بررسی اپل واچ سری 6


بریم سراغ بررسی اپل واچ سری 6 یکی از جذاب ترین گجت های بیهوده دنیا!
جذاب بخاطر پرفروش ترین ساعت دنیاست، توی این چندسالی که از ساخت و شروع فروشش میگذره جای رولکس با اون عظمتش رو گرفته و کلی میفروشه و همه جای دنیا ازش استفاده میکنن. بیهوده بخاطر اینکه اگه اهل ورزش کردن نیستید، آنالیز ها و اطلاعاتی که بهتون میده زیاد واستون کاربردی نداره.

طراحی اپل واچ سری 6

بریم سراغ بخش طراحی، جایی که هیچ اتفاق خاصی توی اپل واچ نیوفتاده و همون طراحی و  همه چیزیه که از اپل واچ سری یک دیدیم، تنها فرقی که کرده اینه که به جای 38 میلی متر و 32 میلی متر شده 40 و 44 میلی متر. طراحی خیلی جذابی داره و از قدیم گفتن چیزی که داره کار میکنه رو بهش دست نزن. تنها چیز اضافه ای که ما نسبت به سری 5 داریم سنسور تشخیص غلظت خونه که این مورد باعث میشه زیر اپل واچ یه ذره تفاوت داشته باشه. همون کرو همیشگی هست و اون غلطک کنارش هست، دوتا دکمه هم داره که یکیش غلطک طوره و اون یکی معمولیه و بغل سمت راستشه. سمت چپش هم اسپیکر و میکروفون دیده میشه. اپل واچ سری 6 سه جنس داره :

  • آلمینیوم
  • تیتانیوم
  • استیل

طراحی apple watch 6تو جنس آلومینیوم میتونید رنگ های آبی و قرمزش رو بگیرید که رنگ های جدید اپل واچ هستن. اپل واچ سری 6 ضد آبه و تا عمق 50 متر زیر آب دووم میاره، شنا کردن و دست شستن مشکلی براش ایجاد نمیکنه. درکل هیچ ایراد و نقص بزرگی نمیشه به طراحیش گرفت.

نمایشگر اپل واچ سری 6

نمایشگر اپل واچ سری 6 Retina LTPO OLED که نمایشگر همیشه روشنه. روشنایی نمایشگر 1000 نیته و خیلی خوبه و تو نور مستقیم آفتاب خیلی راحت میشه باهاش کار کرد. قابلیت always on اپل واچ سری 6 خیلی بهتر و روشن تر از سری 5 شده که این میتونه یه اتفاق خیلی مثبت باشه که تو اپل واچ سری 6 افتاده.صفحه نمایش طراحی apple-watch-6

باتری اپل واچ سری 6

تو این بخش عملکرد سری شیش تو بخش فست شارژ عملکردش خیلی بهتر از نسل های قبلیه و تقریبا بین یک ساعت و ربع تا یک ساعت و نیم طول میکشه تا فول شارژ شه و عملکردش حدود نیم ساعت تا یک ساعت بهتر از اپل واچ سری 5 شده. از طرفی شارژدهی هم که داره با تمامی استفاده ها تقریبا یک روز و نصفه  و اگر ازش کم استفاده کنید و باهاش کار خاصی نکنید ممکنه تا دو و نیم روز هم دووم بیاره. 

حسگر های اپل واچ سری 6

از سنسور های اپل واچ 6 که میشه نام برد:

  • سنسور تشخیص غلظت اکسیژن خون
  • حسگر تشخیص ضربان قلب

که این دوتا حسگری که نام برده شد تو ایران کار نمیکنن!  البته با توجه به تجربه کار کردنش تو دبی باید گفت که این حسگر ها زیاد دقیق نیستن.سنسور ضربان قلب apple watch 6

  • حسگر تشخیص ارتفاع 

این حسگر همیشه روشنه و هروقت خواستید میتونید وارد بخش قطب نما بشید و ارتفاعتون از سطح دریا رو ببینید و اگر کوهنورد هستید این میتونه حسگر خوبی باشه، ولی خب این هم اونقدر کاربردی نیست.

سخت افزار اپل واچ سری 6

اپل واچ سری جدید از چیپست S6 استفاده میکنه، در واقع این برداشتی از A13 bionic که توی آیفون 11 و آیفون 11 پرومکس میدیدیمش، سرعت به شدت خوبه همه اتفاقات خوب و روونه، هنگ و گیر و تاخیر و این چیز ها اصلا وجود نداره. در کنار پردازنده یه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی داره، همین مشخصات رو اپل واچ Se هم داره اما کنار پردازنده S5. تفاوت سرعت این دوتا تقریبا یکیه و عملکرد پردازشی یکسانی دارن.

نرم افزار اپل واچ سری 6

مکمل سخت افزار یعنی نرم افزار اپل واچ جدید سیستم عامل WatchOS 7 و یه سری ویژگی ها و قابلیت ها داره چیزی که جدید به WatchOS 7 اضافه شده بخش آنالیز خوابه و میاد وقتی خواب هستید آنالیز میکنه که چقدر خوابیدید، چقدر استرس داشتید و چقدر از خوابتون مفید بوده که اکثرا دقیقه و میشه بهش اعتماد کرد.اما حالا که بحث خواب شد به یه نکته ای باید اشاره کنیم، با حذف شدن 3D touch دوتا اتفاق خوب افتاده: 

  • عملکرد باتری بهتر شده
  • اضافه شدن ویبره ی به جای آلارم

WatchOS 7 کلی بهینه سازی دیگه داره و شما میتونید به دنیای نامحدودی از اپلیکیشن های دنیای دیجیتال وصل شید، مثلا میتونید از اپل واچتون به عنوان شاتر دوربین استفاده کنید، میتوانید عملکرد ورزشی آنالیز کنید، قدم شمار و … کلی امکانات جذاب دیگه که میتونید تو واچ او اس 7 ازش استفاده کنید.بخش سلامت apple watch 6اما تو بخش نرم افزار چند تا نکته هست که باید بهشون اشاره بشه: این سیستم عامل زبون فارسی رو ساپورت میکنه یعنی اگه یه پیام فارسی بیاد میتونید راحت بخونیدش. اگه عکسی واستون ارسال شه عکسو باز نمیکنه و پری ویو از عکس بهتون نمیده، ویس هم پلی نمیکنه. برای جواب دادن هم یه آپشن داره که شما میتونید ویس بدید و ویس شما رو تبدیل به متن کنه و تایپ کنه. یه پد هم داره که شما میتونید با دست حروف رو بکشید و اون تایپ کنه یه مقداری تو این صفحه نمایش کوچیک سخته. یکی دیگه از ایراداتی که میشه بهش گرفت، کم بودن تعداد واچ فیس ها یا پوسته و ظاهر ساعت ها هستن، برای مثال من دلم میخواست واچ فیس های بیشتری داشته باشم و این واچ فیس هایی که خود اپل گذاشته زیاد به دلم ننشست!  یکی از چیز های دیگه ای که جدیدا اضافه شده اسمش هند واشینگه (handwashing) که وقتی میخواید دست هاتونو بشورید تایمر میندازه که بیست ثانیه وقت داشته باشید که دستتونو بشورید و اگه کمتر از اون شستشو بدید آلارم میده که کم کاری کردید دفعه بعد بهتر بشورید که این آپشن بیشتر بخاطر ویروس کرونا قرار داده شده.ویس به تکست apple watch 6

صدا و اسپیکر اپل واچ سری 6

میرسیم به بخش صدا و اسپیکر جایی که کیفیت اسپیکر خودش خوبه و موقع مکالمه کار رو راه میندازه و کیفیت میکروفونش هم خوبه. تو برد مکالمه اگر مقداری از موبایلتون دور شید ممکنه بعضی وقتا گیر کنه.

جمع بندی

اپل واچ سری 6 با سری 5 تفاوتش توی یه حسگر و پردازنده قوی تره بقیه چیزاش تقریبا شبیه همه. اگر اپل واچ سری 1،2،3 دارید و قصد دارید آپگرید کنید، برید سراغ اپل واچ Se چونکه تفاوتش با سری 6 فقط تو همین چیز هاییه که تو ایران کار نمیکنن! یکی دیگه از تفاوت هاشون قابلیت همیشه روشنه (Always on display) که اپل اس ای رو نداره که اونقدر آپشن مهمی هم نیست و همین نداشتن باعث شده که عملکرد باتریش بهتر باشه. در کل خرید اپل واچ اس ای با این شرایط تحریم خیلی منطقی تر بنظر میرسه! اپل واچ سری 6 و اپل واچ اس ای یه بند جدید هم باهاش معرفی شد که اسمش بند Solo Loop و یکی از جذابیت های اپل واچ همین بند سولو لوپ بود که چون نه گره، بند مگنت و.. هیچ چیز دیگه ای نداره، کشیه و خیلی راحت میره تو دست.

نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۱۹ بهمن, ۱۳۹۹
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 40
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Mohammadjavad85

از نضر من اپل واچ ها از سری ۵ به بعد چون می تونن جون شمارو نجات بدن واقعا ارزشت خرید داره.

۱۰ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
abasi6658

اپل واچ عالیه اما قیمتش بزرگترین مانع واسه خریدشه

۰۱ دی ۱۴۰۱
comment-user-img
AliNajafiJahani

مقرون به صرفه نیست 👎🏻

۲۰ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
ARSAM87

سامسونگ واچ بهتره چون همین امکانات رو با قیمت ارزون تر بهتون میده

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
ARSAM87

گرونه نمی ارزه

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
ARSAM87

عالی

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
ARSAM87

۶

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
iman

ارزش خرید نداره به نظرم

۰۱ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari44

❤️🖤🤍🦅

۲۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
_IRShadow80_

🤍🦅🖤

۲۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari80

خوب بود 🤎

۲۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
godrati

👎🏻👎🏻👎🏻

۲۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
godrati

عالی

۲۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
godrati

یه ساعت ۱۰ میلیون!!!!🤯🤯🤯

۲۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
a.s_momeni

💪💪💪

۱۵ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۱۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
hossein.ham

عالیی

۱۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mahan.2009

بله البته کسی که آیفون داره 50 میلیون خب میاد 10 میلیون هم پول ساعت بده

۲۹ آبان ۱۴۰۰