مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro Plus

دو گوشی میان رده سامسونگ گلکسی A54 و شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus به دلیل امکانات متعدد و کیفیت بالایی که دارن، خیلی شبیه گوشی‌های پرچمدار هستن. شرکت سامسونگ گوشی A54 رو در اسفند 1401 میلادی معرفی کرد ولی شیائومی در اواخر تابستان 1402 از گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس رونمایی کرد. این دو گوشی از خیلی از جهات شبیه به هم هستن و پردازنده‌های قدرتمند، دوربین‌های عالی، قابلیت ضدآب و باتری با قابلیت شارژ سریع دارن. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro Plus رو همراه شما پیش ببریم تا ببینیم کدوم گوشی ارزش خرید بالاتری داره؟

 

مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر طراحی و کیفیت بدنه

سامسونگ مثل همیشه از الگوی مخصوص به خودش در طراحی گوشی A54 استفاده کرده و وقتی این گوشی رو در کنار پرچمدار سال 2024 این شرکت یعنی گلکسی S24 قرار بدید، شباهت زیادی بین این گوشی‌ها مشاهده می‌کنید. اما جنس بدنه و ظرافت‌های گوشی S24 تفاوت زیادی با A54 داره. با این وجود، هنوز هم بدون اینکه لوگوی Samsung رو پشت قاب A54 ببینید، می‌تونید متوجه بشید که این، یه گوشی از شرکت کره‌ای سامسونگه. لبه‌های نسبتاً گرد، تفاوت رنگ فریم و بدنه و بیرون زدگی بسیار کم لنزها همگی از ویژگی‌های ظاهری A54‌ به حساب میان. در سمت راست این گوشی کلیدهای ولوم و پاور قرار داره، در سمت چپ چیزی نیست، در پایین، پورت شارژ،‌میکروفن و اسپیکر و در قسمت بالا شاهد اسپیکر و شیار سیم کارت هستیم. سامسونگ گوشی A54 رو در چهار رنگ سفید، آهکی، بنفش و گرافیتی تولید و به بازار عرضه کرده.

مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر طراحی و کیفیت بدنه

در طرف مقابل، گوشی عجیب و غریب شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس قرار داره که از نظر طراحی شما رو شگفت‌زده می‌کنه. طراحی قاب، فریم، چیدمان دوربین‌ها، رنگ‌بندی و حتی جنس بدنه‌ای که برای این گوشی در نظر گرفته شده خیلی جالبه. طراحی این گوشی شبیه به خودروی لوکس انجام شده و وقتی اون رو در دست می‌گیرید این موضوع رو حس می‌کنید. خوبه بدونید که این گوشی در دسته گوشی‌های با نمایشگر دارای لبه قرار می‌گیره و این موضوع رو می‌تونید در قوسی که در گوشه‌هاش وجود داره مشاهده کنید. در سمت راست ردمی نوت 13 پرو پلاس، کلیدهای ولوم و پاور دیده میشه، در سمت چپ چیزی وجود نداره، در قسمت پایین شاهد پورت شارژ، میکروفن، اسپیکر و شیار سیم کارت هستیم و در قسمت بالا اسپیکر و سنسور مادون قرمز وجود داره. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش و سبز تولید شده.

 

مقایسه کیفیت بدنه ردمی نوت 13 پرو پلاس و A54

بدنه این دو گوشی از چه جنسیه؟ گوشی A54‌ سامسونگ با بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی تولید شده. باید به این نکته هم اشاره کنیم که روی بدنه شیشه‌ای این گوشی، محافظ گوریلا گلس 5 کشیده شده تا در صورت برخورد با زمین، دچار شکستگی یا خط و خش نشه. در طرف مقابل، گوشی Redmi Note 13 Pro Plus قرار داره که برای ساخت بدنه‌ش از شیشه استفاده شده که در یه نسخه بخصوص، روکشی از چرم مصنوعی هم روی بدنه‌ش کشیده شده.

