بررسی گوشی Xperia 10 VI سونی

سونی، گوشی اکسپریا 10 مارک 6 رو در می 2024 (اردیبهشت 1403) معرفی کرد. این گوشی از پردازنده میان رده اسنپدراگون 6 نسل 1 استفاده میکنه و مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با لرزش گیر اپتیکال، پوشش گوریلا گلس ویکتوس روی نمایشگر و باتری 5000 میلی آمپر ساعتیه. قیمت این گوشی هنوز کاملا ثابت نشده و باید کمی بهش وقت بدیم تا حبابش بشکنه. اما اگه به گوشی های سونی علاقمندین و دوست دارین ارزش خرید این گوشی رو در مقایسه با رقبا بدونین، تا انتهای بررسی گوشی Xperia 10 VI سونی همراه موبونیوز باشین.

 

بررسی گوشی Xperia 10 VI سونی از نظر طراحی و کیفیت

سونی، اغلب گوشی های هوشمندش رو با ظاهری خاص روانه بازار میکنه. این ظاهر اگرچه شباهت چندانی به مدل های پرفروش برندهای دیگه نداره، اما یک جورایی به عنوان امضای سونی شناخته میشه و طرفداران خاص خودش رو داره. گوشی میان رده جدید سونی هم طبق همین روند، ظاهر ساده اما جذابی داره. سونی، گوشی Xperia 10 VI رو در رنگ بندی های زیر به بازار عرضه کرده:

  • Blue (آبی)
  • Black (مشکی)
  • White (سفید)

تنوع رنگ بندی این مدل در مقایسه با گوشی اکسپریا 10 مارک 5 که سال قبل معرفی شد کمتره و سونی با حذف رنگ های سبز و بنفش از رنگ بندی این گوشی، صرفا مدل آبی رو جایگزین این رنگ ها کرده. در ادامه، بخش های مختلف طراحی و بدنه این گوشی میان رده جدید سونی رو بررسی می کنیم تا ببینیم نسبت به نسل قبلی خودش چه تغییراتی داشته؟

 

کیفیت بدنه

در نگاه اول، Xperia 10 VI سونی تا حد زیادی مطابق با فرمول نسل قبل طراحی شده؛ یک گوشی با بدنه باریک و ارتفاع نه چندان کوتاه. ابعاد این گوشی، برابر با 155 × 68 × 8.3 میلی متره که دقیقا مشابه ابعاد گوشی اکسپریا 10 مارک 5 هست. این شباهت بین اکسپریا 10 مارک 6 سونی با نسل قبل، صرفا محدود به ابعاد میشه و این گوشی جدید، با وزن 164 گرم، سنگین تر از مدل قبلی خودشه.

جنس فریم و پشت بدنه این گوشی، از پلاستیک مقاوم تولید شده؛ متریالی که اغلب گوشی های میان رده نسبتا ارزون قیمت برندهای مختلف، با همون جنس روانه بازار میشن. بخش روی نمایشگر اکسپریا 10 مارک 6 هم مثل نسل قبل، با پوششی از شیشه گوریلا گلس ویکتوس پوشونده شده.

طراحی گوشی Xperia 10 VI سونی

این گوشی جدید سونی، با استاندارد محافظتی ترکیبی IP65/IP68 معرفی شد. گواهی عجیبی که به ادعای سونی، تلفیقی از هر دو گواهی IP65 و IP68 هست و علاوه بر مقاومت گوشی در مقابل جذب گرد و غبار و خاک، بیانگر حفظ کارکرد دستگاه در حداکثر عمق 1.5 متری آب، به مدت 30 دقیقه هست.

جنس پلاستیکی بدنه سونی مقاومت بسیار خوبی به این گوشی در مقابل ضربات داده و علاوه بر این، جذب لکه و اثر انگشت توسط بخش پشتی بدنه هم اونقدری نیست که آزاردهنده باشه. با این وجود، ارتفاع نسبتا بلند این گوشی و ضخامت کمی که داره، در کنار جنس پلاستیکی بدنه، شاید باعث سُر خوردن از دستتون بشه. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که از یک قاب محکم برای این گوشی استفاده کنین تا هم از دستگاه محافظت کنین و هم، اثر انگشت و چربی روی بدنه جمع نشه.

 

پنل جلویی گوشی

سونی برای محافظت نمایشگر گوشی Xperia 10 VI سونی از پوشش گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده. این پوشش، از جنس آلومینوسیلیکات ساخته شده و در مقابل خط و خش مقاومت بالایی داره و میتونه از نمایشگر گوشی در مقابل سقوط تا ارتفاع حداکثر 2 متری محافظت کنه. مقاومت این پوشش در برابر خراش برداشتن در مقایسه با گوریلا گلس 6، حدود 2 برابره؛ اما بهتره که صرفا به محافظت این پوشش تکیه نکنین و یک گلس محافظ نمایشگر مقاوم برای این گوشی بخرین تا خیالتون از بابت محافظت بیشتر و بهتر از نمایشگر، راحت بشه.

طراحی جلوی بدنه گوشی Xperia 10 VI سونی

 

یه ویژگی که در بررسی گوشی Xperia 10 VI سونی برامون جالب بود، اینه که پنل جلویی این گوشی علاوه بر اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی، میزبان اسپیکر استریو هم هست. این اسپیکر که در بخش پایین پنل جلویی قراره داره، به صورت خطی طراحی شده و یک ویژگی منحصر به فرد برای اکسپریا 10 مارک 6 در مقایسه با رقبا محسوب میشه.

 

طراحی اطراف بدنه

دکمه های تنظیم صدا و پاور در بخش راست بدنه گوشی Xperia 10 VI سونی قرار دارن. دکمه پاور در این گوشی، برخلاف دکمه تنظیم صدا، فرورفتگی بیشتری داره و عملا یک دکمه با طراحی تخت محسوب میشه که میزبان حسگر اثر انگشت اکسپریا 10 مارک 6 هم هست.
در بخش چپ بدنه، خشاب سیم کارت طراحی شده که با جایگاه کارت حافظه مشترکه. در قسمت بالایی فریم، جک 3.5 میلی متری در کنار یکی از میکروفون های مکالمه قرار داره و میکروفون دوم هم به همراه Type-C در قسمت پایین بدنه جای گرفتن.

 

طراحی دوربین‌ها

دوربین های اکسپریا 10 مارک 6 با چیدمانی مشابه نسل قبلی، اما با یک دوربین کمتر طراحی شدن. دو ماژول دوربین اصلی و اولتراواید این گوشی به صورت عمودی بر روی یک جزیره بیضی شکل در سمت چپ بدنه قرار گرفتن. فلش LED هم در بین دو ماژول دوربین طراحی شده. دوربین سلفی با حفظ وضعیت مشابه اکسپریا 10 مارک 5، در سمت چپ پنل جلویی قرار گرفته. وفاداری سونی به طراحی دوربین های اکسپریا 10 مارک 5 و تکرار فرمولی تقریبا مشابه این طراحی در گوشی میان رده جدیدش، شاید در ابتدای امر کمی جالب به نظر برسه، اما نه وقتی به قیمت حذف دوربین تله فوتو تموم شده؛ مخصوصا که قیمت گوشی هم نسبت به نسل قبلی بیشتر شده!

پشتیبانی از دو گواهی حفاظتی در کنار استفاده از پوشش مقاوم برای نمایشگر و همچنین، ابعاد مناسب و وزن سبک، مواردی هستن که در بررسی گوشی Xperia 10 VI سونی، ارزش امتیاز دادن به این گوشی رو دارن. از طرفی، کاهش تنوع رنگ بندی و حذف دوربین تله فوتو برای رسیدن به یک طراحی جدید در بخش دوربین، میتونن روی عملکرد سونی برای بخش طراحی این گوشی، تاثیر منفی داشته باشن.

 

بررسی صفحه نمایش

سونی در گوشی Xperia 10 VI از همون نمایشگر نسل قبل استفاده کرده و این بخش از گوشی میان رده جدیدش رو با تکیه به بازخوردهایی که از سمت کاربران اکسپریا 10 مارک 5 گرفته بود، بدون هیچ تغییری نسب به گذشته تکرار کرده. این نمایشگر 6.1 اینچی OLED، تصاویر رو با وضوح Full HD+ (روزولوشن 2520 × 1080 پیکسل) نمایش میده. تراکم پیکسل های این پنل، هیچ تغییری در مقایسه با نمایشگر اکسپریا 10 مارک 5 نداشتن و همچنان، عدد 449 پیکسل در هر اینچ رو داریم که برای پنلی به این اندازه، عدد نسبتا خوبیه.

نمایشگر گوشی Xperia 10 VI سونی

حفظ نسبت نمایشگر به بدنه 82.5 درصدی، با در نظر گرفتن یکسان بودن ابعاد Xperia 10 VI با نسل قبل منطقیه؛ با این وجود، کمی امید داشتیم که حاشیه نمایشگر گوشی جدید سونی، حداقل در بخش بالای پنل کاهش پیدا کنه.
روشنایی حدود 600 و 1000 نیتی این پنل در حالت های دستی و خودکار، نوید کارایی راحت با این گوشی رو در فضای باز و زیر نور آفتاب میده. از طرف دیگه، به لطف پشتیبانی از فناوری صفحه نمایش Triluminos سونی و پشتیبانی 100 درصدی از فضای رنگی DCI-P3، تصاویر با کیفیت و عمق رنگ دلنشینی روی این نمایشگر پخش میشن.
یکی از بزرگترین نقاط ضعف این پنل، محدود بودن نرخ بروزرسانی اون به 60 هرتزه؛ محدودیتی که نه تنها برای یک گوشی میان رده تولید سال 2024 قابل قبول نیست، بلکه شما رو در اجرای بازی هایی با فریم بیشتر از 60 هرتز ناامید میکنه. اگه این ضعف رو در کنار عدم توانایی قابل قبول نمایش ویدیوهای HDR10 و HDR10+ (برخلاف ادعایی که سونی برای پشتیبانی از این فناوری داشت) در نظر بگیریم، حتی با وجود وضوح Full HD+ نمایشگر این گوشی، بازم نمیتونیم امتیاز عالی رو به این گوشی بدیم. شاید و با کمی ارفاق، در بررسی گوشی Xperia 10 VI سونی بتونیم عملکرد نمایشگر این گوشی رو با ویژگی «خیلی خوب» معرفی کنیم.

 

بررسی باتری و شارژدهی گوشی Xperia 10 VI سونی

اکسپریا 10 مارک 6 مجهز به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتیه که از فناوری های PD و QC پشتیبانی میکنه و امکان شارژ شدن با آداپتور سیمی فست شارژ رو داره. سونی به طور رسمی، در مورد حداکثر توان آداپتوری که برای شارژ کردن این باتری مناسبه، هیچ صحبتی نکرده؛ با این وجود، بر اساس شرایط باتری به نظر میرسه که یک آداپتور 20 واتی واسش مناسب باشه.

در تستی که برای سنجش سرعت شارژ شدن این باتری با آداپتور 65 واتی انجام شد نتایج چندان جالبی به دست نیومد. این باتری، با وجود استفاده از چنین آداپتور قدرتمندی، بسیار کند شارژ شد به طوری که در 30 دقیقه، درصد باتری به حدود 36 درصد رسید و نزدیک به 2 ساعت برای شارژ کامل صفر تا صد باتری طول کشید.

باتری گوشی Xperia 10 VI سونی

برخلاف سرعت بسیار پایین شارژ شدن این باتری، ارائه شارژدهی حدود 1 روز کامل با کاربری معمولی، ویژگی خوبی برای این باتری 5000 میلی آمپر ساعتی محسوب میشه. با توجه به نتایج تست شارژدهی این باتری، شما میتونین حدود 16 ساعت با باتری فول شارژ این گوشی وب گردی کنین یا 7 ساعت رو به بازی کردن بگذرونین یا 17 ساعت فیلم تماشا کنین یا نزدیک به 34 ساعت به طور مداوم تماس بگیرین.
پایین بودن قابل توجه سرعت شارژ شدن باتری گوشی Xperia 10 VI سونی با آداپتور 65 وایت، یک عیب بزرگه و به راحتی این گوشی میان رده سونی رو در مقایسه با رقبا، زمین میزنه. به همین دلیل و حتی با در نظر گرفتن شارژدهی نسبتا خوبی که داره، نمیتونیم امتیاز خوبی در این بخش بهش بدیم.

 

بررسی عملکرد دوربین‌های گوشی Xperia 10 VI سونی

حذف دوربین تله فوتو در اکسپریا 10 مارک 6 نسبت به نسل گذشته، تصمیم چندان جالبی از سمت سونی برای این گوشی جدید میان رده اش نبود. این تصمیم در حالی گرفته شد که دوربین اصلی و اولتراواید Xperia 10 VI همچنان همون سنسورهای 48 و 8 مگاپیکسلی اکسپریا 10 مارک 5 هستن و حتی قابلیت جدیدی هم بهشون اضافه نشده. دوربین سلفی این گوشی هم وضعیتی مشابه با مجموعه دوربین های پشتی داره و همون دوربین 8 مگاپیکسلی نسل قبلیه.

 

عملکرد دوربین‌ واید (اصلی)

دوربین 48 مگاپیکسلی اکسپریا مارک 6 دقیقا از همون حسگر Sony IMX582 نسل قبل استفاده می کنه. این دوربین، در حالت پیشفرض، تصاویر رو با وضوح 12 مگاپیکسلی ثبت می کنه. رنگ های اشباع شده تصاویر این دوربین و وجود سایه های تیره در عکس، ظاهر تصویر رو چندان طبیعی نمی کنه. از طرفی، نویز اندکی هم که در تصاویر وجود داره، نتیجه نهایی رو چندان جالب نمیکنه.

دوربین اصلی گوشی Xperia 10 VI سونی در نور روز

تصاویر پرتره دوربین اصلی، برخلاف عکس های معمولی، شرایط بسیار بهتری دارن. تشخیص و جداسازی سوژه ها توسط این دوربین خیلی خوبه و با کیفیت مناسبی پس زمینه سوژه رو تار میکنه. این کیفیت مناسب، برای تصاویری که با زوم 2 برابری گرفته میشن هم تا حدودی حفظ میشه. اگرچه، اگه دوربین تله فوتو رو روی این گوشی داشتیم، میتونستیم تصاویر بهتری رو با افزایش بزرگنمایی روی سوژه ها ثبت کنیم.

دوربین اصلی Xperia 10 VI سونی در شب

عملکرد دوربین اصلی گوشی Xperia 10 VI در نور کم، در حد بسیار خوبی قرار داره. عکس هایی که در این وضعیت ثبت میشن حاوی جزئیات دقیقی هستن. از طرفی، سایه ها و نوردهی عکس هم به شکل متعادلی رعایت میشن و تصاویری با رنگ بندی زنده و طبیعی داریم.

 

عملکرد دوربین اولتراواید

دوربین 8 مگاپیکسلی اکسپریا 10 مارک 6، ترکیب سنسور Hynix Hi-846 نسل قبلی این گوشیه که در پشت لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته. برخلاف تصاویر دوربین اصلی، عکس های اولتراواید Xperia 10 VI چندان جالب نیستن و جزئیات در اونها نادیده گرفته میشه. این تصاویر، اگرچه رنگ ها رو به شکل طبیعی ثبت میکنن، اما دامنه دینامیکی بالایی ندارند. علیرغم این ضعف ها، باز هم میشه گفت که تصاویر اولتراواید Xperia 10 VI از اکسپریا 10 مارک 5 بهتر هستن و رضایتتون رو جلب میکنن.

دوربین اولتراواید گوشی Xperia 10 VI سونی در نور روز

با کاهش نور محیط، عملکرد دوربین اولتراواید بهتر میشه و برخلاف حالت روز که جزئیات تصاویر نادیده گرفته میشن، در شب عکس ها حاوی جزئیات بیشتری هستن. نوردهی تصاویر شب این دوربین، خوبه؛ اما عالی نیست و در اطراف منابع نوری، پخش نور رو داریم.

دوربین اولتراواید گوشی Xperia 10 VI سونی در شب

اگه از عملکرد نسبتا ضعیف دوربین اولتراواید در نور کم و عکاسی شب صرف نظر کنیم، میتونیم بگیم که دوربین های پشتی اکسپریا 10 مارک 6، واقعا تصاویر دلنشینی ثبت می کنن که از نظر جزئیات، اشباع رنگ و محدوده دینامیکی، در سطح خوبی قرار داره و کارتون رو برای عکاسی های مختلف راه میندازه.

 

عملکرد دوربین سلفی

سونی برای گوشی Xperia 10 VI دقیقا از همون دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نسل قبلی استفاده کرده؛ دوربینی که در مدل قبلی تصاویر سلفی خوبی رو ثبت میکرد و حالا در این گوشی جدید سونی، همین عملکرد رو تکرار کرده.
تصاویر سلفی اکسپریا 10 مارک 6 رنگ و لعاب نسبتا خوبی دارن که تا حد قابل قبولی به رنگ طبیعی پوست نزدیکه؛ البته اگه منصف باشیم میتونیم بگیم که این رنگ بندی طبیعی همیشه تکرار نمیشه.
اگر در روز با این گوشی سلفی بگیرین، رنگ پوست تقریبا به صورت طبیعی ثبت میشه، اما با کاهش نور محیط، این عملکرد حفظ نمیشه و تصویر چهره شخص به صورت روشن تر و حتی با پخش نور روی پوست گرفته میشه. برخلاف عملکرد ضعیف این دوربین در حفظ رنگ طبیعی پوست، کارایی اون در ثبت دقیق جزئیات چهره بهتره و سعی میکنه کاستی های دوربین سلفی مارک 5 رو در این زمینه جبران کنه.

مجموعه دوربین های پشتی گوشی Xperia 10 VI، توانایی فیلمبرداری با حداکثر وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه رو دارن. این وضوح برای دوربین سلفی به 1080P با نرخ 30 فریم بر ثانیه میرسه. کیفیت فیلمبرداری دوربین های پشتی این گوشی به لطف بهره مندی از ویژگی لرزشگیر دیجیتال (EIS) قابل قبوله؛ البته این لرزشگیر در برخی از مواقع، عملا کارایی نداره و در ویدیوهای دوربین های اصلی، سوژه ها تار میشن. فیلمبرداری با دوربین های اصلی و سلفی اکسپریا 10 مارک 6 در نور روز، منجر به ضبط ویدیوهایی با جزئیات دقیق، رنگ ها و کنتراست طبیعی و نویز کم میشه. متاسفانه و برخلاف انتظارمون، این عملکرد برای ضبط ویدیو در شب حفظ نمیشه و دوربین های اصلی و سلفی این گوشی میان رده سونی، ویدیوهایی با نویز زیاد، جزئیات از دست رفته و نوردهی بسیار نامناسب رو بهتون تحویل میدن.

با در نظر گرفتن کارایی دوربین های اصلی و سلفی این گوشی در دو بخش عکاسی و فیلمبرداری در روز و کمی ارفاق برای عکس های اولتراواید، بررسی گوشی Xperia 10 VI سونی در بخش دوربین به نفع این گوشی تموم میشه.

 

بررسی گوشی Xperia 10 VI سونی از نظر سخت افزار و نرم افزار

تصمیم سونی برای ارتقاء پردازنده از اسنپدراگون 695 به اسنپدراگون 6 نسل 1 در اکسپریا 10 مارک 6، منطقی به نظر میرسه؛ اما عرضه گوشی Xperia 10 VI صرفا در یک نسخه با حافظه 128 گیگابایت به همراه رم 8 گیگابایت، چندان جالب نیست. سونی در این گوشی میان رده، گزینه دارای رم 6 گیگابایتی رو حذف کرده و هیچ جایگزینی براش نذاشته؛ در حالی که میتونست حداقل میزان حافظه دستگاه رو به سمت گزینه 256 گیگابایت یا حتی 512 گیگابایت ببره. این موضوع با توجه به قیمت نه چندان ارزون گوشی Xperia 10 VI در مقایسه با رقبا، انتظار زیادی نیست؛ ولی از سوی سونی نادیده گرفته شده. البته ناگفته نمونه که این گوشی از کارت حافظه هم پشتیبانی می کنه؛ اما حتی این مزیت هم نمیتونه کم کاری سونی رو برای افزایش حافظه داخلی اکسپریا 10 مارک 6 جبران کنه.

 

پایداری سخت‌افزاری

گوشی Xperia 10 VI از پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون 6 نسل 1 استفاده می کنه. پردازش های گرافیکی هم به کمک پردازنده Adreno 710 انجام میشه.

تست بازی گوشی Xperia 10 VI سونی

عملکرد Xperia 10 VI با تکیه بر توانایی های این پردازنده، در حد قابلی قبولیه. با این پردازنده میتونین بازی ها یا برنامه های سبک رو به خوبی روی گوشی اجرا کنین و با لگ، باگ یا گرم شدن بدنه روبرو نشین. این عملکرد خوب، صرفا برای برنامه ها یا بازی های متوسط‌تر (به طور مثال، کالاف دیوتی) حفظ میشه و اگه دوست دارین عناوینی مثل PUBG، Fortnite یا Genshin Impact رو روی این گوشی اجرا کنین، باید بگم که Xperia 10 VI اصلا کشش این فشار رو نداره و این بازی ها رو با لگ زیاد و افزایش قابل توجه دمای بدنه اجرا میکنه. استفاده از پردازنده تقریبا ضعیف اسنپدراگون 6 نسل 1 و همچنین، عرضه این گوشی با یک نسخه حافظه و رم، نکات منفی‌ای هستن که مانع از امتیازدهی ما به Xperia 10 VI در بخش سخت افزار و عملکرد پردازشی میشن.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

اکسپریا 10 مارک 6 به صورت پیشفرض با اندروید 14 عرضه میشه و وعده ارائه 3 برورسانی نرم افزاری (تا اندروید 17) و 4 سال آپدیت های امنیتی برای این گوشی داده شده. رابط کاربری اختصاصی سونی روی گوشی میان رده جدیدش هم مثل نسل های قبلی، با احترام کامل به انتخاب های کاربر طراحی شده و شما میتونین حتی برنامه های پیشفرض گوگل در سایر گوشی های اندرویدی رو هم، به دلخواه خودتون نادیده بگیرین و روی اکسپریا 10 مارک 6 نصب نکنین.

نرم افزار گوشی Xperia 10 VI سونی

حال و هوای این رابط کاربری و قابلیت هایی که در اختیار کاربران قرار میده، Xperia 10 VI رو در بخش نرم افزاری به یک گوشی کاربرپسند تبدیل کرده؛ البته سونی میتونست برای این بخش از اکسپریا 10 مارک 6 بهتر عمل کنه و ویژگی هایی مثل تقویت کننده بازی رو در این رابط کاربری قرار بده.

 

بررسی اسپیکر

طراحی اسپیکرهای استریو در بخش جلویی گوشی، ایده جدید و جالب سونی بود که از سال گذشته به تمام خانواده اکسپریا 10 از جمله اکسپریا 10 مارک 6 اضافه شد. صدای خروجی از این اسپیکرها وضوح بالایی داره و فارغ از تعبیه هر دو اسپیکر در یک سمت بدنه، این صدا به صورت متعادلی به گوشتون میرسه. توانایی اسپیکرهای Xperia 10 VI برای تولید صدای Hi-Res معمولی و بی سیم، واقعا قابل تحسینه و تجربه خوبی رو از تماشای فیلم یا گوش دادن موسیقی با این گوشی خواهید داشت. علاوه بر این، سونی گوشی میان رده جدیدش رو برخلاف اغلب رقبا با جک 3.5 میلی متری روانه بازار کرده که یک مزیت خوب برای طرفداران هندزفری های سیمیه.

 

آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟

عملکرد سونی در بخش های طراحی، دوربین، پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی گوشی Xperia 10 VI قابل ستایشه؛ اما فقط تا زمانی که سراغ ضعف های نه چندان کوچیک این گوشی نریم. استفاده از نمایشگر 60 هرتزی فاقد توانایی پشتیبانی از فناوری HDR10+، سرعت بسیار پایین شارژ باتری، محدود شدن دستگاه به یک نسخه حافظه و رم و عملکرد متوسط رو به ضعیف پردازنده، مواردی هستن که ارزش خرید این گوشی رو پایین میارن. در نظر گرفتن این موارد در کنار قیمت گوشی Xperia 10 VI که با رقمی حدود 35 میلیون تومان (تیر 1403) به فروش میرسه، ما رو به طور جدی نسبت به ارزش خرید این گوشی مردد میکنه. پیشنهاد ما اینه که اگه اهل بازی کردن با گوشی یا عکاسی هستین، یا دوست دارین گوشیتون فضای زیادی برای ذخیره فایل های دلخواهتون داشته باشه، میتونین سراغ گزینه های دیگه ای مثل Xiaomi 13T Pro یا Pixel 8 گوگل برید که قطعا ارزش خرید بیشتری نسبت به اکسپریا 10 مارک 6 دارن.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 3 روز پیش
تعداد نظرات : 1
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
༒•✞Mr .E✧•༒

عالی بود👍🏻👌🏼

۱۵ تیر ۱۴۰۳