کد تست گوشی شیائومی

کدهای مخفی یا کدهای تست یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند به حساب میان؛ چون با استفاده از این کدها می‌توان عملکرد قسمت‌های مختلف گوشی رو تست و بررسی کرده و در صورتی که عیب یا مشکلی وجود دارد، اقدامات لازم برای رفع مشکل رو انجام داد. هر کدام از برندهای مطرح در زمینه طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند یک سری کد رو برای بررسی و تست قسمت‌های مختلف و همچنین تغییر و اعمال برخی تنظیمات در نظر گرفتن که در مواقع بروز مشکل خیلی کاربردی هستن. گوشی‌های شیائومی سهم قابل توجهی از بازار رو در اختیار دارن و افراد زیادی به عنوان کاربران این گوشی‌ها محسوب میشن. اگر از کاربران برند شیائومی هستین با موبونیوز همراه باشین تا ببینیم کد تست گوشی شیائومی چیه و با استفاده از این کد چه کارهایی میشه انجام داد.

 

کد تست گوشی شیائومی چیست و چه کاربردی دارد؟

برای تست و عیب‌یابی قسمت‌های مختلف تو گوشی‌ شیائومی راه‌هایی مختلفی مثل استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی شده برای این کار، وجود داره؛ اما بهترین روش برای این کار استفاده از قابلیت نرم‌افزاریه که برند شیائومی برای گوشی‌های هوشمند خودش در نظر گرفته و شما میتونین با وارد کردن یک کد به این قابلیت دسترسی پیدا کنین. با استفاده از کد تست گوشی شیائومی به راحتی میشه قسمت‌های مختلف گوشی رو تست کرده یا برخی از تنظیمات رو تغییر داد.

کدهای مختلفی برای تست گوشی‌های شیائومی وجود داره اما کد QC رو میشه جامع‌ترین و بهترین کد معرفی کرد که با استفاده ازش به راحتی میشه عملکرد قسمت‌های مختلف گوشی رو مورد بررسی قرار داد. برای استفاده از این کد باید مراحل زیر رو انجام بدین:

تست گوشی شیائومی

  • برنامه شماره‌گیر رو روی گوشی شیائومی اجرا کنین
  • توی این قسمت کد *#*#64663#*#* رو وارد کنین
  • پس از وارد کردن کد، به صورت خودکار صفحه جدید باز میشه که فهرستی از گزینه‌های مختلف برای تست توی این صفحه وجود داره

با توجه به نوع و مدل گوشی شیائومی و امکانات و قابلیت‌هایی که هر کدام از مدل‌های گوشی این برند دارن، گزینه‌های موجود تو صفحه تست QC ممکنه متفاوت باشه و برخی از گزینه‌ها تو بعضی از مدل‌ها وجود نداشته باشه. با این حال بخش‌های مشترکی تو این قسمت وجود داره که تو همه مدل‌های گوشی شیائومی وجود داره و از این گزینه‌ها میشه برای تست استفاده کرد. مهم‌ترین گزینه‌های صفحه تست QC تو گوشی‌های شیائومی به شرح زیره:

 

تست صفحه نمایش گوشی شیائومی

یکی از گزینه‌های موجود تو صفحه تست گوشی‌های شیائومی Color نام داره که میشه ازش برای تست عملکرد صفحه نمایش استفاده کرد. وقتی که این گزینه رو انتخاب میکنین به ترتیب رنگ‌های قرمز، سبز و آبی به صورت تمام صفحه نمایش داده میشه که به راحتی تو این حالت میشه وجود پیکسل‌های سوخته تو صفحه نمایش رو تشخیص داد.

تست صفحه نمایش شیائومی

بررسی وضعیت تاچ گوشی شیائومی

Touchpanel یکی دیگه از گزینه‌هاییه که تو صفحه تست QC گوشی‌های شیائومی وجود داره و با استفاده ازش میشه عملکرد تاچ صفحه نمایش رو تست کرد. وقتی که این گزینه رو از منو انتخاب میکنین، یک صفحه سفید نمایش داده میشه که دور تا دورش با مربع‌های کنار هم پرشده. اگر عملکرد تاچ گوشی دچار مشکل نشده باشد، وقتی که هر کدام از مربع‌ها را لمس کنین، به رنگ آبی درمیاد. در صورتی که رنگ مربع تغییر نکنه به این معنیه که تاچ گوشی با مشکل روبرو شده و باید اقدام لازم رو برای رفع مشکل انجام داد.

تست تاچ گوشی شیائومی

تست ویبره گوشی شیائومی

ویبره تو گوشی‌های هوشمند یکی از بخش‌های مهم به حساب میاد که تو شرایط خاصی میتونه شما رو از دریافت تماس، پیام و… مطلع کنه. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین بخش‌های تست QC شیائومی مربوط به عملکرد ویبره گوشیه؛ برای تست این بخش باید روی گزینه Motor ضربه بزنین تا وارد صفحه تست بشین. تو این صفحه سه کلید مختلف وجود داره که با ضربه زدن روی هر کلید میتونین ویبره گوشی رو تو شرایط مختلف تست کنین.

 

تست اسپیکرها گوشی شیائومی

اسپیکرها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گوشی‌های هوشمند به حساب میان. تو صفحه تست QC گوشی‌های شیائومی گزینه‌های مختلفی برای تست اسپیکر وجود داره میشه ازشون برای بررسی عملکرد اسپیکرها استفاده کرد. سه گزینه Speaker Calibration، Speaker Test و Play music by speaker توی این بخش وجود داره که میشه ازشون برای کالیبره کردن صدای اسپیکرها، تست صدا تو حالت‌های مختلف و همچنین تست صدا موقع پخش شدن موسیقی استفاده کرد.