مقایسه کیفیت بدنه ردمی نوت 13 پرو پلاس و A54

وزن هر دو گوشی یکسانه و در حدود 200 گرمه ولی ردمی نوت 13 پرو پلاس از نظر ابعاد و ضخامت، بزرگتر از A54 ساخته شده و اگه از اون دسته کاربرایی هستید که ضخامت 8.9 میلی‌متری گوشی اذیتتون می‌کنه، پیشنهاد می‌کنیم A54 سامسونگ با ضخامت 8.2 میلی‌متر رو انتخاب کنید. برای محافظت از قاب پشت Redmi Note 13 Pro Plus از محافظ گوریلا گلس Victus استفاده شده که نسخه جدیدتر و مقاوم‌تری از گوریلا گلس محسوب میشه.

به طور کلی، کیفیت ساخت بدنه هر دو گوشی در یه حده ولی اگه دنبال گوشی با بدنه چرمی هستید که حس بهتری بهتون بده، Redmi Note 13 Pro Plus جذابیت بیشتری داره.

 

مقایسه طراحی دوربین‌های A54 و Redmi Note 13 Pro Plus

شیوه طراحی و چینش دوربین‌ها در این دو گوشی به طور کامل با هم فرق می‌کنه. سامسونگ از اصول خودش کوتاه نیومده و چینش دوربین‌ها رو به شکل خطی و زیر هم انجام داده. در کنار دوربین‌ها فلاش به شکلی کاملا نامتقارن دیده میشه. اما گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیوه طراحی منحصربفردی داره. برای قرار دادن دوربین‌ها و المان‌های مربوط به دوربین، بالای قاب گوشی به سه قسمت تقسیم شده که با خطوطی از هم جدا شدن. سه لنز دوربین در یکی از این سه بخش قرار داده شده، لوگوی Redmi در بخش دوم و در بخش سوم به فناوری OIS یا ضدلرزش دوربین‌های گوشی اشاره شده.

مقایسه بدنه ردمی نوت 13 پرو پلاس و A54

اگه دنبال تنوع در طراحی دوربین‌های گوشی هستید، ردمی نوت 13 پرو پلاس طراحی جدیدتر و متفاوت‌تری داره اما اگه چیدمان دوربین‌ها براتون فرقی نداره و به همون شیوه طراحی کلاسیک علاقه دارید، می‌تونید سامسونگ A54 رو انتخاب کنید.

 

مقایسه استانداردهای محافظتی A54 و ردمی نوت 13 پرو پلاس

موضوع بسیار مهمی که در مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro Plus وجود داره، استانداردهای محافظتی این دو گوشیه. هر دو گوشی ضدآب هستن و از این نظر یکسانن اما گواهینامه‌ای که دریافت کردن با هم فرق می‌کنه. گلکسی A54 سامسونگ تونسته گواهی IP67 رو دریافت کنه که یعنی می‌تونه تا نیم ساعت تا عمق 1 متری آب دوام بیاره اما ردمی نوت 13 پرو پلاس گواهی IP68‌ رو دریافت کرده که یعنی نیم ساعت می‌تونه تا عمق 1.5 متری آب سالم بمونه.

همونطور که می‌بینید تفاوت چندانی با هم ندارن و اگه دنبال گوشی ضدآب هستید، می‌تونید روی هر دو گوشی حساب کنید.

 

مقایسه صفحه نمایش A54 و Redmi Note 13 Pro Plus

در زمینه صفحه نمایش، باید گفت که ردمی نوت 13 پرو پلاس یه سر و گردن از سامسونگ A54 بالاتره. در ادامه متوجه میشید! سامسونگ از نمایشگر 6.4 اینچی از نوع Super AMOLED برای گوشی A54‌ استفاده کرده که از فناوری HDR10+ برای افزایش کیفیت کنتراست رنگ‌ها بهره می‌بره. نمایشگر این گوشی می‌تونه حداکثر 1000 نیت روشنایی در اختیار شما قرار بده که عدد متوسطیه. همچنین بخاطر پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی شما می‌تونید با A54 بازی‌های اکشن و سریع اجرا کنید و نگران کند شدن تصویر نشید. تصاویر در نمایشگر A54 با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل نمایش داده میشن. تمام این موارد زمانی جذاب‌تر میشن که بدونید سامسونگ برای محافظت از نمایشگر این گوشی از محافظ گوریلا گلس 5 استفاده کرده تا در صورت افتادن یا زمین خوردن، صفحه نمایش گوشی دچار خط و خش و شکستگی نشه.

مقایسه صفحه نمایش A54 و Redmi Note 13 Pro Plus

در طرف مقابل، صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED برای گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس در نظر گرفته شده. این نمایشگر می‌تونه تصاویر رو با رزولوشن 1220 در 2710 پیکسل تولید کنه که تا همینجای کار، بهتر از A54 هست. نمایشگر این گوشی هم از قناوری HDR10+ و رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنه و از این نظر، هر دو گوشی بکسان هستن. اما حداکثر روشنایی نمایشگر ردمی 1800 نیت هست و به طور قابل توجهی بهتر از گوشی A54 سامسونگ عمل می‌کنه. این ویژگی به خصوص برای اونایی که دائماً زیر نور خورشید و در فضای باز کار می‌کنن بسیار مناسبه و راحت‌تر میتونن آیکون‌های نمایشگر رو ببینن. برای محافظت از خظ و خش، روی نمایشگر ردمی نوت 13 پرو پلاس محافظ گوریلا گلس Victus کشیده شده.

به طور کلی، نمایشگر ردمی نوت 13 پرو پلاس از جهات مختلف بهتر از A54‌ سامسونگ عمل می‌کنه و در خیلی از پارامترها بهتره. تعداد پیکسل‌ها، اندازه نمایشگر، حداکثر روشنایی، نسبت نمایشگر به بدنه و تراکم پیکسلی نمایشگر ردمی بهتر از A54 هست. باید به این نکته هم اشاره کنیم که هر صفحه نمایش هر دو گوشی از قابلیت همیشه روشن یا Always-on display پشتیبانی می‌کنن.

مقایسه باتری و شارژدهی A54 و Redmi Note 13 Pro Plus

سامسونگ برای گوشی میان رده A54‌ از باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر استفاده کرده. با یه بار شارژ کردن این باتری حداقل 24 ساعت می‌تونید ازش استفاده کنید. طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم اگه از شارژر مخصوص این گوشی که شارژر 25 واتی هست برای شارژ کردنش استفاده کنید، در عرض یک ساعت و 15 تا 40 دقیقه به طور کامل شاٰرژ‌ میشه. به لطف قابلیت فست شارژ این گوشی، شما می‌تونید در عرض نیم ساعت، ظرفیت باتری رو از 0 به 65 درصد برسونید.

اما باتری ردمی نوت 13 پرو پلاس یه چیز دیگه‌س! کمپانی شیائومی دست به اقدام جالبی زده و یه باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مثل خیلی از گوشی‌های میان رده برای این گوشی در نظر گرفته. این باتری لیتیوم پلیمری از نظر ظرفیت تفاوتی با باتری A54 سامسونگ نداره ولی سرعت شارژ شدنش زمین تا آسمون فرق می‌کنه. به لطف فناوری PD3.0 و با استفاده از شارژر 120W این گوشی شما می‌تونید 0 تا 100 باتری رو در عرض 19 دقیقه شارژ‌ کنید که یه رکورد عالیه!

بنابراین گرچه باتری هر دو گوشی ظرفیت یکسانی دارن اما سرعت شارژ‌ شدن اونها با هم فرق می‌کنه. اگه خیلی عجله‌ای برای شارژ‌ شدن گوشی ندارید می‌تونید گوشی A54‌ رو خریداری کنید اما اگه دوست دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن گوشیتون شارژ‌ بشه، ردمی نوت 13 پرو پلاس فوق‌العاده‌ست.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های A54 و Redmi Note 13 Pro Plus

به یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro Plus رسیدیم. این قسمت احتمالاً همون جاییه که بین این دو گوشی انتخاب می‌کنید. سامسونگ برای گوشی A54 از سه لنز 50 و 12 و 5 مگاپیکسلی استفاده کرده و شیائومی هم ردمی نوت 13 پرو پلاس رو به سه لنز 200 و 8 و 2 مگاپیکسلی مجهز کرده. اما این دوربین‌ها در رقابت با هم چه کیفیتی ارائه میدن؟ بریم و بررسی کنیم.

