴۰۱
shahab-021

خوبه که نسخه های ارزون رو میده بیرون.ولی خب خیلی از کاربردهای اپل واچ اصلی رو نداره.باز هم قیمتش خدا تومنه

۲۸ بهمن ۱۴۰۱
MAHDY2000

بخاطره اختلاف ۳ تومنی قطعا SE نسل ۲ رو انتخاب نمیکنم

۲۷ بهمن ۱۴۰۱
Hamid__Reza__

عالی

۲۷ بهمن ۱۴۰۱
SAT

برای اکوسیستم اپل عالیه ! اما به نظرم نسخه گرون ترش هم ارزش خرید تو ایران داره !

۲۷ بهمن ۱۴۰۱