نقد و بررسی گوشی آیفون 13 اپل


آیفون 13 در اواخر شهریور 1400 با پردازنده A15 Bionic پنج نانومتری و یه پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای معرفی شد. خیلی از افراد با بررسی آیفون 13 به این نتیجه رسیدن که این گوشی نسبت به آیفون 12 هیچ تغییری نکرده در حالی که بعضی‌ها معتقد بودند بهبود و تغییرات خوبی داشته. با توجه به رجیستر نشدن نسخه‌های بالاتر، آیفون 13 هنوز پرطرفدارترین گوشی اپل در ایران محسوب میشه و فروش همچنان خوبی داره.

بررسی iPhone 13 اپل نشان داده که قیمت ارزنده، دوربین باکیفیت 12 مگاپیکسلی، طراحی زیبا و پردازنده پرقدرت توی این محبوبیت، تاثیر زیادی داشتند. پس با بررسی گوشی آیفون 13 اپل در موبونیوز همراه باشید تا ببینیم چرا این گوشی یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اپل در ایران هست!

 

بررسی آیفون 13 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

اپل توی بخش طراحی، هیچ اتفاق خاصی رو برای آیفون‌های جدید در نظر نگرفته. با این حال برای رنگ‌بندی این گوشی از 6 رنگ مختلف از روشن تا تیره استفاده کرده که عبارتند از:

  • سفید
  • مشکی
  • آبی
  • صورتی
  • قرمز
  • سبز

باید به این نکته هم اشاره کنیم که آیفون‌های جدید نسبت به آیفون‌های قدیمی سنگین‌تر شدن و آیفون 13 تقریبا 174 گرم وزن داره. در نتیجه اگه طراحی گوشی براتون اهمیت داره و آیفون 12 دارید اصلا ارزش نداره که گوشیتون رو عوض کنید.

 

طراحی قاب پشتی Phone 13

پنل پشتی از جنس شیشه براق ساخته شده که توی رنگ مشکی، جای اثر انگشت روش میمونه. فریم دوربین‌ها مثل سابق، اون بالا سمت چپ قاب پشتی است و چینش دوربین‌ها به صورت ضربدری تغییر شکل داده شده.

نقد و بررسی آیفون 13 از نظر طراحی پنل پشتی

دیگه هیچ تغییر خاصی توی قاب پشتی نسبت به آیفون‌های سال قبل دیده نمیشه.

 

طراحی اطراف بدنه آیفون 13

با نقد و بررسی آیفون 13 دیدیم که فریم میانی از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده و مات است. این فریم تضاد جذابی رو با قاب پشتی براق و شیشه‌ای ایجاد کرده. بالای گوشی خبری از هیچ چیز خاصی نیست و کویر است، زیر گوشی اسپیکر، میکروفون مکالمه و درگاه شارژ Lighting دیده میشه. لبه سمت راست فریم میانی دکمه پاور و آنتن 5G قرار داره و سمت چپ فریم میانی دکمه‌های کنترل‌کننده صدا دیده میشن.

یکی از تفاوت‌های آیفون 13 نسبت به آیفون‌های نسخه قبل، محل قرارگیری دکمه کنترل‌کننده صدا است. دکمه‌های کنترل‌کننده صدا نسبت به نسل قبل بالاتر اومدن تا کاربر دسترسی راحت‌تری بهشون داشته باشه.

بررسی iPhone 13 از نظر طراحی فریم دور گوشی

بالای دکمه‌های کنترل‌کننده صدا، دکمه جذاب کنترل حالت صوتی آیفون قرار داره که گوشی رو سایلنت می‌کنه. انتهای لبه سمت چپ فریم میانی هم خشاب سیم‌کارت دیده میشه.

 

تغییرات ناچ در آیفون 13

با نقد و بررسی آیفون 13 می‌بینیم که پنل جلویی همان طراحی قدیمی آیفون رو داره، با این تفاوت که ناچ اون جمع و جورتر شده. طبق ادعای اپل، این ناچ جدید نسبت به نسل قبل 20 درصد کوچک‌تر شده، به این شکل که عرضش کم اما ارتفاع اون یکم بلندتر شده. این تغییر باعث میشه موقع فیلم دیدن به صورت تمام صفحه، تصویر زیر این ناچ قرار بگیره که البته اذیت کننده نیست!

با کوچک‌تر شدن ناچ حالا 86% از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص پیدا کرده. اسپیکر مکالمه هم از ناچ خارج شده و توی حاشیه نمایشگر قرار گرفته. می‌تونیم بگیم اپل تا جایی که امکان داشته پنل جلویی رو از نظر طراحی بهینه کرده. این گوشی همچنین گواهی IP68 رو داره و می‌تونه به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب مقاومت کنه.

در مجموع می‌تونیم بگیم انقلابی توی بخش طراحی اتفاق نیفتاده، البته شاید این حرکت اپل منطقی باشه که وقتی یه زبان طراحی بین کاربرها محبوب میشه، تغییرش نده. همچنین می‌تونیم بگیم بهترین متریال توی این گوشی استفاده شده و iPhone 13 خوش دست ترین گوشی دنیا محسوب میشه!

 

بررسی iPhone 13 اپل از نظر صفحه نمایش

اپل از نمایشگر اختصاصی خودش یعنی Super Retina XDR OLED برای صفحه نمایش این گوشی استفاده کرده. شرکت اپل با تکنولوژی‌های مربوط به خودش این پنل جدید رو به صورت اختصاصی بهینه کرده. این نمایشگر با بزرگی 6.1 اینچ و رزولوشن 1170 در 2532 پیکسل، باعث میشه تصاویری با ابعاد 19.5:9 رو در اختیار کاربر قرار بگیره.

این نمایشگر بی‌نظیر قابلیت پخش تصاویر با کیفیت HDR10 رو داره و از تکنولوژی Dolby Vision پشتیبانی می‌کنه. تمام این مشخصات فنی باعث میشه بگیم بی‌نظیرترین و باکیفیت‌ترین نمایشگر دنیا همراه آیفون 13 است.

بررسی گوشی iPhone 13 اپل از نظر صفحه نمایش

نمایشگر آیفون‌های جدید نسبت به آیفون‌های سال قبل روشنایی بیشتری دارند پس با این نمایشگر به مشکلی برنمی‌خورید. نگاه کردن به این نمایشگر به دلیل کنتراست، کیفیت رنگ‌ها و همچنین عمق رنگ مشکی که کاملا محسوس است، حس و حال عجیب و جذابی داره. البته نمایشگر آیفون 13 از قابلیت و تکنولوژی پروموشن که توی iPhone 13 Pro Max شاهد اون بودیم، پشتیبانی نمی‌کنه.

نرخ تازه‌سازی تصویر ثابت 60 هرتزی داره و همین موضوع باعث میشه، نسخه معمولی نسبت به نسخه پرو و پرو مکس ضعیف‌تر باشه!

 

نقد و بررسی باتری و شارژدهی گوشی آیفون 13

گوشی iPhone 13 نسبت به سال قبل تقریبا 10 گرم سنگین‌تر شده چون ظرفیت باتری اون از 2815 میلی آمپر ساعت به 3240 میلی آمپر ساعت تبدیل شده. اپل توی مراسم رونمایی ادعا کرده بود که آیفون 13 نسبت به آیفون سال، قبل 20 درصد بهبود عملکرد داره.

داخل جعبه این گوشی خبری از آداپتور نیست اما این گوشی هم مثل تمام آیفون‌ها از شارژر سریع 20 واتی پشتیبانی می‌کنه. همچنین میشه با استفاده از تکنولوژی مگ سیف و با سرعت شارژ 15 واتی هم این گوشی رو شارژ کرد. آیفون 13 از شارژ مغناطیسی 7.5 واتی هم پشتیبانی می‌کنه که باعث شده بخش باتری این گوشی کامل باشه. درسته که آداپتور آیفون نسبت به آداپتور برندهای دیگه ضعیف‌تر است اما توی سرعت شارژ شدن، تاثیری نداره.

نقد و بررسی گوشی آیفون 13 باتری و شارژدهی

برای جمع‌بندی بررسی iPhone 13 در زمینه باتری و شارژدهی میشه گفت:

  • باتری این گوشی توی استفاده‌های معمولی و تقریبا سنگین تا یک روز کامل بهتون شارژ میده و با حدود 3 ساعت استفاده از گوشی تقریبا 15 تا 20 درصد از شارژ باتری کم میشه.
  • عملکرد و سرعت شارژ شدن خوب و قابل قبولی داره و با استفاده از آداپتور 20 واتی تقریبا توی 80 دقیقه میشه گوشی رو به طور کامل شارژ کرد.

اگه یادتون باشه بخش باتری همیشه جز نقاط ضعف آیفون‌ها محسوب میشد؛ اما باید اعتراف کنیم که باتری انواع گوشی آیفون نسل جدید، عملکرد خیلی بهتری نسبت به نسل قبل دارند. در آیفون 13 این نقطه ضعف حتی به نقطه قوت هم تبدیل شده. این تغییر از همان تغییراتی است که اپل توی آیفون‌های جدید ایجاد کرده تا بتونه کاربرها رو به گوشی‌های جدید جذب کنه.

 

بررسی گوشی آیفون 13 اپل از نظر امنیت

توی بخش امنیت هم برخلاف تمام شایعاتی که قبل از رونمایی از آیفون‌های جدید وجود داشت، اپل هیچ تغییری رو در نظر نگرفته. اگه یادتون باشه توی مطلب شایعات مربوط به آیفون 13 اشاره کردیم که یکی از حدسیات و شایعات در مورد آیفون‌های جدید، جایگزین شدن حسگر اثر انگشت با تکنولوژی فیس آیدی بود که این اتفاق توی آیفون‌های جدید نیفتاده.

اپل از همان سیستم امنیتی خودش یعنی سیستم تشخیص چهره سه بعدی یا همان فیس آیدی استفاده کرده و سعی کرده با بهینه کردن این سیستم امنیتی، باگ و مشکلاتی که توی آیفون‌های قدیمی بوده رو برطرف کنه. عملکرد فیس آیدی واقعا سریع است و اگه ما هم جای اپل بودیم این سیستم سریع و روان امنیتی رو با هیچ سیستم دیگه این جایگزین نمی‌کردیم!

 

بررسی دوربین گوشی آیفون 13

توی مطلب بررسی Iphone 13 pro max اشاره کردیم که بزرگ‌ترین تغییر آیفون‌های جدید نسبت به آیفون‌های قبلی بخش دوربین بوده. به طور کلی این گوشی از دو دوربین در پشت و یک دوربین در جلوی گوشی بهره برده که عبارتند از:

  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی
  • دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی

توی آیفون 13، اپل تصمیم گرفته بخش دوربین رو تقویت کنه اما کماکان هیچ تغییری توی سنسورهای خودش نداده. در ادامه هر کدام از این دوربین‌ها رو معرفی می‌کنیم:

 

بررسی عملکرد دوربین اصلی آیفون 13

کیفیت تصاویر ثبت شده با سنسور اصلی نسبت به قبل بیشتر شده. در این گوشی علاوه بر کیفیت، شارپنس و روشنایی بهبود داشته و جزئیات بیشتری رو میشه با سنسور اصلی ثبت کرد. این اتفاق احتمالا به خاطر قوی‌تر بودن پردازنده آیفون 13 نسبت به آیفون‌های قبلی رخ داده.

بررسی عملکرد دوربین اصلی آیفون 13
برای دیدن کیفیت واقعی، روی عکس کلیک کنید.

در واقع پردازنده جدید باعث شده پردازش و ثبت عکس‌ها کیفیت بیشتری نسبت به قبل داشته باشه!

 

عملکرد دوربین اولترا واید iPhone 13

یکی از تغییراتی که دوربین اولترا واید آیفون 13 نسبت به آیفون 12 داشته، اضافه شدن اتو فوکوس به حالت عکاسی اولترا واید بوده. اگه یادتون باشه تو بررسی آیفون 12 دیدیم که این گوشی قابلیت فوکوس خودکار رو توی حالت اولترا واید نداشت اما این قابلیت به آیفون 13 اضافه شده.

بررسی عملکرد دوربین اولترا واید iPhone 13
برای دیدن نمونه باکیفیت و واقعی عکس، روی تصویر کلیک کنید.

در نتیجه شما می‌تونید عکس‌های اولترا واید باکیفیت‌تری رو با آیفون 13 ثبت کنید. البته توجه داشته باشید، کیفیت عکس‌های اولترا واید به عکس‌های سنسور اصلی نمی‌رسه. عکس‌های اولترا واید نسبت به عکس‌های حالت معمولی افت کیفیت داره!

 

عملکرد دوربین‌ها در شب

آیفون‌های جدید به لطف پردازنده قوی‌تر، عکاسی توی شب رو برای کاربرها لذت‌بخش‌تر کردن. شما الان می‌تونید هم توی حالت عادی و هم توی حالت اولترا واید عکس‌های خوبی توی حالت شب ثبت کنید. البته اگه نور خیلی کم باشه قطعا عکس‌های حالت شب با نویز همراه هستند که خب کاملا طبیعی است!

بررسی عملکرد دوربین های گوشی iPhone 13 اپل در شب
برای دیدن نمونه باکیفیت، روی تصویر کلیک کنید.

قابلیت picture profile توی آیفون 13 هم دیده میشه که شما با استفاده از این تکنولوژی می‌تونید نور و رنگ عکس‌های خودتون رو شخصی‌سازی کنید. طبق ادعای اپل این قابلیت مثل فیلتر عمل نمی‌کنه و تاثیری توی کیفیت تصاویر نداره.

 

فیلمبرداری با آیفون 13

در بررسی iPhone 13، مهم‌ترین تغییری که آیفون‌های جدید توی بخش دوربین و به خصوص فیلمبرداری داشتن، مجهز شدن به سینماتیک مود است. شما با استفاده از این تکنولوژی می‌تونید ویدئوهایی با فوکوس هوشمند و سینمایی رو ثبت کنید. توی حالت سینماتیک مود سوژه‌های داخل تصویر تشخیص داده میشه و به محض اینکه بین سوژه‌ها جابجایی صورت بگیره به شکل کاملا هوشمند و سینمایی تغییر فوکوس انجام میشه!

نحوه فیلمبرداری با آیفون 13 در حالت سینماتیک

البته کیفیت ویدئوهای ضبط شده توی حالت سینماتیک مود، نسبت به حالت معمولی کمتر است اما می‌تونید پلان‌های سینمایی جذابی رو ثبت بکنید. در ضمن تکنولوژی سنسور شیفت، همراه تمام نسخه‌های آیفون‌های جدید است که عملکرد لرزشگیر رو خیلی بهتر می‌کنه. در نتیجه با دوربین آیفون 13 در حال حرکت، می‌تونید ویدئوهای خودتون رو با لرزش کمتری ثبت کنید.

 

عملکرد دوربین سلفی iPhone 13 اپل

دوربین سلفی می‌تونه نقطه ضعف بخش دوربین iPhone 13 به حساب بیاد. وقتی شما گوشی پرچمدار می‌خرید، توقع دارید، بهترین گوشی توی تمام بخش‌ها رو داشته باشید. دوربین سلفی آیفون سیزده هنوز به حدی نرسیده که بشه گفت بهترین دوربین سلفی بین تمام گوشی‌ها رو داره.

بررسی عملکرد دوربین سلفی iPhone 13 اپل
برای دیدن نمونه باکیفیت، روی تصویر کلیک کنید.

عملکرد دوربین سلفی قابل قبول و خوب است اما بی‌نقص نیست؛ البته اگه بتونید شرایط نوری مناسبی رو فراهم کنید می‌تونید عکس‌های سلفی فوق‌العاده‌ای رو با آیفون 13 ثبت کنید.
در مجموع می‌تونیم بگیم بخش دوربین آیفون‌های جدید نسبت به سال قبل خیلی بهتر شده و اپل به هدف خودش توی بخش دوربین رسیده. البته این تغییرات توی بخش دوربین انقدر چشمگیر نیست که شما آیفون 12 خودتون رو بفروشید و آیفون 13 بخرید!

 

بررسی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آیفون 13 اپل

یکی از مواردی که در نقد و بررسی آیفون 13 باید بهش پرداخته بشه، سخت‌افزار است. آیفون طبق رسم هر سال که زمان معرفی آیفون‌ها از جدیدترین پردازنده هم رونمایی می‌کنه، در زمان معرفی iPhone 13 پردازنده اختصاصی اون یعنی A15 Bionic رو هم معرفی کرده. میشه گفت Apple A15 Bionic که با معماری 5 نانومتری طراحی و ساخته شده، جدیدترین و قوی‌ترین پردازنده در زمان رونمایی از آیفون 13 بوده.

اپل، بهترین عملکرد پردازشی و گرافیکی که می‌تونید تجربه کنید رو توی این گوشی قرار داده و سرعت پردازشی اون 20 درصد بیشتر شده. همین اتفاقی باعث میشه، این پردازنده به کمک بخش دوربین بیاد و عکس‌های باکیفیت‌تری رو هم ثبت کنه.

بررسی آیفون 13 اپل در بخش سخت افزار و نرم افزار

جمع‌بندی تست و بررسی گوشی آیفون 13 در زمینه پردازنده نشان میده:

  • عملکرد پردازنده این گوشی در کارهای معمولی و فضای کاربری، بدون لگ و باگ خاصی است.
  • برای بازی کردن، هیچ مشکل خاصی نداره و می‌تونه بازی‌های مختلف رو با کیفیت مناسبی اجرا کنه.

در واقع ترکیب پردازنده و سخت‌افزار باعث شده که عملکرد پردازشی آیفون 13 بهشت برین باشه.

 

حافظه و رم Apple iPhone 13

اپل آیفون 13 رو توی سه نسخه سخت‌افزاری 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی عرضه کرده که تمام نسخه‌ها از 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند. اولین چیزی که به ذهن کاربر می‌رسه اینه که 4 گیگابایت رم نسبت به گوشی‌های اندرویدی خیلی کم است؛ اما اصلا اینطور نیست، چون سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون‌ها توسط خود اپل طراحی و ساخته میشن به شدت با هم هماهنگ هستند. آیفون 13 با همین 4 گیگابایت حافظه رم عملکرد خیلی بهتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی داره.

 

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی iPhone 13

اپل بعد از معرفی آیفون 13، نسخه جدیدی از سیستم عامل خودش یعنی iOS 15 رو منتشر کرد. همیشه بین کاربرهای آیفون و گوشی‌های اندرویدی جنگ بوده که کدام سیستم عامل بهتر است. هر کدام از این سیستم عامل‌ها معایب و مزیت‌هایی دارند و اگه تعصب رو کنار بزاریم باید بگیم، رابط کاربری گوشی‌های آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی روان‌تر است و این اتفاق به خاطر هماهنگ بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار صورت می‌گیره.

البته سیستم عامل iOS توی ایران نسبت به کشورهای دیگه محدودیت‌های بیشتری داره. اگه شما آیفون بخرید یا داشته باشید باید با این مشکلات و محدودیت‌ها کنار بیایید. کاربرهای ایرانی عادت دارند از نرم‌افزارهای کرک شده استفاده کنند، اما این امکان توی گوشی‌های آیفون و سیستم عامل iOS وجود نداره. به علاوه شما انتقال موزیک یا انتقال فایل شما با محدودیت رو به رو هستید، البته میشه با ترفندهایی این مشکلات رو رفع کرد.

بررسی آپدیت های نرم افزاری و امنیتی گوشی iPhone 13 اپل

به هر حال رابط کاربری و سیستم عامل iOS سرعت بالا و قابلیت‌های اختصاصی رو در اختیار کاربر قرار میده. این موضوع باعث میشه کاربر تجربه کاربری متفاوتی رو نسبت به گوشی‌های اندرویدی تجربه کنه.

 

نقد و بررسی iPhone 13 از نظر اسپیکر

گوشی iPhone 13 از سیستم پخش صدای استریو استفاده می‌کنه. از قدیم کارت صدای آیفون‌ها یکی از بهترین کارت صداهای موبایلی بوده و این کیفیت توی آیفون 13 هم دیده میشه.

بلندی صدای قابل قبول به همراه کیفیت و تفکیک صدایی باعث میشه یکی از بهترین اسپیکرهای موجود بین تمام گوشی‌های هوشمند رو توی این گوشی ببینیم. البته بلندی و کیفیت صدای نسخه معمولی به پای نسخه پرو مکس نمی‌رسه اما اسپیکر آیفون 13 چیزی از اسپیکر برادر بزرگ‌تر خودش کم نداره!

 

آیا آیفون 13 همچنان ارزش خرید دارد؟

در نقد و بررسی آیفون 13 اپل دیدیم که این گوشی جدید اپل، تو بخش طراحی تغییر خاصی نداشته اما تو بخش‌های دیگه تغییرات محسوسی کرده. عملکرد باتری و شارژدهی واقعا پیشرفت کرده و تبدیل به یکی از نقاط قوت آیفون 13 شده. همچنین کیفیت نمایشگر و دوربین‌ها هم که جزو نقاط قوت این گوشی محسوب میشن، بهتر شدن. در ضمن نباید از پردازنده قوی و بدون نقص این گوشی غافل بشیم که خیلی از تغییرات اساسی آیفون جدید به خاطر سرعت خوب پردازنده‌ها بوده.

بعد از بررسی iPhone 13 اپل باید بگیم اگه آیفون‌های قدیمی دارید و قصد خرید گوشی اپل رو دارید، بهترین گزینه خرید iphone 13 است. این گوشی نسبت به آیفون 12 جدید تره و قابلیت جدیدی به دوربین و نمایشگرش اضافه شده، بعلاوه نسبت به نسخه‌های پرو خوش دست‌تر است و قیمت کمتری داره. شاید قیمت آیفون نسبت به بقیه برندها بیشتر باشه اما این نکته رو یادتون باشه که خرید آیفون سرمایه است و افت قیمت گوشی در آیفون خیلی کمتر است.

حالا که تا آخر بررسی گوشی آیفون 13 اپل همراه ما بودید، بگید نظر شما درباره عملکرد و کیفیت گوشی iPhone 13 چیه؟ ایا به نظر شما این گوشی آمریکایی همچنان ارزش خرید داره یا نه؟

سوالات متداول
(6 سوال)
مزایای آیفون 13 چیست؟ چرا باید این گوشی رو بخریم؟

پردازنده بسیار قدرتمند، نمایشگر فوق العاده با کیفیت، طراحی خوش دست در کنار بهبود عملکرد باتری و دوربین نسبت به نسل قبل نقاط قوت iPhone 13 به حساب میاد.

معایب iPhone 13 چیست؟ چرا این گوشی رو نخریم؟

آیفون 13 طراحی تکراری داره و اپل میتونست طراحی به روز تری روی برای این گوشی در نظر بگیره گرچه طراحی فعلی هم بسیار خوبه.

آیا آیفون 13 از دو سیم کارت پشتیبانی میکنه؟

بله، iphone 13 با پارت نامبر ZA/A و چین از دو سیم کارت فیزیکی پشتیبانی میکنه. اما نسخه های دیگه در ایران فقط یک سیمکارت فیزیکی رو پشتیبانی میکنن.

قابلیت پرو موشون روی آیفون 13 هم وجود داره؟

خیر! اپل تصمیم گرفته که از قابلیت پرو موشن یا همون نرخ تازه سازی تصویر 120هرتزی هوشمند فقط توی نسخه پرو و پرو مکس استفاده کنه!

iPhone 13 به عکاسی ماکرو مجهز هستش؟

خیر! عکاسی ماکرو به دلیل نبودن سخت افزار تو این گوشی وجود نداره. توی نسخه پرو و پرو مکس و با استفاده از ترکیب سنسور ها و لنز ها این قابلیت در دسترس کاربر قرار میگیره اما تو آیفون 13 بخاطر وجود دو تا سنسور واید این امکان وجود نداره!

سینماتیک مود توی بخش دروبین آیفون 13 هستش؟

بله! توی نرم افزار دوربین قابلیت سینماتیک مود وجود داره که شما میتونید با این قابلیت تصاویر و پلان های سینمایی ثبت کنید. ظاهرا این قابلیت نرم افزاری بوده و به دلیل پردازنده قوی قابلیت اجرایی شدن رو داره به همین دلیل توی آیفون قدیمی این قابلیت دیده نمیشه!

خرید گوشی iPhone 13
نقاط قوت
پردازنده فوق العاده
نمایشگر بی نظیر
بهبود عملکرد باتری
بهبود عملکرد دوربین
نقاط ضعف
دوربین سلفی نسبتا ضعیف
طراحی تکراری
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار 1 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 1813
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

سید امیر علی سیاسی

بنظر من گوشی خوبیه اما انتخاب من بین 13 نرمال و سامسونگ من سامسونگ رو انتخاب میکنم

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Armin0441782401

بنظر من آیفون ۱۳ نرمال ارزش خرید نداره
الان با اين قیمت ما میتونیم بهترین گوشی ها و نو ترین گوشی ها را بخریم مثل a55 یا s24

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
Pergas

13 خالی ارزش داره الان؟

۱۶ دی ۱۴۰۲
Mmt1359

هنوز ارزش خرید داره؟

۱۴ دی ۱۴۰۲
Mmt1359

فوقالعاده

۱۱ دی ۱۴۰۲
amazing

سلام و احترام
بین رنگ سبز و آبی کدوم زیباتره

۰۲ آبان ۱۴۰۲
Ali 1389

سلام
بابام می خواد از اس ۲۱ اولترا کلن اندروید بیاد رو ios برای شروع سری ۱۴ که کلن ریجستریش مشکل داره فعلن بین ۱۲ و ۱۳ کدومو انتخاب کنیم؟

۳۱ شهریور ۱۴۰۲
Ali 1389

سلام
بابام می خواد از اس ۲۱ اولترا کلن اندروید بیاد رو ios برای شروع سری ۱۴ که کلن ریجستریش مشکل داره فعلن بین ۱۲ و ۱۳ کدومو بگیریم؟

۳۱ شهریور ۱۴۰۲
younes111

بنظرتون ایفون 13 هنوزم ارزش خرید داره؟

۲۴ شهریور ۱۴۰۲