بررسی گوشی Xperia 5 V سونی

اگه از طرفدارهای سونی هستین، به عکاسی حرفه‌ای علاقه دارین و ظاهر گوشی چندان براتون مهم نیست، اکسپریا 5 مارک 5 میتونه گزینه مناسبی برای شما باشه. اگرچه در این گوشی خبری از لنز تله فوتو و یا ماکرو نیست، اما کیفیت عالی دوربین‌های واید و اولتراوایدش، عدم وجود لنز سوم رو جبران کرده. همچنین با وجود پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون، اجرای سریع و روان هر عملیاتی روی این گوشی ممکن شده و با شارژدهی فوق‌العاده‌ی باتری 5000 میلی آمپریش، برای مدت زمان زیادی از شارژر بی نیاز میشین. تنها ایرادی که میشه بهش وارد کرد، زمخت بودن پنل جلوی گوشیه که با حاشیه‌های زیاد نمایشگرش کمی توی ذوق میزنه. سونی این گوشی رو با کمی تغییرات دقیقا یکسال بعد از مدل قبلیش یعنی Xperia 5 IV، در اول سپتامبر سال 2023 میلادی برابر با دهم شهریور سال 1402 معرفی کرد. برای اطلاع از جزییات بیشتر گوشی، در ادامه با ما در موبونیوز همراه باشید تا به صورت تخصصی‌تر به بررسی گوشی Xperia 5 V سونی بپردازیم.

 

بررسی گوشی Xperia 5 V سونی از نظر طراحی و کیفیت

در اولین قدم از بررسی Xperia 5 V، میرسیم به شدیدترین نقطه ضعف این گوشی؛ جایی که گویا طراح سونی علاقه‌ای به ظرافت و ظاهر جدید گوشی‌ها نداشته و مشابه به اون چیزی که در اولین نسل از گوشی‌های دو دوربینه شاهدش بودیم عمل کرده. در واقع سونی اکسپریا 5 مارک 5، گوشی‌ای زمخت و میشه گفت خشنه که ایراد اساسیش در حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگرشه.

بررسی طراحی گوشی Xperia 5 V سونی

طراحی این گوشی در هر دو پنل پشتی و جلویی و همینطور فریم گوشی به صورت کاملا تخت انجام شده و تیزی لبه‌های فریم با یک قوس ریز گرفته شده. گوشی Xperia 5 V در رنگ‌بندی‌های زیر به بازار عرضه شده:

  • Black (مشکی)
  • Blue (آبی)
  • Platinum Silver (نقره پلاتین)

در ادامه به بررسی بخش‌های متفاوت بدنه این گوشی میپردازیم.

 

کیفیت بدنه

ابعادی که سونی برای Xperia 5 V در نظر گرفته، 8.6 × 68 × 154 میلی‌متره و میشه گفت از مدل قبلیش یعنی Xperia 5 IV حدود 2 میلی‌متر طولش کمتر شده. در واقع سونی اکسپریا 5 مارک V گوشی کوچیک با ابعاد استاندارد و جمع و جوریه و برای کسانی که گوشی‌های بزرگ رو نمیپسندن، گزینه مناسبیه. وزن گوشی 182 گرمه که با توجه به شیشه بودن پنل پشتی و فریم آلومینیومی وزن مناسبیه.

کیفیت بدنه گوشی Xperia 5 V

اگه از دسته افرادی هستین که میخوایین از گوشی بدون کاور و گلس استفاده کنین، در نظر داشته باشین که سونی از Gorilla Glass Victus 2 برای محافظت از صفحه نمایش و قاب پشتی استفاده کرده که پوشش مقاومی محسوب میشه. در رابطه با فریم گوشی هم همونطور که اشاره کردیم از جنس آلومینیومه که در برابر ضربه و خط و خش قوی عمل میکنه. ضمن اینکه موقع در دست گرفتن گوشی هم حس خوبی بهتون میده. در آخر باید بگیم نقطه قوت Xperia 5 V سونی در بخش کیفیت بدنه، طراحی مات و تقریبا ضداصطلاک پنل پشتیه که اثر انگشت روش باقی نمیمونه.

 

پنل جلویی گوشی

در پنل جلوی Xperia 5 V، صفحه نمایش 6.1 اینچی قرار گرفته که حاشیه‌های به شدت زیادی داره. در واقع سونی صرفا 83 درصد پنل جلو رو با صفحه نمایش پر کرده و بقیه رو به حاشیه‌های دور نمایشگر اختصاص داده. البته حاشیه زیاد بالای صفحه نمایش رو میشه درک کرد چون که مشابه نسل‌ اولیه گوشی‌های لمسی، دوربین سلفی Xperia 5 V در اونجا قرار گرفته و سونی از قرار دادن این لنز به صورت پانچ هول زیر صفحه نمایش امتناع کرده. جالب اینجاست که حاشیه سمت چپ و راست نمایشگر Xperia 5 V نسبت به نسل قبلیش نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده. در نهایت مثل مدل‌های قبلی سونی، در حاشیه سمت پایین نمایشگر و چسپیده به فریم، بلندگوی اصلی این گوشی دیده میشه.

 

طراحی اطراف بدنه

Xperia 5 V از جک 3.5 میلی‌متری AUX برای خروجی صدا برخورداره که به همراه یک میکروفون در قسمت بالای فریم گوشی قرار گرفتن. همچنین میکروفون اصلی به همراه درگاه تایپ سی و شیار سیمکارت در قسمت پایین Xperia 5 V طراحی شدن. سمت چپ این گوشی خالیه و در سمت راست دکمه پاور، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و همینطور یک دکمه اختصاصی برای عکاسی تعبیه شدن؛ در ضمن کلید پاور، به عنوان حسگر اثر انگشت هم عمل میکنه.

 

طراحی دوربین‌ها

سونی برخلاف نسل قبلی، تصمیم به کاهش تعداد دوربین‌ها تو گوشی جدیدش گرفته. در واقع در این مدل صرفا دو دوربین در پنل پشتی قرار گرفتن که طراحیشون به ساده‌ترین حالت ممکن انجام شده. دوربین‌های Xperia 5 V به صورت یک ستون در گوشه‌ی سمت چپ بالای پنل پشتی روی هم قرار گرفتن. یک محفظه فلزی اطراف این دو لنز رو تحت پوشش قرار داده و فلاش ال ای دی و یک میکروفون نیز در داخل این محفظه جای داده شدن.

طراحی پشت بدنه Xperia 5 V

بیرون زدگی محفظه فلزی از قاب تا حدودی محسوسه و وقتی گوشی رو روی سطح صاف میزارین، باعث میشه که گوشی لق بزنه و تکون بخوره. نکته جذاب بخش طراحی دوربین Xperia 5 V، نوشته قرمز رنگ Zeiss T روی حاشیه مشکی لنز اصلیه که خبر از وجود یک لنز با قابلیت‌های پیشرفته زایس رو میده.

 

استاندارد محافظتی

سونی در بخش محافظتی خوب عمل کرده و استاندارد IP65/IP68 رو برای اکسپریا 5 مارک 5 گرفته. به وسیله این گواهی شما میتونین گوشیتون رو تا عمق 1.5 متری به مدت زمان 30 دقیقه زیر آب ببرین. همچنین گوشی در برابر گرد و غبار نیز مقاومه و مشکلی براش پیش نمیاد. جنس شیشه محافظتی برای پنل پشتی و جلویی هم از نوع گوریلا گلس ویکتوس 2 هست که کیفیتش خوبه، اما پیشنهاد میکنیم اگه گوشیتون زیاد در معرض خط و خش و ضربه قرار داره حتما از گلس و کاور استفاده کنین.

 

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت Xperia 5 V بر خلاف گوشی‌های پرچمدار و قاتل پرچمدار، زیر صفحه نمایش قرار نگرفته و سونی سمت راست گوشی رو برای جایگذاری این سنسور ترجیح داده. در واقع اسکنر اثر انگشت روی دکمه پاور طراحی شده و با اینکه شاید جاش برای همه افراد بهینه نباشه، اما از لحاظ عملکردی مشکلی نداره.

 

بررسی صفحه نمایش

تقریبا میشه گفت سونی خیلی حوصله‌ی تغییر نداشته و یه کپی از صفحه نمایش نسل قبلی رو برای مدل Xperia 5 V در نظر گرفته. طبیعتا با توجه به ابعاد کوچیک و جمع و جور این گوشی، سونی مجبور به استفاده از یک نمایشگر کوچیک با سایز 6.1 اینچی برای این گوشی شده که البته از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی میکنه. کیفیت صفحه نمایش خوبه و رزولوشن 2520 × 1080 به شما اجازه دیدن تصاویر با وضوح بالا رو میده. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش با مقدار 449ppi در کنار قابلیت HDR10 و فناوری BT.2020 به کمک Xperia 5 V اومدن تا در بهتر شدن وضوح و کیفیت نمایشگر این گوشی و همچنین غنی‌تر شدن طیف رنگ‌ها، تاثیر بسزایی داشته باشن.

کیفیت صفحه نمایش Sony Xperia 5 V

در ضمن، سونی در صفحه نمایش گوشی اکسپریا 5 مارک V، امکان تشخیص و نمایش 1 میلیارد رنگ رو هم اضافه کرده تا محدوده رنگی تصاویر گسترده‌تر بشه. میزان روشنایی صفحه نمایش در نور روز چندان رضایت بخش نیست و در حالت اتوماتیک مقدارش حداکثر به 875 نیت میرسه و می‌تونست بهتر باشه. صفحه نمایش Xperia 5 V، از نوع اولده که عملکرد خوبی داره، ولی برجسته‌ترین نقطه ضعفش نسبت سایزش با بدنه گوشیه؛ در واقع حاشیه‌های صفحه نمایش کمی زیادن و فضای زیادی از دور تا دور نمایشگر رو اشغال کردن.

در کل کیفیت صفحه نمایش Xperia 5 V چه از لحاظ استانداردهای محافظتی و چه وضوح تصویر خوب و رضایت بخشه و صرفا حاشیه‌های زیادش کمی توی ذوق می‌زنه.

 

بررسی باتری و شارژدهی Sony Xperia 5 V

اگرچه Xperia 5 V گوشی کوچیکیه، اما سونی باتری‌ غول پیکری براش تدارک دیده که اخیرا در اکثر گوشی‌ها میبینیمش؛ باتری‌ای با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی که از قابلیت شارژ سریع PD3.0 پشتیبانی میکنه. این گوشی هم با آداپتور سیمی 30 واتی شارژ میشه و هم از فناوری شارژ وایرلس برخورداره که به صورت معکوس هم میتونین ازش برای شارژ گجت‌هاتون استفاده کنین. اگرچه شارژر و حتی سیم شارژر داخل جعبه گوشی Xperia 5 V موجود نیست، ولی سونی آداپتور 30W اورجینال خودش رو به صورت جداگانه میفروشه و میتونین با خیال راحت تهیه‌اش کنین. با استفاده از این شارژر میتونین باتری Xperia 5 V رو ظرف مدت نیم ساعت، از صفر به 50 درصد برسونین؛ البته نباید اینجوری نتیجه گیری کنین که پس توی یک ساعت فول شارژ میشه.

بررسی باتری و شارژدهی Xperia 5 V

در واقع وقتی مقدار شارژ گوشی Xperia 5 V به 80 درصد میرسه، سرعت شارژ شدنش خیلی کند میشه؛ طوری که فول شارژ شدن گوشی حدود یک ساعت و نیم زمان میبره. با توجه به صفحه نمایش کوچیکی که مارک 5 داره و البته عملکرد بهینه پردازنده، میزان شارژدهی گوشی خیلی خوبه و برای انجام امور روزمره خیلی راحت یک روز کامل دووم میاره.

در ادامه بحث شارژدهی Xperia 5 V باید بگیم که اگه گیمر هستین با یک بار شارژ گوشی میتونین حدود 11 ساعت باهاش بازی کنین و یا اگه عاشق یوتیوب گردی هستین میتونین حدود 22 ساعت با Xperia 5 V ویدیو ببینین که مدت زمان فوق‌العاده‌ایه. در کل میانگین شارژدهی سونی اکسپریا 5 مارک V، حدود 16 ساعت و 20 دقیقه‌ست و میشه گفت سونی در بخش باتری این گوشی خیلی قوی عمل کرده.

 

بررسی عملکرد دوربین‌های اکسپریا 5 مارک 5

در بخش دوربین‌ها، سونی نسبت به نسل قبلیش یک لنز از Xperia 5 V کم کرده که شاید دلیل اصلیش، پایین آورن قیمت گوشی باشه. در واقع در مدل جدید خبری از لنز تله فوتو نیست و کلا دو تا دوربین در قاب پشتی وجود دارن. ممکنه این تغییر برای طرفدارهای Xperia 5 IV که میخوان با یه هزینه بیشتر گوشیشون رو به مدل جدیدتر این خانواده ارتقا بدن کمی ناخوشایند باشه، اما برای کسانی که چندان به لنز تله فوتو نیازی ندارن، مشکل خیلی خاصی نیست. در کل سه دوربین به قرار زیر در Xperia 5 V گنجانده شدن:

  • دوربین اصلی واید 48 مگاپیکسل
  • دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسل

در ادامه به بررسی عملکرد هر کدوم از این لنزها میپردازیم.

