نقد و بررسی هندزفری بلوتوثی AirPods 3 اپل

نقد و بررسی هندزفری بلوتوثی ایرپادز 3 اپل

بالاخره اپل تصمیم گرفته گپ یا همون فاصله بین هندزفری های بلوتوثی خودش رو با یه محصول جدید پر کنه! همونطور که میدونید هندزفری های بلوتوثی اپل با اسم تجاری ایرپادز محبوب ترین هندزفری بلوتوثی دنیا شناخته میشه و 70 درصد از بازار رو مال خودش کرده. اپل با معرفی AirPods 3 قصد داشته فاصله بین دو مدل قبلی رو پر کنه تا کاربر ها بتونن متناسب با نیازشون انتخاب درست تری داشته باشن. توی این مطلب قراره بریم سراغ نقد و بررسی جدیدترین محصول اپل، یعنی ایرپادز 3 ! اگر قصد خرید هندزفری بلوتوثی رو دارید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

طراحی و کیفیت ساخت AirPods 3

همونطور که توی مقدمه اشاره کردیم AirPods 3 اومده تا فاصله بین ایرپادز 2 و ایرپادز پرو رو پرکنه. در نتیجه بهترین کاری که اپل میتونست برای طراحی این گجت انجام بده، ترکیبی از طراحی دو نسخه قبلی بوده! اپل ایرپادز 2 و ایرپادز پرو رو با هم ترکیب کرده و به طراحی ایرپادز 3 رسیده!طراحی کیس و هدفون های ایرپادز 3کیس AirPods 3 شباهت زیادی به کیس ایرپادز پرو داره اما ابعاد کوچکتری نسبت به کیس ایرپادز پرو داره. کیس ایرپادز 3 به گواهی IPX4 مجهز شده و همین باعث میشه از نظر مقاومت در برابر آب این گجت مقاوم ترین گجت تولید شده توسط اپل باشه. ابعاد کیس ایرپادز 3هدفون های ایرپادز 3 هم ترکیبی از دو مدل قبلیه! اندازه و سایز هدفون ها شباهت زیادی به ایرپادز پرو داره اما دیگه خبری از سری سیلیکونی توی AirPods 3 نیست! اپل تصمیم گرفته با توجه به نیاز سنجی که انجام داده ایرپادز 3 رو به سبک ایرپادز 2 طراحی کنه! البته خیلی از کاربر ها هستن که بخاطر فرم گوششون نمیتونن از این مدل استفاده کنن. درضمن هدفون های ایرپادز 3 هم به گواهی IPX4 مجهز شدن و همین باعث میشه خیالتون از بابت آبخوردگی و تعریق راحت باشه.هدفون های ایرپادز 3تفاوت هدفون های ایرپادز پرو و ایرپادز 3در مجموع میتونیم بگیم ایرپادز 3 توی بخش طراحی پیشرفت خوبی نسبت به ایرپادز 2 و ایرپادز پرو داشته. البته این به شما بستگی داره که با کدوم مدل از سری های هدفون راحت هستید. 

کنترلر های AirPods 3

کنترلر های ایرپادز 3 دقیقا شبیه به ایرپادز پرو طراحی شده. شما برای کنترل هندزفری باید دسته هندزفری رو تاچ کنید. با یک بار تاچ کردن میتونید مکالمه رو جواب بدید یا موزیک رو پلی کنید. با دو بار تاچ کردن میتونید آهنگ بعدی رو پلی کنید و با سه بار تاچ کردن میتونید به آهنگ قبلی برگردید. نکته ای که در مورد کنترل ها وجود داره اینه که اپل توی این نسخه از ایرپادز ها هم هیچ فرمانی برای کم و زیاد کردن صدا قرار نداده! در ضمن بخاطر نداشتن سری سیلیکونی احتمالا موقع استفاده از کنترلر ها، هدفون ها از گوشتون بیرون بیاد و میتونیم این اتفاق رو به عنوان یکی از نقاط ضعف طراحی این ایرپادز در نظر بگیریم!کنترلر های ایرپادز 3

باتری و شارژدهی AirPods 3

ظاهرا اپل تمام توانش رو توی بخش باتری گذاشته! بخش باتری و شارژدهی AirPods 3 شما رو به وجد میاره و یکی از بهترین هندزفری های بلوتوثی توی این زمینه محسوب میشه. اگر در روز 4 تا 5 ساعت از ایرپادز 3 استفاده کنید میتونید تا 4 روز روی شارژدهی این گجت حساب کنید. طبق ادعای اپل هر هدفون تقریبا بین 6 تا 7 ساعت شارژدهی میکنه و اگر کیس ایرپادز به صورت کامل شارژ باشه شما میتونید 30 ساعت به صورت مداوم از این ایرپادز استفاده کنید. درگاه و کابل شارژ ایرپادز 3شارژر مغناطیسی ایرپادز 3از نظر سرعت شارژ هم باید بگیم تقریبا دو ساعت طول میکشه تا کیش به همراه هدفون ها به صورت کامل شارژ بشه. ایرپادز 3 از شارژ مغناطیسی هم پشتیبانی میکنه و شما میتونید با استفاده از شارژ های مگ سیف اپل این گجت رو شارژ کنید. تقریبا بین 2 ساعت و 30 دقیقه تا 3 ساعت طول میکشه تا این گجت با شارژر مغناطیس شارژ بشه! نکته جالبی که در مورد شارژ مغناطیس وجود داره اینه که وقتی شما کیس رو روی شارژر مگ سیف قرار میدید به صورت کامل به شارژر میچسبه و حس امنیت بیشتری رو به شما میده!

کیفیت صدای AirPods 3

مهم ترین خصوصیت هندزفری بلوتوث کیفیت صدای اونه! اپل نشون داده که همیشه بهترین هندزفری ها رو توی زمینه کیفیت صدا تولید میکنه و توی AirPods 3 هم این روند ادامه داره. ایرپادز 3 به تکنولوژی Spatialize Stereo مجهز شده که با این تکنولوژی شما میتونید صدا رو به صورت سه بعدی بشنوید! این قابلیت باعث شده بیس ایرپادز 3 موقع موزیک گوش داد به شدت فوق العاده باشه! همچنین کیفیت صدا و بلندی صدای این هندزفری بلوتوث شما رو به وجد میاره و میتونیم بگیم یکی از بهترین هندزفری های بلوتوث از نظر کیفیت صدایی محسوب میشه!قابلیت اسپاتیلایز استریو ایرپادز 3از نظر کیفیت صدا موقع مکالمه هم باید بگیم این گجت واقعا عالیه! میکروفون ها و اسپیکر ها به خوبی عمل میکنن و صدای شما و طرف مقابل با کیفیت بالایی به گوش شما و طرف مقابلتون میرسه. نقطه ضعفی که ایرپادز های قدیمی هم داشتن توی ایرپادز 3 دیده میشه! موقع رکورد کردن صدا، صدای شما یه حالت کامپیوتری پیدا میکنه و زیاد کیفیت خوبی نداره. میتونیم بگیم تنها نقطه ضعف AirPods 3 توی بخش کیفیت صدا همین موضوعه و نقطه ضعف جدیه دیگه وجود نداره!

اتصالات AirPods 3

در مورد اتصالات و نحوه اتصال AirPods 3 باید بگیم تمام هندزفری های بلوتوثی با استفاده از امواج بلوتوث به دستگاه های مختلف وصل میشن. ایرپادز 3 از بلوتوث نسخه 5 برای اتصال استفاده میکنه. اگر شما آیفون یا بقیه محصولات اپل رو داشته باشید برای اتصال این گجت هیچ مشکلی نخواهید داشت و به راحتی و فقط با باز کردن در کیس میتونید ایرپادز رو به دستگاه مورد نظرتون وصل کنید. اما اگر بخواید این گجت رو به گوشی های اندرویدی وصل کنید احتمالا با مشکل روبرو بشید باید زمان بیشتری برای وصل کردن صرف کنید. در ضمن توی گوشی های اندرویدی به تنظیمات Spatialize Stereo هم دسترسی ندارید!نحوه اتصال به گوشی ایرپادز 3

جمع بندی

در مورد تمام بخش های AirPods 3 صحبت کردیم و دیدیم که این هندزفری بلوتوث هم مثل تمام ایرپادز های قبلی کیفیت خیلی خوبی داره و میتونه یکی از اصلی ترین کاندیداها برای عنوان بهترین هندزفری بلوتوث بازار باشه! اگربخوایم به نقاط قوت ایرپادز 3 اشاره کنیم باید بگیم که عملکرد باتری و شارژدهی این گجت شما رو به وجد میاره همچنین طراحی جدید و کیفیت صدای واقعا عالی، نقاط قوت این گجت محسوب میشن. البته این گجت بدون نقص هم نیست و موقع رکورد صدا کیفیت صدای زیاد خوبی رو در اختیار کاربر قرار نمیده. همچنین نداشتن نویز کنسلینگ هم میتونه جز نقاط ضعف ایرپادز 3 محسوب بشه! ایرپادز 3 میتونه انتخاب بهتری نسبت به ایرپادز 2 باشه اما اگر بین ایرپادز پرو و ایرپادز 3 بخوایم انتخاب کنیم، منطقیه که ایرپادز پرو رو انتخاب کنیم که هم نویز کنسلینگ داره و هم طراحی بهتری نسبت به ایرپادز 3 داره! حالا اگر شما بخواید ایرپادز بخرید کدوم مدل رو انتخاب میکنید؟ توی کامنت ها نظرتون رو با ما به اشتراک بزارید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید!

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۹ آبان, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 1588
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
anti.gen

هر جا سخن از اپل است قطعا سخن از اپل است

۱۷ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
mohammad756

عالیی

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
mry.rmz_2

برای خریدش میشه لینک بگذارید

۱۴ تیر ۱۴۰۱
    comment-user-img
    Mohammad_1386

    جذاب

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
mry.rmz_2

برای خریدش میشه لینک بگذارید ❤️

۱۴ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
parham1400

به نظرم ایرپاد پرو بهتره از اینه

۰۶ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
afsheen

هم از طراحیش هم از کیفیتش خوشم اومد 😍👌

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
comment-user-img
Adrian04

صرفا جهت امتیاز گیری

۲۶ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
Adrian04

بی نظیر

۲۶ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
Adrian04

زیبا

۲۶ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
Adrian04

خوب

۲۶ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
Adrian04

جالب

۲۶ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
mahan fiyq

چون گوشم مثل مهدی هست

۰۵ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mahan fiyq

منم از ایرپاد پرو استفاده میکنم

۰۵ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

حرف نداره عالیه

۰۳ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari44

منتظر ویدیو های جدید و خفن هستیم 💖😍

۳۰ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari44

برو درسته 💖🤩

۳۰ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari44

ولی از حق بگذریم من هندزفری گیمینگ رو ترجیح میدم ❤️😍

۳۰ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari44

خدایی از اپل محصول بی کیفیت من ندیدم حداقل 💖🥳

۳۰ دی ۱۴۰۰