تست اسپیکر گوشی شیائومی

تست دوربین گوشی شیائومی

تو صفحه تست QC شیائومی چند گزینه مختلف برای تست دوربین‌های اصلی (Rear Camera)‌ و دوربین سلفی (Front Camera) وجود داره. با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها میتونین دوربین‌های گوشی رو در شرایط مختلف مورد بررسی قرار بدین و صحت عملکردشون رو تست کنین

 

سایر گزینه‌های تست گوشی شیائومی

از دیگر گزینه‌هایی که برای تست گوشی شیائومی وجود داره میشه به Bluetooth، Wi-Fi و Charger Test اشاره کرد که به منظور بررسی و تست قابلیت‌های مختلف گوشی مثل ارتباط و اتصال بلوتوث، اتصال از طریق وای فای و عملکرد شارژر مورد استفاده برای شارژ کردن باتری گوشی، کاربرد دارن.

 

سایر کدهای مخفی در گوشی‌های شیائومی

برای تست کردن و بررسی کردن عملکرد قسمت‌های مختلف گوشی‌های شیائومی به غیر از کد تست QC که در بالا اشاره شد، کدهای مخفی دیگه‌ای وجود داره که به صورت اختصاصی برای بررسی و تست قسمت‌های خاص مورد استفاده قرار میگیرن. از جمله مهم‌ترین کدهای مخفی برای تست گوشی‌های شیائومی میشه به موارد جدول زیر اشاره کرد:

کدهای مخفی گوشی شیائومی

کد کاربرد
*#06# برای پیدا کردن شماره IMEI گوشی هوشمند
*#*#2664#*#* تست صفحه تاچ گوشی شیائومی
*#*#225#*#* بررسی اطلاعات تقویم
*#*#2664#*#* بررسی سلامت نمایشگر گوشی
*#*#426#*#* خدمات گوگل پلی
*#07# بررسی نرخ جذب خاص (SAR)
*#*#289#*#* تست صدای گوشی
*#*#273283*255*663282*#*#* پشتیبانی از تمام داده‌ها
###337*07# ریست گوشی شیائومی
*#*#2664#*#* کد تست صفحه نمایش شیائومی
*#*#289#*#* کد تست اسپیکر
*#*#232339#*#* تست LAN بی‌سیم
*#*#4636#*#* کد منوی تست شیائومی
*#*#232331#*#* تست بلوتوث دستگاه
*#*#1472365#*#* تست سریع GPS دستگاه
*#*#0#*#* تست نمایشگر LCD
*#*#0842#*#* تست لرزش و نور پس زمینه دستگاه
*#*#1575#*#* انواع مختلف تست GPS
*#*#289#*#* کد تست میکروفون
*#*#0842#*#* کد تست ویبره دستگاه
*#*#64663#*#* کد تست سنسور
*#*#0588#*#* تست سنسور مجاورت
*#0011# منوی سرویس‌ها
*#1234# بررسی نسخه نرم افزار گوشی
*#*#34971539#*#* مشخصات کامل دوربین
*#*#3264#*#* نسخه RAM گوشی
*#*#232337#*#* آدرس بلوتوث دستگاه
*#*#1234#*#* اطلاعات PDA و میان ‌افزار
*#*#44336#*#* نمایش شماره ساخت و تغییر شماره فهرست
*#*#1111#*#* نسخه نرم افزار FTA
*#*#2222#*#* نسخه سخت افزار FTA
*#*#4636#*#* نمایش اطلاعات گوشی، باتری و آمار استفاده
*#*#273283*255*663282*#*# پشتیبان‌گیری سریع از تمام فایل‌های رسانه‌ای دستگاه
*#*#7780#*#* ریست کردن گوشی هوشمند به‌صورت عادی
*2767*3855# هارد ریست گوشی، فرمت تمام اطلاعات و نصب مجدد فریمور اندروید

در مورد کد تست گوشی شیائومی و مواردی که در جدول بالا ذکر شده باید به این موضوع اشاره کرد که ممکنه این کدها در بعضی از مدل‌های گوشی شیائومی اجرا نشن. در واقع ممکنه همه این کدها روی یک مدل از گوشی شیائومی اجرا نشن و بسته به نوع مدل گوشی، بعضی از این کدها کار کنن و بشه ازشون برای تست قسمت‌های مختلف استفاده کرد.

 

جمع‌بندی

وقتی قصد خرید گوشی کارکرده دارین یا وقتی که عملکرد یکی از بخش‌های گوشی دچار مشکل شده،‌ مهم‌ترین اقدام اینه که با استفاده از یک روش مطمئن گوشی رو تست کنین و از عملکرد قسمت‌های مختلفش اطمینان پیدا کنین. برندهای گوشی هوشمند مثل شیائومی قابلیت‌های نرم‌افزاری‌ای رو در نظر گرفتن که با استفاده از یک سری کد میشه به این قابلیت‌ها دسترسی پیدا کرد و ازشون برای تست کردن عملکرد بخش‌های مختلف استفاده کرد. استفاده از این کدها، ساده‌ترین و در عین حال سریع‌ترین روش برای تست کردن بخش‌های مختلف در زمان خرید گوشی کارکرده یا عیب‌یابی برای رفع مشکل به حساب میاد. تا به حال از کد تست گوشی شیائومی برای تست بخش‌های مختلف استفاده کردین؟ آیا روش دیگه‌ای برای تست کردن گوشی‌های این برند بلدین؟

نویسنده : نیکان دیاله آبادی
تاریخ انتشار 1 هفته پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید