بررسی گوشی Z Fold 6 سامسونگ

با کمترین تغییر بسازش! وقتی شرکت سامسونگ در اوایل ماه جولای 2024 (تیر 1403) از گوشی گلکسی زد فولد 6 رونمایی کرد، بعد از دیدن مشخصاتش، حدس می‌زنیم که مهندسان این شرکت سعی داشتن یه گوشی با کمترین تغییر نسبت به نسل قبلی تولید کنن؛ یه جور رفع مسئولیت! با این حال هنوزم میشه تغییراتی مثل افزایش اندازه نمایشگرها، کاهش وزن و ارتقاء پردازنده رو در تاشوی جدید مشاهده کرد. دوربین‌ها و ظرفیت باتری این مدل نسبت به نسل قبلی تغییری نکرده که این می‌تونه نقطه ضعف بزرگی برای فولد 6 محسوب بشه. با این حال، تاشوهای سامسونگ همیشه طرفدارهای خودشون رو دارن و نمیشه منکر کیفیت ساخت بالاشون شد. با بررسی گوشی Z Fold 6 سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا ببینیم این گوشی چقدر ارزش خرید داره؟

 

بررسی گوشی Z Fold 6 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت

سبک طراحی گوشی Z Fold 6 نسبت به نسل قبلی تغییر کرده. وقتی این دو گوشی رو در کنار هم قرار بدید متوجه میشید که لبه‌های گوشی جدید نسبت به نسل قبل تخت و بدون انحنا طراحی شده. در واقع برخلاف Z Fold 5 که لبه‌های گرد داشت، حالا با تغییر ترندهای طراحی گوشی در چند سال گذشته و محبوبیت بیشتر گوشی‌های لبه تخت، سامسونگ برای زد فولد 6 هم از سبک طراحی ترند دنیا استفاده کرده.

مقایسه طراحی Z Fold 5 و Z Fold 6

این گوشی در 5 رنگ مختلف تولید شده که عبارته از:

  • سرمه‌ای (Navy)
  • نقره‌ای (Silver Shadow)
  • صورتی (Pink)
  • مشکی (Black)
  • سفید (White)

در ادامه بخش‌های مختلف بدنه گوشی Z Fold 6‌ سامسونگ رو از نظر طراحی، به صورت دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

 

کیفیت بدنه

گوشی Z Fold 6‌ سامسونگ از نظر کیفیت بدنه، تفاوت چندانی با نسل قبلی نداره و فقط ابعاد و وزنش بهبود پیدا کرده که خب موضوع مهمی هم هست. وزن این گوشی حدود 239 گرمه که در مقابل وزن زد فولد 5 که 253 گرم بود، ارتقاء خوبی محسوب میشه. علاوه بر این باید به کاهش ضخامت گوشی در حالت بسته (Folded) هم اشاره کنیم که 12.1 میلی‌متر شده و این در حالیه که ضخامت فولد 5 در این حالت 13.4 میلی‌متر بود.

شرکت سامسونگ برای ساخت بدنه این گوشی از شیشه و آلومینیوم استفاده کرده. فریم‌های Z Fold 6‌ از آلومینیوم مقاوم شده در برابر خط و خش ساخته شده و قاب پشتی از شیشه‌ایه که محافظ گوریلا گلس Victus 2 داره.

کیفیت بدنه Z Fold 6 سامسونگ

بنابراین باید گفت که کیفیت بدنه Z Fold 6 در مقابسه با نسل قبلی تغییر نکرده و حتی در بعضی از پارامترها مثل اندازه و وزن گوشی، شاهد بهبودهایی هم بودیم.

 

پنل جلویی گوشی

پنل جلوی Z Fold 6 در هر دو حالت باز و بسته تفاوت زیادی با نسل قبل داره. همونطور که پیش از این گفتیم، سامسونگ از طراحی لبه‌های تخت استفاده کرده و این موضوع روی پنل جلوی این محصول تاثیر گذاشته. اندازه پنل جلوی Z Fold 6 بزرگتر از نسل قبل شده و حالا پنل جلوی این گوشی شباهت بیشتری به پرچمدار این شرکت یعنی S24 Ultra داره.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر Z Fold 6 در حالت گوشی یا تبلت خیلی به چشم نمیاد و دلیلش هم اینه که نسبت نمایشگر به بدنه‌ش 91 درصده که عدد فوق‌العاده‌ایه. لولای بین نمایشگرها تاثیر زیادی روی کیفیت تصویر نذاشته و در حین کار کردن با گوشی خیلی محسوس نیست. باید به حضور دوربین سلفی، زیر نمایشگر گوشی هم اشاره کنیم که به شکل حفره‌ای در بالای نمایشگر دیده میشه.

 

طراحی اطراف بدنه

فریم و بدنه Z Fold 6 به صورت یکپارچه طراحی شدن و به خاطر استفاده از آلومینیوم تقویت شده برای ساخت فریم، مقاومت بسیار زیادی هم داره. اطراف بدنه این گوشی و روی فریم (در حالت بسته)، می‌تونید کلیدهای ولوم، پاور و شیار سیم کارت رو در سمت راست ببینید. پورت شارژ USB-C، میکروفن و اسپیکر هم در زیر بدنه گوشیه، میکروفون و اسپیکر دوم، سنسور NFC رو هم در بالای گوشی مشاهده می‌کنید.

طراحی اطراف بدنه گوشی زد فولد 6 سامسونگ

 

طراحی دوربین‌ها

طراحی دوربین‌های سه‌گانه این گوشی مثل نسل قبلی به شکل خطی و زیر هم انجام شده. با اینکه سنسور لنزهای Z Fold 6 از نظر کیفیت تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته، اما طراحان شرکت سامسونگ، اندازه فریم دور لنزهای این گوشی رو بزرگتر در نظر گرفتن. بنابراین در نگاه اول، اینطور تصور میشه که دوربین‌های زد فولد 6 جدیدتر و باکیفیت بالاتر هستن، اما در واقع همون دوربین‌های نسل قبلی با فریم‌های بزرگتر روی این گوشی نصب شده. دوربین‌های سه‌گانه روی جزیره‌ای بیضی شکل قرار گرفتن و کمی از قاب گوشی بیرون زدن.

 

استاندارد محافظتی

گوشی‌های تاشو گلکسی مدت‌هاست که تونستن گواهینامه IPX8 رو برای مقاومت در برابر آب دریافت کنن، ولی طی این سالها هیچ اشاره‌ای به مقاومت گوشی‌های تاشوی سامسونگ در برابر گرد و غبار نشده بود؛ تا اینکه Z Fold 6 با گواهینامه IP48 رونمایی شد. این گواهینامه یعنی گوشی تاشوی جدید سامسونگ هم در برابر آب و مایعات تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه مقاومه و هم در برابر ذرات گرد و غبار تا 1 میلی‌متر آسیب نمی‌بینه. با اینکه این گواهینامه خیلی عالی نیست، اما به نظر می‌رسه قدم بزرگی در جهت عایق کردن بدنه گوشی‌های تاشوی سامسونگ محسوب میشه.

 

بررسی صفحه نمایش

Galaxy Z Fold6 تغییرات رادیکالی در نمایشگرهاش به وجود نیاورده و به فرمول سابق خودش پایبنده. پنل نمایشگر داخلی (در حالت تبلت) از نظر اندازه فیزیکی تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته، ولی نمایشگر کوچیک‌ترش به سمت نسبت ابعاد معقول‌تر پیش رفته. به زبان ساده‌تر، باید گفت که یه نمایشگر LTPO AMOLED 2X با اندازه 7.6 پیکسل برای حالت تبلت و یه نمایشگر 6.3 اینچی کاور دیسپلی برای حالت بسته Z Fold 6 در نظر گرفته شده.

بررسی صفحه نمایش گوشی Z Fold 6 سامسونگ

نمایشگر اصلی (حالت تبلت) این گوشی از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنه که برای اجرای بازی‌های سنگین مناسبه. علاوه بر این، حداکثر روشنایی برای این نمایشگر 2600 نیت در نظر گرفته شده تا زیر نور مستقیم خورشید، آیکون‌هاش به راحتی قابل مشاهده باشه. طبق ارزیابی‌هایی که سایت gsmarena انجام داده، حداکثر روشنایی نمایشگر اصلی Z Fold 6 تا این لحظه، در مقایسه با سایر گوشی‌های تاشوی تولید شده توسط این برند، بالاترین میزانه و در رتبه اول قرار می‌گیره. البته تاشوهای دیگه‌ای مثل Razr 50 Ultra موتورولا هم وجود دارن که روشنایی خیلی بیشتری ارائه میدن و تازه قیمتشون هم پایین‌تره.

باید به پشتیبانی از محتوای HDR10+ توسط نمایشگر این گوشی هم اشاره کنیم. در ضمن وضوح نمایشگر بزرگ‌تر Z Fold 6 معادل 1856 × 2160 پیکسل با تراکم پیکسلی 374ppi در نظر گرفته شده که بخاطر تراکم پیکسلی معمولی، تصاویر، کیفیت عالی ندارن. وضوح نمایشگر کوچک‌تر 968 × 2376 پیکسل با تراکم 410ppi در نظر گرفته شده که گرچه نسبت تصویر غیرمعمولیه، اما کیفیت تصاویر در حد قابل قبولی هستن.

به طور کلی، هر دو نمایشگر Z Fold 6 سامسونگ از نظر کیفیت، در سطح خوبی قرار دارن و پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز و حداکثر روشنایی بسیار خوب این پنل‌ها، جذابیت‌شون رو بیشتر هم کرده.

 

بررسی باتری و شارژدهی سامسونگ Z Fold 6

شرکت سامسونگ سعی کرده وزن گوشی Z Fold 6 رو نسبت به نسل قبلی کاهش بده و در همین راستا، ظرفیت باتری رو افزایش نداده. از این جهت، همون باتری 4400 میلی آمپر ساعتی که روی Z Fold 5 قرار داشت برای گوشی جدید هم در نظر گرفته شده. با وجود پردازنده نسل جدید، انتظار می‌رفت که ماندگاری باتری ارتقا داشته باشه که خب انتظارات رو برآورده نکرد. ماندگاری استاندارد باتری نسل قبلی 12:01 بوده، ولی در باتری گوشی Z Fold 6 شاهد ماندگاری استاندارد 11:31 دقیقه‌ای هستیم.

بررسی باتری و شارژدهی گوشی Z Fold 6 سامسونگ

تقریباً‌ در همه پارامترها، ماندگاری باتری Z Fold 6 کمتر از نسل قبلیه. مثلاً با یه بار شارژ کامل باتری می‌تونید تا 28.5 ساعت باهاش مکالمه داشته باشید، تا 9 ساعت باهاش وب‌گردی کنید، 15 ساعت فیلم ببینید و 7 ساعت بازی کنید. برای شارژ‌ کردن باتری این گوشی باید از شارژر 25 واتی استفاده کنید که 0 تا 100 درصد باتری گوشی رو در عرض 101 دقیقه شارژ می‌کنه. در بین گوشی‌های تاشوی دنیا، Z Fold 6 در زمینه سرعت شارژ باتری، عملکردی فاجعه‌بار داره! حتی گوشی‌های تاشوی ناشناخته‌ای مثل Tecno Phantom V سریع‌تر از این گوشی سامسونگ شارژ میشن.

به طور کلی، یکی از نقطه‌ ضعف‌های جدی Z Fold 6 باتریشه. این گوشی گرچه از قابلیت‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کنه ولی در زمینه ماندگاری و سرعت شارژ، عملکرد خوبی نداره. همونطور که تو بررسی Motorola Razr 50 Ultra دیدیم، رقیب موتورولای این گوشی نه تنها از توان بالاتری برای شارژرش استفاده کرده، بلکه زمان فول شارژ شدنش هم خیلی کمتره.

 

بررسی عملکرد دوربین‌های گوشی Z Fold 6 سامسونگ

Galaxy Z Fold6 با دوربین‌هایی عرضه شده که برای سومین سال متوالی، هیچ تغییری نکردن. تموم قابلیت‌هایی که در دوربین‌های Z Fold 4 وجود داشت، مثل لنز تله فوتوی 3x یا دوربین سلفی زیر نمایشگر، حالا در تاشوی سال 2024 سامسونگ هم به همون شکل وجود داره. به طول کلی دوربین‌های Z Fold 6 عبارتند از:

  • دوربین اصلی واید 50 مگاپیکسلی
  • دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 4 و 10 مگاپیکسلی

در ادامه هرکدوم از دوربین‌ها رو به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

 

عملکرد دوربین‌ واید (اصلی)

برای دوربین اصلی زد فولد 6 سامسونگ از لنز 50 مگاپیکسلی Samsung ISOCELL GN3 استفاده شده. این دوربین در روشنایی روز، عکس‌های بسیار خوبی می‌گیره. تراز سفیدی خودکار و سطح اشباع رنگ‌ها در عکس‌هایی که ثبت می‌کنه قابل قبوله و بدون اینکه زیاده‌روی کنه، محدوده دینامیکی خوبی برای ثبت عکس‌ها در اختیار شما قرار میده. حالت‌های مختلف عکاسی مثل عکاسی در شب یا عکاسی پرتره هم به خوبی عمل می‌کنه.

نمونه‌هایی از عکاسی در روز با این دوربینو در زیر می‌بینید:

وقتی با این دوربین 50 مگاپیکسلی در شب عکاسی می‌کنید، حتی اگه از حالت مخصوص Night Mode استفاده نکنید، دوربین به صورت خودکار، تنظیماتی برای عکاسی بهتر در اختیارتون قرار میده. این دوربین جزئیات رو به شکل قابل قبولی در تاریکی حفظ می‌کنه و کیفیت رنگ‌ها خیلی از دست نمیره. همچنین باید گفت که اگه از حالت مخصوص شب استفاده کنید، روشنایی تصاویر افزایش پیدا می‌کنه، ولی تا حدودی کیفیت سایه‌ها رو کاهش میده.

در زیر نمونه‌هایی از عکاسی در شب با این دوربین رو می‌تونید ببینید:‌

باید به پشتیبانی این دوربین از قابلیت‌های OIS و PDAF هم اشاره کنیم که برای جلوگیری از تار شدن عکس به دلیل لرزش دست و فوکوس خودکار روی سوژه در نظر گرفته شدن. با این دوربین 50 مگاپیکسلی می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 8K ضبط کنید و حالت‌های فیلمبرداری مختلف مثل تایم لپس یا اسلوموشن با کیفیت 720p@960fps در اختیارتون قرار میده که خیلی سرگرم‌کننده‌ست.

به طور کلی، دوربین اصلی Z Fold 6 سامسونگ از کیفیت بالایی برخورداره و برای عکاسی یا فیلمبرداری در موقعیت‌های مختلف، امکانات خوبی در اختیار شما قرار میده.

 

عملکرد دوربین اولتراواید

دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض این گوشی ممکنه از نظر مشخصات خیلی چشمگیر نباشه، اما در عمل خیلی خوب کار می‌کنه. وقتی از این دوربین برای ثبت عکس‌های اولترا واید استفاده می‌کنید، هیچ نویزی در تصاویر دیده نمیشه و تا حدودی شارپنینگ تصویر بالاست. محدوده دینامیکی عکس‌ها در وضعیت خوبی قرار داره و رنگ‌ها با حالت طبیعی نشون داده میشن. تنها مشکلی که این دوربین اولترا واید داره، نبود فوکوس خودکاره! بنابراین برای سوژه‌هایی که نزدیک‌تر از 40 سانتیمتر شما قرار دارن، کیفیت عکس‌ها کاهش پیدا می‌کنه.

عکس‌هایی که با این دوربین در تاریکی شب می‌گیرید هم کیفیت قابل قبولی دارن، نویزهایی روی تصویر دیده میشه ولی جزئیات به شکل حداکثری ثبت میشن. دامنه دینامیکی عکس‌هایی که در شب می‌گیرید خوبه و رنگ‌ها به شکل واقعی دیده میشن.

 

عملکرد دوربین‌ تله فوتو

دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی، عکس‌هایی با جزئیات خوب ثبت می‌کنه. این دوربین می‌تونه روی سوژه تا 3 برابر زوم کنه و به لطف پشتیبانی از قابلیت OIS، در صورت لرزش دست، عکسی که باهاش می‌گیرید تار نمیشه. در ضمن این دوربین قابلیت PDAF داره که می‌تونه به طور خودکار روی سوژه‌ای که زوم کردید فوکوس کنه و باعث میشه سوژه و پس‌زمینه از هم جدا بشن. جزئیات عکس‌هایی که با این دوربین تله فوتو ثبت می‌کنید بسیار خوبه و رنگ ها و دامنه دینامیکیشون هم عالیه.

کیفیت عکس‌هایی که با این دوربین در تاریکی شب می‌گیرید معمولیه و نویزهایی که روی تصویر دیده میشه خیلی محسوس نیست. رنگ‌ سوژه‌های در شب به همون شکلیه که در روز ثبت میشه و محدوده دینامیکی هم مشکلی نداره.

 

عملکرد دوربین‌های سلفی

در گوشی Z Fold 6 سامسونگ راه‌های زیادی برای گرفتن عکس سلفی وجود داره که ساده‌ترین راه، استفاده از دوربین 10 مگاپیکسلیه که روی نمایشگر کوچیکتر گوشی قرار داده شده. اما می‌تونید از دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی که زیر نمایشگر بزرگ‌تر گوشیه هم برای سلفی گرفتن استفاده کنید. هرچند، بهترین راه استفاده از دوربین‌های اصلی خود گوشیه و می‌تونید با استفاده از اونها عکس سلفی بگیرید. گرچه دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی این گوشی کیفیت خوبی داره و حتی می‌تونه فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط کنه، اما بازم پیشنهاد ما اینه که برای عکاسی سلفی از دوربین‌های اصلی استفاده کنید.

به طور کلی، گوشی Z Fold 6 سامسونگ دوربین‌های خوبی داره و میشه گفت مجموعه‌ای از بهترین دوربین‌های واید، اولترا واید و تله فوتو برای این گوشی در نظر گرفته شده. پشتیبانی از حالت فیلمبرداری 8K و کیفیت بالای عکس‌ها در شب، نمونه‌ای از ویژگی‌های جذاب این دوربین‌هاست. بنابراین اگه دنبال یه گوشی تاشو با دوربین‌های باکیفیت هستید، گلکسی زد فولد 6 سامسونگ انتخاب خوبیه.

 

بررسی گوشی Z Fold 6 سامسونگ از نظر سخت افزار و نرم افزار

سامسونگ از تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 به عنوان قلب تپنده گوشی Z Fold 6 استفاده کرده. این تراشه که به نوعی، پرچمدار پردازنده‌های کوالکام در سال 2024 محسوب میشه، در مقایسه با پردازنده نسل قبلی که روی Z Fold 5 قرار داشت، عملکرد بهتری داره و تونسته امتیازات بالاتری بدست بیاره.

این گوشی از نظر رم و حافظه داخلی تنوع زیادی نداره و در نسخه‌های زیر روانه بازار شده:

  • رم 12GB و حافظه داخلی 256GB
  • رم 12GB و حافظه داخلی 512GB
  • رم 12GB و حافظه داخلی 1TB

 

پایداری سخت افزاری زد فولد 6

در سایت GeekBench 6 گوشی Z Fold 6 سامسونگ در زمینه تست چندهسته‌ای پردازنده، بعد از گوشی‌های S24 Ultra سامسونگ و شیائومی 14 اولترا، رتبه سوم رو بدست آورده و بالاتر از گوشی‌های تاشوی OnePlus Open و شیائومی میکس فولد 3 قرار داره.

در کنار این چیپست 8 هسته، پردازنده گرافیکی Adreno 750 هم قرار داده شده که برای اجرای بازی‌های سنگین، مورد استفاده قرار می‌گیره. ترکیب این پردازنده‌ها، گیمرهای موبایلی رو راضی نگه می‌داره. برای تست عملکرد گیمینگ این گوشی از تست GFXBench’s Aztec Ruins استفاده شده که Z Fold 6 سامسونگ تونسته به رزولوشن 1817 × 2160 پیکسل و نرخ 63 فریم بر ثانیه برسه که بالاتر از نسل قبلی این گوشی و همچنین گوشی گوگل پیکسل فولد قرار می‌گیره. بعد از حدود 20 دقیقه بازی کردن با این گوشی، قاب پشتی کمی گرم میشه که خیلی اذیت‌کننده نیست و به نظر طبیعی میاد.

همینطور که می‌بینید این گوشی فقط با رم 12 گیگابایتی تولید شده و خبری از رم‌های 16 گیگابایتی نیست. با این حال، به لطف پردانده قدرتمند و حافظه داخلی بالایی که داره، تموم اون چیزی که گیمرها و کاربرهای حرفه‌ای از سخت‌افزار گوشی می‌خوان رو در اختیارشون قرار میده.

 

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

گوشی Z Fold6 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1.1 تولید شده. اون عدد 0.1 آخر رابط کاربری One UI 6.1 به این دلیله که ویژگی‌های مخصوصی برای گوشی‌های تاشو در نظر گرفته شده. گفته میشه که سامسونگ تا 7 سال آپدیت‌های نرم‌افزاری برای این گوشی ارائه میده تا خیال کاربرهاش راحت باشه. محیط کاربری سیستم عامل زد فولد 6 خیلی دلنشین و ساده‌ست و همه می‌تونن باهاش کار کنن. امکانات و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی مختلفی برای این گوشی در نظر گرفته شده که با پشتیبانی از قلم Stylus جذابیت‌های این گوشی تاشو رو بیشتر هم کردن.

بررسی قدرت پردازش گوشی Z Fold 6 سامسونگ

بنابراین نرم‌افزارها و رابط کاربری سامسونگ گلکسی زد فولد 6 نسبت به نسل قبلی بهبودهایی داشته و سریع‌تر و روان‌تر کار می‌کنه. مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی مثل جستجو با استفاده از قلم نوری، حذف سوژه‌های اضافی روی عکس‌هایی که می‌گیرید و ارتباط با ربات Google Gemini جذابیت‌های Z Fold 6 سامسونگ رو بیشتر کرده.

 

بررسی اسپیکر

این گوشی به دو اسپیکر در بالا و پایین بدنه مجهز شده که می‌تونه صداها رو به شکل استریو تولید کنه. صداهایی که توسط این اسپیکرها تولید میشه، حجم نسبتاً زیادی دارن و از نظر کیفیت هم نمیشه بهشون ایرادی گرفت. فقط این اسپیکرها برای پخش صدای خیلی زیر یا خیلی بم، در حد یه اسپیکر معمولی عمل می‌کنن و نمیشه از فولد 6 توقع داشت صداهای باس موزیک‌های راک رو با همون کیفیت استودیویی براتون پخش کنه. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این گوشی ورودی جک 3.5 میلی‌متری نداره و برای موزیک گوش دادن باید از هندزفری بی‌سیم استفاده کنید.

 

آیا گوشی Z Fold 6 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

گوشی Z Fold 6 سامسونگ به تازگی وارد ایران شده و بعضی از فروشگاه‌های آنلاین نسخه 12GB و حافظه 256GB این گوشی رو با قیمتی حدود 107 میلیون تومان ارزش گذاری کردن. هرچند به نظر میاد قیمت اصلی این تاشوی پرچمدار انقدر بالا نباشه و در چند ماه آینده به زیر 100 میلیون تومان برسه. اما بعد از بررسی گوشی Z Fold 6 سامسونگ سوالی که مطرح میشه اینه که آیا این تاشو اصلاً ارزش خرید داره؟‌ اگه دنبال نسخه ارتقاء یافته زد فولد 5 هستید، باید بگیم که بله، این گوشی ارزششو داره. تغییر شکل مطابق ترند روز، ارتقاء پردازنده و کاهش ضخامت و وزن گوشی، ویژگی‌هایی هستن که ممکنه نظر کاربران گوشی‌های تاشو رو جلب کنه. مخصوصا که این مدل حالا برای اولین بار به استانداردهای ضد گرد و خاک هم مجهزه و مقاومت بدنه بالاتری داره.

اما اگه فکر می‌کنین قیمت گوشی سامسونگ تو مدل‌های فولد و فلیپ خیلی زیاده و دنبال تاشوهای ارزون‌تر با سخت افزار و دوربین خوب هستین، می‌تونین سراغ برند موتورولا هم برین و با نصف این قیمت گزینه‌های خوبی داشته باشین.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 1
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Ahoora_Ataeian

به به چه کرده سامسونگ گوشی خوبی به نظر میرسه حالا باید تست های بلند مدت شو ببینیم و جواب پس بده

۰۱ مرداد ۱۴۰۳