کد تست گوشی سامسونگ

یکی از مهم‌ترین کارهایی که موقع خریدن گوشی به خصوص گوشی دست دوم یا کارکرده باید انجام بدیم، تست کردن قسمت‌های مختلف گوشی برای اطمینان از سالم بودنه. تست کردن قسمت‌های مختلف به وقت زیادی نیاز داره اما اگر کدهای مخفی رو بلد باشین به راحتی میتونین این کار رو در کمترین زمان انجام بدین. گوشی‌های سامسونگ یک سری کد مخفی دارن که شما میتونید با وارد کردن این کدها، عملکرد قسمت‌های مختلف گوشی رو تست کنین؛ حتی از این کدها میشه به راحتی برای عیب‌یابی و رفع مشکلات موجود استفاده کرد. اگر نمیدونین کد تست گوشی سامسونگ چیه و چطور میشه برای تست قسمت‌های مختلف ازش استفاده کرد با موبونیوز همراه باشین تا ببینیم این کدها چطوری کار میکنن و کدام قسمت‌های گوشی رو میشه با استفاده ازشون تست و بررسی کرد.

 

کد تست گوشی سامسونگ چیست و چه کاربردی دارد؟

راه‌های مختلفی برای تست قسمت‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ وجود داره؛ یکی از این راه‌ها استفاده از برنامه‌هایی است که برای این کار طراحی شدن. اما کمپانی سامسونگ به صورت پیش‌فرض تو بخش نرم‌افزار گوشی‌های خود این امکان رو در نظر گرفته که با وارد کردن یک کد بتوان به راحتی و در سریع‌ترین زمان قسمت‌های مختلف گوشی رو از نظر عملکرد تست کرد. این روش خیلی ساده بوده و شما میتونین با وارد کردن کد تو قسمت شماره‌گیر گوشی به راحتی این کار رو انجام بدین.

کد تست گوشی سامسونگ یک بخش کامل برای تست کردن عملکرد قسمت‌های مختلف گوشی مثل دوربین، صفحه نمایش، اسپیکر و… به حساب میاد که برای استفاده ازش باید مراحل زیر رو انجام بدین.

تست سخت‌افزاری گوشی سامسونگ

  • بخش شماره‌گیر رو روی گوشی سامسونگ باز کنین
  • تو این بخش کد *#0*# رو وارد کنین
  • پس از وارد کردن کد به صورت خودکار به صفحه جدید منتقل میشن که تو این صفحه بسته به مدل گوشی گزینه‌های مختلفی برای تست وجود داره

در مورد صفحه تست گوشی سامسونگ باید به این موضوع اشاره کرد که هرچقدر گوشی امکانات و قابلیت‌های بیشتری داشته باشه، گزینه‌های موجود تو این صفحه بیشتر میشه. اما به طور کلی برای همه مدل‌های گوشی سامسونگ چند بخش مشترک و مهم وجود داره که از اهمیت زیادی تو تست گوشی برخوردار هستن. به همین دلیل در ادامه با این بخش‌های مهم آشنا میشیم.

 

تست صفحه نمایش گوشی

سه گزینه به نام‌های Red، Blue و Green تو صفحه کد تست گوشی سامسونگ وجود داره که بهترین گزینه‌ها برای بررسی سلامت صفحه نمایش هستن. با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها کل صفحه نمایش به رنگ قرمز، آبی یا سبز درمیاد که میشه ازش برای تشخیص وجود پیکسل‌ها سوخته استفاده کرد.

تست صفحه نمایش سامسونگ

بررسی وضعیت تاچ گوشی

تو صفحه تست گوشی‌های سامسونگ گزینه‌ای به نام Touch وجود داره که میشه ازش برای تست کردن تاچ صفحه نمایش استفاده کرد. وقتی این گزینه رو انتخاب کنین یک صفحه سفید نمایش داده میشه که دور تا دور آن مربع‌های کوچکی کنار هم قرار گرفتن. با لمس کردن هر مربع در صورتی که تاچ مشکلی نداشته باشه، رنگش سبز میشه و اگر مشکلی داشته باشه رنگش تغییری نمیکنه. با استفاده از این بخش به خوبی میشه وجود مشکل در تاچ گوشی رو بررسی کرد و تشخیص داد.

تست تاچ گوشی سامسونگ

تست ویبره گوشی

گزینه مهم دیگه‌ای که تو صفحه تست گوشی‌های سامسونگ وجود داره، Vibration نام داره. وقتی این گزینه رو انتخاب کنین، صفحه نمایش گوشی سیاه شده و اگر ویبره مشکلی نداشته باشه گوشی شروع به لرزیدن میکنه. با تاچ کردن صفحه ویبره متوقف شده و از تست این بخش خارج میشین.

 

تست حسگرهای گوشی

بخش Sensors تو صفحه تست گوشی سامسونگ که برای حسگرهای گوشی استفاده میشه، یک بخش تخصصیه که بیشتر برای تعمیرکاران گوشی طراحی شده. تو این بخش اعداد و ارقامی در مورد عملکرد سنسورها نمایش داده میشه که معمولا کاربران عادی درکی نسبت بهش ندارن. به طور کلی تو این بخش موقعیت جغرافیایی گوشی در مختصات X، Y و Z نشان داده میشه به طوری که با حرکت دادن گوشی تو زاویه‌های مختلف این اعداد هم تغییر میکنن. .

تست سنسور گوشی سامسونگ

تست حالت Sleep گوشی سامسونگ

اگر تو صفحه تست گوشی‌های سامسونگ، گزینه Sleep رو انتخاب کنین، میتونین وضعیت گوشی رو از نظر استندبای شدن مورد بررسی قرار بدین. اگر زمانی که این گزینه رو انتخاب میکنین، نمایشگر بلافاصله خاموش بشه، به این معنیه که گوشی شما از نظر قرار گرفتن تو حالت Sleep مشکلی نداره.

 

تست دوربین گوشی سامسونگ

تو صفحه تست گوشی‌های سامسونگ، گزینه‌ای به نام Megacam وجود داره که با استفاده از این گزینه میشه عملکرد دوربین‌های اصلی گوشی و فلش رو بررسی کرد. با انتخاب این گزینه وارد بخش دوربین گوشی شده و میتونین حالت‌های مختلف عکاسی با دوربین رو مورد بررسی قرار بدین و نتیجه عملکرد گوشی رو در عکاسی مشاهده کنین.

تست دوربین گوشی سامسونگ

سایر کدهای مخفی در گوشی‌های سامسونگ

برای تست گوشی‌های سامسونگ به غیر از کد اشاره شده در بالا، کدهای مخفی دیگه‌ای وجود داره که با استفاده از این کدها میشه قسمت‌های مختلف رو تست کرد تا تغییراتی در برخی از تنظیمات گوشی اعمال کرد. مهم‌ترین کدهای مخفی برای گوشی‌های سامسونگ و کاربرد هر کدام از این کدها در جدول زیر اشاره شده. پیش از آشنایی با این کدها باید به این موضوع اشاره کرد که بسته به مدل گوشی ممکنه برخی از این کدها کار نکنن و با وارد کردنش تو قسمت شماره‌گیر گوشی اتفاقی نیفته. در واقع کار کردن این کدها به مدل گوشی و امکانات و قابلیت‌هاش بستگی داره.

تست باتری گوشی سامسونگ

کد کاربرد
*#06# مشاهده‌ کد IMEI گوشی سامسونگ
*#0808# تغییر تنظیمات USB گوشی سامسونگ
*#0228# بررسی وضعیت باتری ADC و خواندن RSSI و سایر گزینه‌ها
*#0011# دسترسی به اطلاعات و وضعیت GSM
*#2222# مشاهده‌ نسخه‌ سخت‌افزار گوشی سامسونگ
*#1234# مشاهده‌ نسخه‌ نرم‌افزار گوشی سامسونگ
*#9090# بررسی پیکربندی سیستم عیب‌یابی گوشی سامسونگ
*#9900# بررسی حالت Dump Mode روی گوشی سامسونگ
*#12580*369# بررسی اطلاعات سخت‌افزار و نرم‌افزار و تاریخ تولید گوشی سامسونگ
*#0283# بررسی کنترل صوتی روی گوشی سامسونگ
*#34971539# آپدیت نسخه‌ فرم‌ور دوربین گوشی سامسونگ
#7465625*638*# بررسی کد کلید قفل شبکه روی گوشی سامسونگ
*#2663# مشاهده و به‌روزرسانی فرم‌ور TSP و TSK روی گوشی سامسونگ
*#272IMEI#* مشاهده‌ کد محصول روی گوشی سامسونگ
*#34971539# مشاهده‌ی فرم‌ور دوربین در گوشی سامسونگ
*43# [dial] فعال‌کردن انتظار مکالمه روی گوشی سامسونگ
#43#[dial] غیرفعال‌سازی انتظار مکالمه روی گوشی سامسونگ
*#43#[dial] مشاهده‌ وضعیت ویژگی انتظار مکالمه روی گوشی سامسونگ
*135#[dial] مشاهده‌ شماره موبایل خود روی گوشی سامسونگ
**04*[old Pin]*[new Pin]*[new Pin]# کد مخفی تغییر پین‌کد گوشی سامسونگ (به‌ جای [old Pin] باید پین‌کد قبلی و به ‌جای [new Pin] پین‌کد جدید وارد شود)
*#004*[number]# دایورت تماس روی گوشی سامسونگ

 

جمع‌بندی

عیب‌یابی مشکلات گوشی‌های هوشمند به منظور انجام اقدامات لازم برای رفع مشکل و همچنین تست کردن عملکرد قسمت‌های مختلف گوشی در زمان خرید از اهمیت زیادی برخورداره. خوشبختانه برندهای سازنده گوشی‌های هوشمند مثل سامسونگ این امکان رو تو گوشی‌های مختلف در نظر گرفتن که بشه با استفاده از یک کد به راحتی عملکرد قسمت‌های مختلف گوشی رو بررسی کرده و در صورت وجود عیب در کمترین زمان شناسایی کرد. کد تست گوشی سامسونگ به شما اجازه میده که با شماره‌گیری یک کد به راحتی بتونین قسمت‌های مهم گوشی مثل دوربین، صفحه نمایش، تاچ، اسپیکر و… رو بررسی کنین و در صورتی که مشکلی وجود داره به سرعت شناسایی کنین. این کد وقتی که قصد دارین گوشی کارکرده بخرین از اهمیت زیادی برخورداره و میشه ازش برای تست گوشی استفاده کرد. تا به حال از کد تست گوشی سامسونگ برای تست بخش‌های مختلف استفاده کردین؟ آیا کد یا روش دیگه‌ای برای تست کردن گوشی‌های سامسونگ بلدین؟

نویسنده : نیکان دیاله آبادی
تاریخ انتشار 3 هفته پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید