مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus

اواخر تابستان سال 1402 بود که کمپانی ردمی از خانواده نوت 13 رونمایی کرد و گوشی Redmi Note 13 Pro Plus به عنوان پرچمدار این خونواده معرفی شد. این گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی، پردازنده قدرتمند، رم 16GB، حافظه 512GB و شارژر فوق سریع 120 واتی سر و صدای زیادی به پا کرد. اما در اواخل اسفند همون سال شرکت سامسونگ هم گوشی میان رده گلکسی A55 رو با دوربین 50 مگاپیکسلی و پردازنده بهتر نسبت به نسل قبل معرفی کرد که توجه اندرویدبازهای طرفدار سامسونگ رو به خودش جلب کرده بود. این دو گوشی یه نسخه مشترک با رم و حافظه 8/256 گیگ دارن که قیمتشون مشابه به همه. به همین خاطر، امروز تو موبونیوز تصمیم گرفتیم مقاله‌ای برای مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus داشته باشیم و ببینیم کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره.

آپدیت: این دو گوشی در زمان نوشتن این مقاله یک نسخه با قیمت مشابه داشتن، اما در حال حاضر اختلاف خیلی زیادی بین‌شونه

 

مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر طراحی و کیفیت بدنه

کلاس طراحی دو گوشی با هم متفاوته! گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس با بدنه‌ای کشیده و نمایشگر خمیده طراحی شده و این موضوعو می‌تونید در فریم خاصش ببینید. شاید بشه گفت یکی از جذاب‌ترین و منحصر به فردترین طراحی‌های گوشی در سال گذشته مربوط به Redmi Note 13 Pro Plus میشه. این گوشی به گونه‌ای طراحی شده که وقتی برای اولین بار توی ویترین مغازه یا سایت‌ها می‌بینید، نظرتونو به خودش جلب می‌کنه. این گوشی در رنگ‌های متنوعی چون مشکی نیمه شب، سفید مهتابی، بنفش شفق قطبی، بنفش فیوژن و سبز کامو تولید و عرضه شده.

 

مقایسه رنگبندی A55 و Redmi Note 13 Pro Plus

در سمت راست گوشی Redmi Note 13 Pro Plus کلیدهای ولوم و پاور قرار داده شده، سمت چپ چیزی نداره، پایین بدنه گوشی هم میشه پورت شارژ،‌ اسپیکر، میکروفن و شیار سیم کارت رو دید و در بالای بدنه اسپیکر و میکروفون دوم و سنسور مادون قرمز وجود داره.

با مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر طراحی متوجه میشید که گوشی سامسونگ A55‌ زمین تا آسمون با گوشی ردمی فرق داره! وقتی دو گوشی رو از نزدیک می‌بینید، بیشتر به این جمله ایمان پیدا می‌کنید. طراحی بدنه و فریم A55 با الگوبرداری از ترندها انجام شده و لبه‌هایی نسبتاً تخت شبیه گوشی‌های آیفون داره و بدنه‌ای از جنش شیشه ولی مات براش در نظر گرفته شده. گوشی A55 در رنگ‌های آبی یخی، نیلی، آبی Navy و زرد لیمویی روانه بازار شده.

مقایسه رنگ بندی A55 و Redmi Note 13 Pro Plus

در سمت راست گوشی A55 کلیدهای ولوم و پاور روی برآمدگی فریم قرار داده شده، در سمت چپ چیزی وجود نداره، در قسمت پایین گوشی، پورت شارژ‌، اسپیکر و میکروفن و در قسمت بالای گوشی، اسپیکر و شیار سیم کارت دیده میشه.

به طور کلی، انتخاب طراحی برتر بین گوشی A55 و Redmi Note 13 Pro Plus به سلیقه شما بستگی داره. اما به نطر ما، طراحی گوشی Redmi Note 13 Pro Plus خاص‌تر و جذاب‌تره و برای کسایی که دنبال گوشی با ظاهر منحصر به فرد هستن خیلی جواب میده. در طرف مقابل گوشی A55 هم طراحی استاندارد و مدرنی داره و نمیشه بهش ایرادی گرفت.

کیفیت بدنه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus

گوشی Redmi Note 13 Pro Plus با طول و عرض 161.4 در 74.2 و ضخامت 8.9 میلی‌متر طراحی شده و این در حالیه که گوشی A55 ابعادی معادل 161.1 در 77.4 و ضخامت 8.2 میلی‌متر داره. همینطور که می‌بینید، ضخامت گوشی ردمی بیشتره.

مقایسه کیفیت بدنه A55 و Redmi Note 13 Pro Plusبرای ساخت بدنه هر دو گوشی از شیشه استفاده شده؛ با این تفاوت که برای نسخه خاصی از گوشی ردمی، روکشی از جنس چرم مصنوعی هم قرار داده شده تا جلوه‌ای خاص به این گوشی بده. فریم سامسونگ آلومینیومیه، در حالی که ردمی از یه فریم پلاستیکی استفاده می کنه. بدنه هر دو گوشی محکم، مقاوم و در عین حال ظریف طراحی شده و در این زمینه نمیشه گفت یکی نسبت به دیگری برتری داره.

 

استانداردهای محافظتی A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس

برای محافظت از بدنه، نمایشگر و سخت‌افزارهای گوشی‌ها، مدل‌های مختلفی از استانداردهای محافظتی براشون در نظر گرفته شده. اول از همه خوبه به استاندارد ضدآب بودن این دو گوشی اشاره کنیم. کمپانی ردمی تونسته برای گوشی Note 13 Pro Plus گواهینامه ضدآب IP68 رو دریافت کنه و این یعنی گوشی میتونه تا نیم ساعت در عمق 1.5 متری دووم بیاره. این در حالیه که گوشی A55 تونسته گواهینامه IP67‌ رو دریافت کنه که یه مرحله عقب‌تر از IP68‌ هست و تا 1 متری آب تا نیم ساعت سالم می‌مونه.

روی نمایشگر هر دو گوشی، محافظ گوریلا گلس کشیده شده تا جلوی خط و خش و شکستگی گرفته بشه. با این تفاوت که محافظ نمایشگر گوشی ردمی از نوع گوریلا گلس ویکتوس هست ولی برای نمایشگر گوشی A55 از محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده شده که مقاومتی بهتر و بیشتر داره. از سوی دیگه باید به وجود محافظ گوریلا گلس روی قاب پشتی A55 هم اشاره کنیم که این محافظ برای گوشی ردمی وجود نداره.

بنابراین، گرچه گوشی ردمی تونسته گواهینامه IP68 رو دریافت کنه ولی هر دو گوشی ضدآب هستن و محافظ بدنه و نمایشگر گوشی A55 وضعیت بهتری نسبت به گوشی ردمی داره. بنابراین اگه قصد خرید گوشی دارین و بین این دو مدل موندین، باید نحوه استفاده و محیط‌هایی که توش کار می کنین رو در نظر بگیرین و گوشی مناسب رو انتخاب کنین.

 

چیدمان دوربین‌ها در A55 و Redmi Note 13 Pro Plus

در مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر چیدمان دوربین‌ها باید گفت که هیچ شباهتی بین این دو گوشی وجود نداره. سامسونگ A55 با چیدمان خطی و زیر هم دوربین‌ها رو طراحی کرده و فلاش رو در کنار دوربین‌ها به شکلی نامتقارن قرار داده. لنز دوربین‌های A55 کمی از بدنه بیرون زده و اندازه لنزها متوسطه. در طرف مقابل، چیدمان دوربین‌های گوشی ردمی به شکل مثلثی انجام شده. کمپانی ردمی برای طراحی قاب پشتی از جزیره‌های سه‌تایی استفاده کرده که در یکی از جزیره‌ها که با خط از هم جدا شدن، سه لنز دوربین دیده میشه، در جزیره دیگه، فلاش با عبارت 200MEGA OIS قرار داره و در جزیره آخر نام برند Redmi وجود داره.

مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر چیدمان دوربین‌ها

به طور کلی، چیدمان دوربین‌های دو گوشی با هم تفاوت اساسی داره و افراد با توجه سلیقه‌ای که دارن، گوشی جذاب‌تر رو انتخاب می‌کنن. اما باید گفت که طراحی چیدمان دوربین‌های ردمی به دوربین‌های آیفون شباهت داره ولی دوربین‌های A55 شبیه گوشی‌های پرچمدار سامسونگ چیده شده.

 

مقایسه صفحه نمایش A55 و Redmi Note 13 Pro Plus

صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس حالت خمیده داره و به همین دلیل ممکنه از نظر ظاهری جذابیت بیشتری داشته باشه. اما سوالی که مطرح میشه اینه که آیا کیفیت و امکانات بهتری هم داره؟ کمپانی ردمی برای این گوشی از نمایشگر 6.67 اینچی از نوع AMOLED استفاده کرده که می‌تونه تا 68 میلیارد رنگ رو نشون بده و نسبت به بدنه، 89.7 درصد رو پوشونده. در طرف مقابل، سامسونگ برای گوشی A55 از نمایشگر 6.6 اینچی از نوع Super AMOLED استفاده کرده که نسبت به بدنه 85.8 درصد رو در بر می‌گیره. بنابراین گرچه نوع پنل نمایشگر A55 بهتر از گوشی ردمی هست ولی نسبت نمایشگر و بدنه‌ش کمتر از گوشی ردمیه.

مقایسه صفحه نمایش A55 و Redmi Note 13 Pro Plus

اما اگه بخوایم نمایشگر این دو گوشی رو یه کم جدی‌تر بررسی کنیم، باید بگیم که هر دو گوشی از فناوری HDR10+ پشتیبانی می‌کنند و هر دو نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی در اختیار کاربرهاشون قرار میدن، تا اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین روان‌تر انجام بشه. اما دو نکته و تفاوت مهم در مورد نمایشگر این دو گوشی وجود داره. نکته اول اینکه نمایشگر گوشی ردمی از فناوری Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کنه که برای تماشای فیلم‌ها و بازی‌ها، رنگ‌هایی شفاف‌تر و واقعی‌تر در اختیار شما قرار میده. دوم هم اینکه حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی ردمی 1800 نیت هست، ولی همین پارامتر برای نمایشگر A55 معادل 1000 نیت در نظر گرفته شده. هر دو گوشی زیر نور مستقیم خورشید خوب عمل می‌کنن اما گوشی ردمی، بخاطر روشنایی بیشتر، وضعیت بهتری داره.

بنابراین تنها برتری صفحه نمایش A55 نوع پنل به کار رفته در اونه، وگرنه در خیلی از پارامترها میشه گفت که صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس عملکرد بهتری داره.

 

باتری و شارژدهی A55 و Note 13 Pro+

هر دو گوشی به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شدن که این چند ساله روی اکثر گوشی‌های میان رده و حتی پرچمدار قرار داده میشه. اما میزان ماندگاری باتری‌ها با توجه به نوع پردازنده و سخت‌افزارهای گوشی‌ها متفاوته. به عنوان مثال میزان ماندگاری فعال گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس حدود 10:38 ساعته و همین پارامتر برای باتری گوشی A55 حدود 13:27 ساعته. اگه دقیق‌تر بخوایم بگیم، ماندگاری باتری گوشی ردمی برای مکالمه 25 ساعت، برای وبگردی 9 ساعت، برای تماشای فیلم 12 ساعت و برای بازی 7 ساعته. این در حالیه که ماندگاری باتری گوشی A55 سامسونگ برای مکالمه 37 ساعت، برای وبگردی 11 ساعت، برای تماشای فیلم 19 ساعت و برای بازی 7 ساعته.

اما هرچقدر که ماندگاری باتری گوشی ردمی کمه، سرعت شارژ شدنش بالاست. این گوشی از شارژر 120 واتی استفاده می‌کنه و میشه گفت یکی از سریع‌ترین گوشی‌ها از نظر سرعت شارژه. وقتی ردمی نوت 13 پرو پلاس رو به برق متصل می‌کنید، میتونه در عرض 5 دقیقه 31 درصد و در عرض 15 دقیقه 67 درصد از ظرفیت باتری رو شارژ‌ کنه و برای شارژ‌ کامل به حدود 25 دقیقه زمان نیاز داره که فوق‌العاده‌ست! سرعت شارژ باتری گوشی A55 بد نیست و در مقایسه با نسل‌های قبلی سرعت خیلی خوبی ارائه میده. این گوشی از شارژر 25 واتی استفاده می‌کنه و با همین شارژ‌ر می‌تونه در عرض 15 دقیقه 29 درصد و در عرض 30 دقیقه 55 درصد از ظرفیت باتری رو شارژ کنه. برای شارژ کامل هم به حدود 63 دقیقه زمان نیاز داره.

بنابراین اگه ماندگاری باتری براتون مهمه، گوشی A55 سامسونگ ماندگاری بهتری داره، ولی اگه عجله دارید و می‌خواید گوشیتون در کوتاه‌ترین زمان ممکن شارژ بشه، گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس انتخاب بهتریه.

 

عملکرد دوربین‌های ردمی نوت 13 پرو پلاس و ای 55

به یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus رسیدیم. کمپانی ردمی برای گوشی Note 13 Pro Plus از دوربین سه‌گانه 200+8+2 مگاپیکسل و لنز 16MP سلفی استفاده کرده و شرکت سامسونگ، گوشی A55 رو به دوربین سه‌گانه 50+12+5 مگاپیکسل و لنز 32 مگاپیکسل سلفی مجهز کرده. برای اینکه بدونیم کدوم گوشی از نظر دوربین عملکرد بهتری داره، باید لنزها رو به صورت جداگانه بررسی کنیم.

 

دوربین اصلی (لنز واید)

دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس، لنز 200 مگاپیکسلی مدل Samsung ISOCELL HP3 هست که دریچه دیافراگم f/1.7 با قابلیت‌های OIS و PDAF داره. این دوربین در حالت پیش‌فرض عکس‌هایی با کیفیت 12.5 مگاپیکسل ثبت می‌کنه که ار نظر جزئیات، کنتراست و رنگ وضعیت خوبی دارن. زوم 1x و 2x این لنز کیفیت خوبی داره، ولی هرچقدر بیشتر زوم می‌کنید ظاهر مصنوعی‌تری به تصاویر داده میشه. نکته جالب درباره این دوربین، کیفیت خوبیه که برای عکاسی در شب در اختیارتون قرار میده. این دوربین حالت‌های عکاسی مختلفی داره و اگه بخوایید به کیفیت 200 مگاپیکسل دسترسی داشته باشید، باید اون رو از گزینه‌های نرم‌افزار دوربین انتخاب کنید. با این دوربین می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 4K هم ضبط کنید.

مقایسه عملکرد دوربین‌های A55 و Redmi Note 13 Pro Plus

در طرف مقابل، سامسونگ برای گوشی A55 از لنز 50 مگاپیکسلی Sony IMX906 استفاده کرده که یکی از جدیدترین و قدرتمندترین لنزهای دنیاست. این لنز با دریچه دیافراگم f/1.8 و پشتیبانی از قابلیت‌های OIS و PDAF در حالت پیش‌فرض عکس‌هایی با کیفیت 12 مگاپیکسل می‌گیره. عکاسی با این دوربین در روشنایی روز، کیفیت خوبی در اختیارتون قرار میده و در تاریکی شب هم می‌تونید روی کیفیت رنگ‌ها و جزئیات بالاش حساب کنید. این دوربین برای فیلمبرداری، کیفیت 4K رو در اختیارتون قرار میده.

مقایسه دوربین‌ اصلی A55 و Redmi Note 13 Pro Plusبه طور کلی، باید گفت که عدد 200 مگاپیکسل که برای گوشی ردمی در نظر گرفته شده بیشتر از اینکه عملی باشه، یه عدد تبلیغاتیه و تفاوت چندانی بین کیفیت عکس‌هایی که با گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس می‌گیرید و عکس‌های دوربین اصلی A55 احساس نمی‌کنید. بنابراین میشه گفت که کیفیت دوربین اصلی هر دو گوشی در یه سطحه.

 

دوربین اولترا واید

در مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر دوربین اولترا واید، باید گفت که گوشی A55 به دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه 123 درجه مجهز شده و این در حالیه که گوشی ردمی به دوربین 8 مگاپیکسلی و زاویه 120 درجه مجهزه. وقتی عکس‌های این دو دوربین رو با دقت نگاه می‌کنیم، تفاوت خیلی زیادی در اونها نمی‌بینیم و فقط تصاویری که دوربین فوق عریض گوشی ردمی ثبت کرده از نظر رنگ، اغراق‌آمیز به نظر میاد و خب کادر کمتری رو هم پوشش میده.

 

دوربین ماکرو

عکاسی ماکرو برای بعضی از کاربرها خیلی اهمیت داره. اگه شما هم از این دسته هستید، باید بدونید که لنز ماکرو گوشی A55 کیفیت 5 مگاپیکسلی و لنز ماکرو گوشی ردمی کیفیت 2 مگاپیکسلی در اختیارتون قرار میده که با یه حساب سرانگشتی متوجه میشید تصاویر ماکرو گوشی A55 بهتره.

 

دوربین سلفی

در زمینه دوربین سلفی هم باید گفت که گوشی A55 یه سر و گردن بالاتر از گوشی ردمی عمل کرده. لنز سلفی گوشی ردمی 16 مگاپیکسلی و لنز سلفی گوشی A55 کیفیت 32 مگاپیکسلی داره. فارغ از تفاوت در پیکسل‌ها باید گفت که با دوربین سلفی گوشی A55 می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط کنید، در حالی که دوربین سلفی گوشی ردمی نهایتاً می‌تونه کیفیت 1080p در اختیارتون قرار بده.

به طور کلی، با اینکه تبلیغات زیادی برای دوربین 200 مگاپیکسلی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس شده، ولی باید گفت که مجموع دوربین‌های این گوشی در رقابت با گوشی A55 سامسونگ، قافیه رو باخته و در بعضی از زمینه‌ها عملکرد ضعیف‌تری داره.

مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار

دو پردازنده سطح بالا برای گوشی‌های ردمی و A55 در نظر گرفته شدن که در کلاس خودشون مناسب هستن. سامسونگ برای گوشی A55 از چیپست Exynos 1480 استفاده کرده و شرکت ردمی برای گوشی نوت 13 پرو پلاس، چیپست مدیاتک Dimensity 7200 Ultra رو به کار برده. امتیازاتی که این دو چیپست دریافت کردن رو در زیر مشاهده می‌کنید.

عملکرد گیمینگ: 

  • چیپست Dimensity 7200 Ultra:‌ امتیاز 48
  • چیپست Exynos 1480:‌ امتیاز 44

عملکرد CPU: 

  • چیپست Dimensity 7200 Ultra:‌ امتیاز 47
  • چیپست Exynos 1480:‌ امتیاز 52

ماندگاری باتری: 

  • چیپست Dimensity 7200 Ultra:‌ امتیاز 91
  • چیپست Exynos 1480:‌ امتیاز 86

سایت AnTuTu

  • چیپست Dimensity 7200 Ultra:‌ امتیاز 723567
  • چیپست Exynos 1480:‌ امتیاز 723950

همینطور که می‌بینید پردازنده‌های هر دو گوشی شانه به شانه هم پیش میرن و در بعضی از پارامترها پردازنده A55 بهتره و در بعضی دیگه پردازنده ردمی. بنابراین نمیشه گفت کدوم گوشی پردازنده بهتری داره و این موضوع به نوع کاربری شما بستگی داره. باید به این نکته هم اشاره کرد که گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس در دو نسخه 8GB‌ ، دو نسخه 12GB و یه نسخه 16GB رم تولید شده و حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی داره. این در حالیه که گوشی A55 دو نسخه 6GB، دو نسخه 8GB و یه نسخه 12GB رم داره و با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی تولید شده.

بنابراین اگه مقدار رم گوشی براتون مهمه توصیه می‌کنیم که گوشی 16GB رم ردمی رو خریداری کنید اما اگه پردازنده و حافظه داخلی براتون اهمیت داره می‌تونید یکی از نسخه‌های A55 رو بخرید و با اسلات کارت حافظه، میزان حافظه رو ارتقاء بدید. گوشی ردمی قابلیت ارتقاء حافظه رو نداره.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری A55 و Redmi Note 13 Pro Plus

هر دو گوشی از نظر نرم‌افزاری در سطح بالایی قرار دارن. گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس با اندروید 13 روانه بازار شد، ولی به راحتی می‌تونید اونو به آخرین نسخه اندروید آپدیت کنید. نکته مهم درباره این گوشی، امکان ارتقا به رابط کاربری HyperOS هست که از جدیدترین محصولات شرکت شیائومی محسوب میشه. این رابط کاربری روی تمام دستگاه‌های هوشمند شیائومی نصب شده و باعث میشه به راحتی گوشی رو به دستگاه‌های دیگه مثل تلویزیون، ساعت هوشمند، لپ‌تاپ و … متصل کنید.

مقایسه رابط کاربری A55 و Redmi Note 13 Pro Plus

در طرف مقابل، آخرین و جدیدترین رابط کاربری شرکت سامسونگ با اندروید 14 برای گوشی گلکسی A55 در نظر گرفته شده. رابط One UI 6.1 امکانات بی‌نظیری در اختیار کاربرهای سامسونگ قرار میده.

به طور کلی هر دو گوشی از نظر نرم‌افزار، سیستم عامل و برنامه‌های امنیتی در سطح بالایی قرار دارن و نمیشه یکی رو برتر از دیگری دونست.

 

اسپیکر A55 و Redmi Note 13 Pro Plus

این دو گوشی از نظر قدرت و کیفیت اسپیکر هم عملکرد خوبی ارائه میدن. هر دو گوشی به دو اسپیکر در بالا و پایین مجهز شدن با این تفاوت که گوشی ردمی از فناوری Dolby Atmos برای بهبود کیفیت و حجم صدا بهره می‌بره. با این وجود، طبق ارزیابی‌های سایت gsmarena وضعیت صدای اسپیکر گوشی ردمی «خوب» و وضعیت صدای اسپیکر گوشی A55 «خیلی خوب» سنجیده شده. باید به این نکته هم اشاره کنیم که هیچکدوم از دو گوشی جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال هندزفری سیمی ندارن.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

با اتمام مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus حالا باید به این سوال جواب بدیم که کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟ در تاریخ 26 خرداد 1403، نسخه 8GB رم و حافظه 256GB گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس توی بازار ایران با قیمتی حدود 25 میلیون تومان به فروش میرسه که با برچسب قیمتی 19 میلیونی گوشی A55 سامسونگ در حد 6 میلیون اختلاف داره! این دو گوشی در ابتدای عرضه گلکسی A55 به این میزان اختلاف قیمتی نداشتن، اما حالا با شکستن حباب قیمت میانرده سامسونگ تفاوت‌شون خیلی مشهوده. بنابراین اگه تا الان صبر کردین تا قیمت سامسونگ باید پایین، باید بگم به نفع‌تون شده و ارزش خرید این گوشی از قبل هم بالاتر رفته.

این دو گوشی تو خیلی از بخش‌ها شبیه به همن، اما چند فاکتور اساسی دارن که باعث میشه مخاطب درستشون رو پیدا کنن. مهم‌ترین ویژگی‌های ردمی Note 13 Pro Plus مربوط میشه به فست شارژ 120 واتش که برای افرادی که زیاد از باتری استفاده می‌کنن خیلی کار راه اندازه. از طرفی این گوشی نسبت به رقیبش رم بالاتری ارائه میده و کمی ضدآب‌تره. سامسونگ هم البته مقابل ردمی کم نیاورده و با اینکه فست شارژ خفنی نداره، اما شارژ رو برای مدت بیشتری نگه میداره. تازه این گوشی 6 ماه از رقیبش جدیدتره و برای مدت بیشتری پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنه. بنابراین باید بسنجین و ببینین که کدوم یکی از این موارد براتون اولویت داره و مدل درست رو انتخاب کنین.

مقایسه مشخصات A55 با redmi note 13 pro+

thumb مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus
Samsung Galaxy A55
thumb مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro Plus
Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus
تاریخ عرضه

Announced2024, March 11

StatusAvailable. Released 2024, March 15

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

مشخصات بدنه

رنگ بندیIceblue, Lilac, Navy, Lemon

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus+), glass back (Gorilla Glass), aluminum frame

Weight213 g (7.51 oz)

Dimensions161.1 x 77.4 x 8.2 mm (6.34 x 3.05 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, White, Violet, Camo Green

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus), aluminum frame

Weight204.5 g (7.23 oz)

Dimensions161.4 x 74.2 x 8.9 mm (6.35 x 2.92 x 0.35 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionAlways-on display

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~85.8% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, HDR10+, 1000 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging120W wired, PD3.0, 100% in 19 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/1.56", 1.0m, PDAF, OIS 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1/3.06", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.74", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1480

CPUOcta-core (4x2.75 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPU

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 7200 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core (2x2.8 GHz Cortex-A715 & 6x2.0 GHz Cortex-A510)

GPUMali-G610 MC4

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6.1

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1xEV-DO

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band

تست ها

بلندگو -25.7 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$425.87 / 469.00 / 439.00 / 39,999

SAR EU0.68 W/kg (head) 1.04 W/kg (body)

ModelsSM-A556V, SM-A556U, SM-A556U1, SM-A556B, SM-A556B/DS, SM-A556E, SM-A556E/DS, SM-A5560

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 250 EUR

SAR EU

Models

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 3
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Amin3581

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

۰۴ مرداد ۱۴۰۳
Nurse

هیچکدوم!

۱۴ خرداد ۱۴۰۳
༒•✞Mr .E✧•༒

👌🏻👍🏻

۱۳ خرداد ۱۴۰۳