مقایسه عملکرد دوربین‌های A54 و Redmi Note 13 Pro Plus

مقایسه عملکرد دوربین‌‌های واید (اصلی)

دوربین اصلی سامسونگ A54 یه لنز 50 مگاپیسکلی با دیافراگم f/1.8 هست که برای عکاسی در نور طبیعی روز کیفیت خوبی در اختیار شما قرار میده. می‌تونید با استفاده از حالت‌های عکاسی مختلفی که داره، عکاسی در شب هم داشته باشید اما خیلی توقعتون از عکس‌هایی که در شب با این گوشی می‌گیرید بالا نره چون نویزهایی روی عکس دیده میشه. دوربین می‌تونه زوم‌های 0.5 و 1 و 2 برابری رو به راحتی انجام بده و حالت‌هایی مثل عکاسی از غذا، پرتره با بوکه‌ کردن پس‌زمینه، حالت FUN، حالت لایو فوکوس و … برای عکاسی در اختیار شما قرار میده. با این دوربین می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط کنید و حالت ضبط اسلوموشن با کیفیت 720p@480fps هم داره.

اما دوربین 200 مگاپیکسلی گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس تعداد پیکسل‌های بیشتری رو ثبت می‌کنه و از این جهت برای گرفتن عکس‌ها با جزئیات بیشتر مناسب‌تره. البته باید بدونید که عدد 200 مگاپیکسل بیشتر یه عدد تبلیغاتیه و نمیشه کیفیت دوربین این گوشی میان‌رده رو با کیفیت دوربین گوشی‌های پرچمدار مقایسه کرد. عکاسی در روز با این دوربین خیلی عالیه و رنگ‌ها رو به شکل واقعی و زنده ثبت می‌کنه. برای عکاسی در شب باید از حالت مخصوصش استفاده کنید که کیفیت متوسطی در اختیار شما قرار میده. این دوربین هم برای فیلمبرداری کیفیت 4K در نظر گرفته و قابلیت ضبط اسلوموشن با کیفیت 1080p@120fps داره.

به طور کلی، دوربین اصلی هر دو گوشی کیفیت خوبی دارن و به فناوری‌های OIS و PDAF برای جلوگیری از تار شدن عکس در هنگام لرزش دست و فوکوس خودکار روی سوژه مجهز شدن. اگه جزئیات براتون مهم‌تره، شاید بهتر باشه گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس با دوربین 200 مگاپیکسلی رو خریداری کنید. اما اگه خیلی از ریزبین نیستید و فقط دوست دارید عکس‌هاتون جذاب و باکیفیت و زنده باشه، A54 سامسونگ هم چیزی کم نداره.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های اولتراواید

دوربین فوق عریض یا اولتراواید هر دو گوشی کیفیت خوبی داره. دوربین دوم سامسونگ 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 123 درجه و دیافراگم f/2.2 و دوربین دوم ردمی نوت 13 پرو پلاس، 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه و دیافراگم f/2.2 هست. تفاوت چندانی بین کیفیت این دوربین‌ها وجود نداره و هر دو برای عکاسی از مناظر طبیعی یا محیطهای کوچیک که به کادرهای عریض نیاز هست می‌تونن مورد استفاده قرار بگیرن.

مقایسه عملکرد دوربین‌های A54 و Redmi Note 13 Pro Plus

مقایسه عملکرد دوربین‌‌های ماکرو

دوربین سوم سامسونگ گلکسی A54 لنز 5 مگاپیکسلی و دوربین سوم ردمی نوت 13 پرو پلاس لنز 2 مگاپیکسلی داره. این دوربین برای عکاسی ماکرو از نزدیک تعبیه شده و خیلی هم مورد استفاده قرار نمی‌گیره. کیفیت عکس‌هایی که با این دو دوربین گرفته میشه تفاوت زیادی با هم ندارن و نمیشه گفت نسبت به هم بهتر یا بدتر هستن.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های سلفی

دوربین سلفی گوشی A54 سامسونگ از نظر کیفیت عکاسی و فیلمبرداری بهتر از دوربین سلفی ردمی نوت 13 پرو پلاسه. سامسونگ برای A54 از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده کرده و ردمی، لنز 16 مگاپیکسلی رو به عنوان دوربین سلفی نوت 13 پرو پلاس در نظر گرفته. کیفیت عکس‌هایی که با دوربین سلفی سامسونگ گرفته میشه به مراتب بهتر از دوربین سلفی ردمی هست. همچنین سامسونگ اجازه داده با دوربین سلفی فیلم‌های 4K ضبط کنید در حالی که حداکثر کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی ردمی، 1080 پیکسله.

 

مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر سخت افزار و نرم افزار

در مقایسه قدرت پردازشی دو گوشی باید گفت که چیپست 4 نانومتری مدیاتک Dimensity 7200 Ultra که برای گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس در نظر گرفته شده، در خیلی از زمینه‌ها بهتر از چیپست اگزینوس 1380 گوشی سامسونگ A54 عمل می‌کنه. هر دو پردازنده هشت هسته‌ای هستن ولی اگه به امتیازات و بنچمارکشون نگاهی بندازید متوجه میشید که کفه ترازو به سمت پردازنده گوشی ردمی سنگینی می‌کنه. 

مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro Plus از نظر سخت افزار و نرم افزار

عملکرد گیمینگ:

  • اگزینوس 1380 (سامسونگ): 34
  • مدیاتک Dimensity 7200 Ultra (ردمی): 47

عملکرد CPU:

  • اگزینوس 1380 (سامسونگ): 41
  • مدیاتک Dimensity 7200 Ultra (ردمی): 46

عمر باتری: 

  • اگزینوس 1380 (سامسونگ): 84
  • مدیاتک Dimensity 7200 Ultra (ردمی): 91

سایت AnTuTu 10:

  • اگزینوس 1380 (سامسونگ): 593369
  • مدیاتک Dimensity 7200 Ultra (ردمی): 712093

به طور کلی پردازنده هر دو گوشی برای اجرای بازی‌های سنگین خوب عمل می‌کنه به ویژه که پردازنده گرافیکی Mali برای هر دو در نظر گرفته شده.

در کنار این پردازنده‌ها باید به رم و حافظه داخلی گوشی‌ها هم اشاره کرد. سامسونگ A54 یه نسخه 4GB رم با حافظه 128GB، دو نسخه 6GB رم با حافظه 128 و 256GB و دو نسخه 8GB رم با حافظه 128 و 256GB داره. اما گوشی Redmi Note 13 Pro Plus در زمینه رم و حافظه داخلی خیلی بهتر عمل کرده. این گوشی 2 نسخه 8GB رم با حافظه 256 و 512GB، دو نسخه 12GB رم با حافظه 256 و 512GB و یه نسخه 16GB رم با حافظه 512GB داره که برای یه گوشی میان‌رده رم و حافظه فوق‌العادهای محسوب میشه. 

در نتیجه، گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس هم از نظر پردازنده و هم از نظر رم و حافظه داخلی، بهتر از سامسونگ A54 هست و به نظر می‌رسه یکی از دلایلی که این گوشی قیمت گرون‌تری نسبت به A54 داره همین موضوعه. 

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری A54 و Redmi Note 13 Pro Plus

هر دو گوشی با سیستم عامل اندروید 13 روانه بازار شدن و می‌تونید اونها رو پس از خرید، به اندرویدهای بالاتر هم ارتقاء بدید. پوسته یا رابط کاربری سامسونگ A54 رابط One UI 6 و برای گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس MIUI 14‌ هست که کاربرهای سامسونگ و شیائومی با این رابط‌های کاربری آشنایی دارن. کمپانی سامسونگ متعهد شده برای A54 تا 5 سال آپیدت‌های امنیتی و تا 4 سال آپدیت سیستم عامل ارائه بده. شیائومی هم گفته که برای ردمی نوت 13 پرو پلاس تا 4 سال آپدیت امنیتی و تا سه سال آپدیت نرم‌افزارهای اندروید ارائه میده. بنابراین از نظر نرم‌افزاری و سیستم عامل نمیشه هیچکدوم از گوشی‌ها رو بهتر از دیگری دونست.

