بررسی هندزفری بلوتوثی TCH L10

یکی از چالش‌هایی که موقع خرید هندزفری بلوتوث یا ایربادها داریم اینه که وقتی بودجه‌ای براش تعیین می‌کنیم، مثلاً‌ میگیم زیر 2 میلیون یا زیر 1 میلیون تومان ناخودآگاه ناچاریم از یه سری از ویژگی‌ها چشم‌پوشی کنیم. مثلاً یه سری هندزفری‌ها هستن توی رنج 1.5 میلیون تومان که کیفیت پخش موزیک خوبی در اختیارتون قرار میدن، ولی میکروفن‌شون کیفیت افتضاحی داره یا اگه میکروفن خوبی داشته باشن، ظرفیت باتریشون خیلی پایینه یا رخ قشنگی ندارن.

اما هندزفری بلوتوثی TCH L10 یکی از اون محصولاتیه که آنچه خوبان همه دارن رو یکجا داره! این هندزفری بی‌سیم که توی بازار ایران با قیمت زیر 800 هزار تومان فروخته میشه، هم حجم صدای خوبی تحویلتون میده، هم میکروفونش باکیفیته و از ENC پشتیبانی می‌کنه، هم باتریش تا چند روز براتون کار می‌کنه و هم خوشگله. با بررسی هندزفری بلوتوثی TCH L10 همراه موبونیوز باشید تا یه هندزفری ارزون و باکیفیت بهتون معرفی کنیم.

جعبه گشایی و بررسی طراحی هندزفری بلوتوث TCH L10

هندزفری بلوتوثی TCH L10 در رنگ‌های مشکی، صورتی و سرمه‌ای ساخته شده و بخاطر طراحی شیک و جذابی که داره می‌تونه برای همه سنین مناسب باشه. بخاطر وجود رنگ صورتی، خانم‌ها می‌تونن رنگ کیف یا لباسشون رو با رنگ این هندزفری ست کنن. اما مدل سرمه‌ای هم خیلی خوشگله و علاوه بر خانم‌ها، آقایون هم می‌تونن ازش استفاده کنن و لباس‌هاشونو باهاش هماهنگ کنن.

آنباکس هندزفری بلوتوث TCH L10

وقتی جعبه این هندزفری رو باز می‌کنید با کیس کوچیک، سبک و نسبتاً بیضی شکلش مواجه میشید که طراحی شیکی داره. درب کیس رو که باز کنید، دو تا ایربادز رو می‌بینید که سری‌های سیلیکونی روشون نصب شده و شکل جذابی هم دارن. یه صفحه نمایش دیجیتالی روی کیس این هندزفری وجود داره که هم شارژ خود کیس رو نشون میده و هم میزان شارژ هرکدوم از سری‌های راست و چپ رو به تفکیک بهتون اعلام می‌کنه.

علاوه بر این، تو جعبه این محصول یه کابل شارژ یو اس بی به تایپ سی قرار داده شده و دو جفت سری سیلیکونی با اندازه‌های مختلف دیده میشه. شما می‌تونید با توجه به شکل گوش و سلیقه‌تون، هرکدوم از این سری‌های سیلیکونی رو به راحتی روی ایربازها نصب و استفاده کنید.

 

ارگونومی طراحی ایربادها

این هندزفری بلوتوث به خاطر شکل خاصش، کامل داخل گوش قرار می‌گیره و در حین ورزش کردن و دویدن به هیچ وجه از گوش نمی‌افته. اگه به طراحی ارگونومیک این سری‌ها نگاهی کنید می‌بینید که کشیدگی و برآمدگی‌هایی روی بدنه‌شون در نظر گرفته شده که بعد از جای گیری در داخل گوش کاملاً فیکس میشن و برای ورزشکارهایی که تحرک زیادی دارن یا به دویدن علاقه‌مندن مناسبن. بخاطر وجود سری‌های سیلکونی با اندازه‌های مختلف توی جعبه این هندزفری، می‌تونید از سری مناسب خودتون استفاده کنید تا در طولانی مدت به هیچ وجه اذیتتون نکنه.

استاندارد محافظتی IPX4

سوالی که موقع خرید هندزفری های بلوتوثی ارزون قیمت پیش میاد اینه که اگه از این مدل‌ها تو باشگاه یا حین ورزش کردن استفاده کنیم، با عرق کردن گوش خراب نمیشن؟ باید بگیم که خوشبختانه این هندزفری تونسته گواهینامه IPX4 رو دریافت کنه و این یعنی در برابر تعریق و رطوبت و حتی قطرات بارون مقاومت داره و به این راحتی‌ها خراب نمیشه. البته این استاندارد خیلی بالا نیست و بهتره نذارین خیسی درونش نفوذ کنه.

 

بررسی هندزفری بلوتوثی TCH L10 از نظر کیفیت صدا

از نظر پخش موزیک و حجم صدا، باید بگیم که این هندزفری حجم صدای خیلی زیادی در اختیارتون قرار میده. مثلاً اگه با دوستاتون میرید بیرون و صدای موسیقی ماشین زیاده ولی شما از موزیک لذت نمی‌برید، می‌تونید این ایربادز رو توی گوشتون قرار بدید و ولوم صداش رو تا انتها بالا ببرید تا دیگه به هیچ وجه صدای محیطو نشنوید. این هندزفری بلوتوث به خاطر حجم صدای بالایی که داره برای استفاده تو باشگاه خیلی مناسبه و اگه دوست دارید حین ورزش کردن آهنگ‌ گوش کنید، می‌تونید روی هندزفری TCH L10 حساب کنید.

این هندزفری از نظر حجم صدا عملکرد خیلی خوبی داره و وقتی ولوم رو روی حالت حداکثر میذارید دیگه به سختی میشه صداهای محیط رو شنید. اما از نظر تفکیک صدا، در حد یه هندزفری اقتصادی عمل می‌کنه. اگه بخواید آهنگ‌های تکنو با باس خیلی زیاد رو با این هندزفری گوش کنید، احتمالاً اون کیفیتی که مد نظرتونه رو نمی‌شنوید. اما برای گوش دادن به موسیقی‌های پاپ یا رپ که ترکیبی از باس و تریبل (بم و زیر) رو با هم دارن، کیفیت خوبی داره.

البته اگه باس با صدای وکال خواننده ترکیب بشه، ممکنه صدای سازها رو باکیفیت‌تر از صدای خواننده بشنوید. اما توی اکثر آهنگ‌ها که صدای خواننده بیشتر از صدای درام شنیده میشه، همه‌چیز طبیعیه و موسیقی با کیفیت بالا قابل شنیدنه.

 

بررسی میکروفن هندزفری بلوتوث TCH L10

این هندزفری بلوتوث شرکت TCH میکروفن‌های نسبتاً خوبی داره که برای مکالمه و تماس‌های تصویری مناسبه. نکته مهم درباره این میکروفن، پشتیبانی از فناوری ENC هست که سر و صدای محیط رو کم می‌کنه و باعث میشه صدایی که به گوش مخاطب شما می‌رسه بدون نویز باشه.

 

بررسی عملکرد باتری هندزفری TCH Black Blade L10

از لحاظ عملکرد شارژدهی باید گفت که می‌تونید از کیس این هندزفری برای حدود 28 ساعت شارژدهی به ایرپادها استفاده کنید. خود کیس هم با توجه به اینکه از چه آداپتور برقی استفاده می‌کنید به حدود 1 الی 2 ساعت زمان نیاز داره تا به طور کامل شارژ بشه. اگه از آداپتور شارژی استفاده کنید که فناوری PD‌ داشته باشه، می‌تونه در کوتاه‌ترین زمان ممکن کیس هندزفری رو شارژ کنه و به سري‌ها هم آسیبی نرسونه.

توجه داشته باشید که اگه برای شارژ کردن کیس این ایرباد از شارژرهای غیراستاندارد استفاده نکنید و بهش آسیب نزنید، می‌تونید طول عمر باتری رو بیشتر کنید تا چند سال بدون هیچ مشکلی براتون کار کنه.

در نهایت باید گفت با خرید هندزفری بلوتوث TCH L10، با مبلغی نزدیک به 800 هزار تومان، صاحب یه هندزفری بلوتوثی می‌شین که بخاطر شارژدهی بالاش ساعات طولانی همراهتونه. به علاوه، برای اینکه بفهمین تی سی اچ ال 10 چقدر شارژ داره نیازی نیست از گوش درش بیارین و بذارین داخل کیس و فقط کافیه نمایشگر دیجیتال روی کیس رو بررسی کنین.

آیا هندزفری بلوتوث TCH L10 ارزش خرید دارد؟

ارزش خرید هندزفری بلوتوث تی سی اچ مدل L10 از 10 عدد 11 هستش! بخاطر اینکه حجم صدای بالایی بهتون میده، کیفیت پخش موسیقیش عالیه، مناسب محیط‌های مختلفه، می‌تونید باهاش ورزش کنید و باشگاه برید، بخاطر استاندارد IPX4 ضد رطوبت و تعریقه، عملکرد میکروفنش خوبه و تکنولوژی ENC برای کاهش نویز محیط داره. در نهایت اگه قصد خریدشو دارید، این ایربادز با 18 ماه گارانتی به دستتون می‌رسه تا جای هیچ شک و شبهه‌ای براتون باقی نذاره.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 3
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Ali1998sh

سلام وقت بخیر
اگه گوشی نسخه بلوتوث ۵.۲ باشه میتونه به یه ایرپاد یا ساعت هو شمندی که نسخه اش ۵.۳ متصل بشه؟

۱۶ مرداد ۱۴۰۳
Ahoora_Ataeian

با توجه به قیمتش ارزش خرید بالایی داره واقعا یه سوال جزو ایرپاد های متفرقه محسوب میشه

۰۱ مرداد ۱۴۰۳
Ahoora_Ataeian

با توجه به قیمتش خیلی ارزش خوبی داره

۰۱ مرداد ۱۴۰۳