هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو خود به خود ترک برمی‌دارد!

تصور کنید که 3500 دلار برای یک کالای دیجیتال که یک تکنولوژی جدید به حساب می‌آید و به تازگی راهی بازار شده هزینه کرده‌اید. سپس در حالی که همه چشم به این گجت پیشرفته و بی‌نظیر دوخته‌اند خیلی ناگهانی بدون اینکه حتی از ارتفاع سقوط کند یا به آن ضربه‌ای وارد شود یک ترک در نقطه‌ای مشخص از بدنه‌اش پیدا می‌شود. واکنش شما چیست؟!

بله درست حدس زدید این کالا چیزی نیست جزء ویژن پرو اپل که در سال ۲۰۲۳ میلادی توسط اپل معرفی شد. هنوز سه هفته از عرضه اولین نسل هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل نمی گذرد که خبرهای عجیبی درباره کارکرد آن شنیده می‌شود. اپل ویژن پرو آمده بود تا دنیای فناوری را به سمت جلو پرتاب کند، ولی حالا برخی از مالکان جدید دستگاه به Reddit هجوم آورده اند تا شکاف مرموزی را که خود به خود در شیشه جلوی هدست ایجاد شده است گزارش دهند.

اولین گزارش در این رابطه حدود 18 روز پیش در شبکه اجتماعی ردیت به ثبت رسید و پس از آن چندین گزارش دیگر نیز ادعا کردند که یک ترک به طور ناگهانی در دستگاه آنها ظاهر شده است. هر گزارش دارای تصاویری است که ترک‌های مویی عمودی کاملا مشابه را در بالای پل بینی هدست ویژن پرو نشان می‌دهند. با توجه به این تصاویر به نظر می‌رسد که آسیب همیشه در نقطه خاصی از ویژن پرو رخ می‌دهد؛ جایی که شیشه‌های لمینت هدست بیشترین انحنا را دارند!

داستان از آنجایی جالب‌تر می‌شود که Redditor ها ادعا می‌کنند که هیچ کاری انجام نداده‌اند تا باعث ایجاد ترک در اپل ویژن پرو شود و حتی برخی از آن‌ها گفته‌اند که شب درپوش محافظ ویژن پرو را گذاشته و در جعبه خود نگهداری کرده‌ و صبح روز بعد با این ترک روبه رو شده‌اند.

ظاهر‌ شدن یک ترک روی شیشه اپل ویژن پرو

در حال حاضر هیچ دلیل شناخته شده‌ای برای این ترک‌ها وجود ندارد، اما برخی معتقدند که می‌تواند نتیجه گرم کردن بیش از حد دستگاه باشد که باعث انبساط شیشه و ایجاد ترک در ضعیف‌ترین نقطه آن می‌شود. با توجه به اینکه باتری خارج از هدست است، گرمای تولید شده احتمالاً باید ناشی از یک فرآیند نرم‌افزاری باشد. همچنین گمانه زنی‌هایی وجود دارد که ترک به دلیل نقص طراحی رخ می‌دهد؛ زیرا فشار زیادی به شیشه هنگام سفت کردن بندها وارد می‌شود.

هنوز مشخص نیست این موضوع چقدر گسترده است و اگر چنین باشد هزینه زیادی برای مالکان اپل ویژن پرو در پی خواهد داشت. با وجود اشتراک AppleCare، هزینه تعمیر شیشه دستگاه 300 دلار است، بدون پوشش AppleCare نیز این میزان تا 800 دلار افزایش پیدا می‌‌کند. برخی از کاربران آسیب‌دیده نیز ظاهراً با پشتیبانی اپل تماس گرفته‌ و به آنها گفته‌اند که باید هزینه‌های تعمیر را بپردازند؛ زیرا این مشکل به عنوان نقص مربوط به فرایند تولید شناسایی نشده است.

باید دید که آیا اپل برای این مشکل گجت جدید خود برنامه‌ای دارد یا نه؟ چرا که اپل معمولا برای محصولاتی که دارای مشکلات سخت‌افزاری شناخته‌شده هستند، برنامه‌های تعمیر ویژه‌ای معرفی می‌کند. اما بعید به نظر می‌رسد که این کمپانی برای این ایراد نیز رویکرد مشابهی را در نظر داشته باشد، مگر اینکه گزارش‌های بیشتری از وقوع چنین ترکی روی اپل ویژن پروها ثبت شود.

 

نویسنده : mehran osmannejad
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 27
5/ 3.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

تو مقاله بررسیش عرض کرده بودم آشغاله. اینم شاهد از غیب…

۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Amir 1789

اینکه ترک برمیداره بعد مدتی اهمیتی نداره چون فعلا این تکنولوژی ضعف زیادی داره سنگینه یا باطری کمی داره و همینطور در آینده ویژن پرو به اندازه لنز چشم میشه

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

اپل معمولا همیشه اولین ها و جدیدترین هارو میده بیرون و صد البته ریسک این کار زیاده
مشکلات لرزش دوربین و عدم انتن دهی درست تو ایفون ها ایراد های اینجوری همیشه هست
زمان لازم دارن شرکت ها تا رشد کنن

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Alioxv

3500 دلار بدی بعدش ترک بخوره خیلی سم دیگه!

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Alioxv

3500$ بدی بعدش ترک بخوره خیلی سم دیگه!

۰۷ اسفند ۱۴۰۲