 

مقایسه اسپیکرهای A54 و Redmi Note 13 Pro Plus

در زمینه پخش صدا و موسیقی باید گفت که هر دو گوشی به اسپیکرهای استریو مجهز شده که صداها رو به شکل تفکیک شده تولید می‌کنن. صداهایی که اسپیکر گوشی A54 تولید کنن از نظر باس و حجم، کیفیت خوبی دارن ولی وقتی صدا رو خیلی بلند کنید کیفیت کاهش پیدا میکنه که برای گوشی با این محدوده قیمت طبیعیه.

مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro Plus
گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس بلندگوهای استریو با پشتیبانی از Adobe Atmos داره که فرکانس‌های متوسط و بالا رو به خوبی پخش میکنه اما صدای باس خیلی خوبی نداره. این اسپیکرها می‌تونن صدای 24 بیتی با فرکانس 192kHz تولید کنند و از فناوری Hi-Res برای بهبود کیفیت و حجم صدا هم پشتیبانی می‌کنن.
به طور کلی، اسپیکر هر دو گوشی در یه سطح قرار داره و اگه کمی دقیق‌تر بهشون گوش بدید حس می‌کنید که اسپیکر A54 سامسونگ به اندازه خیلی کم، بهتر از اسپیکر ردمی عمل می‌کنه.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

گوشی سامسونگ A54 با رم 8GB و حافظه داخلی 256GB در بازار ایران با قیمت حدودی 17 میلیون تومان (فروردین 1402) به فروش می‌رسه. گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس با همین میزان رم و حافظه داخلی قیمتی در حدود 19 میلیون تومان داره که یعنی حداقل 2 میلیون تومان گرون‌تره. دلیل این موضوع هم به چند عامل برمیگرده که مستقیماً روی خرید شما تاثیرگذاره. اگه دنبال گوشی از برند سامسونگ هستید که تو این رنج قیمت گوشی کیفیت عکس خوب، عمر باتری بیشتر و رابط کاربری روون و جذاب داشته باشه A54 رو انتخاب کنید. اما اگه اندازه صفحه نمایش، حداکثر روشناییش، سرعت شارژ باتری و قدرت پردازنده براتون مهم‌تره، ردمی نوت 13 پرو پلاس بهتر کارتون رو راه میندازه.

مقایسه مشخصات redmi note 13 pro+ با galaxy a54

Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus
Samsung Galaxy A54
تاریخ عرضه

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

Announced2023, March 15

StatusAvailable. Released 2023, March 24

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, White, Violet, Camo Green

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus), aluminum frame

Weight204.5 g (7.23 oz)

Dimensions161.4 x 74.2 x 8.9 mm (6.35 x 2.92 x 0.35 in)

رنگ بندیLime, Graphite, Violet, White

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

Build

Weight202 g (7.13 oz)

Dimensions158.2 x 76.7 x 8.2 mm (6.23 x 3.02 x 0.32 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 1800 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

Size6.4 inches, 100.5 cm2 (~82.9% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

مشخصات باتری

Charging120W wired, PD3.0, 100% in 19 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.8", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 7200 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core (2x2.8 GHz Cortex-A715 & 6x2.0 GHz Cortex-A510)

GPUMali-G610 MC4

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1380 (5 nm)

CPUOcta-core (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MP5

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14

OSAndroid 13, One UI 5.1

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1xEV-DO

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands1, 3, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - International

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو-26.6 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 250 EUR

SAR EU

Models

SAR0.81 W/kg (head) 0.67 W/kg (body)

رنگ بندی

Price$381.00 / 482.97 / 445.00 / 40,999

SAR EU0.69 W/kg (head) 1.34 W/kg (body)

ModelsSM-A546V, SM-A546U, SM-A546U1, SM-A546B, SM-A546B/DS, SM-A546E, SM-A546E/DS, SM-A5460

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 4
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hossein_sh

نوت 13 پرو پلاس

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
alirezanikkhah

به نظر من redmi note 13 pro plus در کل گزینه بهتری هست

۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

هر دو خوبن اما اگه ۱۳ پرو پلاس صفحه نمایشش خمیده باشه من حال نمیکنم باهاش

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

جفت گوشیا خوبن بیشتر به این بستگی داره ک فن چه برندی هستین و کارایی ک از گوشی میخوایین چیه

۲۷ فروردین ۱۴۰۳