سری Redmi Note 14 شیائومی رونمایی شدند

شرکت شیائومی،‌ روز پنجشنبه 5 مهر 1403 از سری Redmi Note 14 به طور رسمی رونمایی کرد. این سری که شامل نسخه پایه، نسخه Pro  و نسخه Pro پلاس میشه، پیشرفت‌هایی رو نسبت به نسل قبلی داشته. تمرکز اصلی شیائومی روی عملکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و افزایش کیفیت دوربین‌های این سری گوشی‌ها بوده. در ادامه ویژگی‌ها و مشخصات هرکدوم از این گوشی‌ها رو بررسی می‌کنیم تا ببینیم نسبت به نسل قبلی، چقدر ارزش خرید داره.

 

ویژگی‌های Redmi Note 14 5G

گوشی ردمی نوت 14 نسبت به ردمی نوت 13 پیشرفت‌های خوبی داشته که هم در زمینه نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری کاملاً مشهوده. در زیر ویژگی‌های این گوشی رو در مقایسه با نسل قبلی می‌بینید:

Redmi Note 14 شیائومی

بدنه و طراحی ظاهری

با حذف دوربین اولترا واید، طراحی ظاهری Redmi Note 14 5G تفاوت زیادی با نسل قبلی داشته. وزن این گوشی 190 گرم شده که نسبت به ردمی نوت 13 حدود 15 گرم سنگین‌تره و ابعاد و ضخامتش هم بزرگتر شده. شاید تنها ویژگی مثبتی که در این گوشی جدید میشه دید، دریافت استاندارد IP64‌ باشه که نسبت به نسل قبلی با IP54 یه قدم رو به جلو محسوب میشه.

صفحه نمایش

برای این گوشی از نمایشگر 6.67 اینچی از نوع OLED استفاده شده که از نظر اندازه، رزولوشن و پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته. تنها تفاوتی که اینجا دیده میشه، روشنایی بیشتر نمایشگره که از 1000 نیت در ردمی نوت 13 به 2100 نیت در ردمی نوت 14 رسیده.

پردازنده

یه پردازنده میانرده برای این گوشی در نظر گرفته شده که نسبت به نسل قبلی بهتره. شیائومی تصمیم گرفته از چیپست 6 نانومتری مدیانک مدل Dimensity 7025 Ultra برای این گوشی استفاده کنه که نسبت به مدل Dimensity 6080 جدیدتره و قدرت بیشتری داره.

رم و حافظه داخلی

این گوشی در نسخه‌های مختلف با رم 6، 8 و 12 گیگابایت و حافظه‌های داخلی 128 و 256 گیگابایتی تولید شده. برخلاف نسل قبلی که یه نسخه با حافظه داخلی 512GB داشت، در این گوشی، خبری از این حافظه نیست.

دوربین‌ها

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی یه حرکت رو به عقب محسوب میشه. صرفاً جهت یادآوری باید بگیم که نسل قبلی با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8MP و لنز ماکرو 2MP تولید شده بود.

باتری

شیائومی ظرفیت باتری این گوشی رو 5110 میلی آمپر ساعت انتخاب کرده که نسبت به نسل قبلی بیشتره و شارژر 45 واتی رو به همراه این گوشی عرضه کرده که باز هم یه پیشرفت محسوب میشه.

 

ویژگی‌های Redmi Note 14 Pro

نسخه‌های Pro‌ قابلیت‌های بیشتری دارن و طبعاً گرون‌تر هم هستن. در ادامه ویژگی‌های ردمی نوت 14 پرو رو بررسی می‌کنیم.

Redmi Note 14 شیائومی

بدنه و طراحی ظاهری

طراحی ظاهری این گوشی به طور کامل دگرگون شده و هیچ شباهتی به نسل قبلی نداره. دوربین‌های سه‌گانه به همراه فلاش در وسط قاب پشتی قرار گرفتن و میشه دو رنگ بودن قاب پشت رو هم یه سبک جالب طراحی در نظر گرفت. از نظر ابعاد، وزن و ضخامت، Redmi Note 14 Pro کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از نسل قبلیه ولی هنوز زیر 200 گرم قرار داره. در یه اقدام جذاب، شیائومی تونسته برای این گوشی گواهینامه IP68 و IP69 رو دریافت کنه که به معنی ضدآب بودنشه. لازم به ذکره که نسل قبلی چنین قابلیتی نداشت.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.67 اینچی ردمی نوت 14 پرو نسبت به نسل قبلی تغییر چندانی نداشته. از رفرش ریت 120 هرتزی و قابلیت Dolby Vision پشتیبانی می‌کنه و همون رزولوشن و تراکم پیکسلی قبلی رو داره. با این تفاوت که حداکثر روشنایی از 1800 نیت در ردمی نوت 13 پرو به 3000 نیت در این گوشی رسیده.

پردازنده

شیائومی این بار به جای استفاده از چیپست 4 نانومتری کوالکام Snapdragon 7s Gen 2، از چیپست 4 نانومتری مدیاتک مدل Dimensity 7300 Ultra که عملکرد خوبی در تست‌های بنچمارک بدست آورده در این گوشی استفاده کرده.

رم و حافظه داخلی

گوشی Redmi Note 14 Pro در نسخه‌های با رم 8 و 12 گیگابایت و حافظه‌های 128 تا 512 گیگابایتی تولید شده. برخلاف گوشی Redmi Note 13 Pro که نسخه با رم 16GB هم داشت، در این گوشی خبری از رم 16GB نیست.

دوربین‌ها

مهم‌ترین جذابیت Redmi Note 13 Pro دوربین 200 مگاپیکسلیش بود که حالا در نسل جدید، حذف شده. گوشی نوت 14 پرو با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8MP و دوربین ماکرو 2MP روانه بازار شده.

باتری

باتری این گوشی از 5100mAh‌ در نسل قبل به 5500mAh رسیده که پیشرفت خوبی محسوب میشه. اما بخاطر عرضه شارژر 45 واتی به جای 67 واتی، احتمالاً به اندازه نسل قبلی در شارژ کردن باتری سریع نیست.

ویژگی‌های Redmi Note 14 Pro Plus

و اما نسخه پرو پلاس،‌ آخرین و قدرتمندترین عضو از این خانواده‌ست. شیاومی تموم زورش رو زده تا آخرین سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاشو در این گوشی جای بده. در ادامه ویژگی‌های ردمی نوت 14 پرو پلاس رو معرفی کردیم.

Redmi Note 14 شیائومی

بدنه و طراحی ظاهری

گوشی Redmi Note 14 Pro+ حدود 10 گرم سنگین‌تر از نسل قبلیه اما ضخامتش کمتر شده. طراحی چیدمان دوربین‌های این گوشی به سبک مدل Pro‌ انجام شده و تفاوت فاحشی بین طراحی این گوشی با نسل قبلی وجود داره. مثل نسل قبلی، این گوشی هم تونسته استاندارد IP68 و IP69 رو دریافت کنه که یعنی تا 24 ساعت می‌تونه در عمق 2 متری آب سالم بمونه.

صفحه نمایش

همون نمایشگر 6.67 اینچی که روی نسخه Pro‌ قرار داشت، روی نسخه Pro+ هم دیده میشه. این صفحه نمایش می‌تونه تا 3000 نیت روشنایی تولید کنه، از رفرش ریت 120 هرتزی و قابلیت Dolby Vision پشتیبانی می‌کنه و یه محافظ گوریلا گلس Victus 2 روی اون کشیده شده.

پردازنده

شیائومی از چیپست 4 نانومتری کوالکام Snapdragon 7s Gen 3 به عنوان قلب تپنده این گوشی استفاده کرده.

رم و حافظه داخلی

این گوشی در نسخه‌های مختلف با رم‌های 12 و 16 گیگابایت و حافظه‌های 256 و 512 گیگابایتی تولید شدن. خبری از نسخه 8 گیگابایتی در این گوشی نیست.

دوربین‌ها

در نسخه Pro+ هم دوربین 200 مگاپیکسلی حذف شده و از یه لنز 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی استفاده شده. اما مهم‌ترین تغییر رو باید به کار بردن لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی دونست که در نسل قبلی این گوشی وجود نداشت. در کنار اینها یه لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید هم دیده میشه. به نظر میاد شیائومی سعی کرده با استفاده از تبلیغ دوربین تله فوتو، برتری این گوشی رو نسبت به نسل قبلی و سایر اعضای این سری نشون بده.

باتری

یه باتری غول‌پیکر با ظرفیت 6200 میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی در نظر گرفته شده که واقعاً قابل توجهه. این باتری قابلیت شارژ‌ با شارژر 90 واتی رو داره و می‌تونه با سرعت بالا شارژ بشه.

جمع‌بندی

سری Redmi Note 14‌ هنوز وارد ایران نشدن. با توجه به قیمت‌های جهانی این گوشی‌ها، به نظر می‌رسه وقتی وارد ایران بشن ردمی نوت 14 پرو و پرو پلاس قیمتی در حدود 24 تا 30 میلیون تومان داشته باشن که در این محدوده قیمت، رقبای سرسختی براشون وجود داره. باید تا عرضه این گوشی‌ها به بازار ایران و بررسی تخصصی اونها منتظر بمونیم.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ساعت پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید