بررسی هندزفری بلوتوثی TCH L30

در حال حاضر ایربادها و هندزفری‌های بلوتوثی متفاوتی تو بازار وجود دارن که با توجه به قیمت‌شون قابلیت‌هایی مثل تفکیک صدای بی‌نظیر، حالت صدای فضایی و نویز کنسلینگ مناسب ارائه میدن. از این بین، اگه ایرپادهای اپل که قیمتی حدود 12 میلیون تومان دارن رو کنار بذاریم و هندزفری‌های 5 یا 6 میلیونی شرکت Anker رو هم بیخیال بشیم، به گزینه‌های اقتصادی میرسیم. توی این رنج قیمت، شرکت TCH یکی از برندهایی که می‌تونه امکانات بالا رو متناسب با قیمتی که داره در اختیارتون بذاره. هندزفری بلوتوث TCH L30 یکی از محصولاتیه که می‌تونید با قیمت خیلی کمتر از اپل یا انکر خریداری کنید، اما در عین حال از کیفیت صدای نسبتاً خوبش لذت ببرید، با میکروفنش به تماس‌های موبایلتون توی محیط‌های شلوغ پاسخ بدید و بخاطر باتری قدرتمندش تا چندین ساعت یک سره موسیقی گوش کنید. در ادامه قصد بررسی هندزفری بلوتوثی TCH L30 رو داریم. همراه موبونیوز باشید تا ببینم این هندزفری ارزش خرید داره یا نه؟

جعبه گشایی و بررسی طراحی ظاهری هندزفری بلوتوث TCH L30

هندزفری بلوتوث TCH L30 توی یه جعبه مشکی مربعی بسته‌بندی شده و وقتی جعبه رو باز می‌کنید با کیس شارژ مشکی هندزفری مواجه میشید که به شکل دایره‌ای و صیقلی طراحی شده. این کیس به نسبت کیس ایرپاد اپل یا انکر، کیفیت پایین‌تری داره و ابعادش هم یه هوا بزرگ‌تره. کیفیت بدنه نسبتاً خوبی داره اما بهتره مواظبش باشید؛ چون اونطور که از شکل ظاهریش بر میاد، احتمالاً در اثر ضربه آسیب می‌بینه.

جعبه گشایی هندزفری بلوتوثی TCH L30

روی کیس شارژ، سه تا چراغ LED وجود داره که وقتی در کیس رو باز می‌کنید روشن میشه و نشون میده که گوشی‌های هندزفری شارژ‌ هستن یا نه. یکی از چراغ‌ها هم مربوط به شارژ‌ باتری خود کیس هست و اگه قرمز (نارنجی) باشه یعنی باید شارژ بشه.

توی جعبه این هندزفری، به جز کیس شارژ، دو جفت سری سیلیکونی با اندازه‌های مختلف و شارژر USB-C هم قرار داده شده. شما می‌تونید با توجه به اندازه گوش یا عادتی که دارید، سری‌های سیلیکونی هندزفری رو به راحتی تعویض کنید.

آنباکس TCH L30

دو گوشی چپ و راست هندزفری، طراحی ارگونومیکی دارن. برای ساخت بدنه این گوشی‌ها از پلاستیک فشرده ABS استفاده شده و به شکل صیقلی طراحی شدن تا وقتی لمسشون می‌کنید حس خوبی بهتون بدن. سر سیلیکونی گوشی‌ها با زاویه چرخش خوبی طراحی شدن که بعد از قرار گرفتن داخل گوش، از افتادن یا لق زدن گوشی‌ها جلوگیری می‌کنه. این طراحی رو توی هندزفری‌های گرون قیمت‌تر دیده بودیم، ولی شرکت TCH از این سبک طراحی برای هندزفری ارزون قیمتش هم استفاده کرده.

 

بررسی استاندارد محافظتی

این هندزفری شرکت TCH تونسته گواهینامه IPX4‌ رو دریافت کنه و به همین دلیل در برابر تعریق و رطوبت و بارون کاملاً مقاومه. این یعنی می‌تونید از هندزفری TCH L30 برای ورزش کردن استفاده کنید و نگران تعریق یا خیس شدن گوشی‌هاش نباشید. این قابلیت برای خیلی از کاربرهایی که دوست دارن توی باشگاه، در حین انجام حرکات ورزشی به موسیقی گوش بدن خیلی کاربردیه. این موضوع رو هم اضافه کنید که بخاطر طراحی خاص بدنه و گوشی‌های سیلیکونی، صدایی که توی محیط‌هایی مثل باشگاه پخش میشه، خیلی کم شده و باعث میشه تمرکز شما روی پخش موسیقی هندزفری باشه.

 

بررسی هندزفری بلوتوثی TCH L30 از نظر کیفیت صدا

کیفیت صدای این هندزفری برای پخش بعضی از موسیقی‌ها واقعاً عالیه و می‌تونید باهاش آهنگ‌هایی که بیس خیلی بالایی ندارن رو گوش بدید و لذت ببرید. اما آهنگ‌های راک یا اونایی که بیس خیلی زیادی دارن، با اون کیفیتی که دلتون می‌خواد پخش نمیشه و طبیعی هم هست. با توجه به قیمتی که این هندزفری داره، در سطح خودش داره عالی عمل می‌کنه. شفافیت و تفکیک صداهای زیر و بم، برای پخش آهنگ‌های معمولی خیلی خوبه و اگه مثل آهنگسازها، خیلی روی جزئیات صداها حساس نباشید، می‌تونید از این هندزفری بلوتوث برای گوش دادن به موسیقی‌های مختلف استفاده کنید و مشکلی هم حس نکنید.

 

بررسی میکروفن هندزفری بلوتوث TCH L30

یکی از قابلیت‌های برجسته این هندزفری، کیفیت بالای میکروفونشه. با توجه به قیمتی که این هندزفری داره، میشه گفت شرکت تی سی اچ گل کاشته و میکروفنی برای هندزفری L30 در نظر گرفته که حتی توی محیط‌های شلوغ هم کیفیت خوبی داره. دقت داشته باشید که حتی خیلی از هندزفری بلوتوث‌های بالای 1 میلیون تومان هم کیفیت میکروفن درست و حسابی‌ای ندارن و وقتی باهاشون مکالمه می‌کنید، صدای شما خیلی دور و خیلی بم به مخاطبتون می‌رسه.

بررسی هندزفری بلوتوثی TCH L30

میکروفن هندزفری بلوتوث TCH L30 به لطف قابلیت نویز کنسلینگ ENC می‌تونه صدای شلوغ محیط رو هم کاهش بده و به حداقل برسونه. با بررسی‌های مختلفی که ما روی میکروفن این هندزفری انجام دادیم متوجه شدیم، می‌تونه خیلی از رقبای تا 2 میلیون تومانی خودش رو هم شکست بده و از این نظر باید گفت که خیالتون راحت باشه. در ضمن بخاطر پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.3 کیفیت و قدرت اتصال هندزفری به موبایل بیشتر شده که همین موضوع هم روی افزایش کیفیت میکروفن تاثیرگذار بوده.

 

بررسی عملکرد باتری هندزفری بلوتوث TCH L30

وجود کیس شارژ‌ با ظرفیت باتری 480 میلی آمپر ساعت و گوشی‌هایی که هرکدوم باتری 40 میلی آمپر ساعتی دارن، تضمین می‌کنه که می‌تونید تا 30 ساعت از این مجموعه هندزفری استفاده کنید. شارژ کامل کیس هندزفری حدود 2 ساعت و شارژ کامل گوشی‌ها حدود 1 ساعت زمان می‌بره، ولی وقتی که گوشی‌ها شارژ میشن می‌تونید تا 6 ساعت به طور مداوم باهاش موسیقی گوش کنید یا تا 4 ساعت باهاش مکالمه داشته باشید.

بررسی عملکرد باتری هندزفری بلوتوث TCH L30

ماندگاری باتری این هندزفری بلوتوث نسبت به قیمتش خیلی خوبه و خیلی از هندزفری‌های تا 4-5 میلیون تومان، کیس‌های با این ظرفیت شارژ‌ ندارن که تا چند روز بشه ازش استفاده کرد. همونطور که در بخش قبل گفته شد، برای شارژ گوشی‌ها باید اونا رو داخل کیس قرار بدید و برای شارژ کردن کیس می‌تونید از کابل شارژی که داخل جعبه وجود داشت استفاده کنید. وقتی شارژ کیس کم باشه، چراغ LED قرمز رنگی که روی بدنه وجود داره به حالت چشمک‌زن در میاد و بهتون نشون میده که باید کیس رو شارژ کنید.

یکی از ایرادهایی که بعضیا به این هندزفری بلوتوث می‌گیرن اینه که چرا نشانگر شارژ دیجیتال نداره تا بفهمیم چند درصد از شارژ کیس باقیمونده؟ این مورد رو نمیشه یه نقص به حساب آورد؛ چون خیلی از هندزفری‌های بلوتوث 10 میلیونی هم چنین قابلیتی ندارن و به نظر میاد خیلی هم کاربردی نباشه. نمایشگرهای دیجیتال بخشی از شارژ کیس رو هدر میدن و وجودشون خیلی تاثیری روی کیفیت هندزفری نداره.

 

گارانتی 18 ماهه هندزفری بلوتوث تی سی اچ L30

شرکت TCH یکی از تازه‌واردهای بازار ایران به شمار میره اما محصولات با‌کیفیت و ارزون قیمت متنوعی رو تولید و روانه بازار کرده که هندزفری بلوتوث و ساعت هوشمند دو نمونه موفق از محصولات این شرکته. هندزفری بلوتوث TCH L30 که توی سبد محصولات اقتصادی این شرکت قرار می‌گیره، با گارانتی 18 ماهه به فروش می‌رسه تا خیال مشتری‌ها از بابت کیفیت این محصول راحت باشه. در صورت مشاهده هرگونه نقص یا خراب شدن هندزفری، به راحتی می‌تونید اونو به نمایندگی‌های تی سی اچ توی ایران مرجوع کرده و یه هندزفری نو دریافت کنید.

 

آیا هندزفری بلوتوث TCH L30 ارزش خرید دارد؟

با بررسی هندزفری بلوتوثی TCH L30 باید بگیم که این محصول توی بازار ایران با قیمت بین 600 تا 700 هزار تومان (تیر 1403) به فروش می‌رسه و برای کاربری‌های عمومی خیلی مناسبه. در واقع اگه نگاه تخصصی و موشکافانه به هندزفری نداشته باشید و برای استفاده‌های روزمره، قدم زدن و ورزش کردن یه هندزفری ارزون قیمت با میکروفن باکیفیت بخواید، هندزفری بلوتوث TCH L30 انتخاب خوبی محسوب میشه.

قابلیت حذف صدای محیط در حین مکالمه، بدنه ارگونومیک که باعث میشه گوشی‌ها راحت داخل گوش قرار بگیرن، دریافت گواهینامه IPX4 و داشتن باتری با ظرفیت و ماندگاری بالا در کنار قیمت ارزونی که این هندزفری داره، ارزش خریدش رو نسبت به خیلی از رقبایی که بالای 1 میلیون تومان فروخته میشه، بیشتر کرده.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید