بررسی مشخصات تبلت iPad 2022 اپل

بازار تبلت ها به خاطر بزرگ تر شدن صفحه نمایش گوشی ها و راحت تر بودن استفاده از گوشی موبایل، خیلی پر رونق نیست و دیگه طرفدارهای زیادی نداره. اما اپل هنوز سهم بزرگی از این بازار داره و اگه دنبال یه تبلت می گردید که بتونه جایگزین لپ تاپ باشه و راحت هم بتونید جابجاش کنید، iPad های اپل جز بهترین گزینه های موجود (و البته گرون قیمت) به حساب میان. اپل امسال تبلت ارزون قیمت تر خودش رو با تغییرات نسبتا زیادی عرضه کرده و بالاخره شاهد به روز شدن ظاهری این سری هستیم. قراره تا مشخصات iPad 2020 10th Generation رو بررسی کنیم و ببینیم در کدوم بخش ها تغییرات ایجاد شده و آیا آیپد 2022 نسبت به قیمت 450 دلاریش ارزش خرید داره یا نه؟ با بررسی تبلت iPad 2022 نسل 10 اپل همراه موبونیوز باشید.

بررسی طراحی اپل iPad 2022 نسل 10

بزرگترین تغییر ایجاد شده رو میتونیم تو بخش طراحی iPad 2022 ببینیم. با حاشیه های زیاد، قسمت پشتی خمیده و گرد و دکمه تاچ آیدی گرد خداحافظی شده و ظاهر شبیه به نسخه iPad Air 4 شده. از طراحی تخت با بدنه کاملا فلزی و صفحه نمایش با حاشیه کم برای این نسل استفاده شده که خیلی ظاهر مدرن تر و شیک تری بهش داده. وزن آیپد 2022 (نسخه وای فای) حدود 477 گرمه که برای یه تبلت 11 اینچی خوبه و خوش دست به حساب میاد.

بررسی طراحی اپل iPad 2022 نسل 10

تاچ آیدی هم از روی صفحه به بالای تبلت نقل مکان کرده و با دکمه پاور ترکیب شده که سرعت و دقت خیلی خوبی داره. اسپیکرهای استریو در بالا و پایین تبلت قرار گرفتن و صدای خیلی واضح تر و فراگیرتری بهتون میده. توی لبه پایینی هم بعد از مدت ها شاهد پورت تایپ سی هستیم که یه خبر خوب به حساب میاد. می تونید هارد اکسترنال یا فلش تایپ سی تون رو بهش متصل کنید و راحت فایل هاتون رو جابجا کنید، یا می تونید به مانیتور یا تلویزیون وصلش کنید و عکس ها و ویدیو های خودتون رو روی یه صفحه بزرگتری مشاهده کنید. مهمترین نکته اینه که بیشتر هاب ها و تبدیل هایی رو که دارید می تونید به راحتی به این تبلت متصل کنید و نیازی نیست کلی تبدیل مجزا با خودتون حمل کنید. جک 3.5 میلیمتری صدا هم حذف شده و باید از تبدیل تایپ سی یا هندزفری های بلوتوث استفاده کنید. در قسمت پشتی تک دوربین تبلت بالای سمت راست قرار داره و وسط هم لوگوی apple رو می بینیم و پایین ترش هم لوگوی iPad حک شده. اسمارت پین ها برای اتصال مجیک کیبورد اپل به لبه سمت چپ تبلت منتقل شده. رنگ های آبی، صورتی و زرد اضافه شده باعث میشه امسال تنوع رنگی بیشتری داشته باشیم و ظاهر این تبلت بیشتر مورد پسند خانم ها هم قرار بگیره.

اپل با تغییر در ظاهر و بهبود و مدرن تر کردن تبلت ipad نسل 10 باعث شده موقع استفاده ازش حس خوبی داشته باشید و فکر نکنید که هنوز دارید از یه تبلت با طراحی 10 سال پیش استفاده میکنید!

مشخصات صفحه نمایش تبلت iPad 2022 10th Generation

صفحه نمایش 10.9 اینچی با پنل IPS LCD لیکویید رتینا مخصوص اپل با رزولوشن FHD+ که حدود 80.5 درصد قسمت جلوی تبلت رو تشکیل میده برای این نسل استفاده شده. با جابجایی دکمه تاچ آیدی و کم شدن حاشیه صفحه نمایش تجربه خیلی بهتری از کار با این صفحه و دیدن ویدیو یا مرور وب دارید و جزئیات و رنگ های خیلی خوبی هم بهتون نشون میده. هنوز صفحه لمینیت شده نیست و تاچ و صفحه نمایش از همدیگه جدا هستن، این موضوع برای تعمیر خیلی نکته خوبی و هزینه کمتری برای تعمیر صفحه میدید اما این فاصله با نگاه کردن به صفحه مشخصه و کمی حس چیپ بودن بهتون میده. نرخ به روز رسانی 60 هرتزه که خیلی توی این تبلت کم بودنش رو حس نمی کنید و همه چی روون و به خوبی اجرا میشه و مثل بقیه تبلت های اپل از کار با صفحه تبلت iPad 2020 هم لذت زیادی می برید.

مشخصات صفحه نمایش تبلت iPad 2022 10th Generation

بررسی قدرت پردازشی تبلت اپل ایپد 2022 نسل 10

از تراشه A14 مخصوص اپل برای این تبلت استفاده شده و با اینکه 2 سالی از عرضه اون میگذره هنوز قدرت پردازشی خیلی خوبی داره و از پس اکثر برنامه های و بازی های نسبتا سنگین هم برمیاد. به خاطر پردازنده مناسب امکان ادیت ویدیو های 4K هم با سرعت مناسب وجود داره و می تونید با اتصال مجیک کیبورد مخصوص خودش با قیمت 250 دلار یا کیبورد و موس بلوتوثی معمولی ازش به عنوان یه لپ تاپ هم استفاده کنید. 4 گیگ رم و 64/256 گیگابات هم برای حافظه ذخیره سازی برای این تبلت در نظر گرفته شده. امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی هم وجود نداره و اگه فضای ذخیره سازی براتون مهمه باید سراغ نسخه 256 گیگ برید که حدود 599 دلاره و خیلی تفاوت قیمت فاحشی داره. امکانات ارتباطی مثل امکان ارتباط 5G، وای فای 6 و بلوتوث 5.2 برای این نسخه در نظر گرفته شده که تجربه ارتباطی سریع و بدون لگ و مشکلی رو بهتون میده.

بررسی قدرت پردازشی تبلت اپل ایپد 2022 نسل 10

بررسی رابط کاربری تبلت Apple iPad 2022

از رابط کاربری مخصوص تبلت های اپل به نام iPad OS 16.1 که شبیه به رابط کاربری موبایله استفاده شده. امکاناتی مثل ساید بار، مولتی تسکینگ پیشرفته، امکان استفاده به عنوان مانیتور دوم برای مک بوک و اپ های اختصاصی اپ استور در زمینه طراحی و دیزاین این تبلت رو به یه گزینه مناسب برای طراح ها و ادیتور ها تبدیل میکنه. امکان استفاده از اپل پنسل نسل 2 با اینکه از پورت تایپ سی برخورداره و لبه های تختی هم داره وجود نداره و باید از نسل 1 اش استفاده کنید که از طریق پورت لایتنینگ فقط شارژ و وصل میشه، که کمی عجیبه و باید یه تبدیل جدا هم تهیه کنید در کنارش و با کلی سیم وصل کنید به خود تبلت یا کلگی مجزا. این تصمیم اپل با طراحی و نوع کاربری این تبلت خیلی خوانایی نداره و کمی استفاده ازش برای طراح های که تو اکوسیستم اپل بودن از قبل رو سخت میکنه.

بررسی دوربین تبلت اپل ایپد نسل 10 2022

دوربین خیلی توی تبلت های مهم نیست و استفاده زیادی هم ازشون نمیشه، شرکت ها هم زیاد تمرکز خاصی روی این بخش ندارن و سعی میکنن یه تجربه معمولی از استفاده این بخش داشته باشید. تو آیپد 2022 هم هر دو دوربین پشت و سلفی 12 مگاپیکسلیه. دوربین پشتی عکس های نسبتا خوبی میگیره و کارتون رو راه میندازه، قابلیت اتوفوکوس داره و امکان فیلمبرداری 4k با 60 فریم هم امکان پذیره. تغییر مهم این نسل تغییر محل قرار گیری دوربین سلفیه که از لبه بالایی به لبه سمت راست و وسط تبلت تغییر مکان داده. این تغییر باعث میشه استفاده ازش برای میت های آنلاین و چت تصویری خیلی بهتر و واقعی تر بشه و شما دقیقا توی مرکز تصویر قرار بگیرید. کیفیت صدا و تصویر هم خیلی بهتر شده و صدای شفاف تری ضبط میکنه. امکان فیلمبرداری هم با رزولوشن 1080 و 60 فریم امکان پذیره.

بررسی باتری iPad 2022 10th Generation

از یه باتری 8686 میلی آمپر ساعتی برای این تبلت استفاده شده که حدود 10 ساعت در استفاده معمولی مثل وب گردی، کار کردن با اپ های سبک و دیدن ویدیو بهتون شارژدهی میکنه. یه آداپتور 20 واتی در جعبه قرار داره که فول شارژ شدن دستگاه باهاش حدود 2 ساعت نیم طول میکشه و با توجه به حجم بالای باتری زمان مناسبیه.

ارزش خرید تبلت اپل iPad 2022

تو ایران دستگاه های اپل چه گوشی آیفون باشه چه تبلت آیپد، خیلی به قیمت دلاری خودشون نزدیک نیستن و یه سری هزینه ها مثل حاشیه سود فروشنده، گمرک و رجیستری بیشتری نسبت به برند های دیگه بهشون اضافه میشه و اختلاف قیمت خیلی بیشتری با دستگاه های مشابه پیدا میکنن. ایپد نسل 10 2022 هم از این قاعده مستثنی نیست و علی رغم امکانات و عملکرد خوب، نسبتا قیمت بالایی داره و شما اگه دنبال یه تبلت همه کاره باشید که صفحه خیلی خوبی داشته، قدرت سخت افزاریش هم بالا باشه و بتونید کارهای روزمره تون رو باهاش انجام بدید گزینه هایی با قیمت مناسب تر و مشخصات عملکردی بهتری از برند سامسونگ و مایکروسافت تو بازار پیدا میشه که می تونید سراغشون برید و ارزش خرید بیشتری توی ایران دارند. ولی برند اپل و تجربه کاربری و محیط نرم افزاری و کلا حضور تو اکوسیستم اپل میشه گفت خاصه و خیلی روون تر و سر راست تر از برند های دیگه بازاره پس طرفدارهای متعصب مخصوص خودش رو داره. اگه فن اپل هستید و حتما میخواید سراغ ایپد برید ولی قیمت هم فاکتور مهمی برای شماس، تبلت های قدیمی تر با قیمت مناسب تر و تجربه نزدیک به این تبلت رو می تونید پیدا کنید و سراغشون برید و تبلت iPad 2022 فعلا خیلی ارزش خرید بالایی نداره و شاید نسخه های بعدی بتونه توازن قیمت و کاربرد رو بهتر برقرار کنه یا منتظر باشید که قیمت نسخه 2022 تو بازار افت قیمتی پیدا کنه.

مقایسه تبلت iPad 2022 10th Generation با iPad 2021 9th Generation

مهمترین بهبود و تغییر ظاهر و طراحی این دو تبلته که نسخه امسال نزدیک تر به نسخه های گرون تر شده و از طراحی تخت با حاشیه کم استفاده میکنه. پورت لایتنینگ هم جاش رو به تایپ سی داده و دیگه نیاز نیست کلی تبدیل با خودتون جابجا کنید. صفحه حدود 0.7 اینچ بزرگ تر شده ولی عملکرد و کیفیت هر دو نزدیکه و فرق خاصی بینشون دیده نمیشه. تو بخش پردازنده به جای A13 از A14 استفاده شده و مقدار رم هم از 3 به 4 افزایش پیدا کرده.این تغییر خیلی روی عملکرد پردازشی تاثیر نذاشته و تقریبا توی بازی ها و برنامه ها بازدهی یه مقدار کمی بهبود داشته، اما در آینده میتونه راندمان خودش رو بهتر کنه و عملکرد بهتری از خودش نشون بده. امکانات ارتباطی مثل 5g و نسخه وای فای 6 و بلوتوث 5.2 پیشرفت داشتن و تجربه بهتری از این بخش می تونید داشته باشید. دوربین پشتی از 8 به 12 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده و میتونه 4k با 60 فریم فیلمبرداری کنه. دوربین سلفی هم جاش عوض شده و وسط تبلت قرار گرفته. تو بخش باتری هم تغییر خاصی ایجاد نشده. در مجموع عملکرد اونقدری بهبود نکرده که توجیه داشته باشه 120 دلار برای این نسخه پول بدید و اگه دنبال تبلت ارزون میگردید که کارهای معمولی و ساده تون رو باهاش انجام بدید و کمی هم قدرت پردازشی خوب برای کارهای طراحی داشته باشه ایپد نسل 9 گزینه منطقی تریه.

 

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۸ آبان, ۱۴۰۱
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 45
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

afsheen

تو چنین خوب چرایی

۲۶ خرداد ۱۴۰۲
mobo.newser

راحت ولي گرون

۰۸ بهمن ۱۴۰۱