 

عملکرد دوربین‌ واید (اصلی)

لنز 48 مگاپیکسلی دوربین اصلی Xperia 5 V در واقع همون لنز Xperia 1 V پرچمداره که از سنسور ExmorT IMX 888 خود سونی بهره برده. این سنسور نسبت به ExmorRS، دو برابر بیشتر نور محیط رو جذب میکنه و همینطور دقت و وضوح بالاتری داره. کیفیت عکس‌هایی که میتونید با این دوربین ثبت کنین فوق‌العاده هستن، داینامیک رنج تصاویر بسیار عالیه و وضوح عکس‌ها به حدی بالاست که نمیشه هیچ ایرادی ازش گرفت. مقدار نویز در تصاویر خیلی کمه و اصلا دیده نمیشه، ضمن اینکه در کنار قابلیت T* lens coating زایس، بازتاب نور روی اشیا کاملا کنترل شده‌است. همینطور کیفیت رنگ‌بندی خیلی عالیه؛ به طوری که از هر چیزی عکس بگیرین، رنگ‌ها در طبیعی‌ترین حالت ممکن ثبت میشن.

عملکرد دوربین‌ واید Xperia 5 V

با اینکه دوربین تله فوتو از این گوشی حذف شده، اما سونی امکان زوم دو برابری با کیفیت بسیار بالا رو در لنز اصلی این گوشی قرار داده؛ طوری که از لحاظ کیفیت با زوم 2.5 برابری دوربین تله فوتو Xperia 5 IV یکسانه. همونطور که گفتیم سنسور جدید سونی، نور محیط رو دو برابر بیشتر از نسل قبلیش دریافت میکنه که یعنی عکس‌هایی که در نور کم و یا در شب با این دوربین ثبت میکنین از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردارن و باز هم شاهد مقدار نویز خیلی کمی در تصاویر خواهید بود. همچنین با استفاده از حالت جدید Night View، عکس‌هایی که در شب ثبت میکنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردارن، طوری که خبری از نویز نیست، جزيیات بالاست و محدوده دینامیکی هم به اندازه کافی گسترده است. امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K از 24 تا 120 فریم بر ثانیه با این لنز فراهم شده که با توجه به میکروفون تعبیه شده روی محفظه دوربین، میتونین ویدیوهایی با تصویر و صدای کیفیت بالا ضبط کنین. در واقع همچون عکسبرداری، فیلم‌های ضبط شده با این لنز در نور روز نیز از جزئیات و کنتراست بالایی برخوردارن، رنگ‌ها طبیعی هستن و پردازش تصاویر به بهترین نحو انجام میشه. در کل لنز اصلی Xperia 5 V جزو بهترین لنزهای سال 2023 هست که عملا هیچ ایرادی نمیشه بهش وارد کرد.

 

عملکرد دوربین اولتراواید

سونی برای دوربین اولتراواید Xperia 5 V هم دقیقا لنز اولتراواید Xperia 1 V رو قرار داده. لنز این دوربین 12 مگاپیکسلیه که سنسور IMX 563 سونی داخلش قرار داره. این دوربین هم مثل دوربین اصلی، از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخورداره و تصاویر عالی‌ای رو میشه باهاش ثبت کرد. رنگ‌ها کاملا طبیعی‌اند و مقدار نویز خیلی کمه. کنتراست عکس‌ها بالاست و محدوده دینامیکی هم به اندازه کافی گسترده است. همچنین وضوح و شارپنس تصاویر بسیار مقبول و مناسبن. در ضمن گوشه‌های تصاویر خیلی نرم کشیده شدن، طوری که اعوجاج خاصی دیده نمیشه. برای عکسبرداری در شب هم این لنز کم نمیاره و تصاویری که ثبت میکنه دارای شارپنس و جزئیات بالا، مقدار نویز کم، نوردهی مناسب و رنگبندی کاملا طبیعی هستن. فیلمبرداری با این لنز هم لذت بخشه چرا که با میدان دید خیلی وسیع‌تر، تصاویری با کیفیتی نزدیک به دوربین اصلی بهتون تحویل میده. در کل این لنز هم مانند لنز اصلی جزو بهترین‌هاست و با خیال راحت میتونین عکس‌های اولتراواید عالی‌ای باهاش ثبت کنین.

 

عملکرد دوربین سلفی

یک لنز 12 مگاپیکسلی باکیفیت به عنوان دوربین سلفی Xperia 5 V در حاشیه‌ی بالای صفحه نمایش گنجانده شده. عملکرد این لنز فراتر از دوربین‌های سلفی بقیه‌ی گوشی‌هاست و میشه گفت سونی حساسیت خودش رو در این لنز هم اعمال کرده. عکس‌هایی که با دوربین سلفی ثبت می‌کنین جزییات بالایی دارن و عالی هستن. محدوده دینامیکی این لنز هم مثل لنزهای اصلی گسترده است و کنتراست خوبی داره. وضوح تصاویر خیلی خوبه و رنگ‌بندی هم کماکان طبیعی و عالیه. این دوربین هم مثل باقی دوربین‌های سونی Xperia 5 V عالی عمل میکنه.

در کل Xperia 5 V در بخش دوربین دست بالایی داره و خیلی خوب عمل میکنه. در واقع یکی از نقاط قوت این گوشی همین بخش دوربینش هست، چرا که در هر سه لنز واید، اولتراواید و سلفی، سونی سعی کرده بهترین‌های خودش رو قرار بده و بالاترین راندمان رو در این بخش ارائه بده. بی شک Xperia 5 V در بخش دوربین بی نظیره و غیر از عدم وجود دوربین تله فوتو، عملا نمیشه هیچ ایراد دیگه‌ای بهش وارد کرد.

 

بررسی Xperia 5 V از نظر سخت افزار و نرم افزار

سونی پردازنده Xperia 5V رو نسبت به مدل قبلیش ارتقا داده و از پردازنده پرچمدار قبلیش براش استفاده کرده. Xperia 5 V دارای چیپست اسنپدارگون 8 نسل دومه که هشت هسته رو در خودش جای داده و با فناوری ساخت 4 نانومتری تولید شده. همینطور پردازنده گرافیکی Adreno 740 در این چیپست قرار داده شده تا گوشی از نظر پردازشی و گرافیکی به کمترین مشکلی برنخوره. این گوشی در دو نسخه زیر به بازار عرضه شده:

  • حافظه 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت (موجود در ایران)
  • حافظه 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

خبری از رم 12 گیگ در این گوشی نیست و همونطور که دیدیم سونی Xperia 5 V فقط با رم 8 گیگ تولید شده.

این مدل اکسپریا برخلاف مدل‌های قبلی سونی که همیشه مشکل داغ شدن داشتن، کاملا بهینه شده و این ایراد همیشگی رفع شده. وقتی حرارت گوشی از حد استاندارد خودش بالاتر نره، طبیعتا از لحاظ عملکرد پردازشی هم افت نمیکنه. به همین دلیل Xperia 5 V حتی موقع انجام کارهای سنگین در مدت زمان بالا هم سرعتش کند نمیشه. همین داغ نشدن باعث میشه که رفرش ریت صفحه نمایش به صورت پایدار روی 120 هرتز باقی بمونه و به 60 هرتز و یا مقدار کمتر سوییچ نکنه.

پایداری سخت‌افزاری Xperia 5 V

برای انجام امور روزمره، Xperia 5 V کاملا روان عمل میکنه و عملا مشکلی براتون ایجاد نمیکنه. طبق تست‌هایی که روی این گوشی انجام شده، در حین انجام بازی‌های سنگین در مدت زمان نیم ساعت، هیچ گونه لگ و کندی‌ای دیده نشده و از لحاظ درجه حرارت هم، گوشی در دمای کاملا استاندارد باقی مونده. در کل Xperia 5 V از لحاظ پردازش و پایداری سخت افزاری کاملا مقبول واقع شده و به هیچ وجه ناامیدتون نمیکنه.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

سونی آخرین نسخه رابط کاربری Xperia UI خودش رو بر پایه‌ی اندروید 13 روی Xperia 5 V سوار کرده که نسخه اندرویدش به ورژن 14 قابل ارتقاست. امکان شخصی سازی و تغییرات زیادی در این رایط کاربری وجود داره و به راحتی میتونین فضای کاریش رو به دلخواه خودتون در بیارین. در ضمن سونی برای گیمرهای حرفه‌ای نرم افزار Game Enhancer رو همراه با دیگر نرم‌افزارهای خودش به صورت دیفالت روی این گوشی نصب کرده تا کنترل بیشتری روی بازی‌هاشون داشته باشن.

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری Xperia 5 V

قابلیت H.S. power control هم وجود داره که وقتی گوشی در حال شارژ شدنه و همزمان دارین باهاش بازی میکنین، از شارژ کردن باتری گوشی خودداری میکنه و عوضش مستقیما برق رو به گوشی منتقل میکنه تا اصلا داغ نکنه. در کل اگه قبلا تجربه کار با رابط کاربری سونی رو داشتین، چندان تغییرات زیادی مشاهده نمیکنین و کار باهاش براتون راحته. اما اگه اولین بارتونه که ازش استفاده میکنین ممکنه تا یکم دستتون بیاد کار باهاش براتون سخت باشه.

 

بررسی اسپیکر

سونی کماکان طراحی اسپیکرهای خودش رو مثل نسل‌های قبلیش ادامه داده و هنوز اعتقادی به طراحی اسپیکر روی فریم گوشی نداره. Xperia 5 V دارای دو تا اسپیکر در حاشیه بالا و پایین نمایشگر در پنل جلویی خودشه که حالت استریو به پخش صدا میدن. در ضمن سونی اسپیکرهای این گوشی رو به نحوی تقویت کرده که نویز صدا بسیار کمه، همینطور قابلیت Dolby Atmos هم براشون در نظر گرفته تا موزیک با صدایی بلندتر و با کیفیت‌تر پخش بشه.

اسپیکر Xperia 5 V

صدا در بالاترین ولوم هم کیفیت خودش رو از دست نمیده و باس خوبی داره. اسپیکرهای Xperia 5 V انواع فرکانس‌ها رو به خوبی پوشش میدن و تمامی نت‌های موزیک به خوبی پخش میشن. در کل اسپیکر این گوشی عملکرد خوبی داره و رضایت بخشه.

 

آیا گوشی Xperia 5 V ارزش خرید دارد؟

اکسپریا 5 مارک 5 جزو گوشی‌هاییه که خرید و فروشش در بازار ایران خیلی کمه و به ندرت موجود میشه. با این حساب آخرین قیمتی که نسخه 256 گیگش داشته، چیزی حول و حوش 60 میلیون تومن (تیر 1403) بوده. اگه به راهنمای خرید گوشی ما تو موبونیوز یه نگاهی بندازین، می‌بینین که گزینه‌های خیلی بهتری چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ موجودی تو این بازه قیمتی وجود دارن که می‌تونین سراغ اون‌ها برین. با این حال Xperia 5 V سونی هم از لحاظ کیفیت بدنه و هم باتری و نمایشگر عملکرد خوبی داره و صرفا یکم قیمتش زیاده. از لحاظ پردازشی هم اگرچه به پای پرچمدار Xperia 1 V نمیرسه (با وجود مشابه بودن پردازنده‌ها) ولی می‌تونه برای مدت خوبی پایداری سخت افزاریش رو حفظ کنه و موقع بازی ناامیدتون نکنه. در کل، مهم‌ترین نقطه قوت این گوشی باتری و دوربین‌هاش هستن که اینجا هم سونی با حذف لنز تله‌فوتو کمی باعث ناامیدی طرفدارهای عکاسی شده، اما همون لنزهای دوگانه واید و اولترا هم با کیفیت عالی عرضه شدن و میشه به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های گوشی بهشون اشاره کرد.

در آخر به پیشنهاد موبونیوز، اگه دوربین و شارژدهی زیاد باتری براتون مهمه، اکسپریا 5 V تو این بخش از رقباش بهتر عمل کرده و ارزش خرید داره. اما در حالت کلی به خاطر موجودی کم، قیمت بالا و حذف دوربین تله‌فوتو خیلی ارزش خرید زیادی تو ایران نداره.

نویسنده : ابراهیم ابراهیم پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 1
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Mohammad Mahdi M

موبایل های سونی با کیفیت اما فاقد خلاقیت و نوآوری!

۳۰ تیر ۱۴۰۳