بررسی گوشی Z Flip 6 سامسونگ

پرچمدار پرادعا، شاید بهترین توصیف برای جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ باشه که به تازگی روانه بازار شده و سر و صدای زیادی رو در بین گوشی های تاشو سال 2024 به پا کرده. گوشی Z Flip 6 سامسونگ، در 10 ژوئن 2024 (21 خرداد 1403) معرفی شد؛ مدلی که در نگاه اول، تفاوت های ظاهری جدی با نسل قبل داره و در بخش دوربین و پردازنده هم پیشرفت کرده و به سخت افزار قوی تری نسب به زد فلیپ 5 مجهز شده. زد فلیپ 6 سامسونگ هم مثل تمام گوشی های تاشو رده بالا، نه تنها قیمت قابل توجهی داره، بلکه ممکنه به دلیل نوع طراحی خاصش، کمی شما رو در خرید مردد کنه و به گزینه های معمولی مثل اس 24 اولترا فکر کنین. با این حال، اگه مثل من به گوشی های تاشو اون هم با همچین سخت افزاری علاقه دارین، دعوتتون می کنم این بررسی گوشی Z Flip 6 سامسونگ رو از دست ندین؛ چون میخوایم همه بخش های این پرچمدار کره ای ها رو حسابی زیر ذره بین ببریم.

 

بررسی گوشی Z Flip 6 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت

طراحی و ظاهر زد فلیپ 6، اولین بخشیه که در مقایسه با نسل قبل تغییرات نسبتا قابل توجهی داشته و میتونه روی تجربه کار با این گوشی اثر مثبتی داشته باشه. این تغییرات نه فقط در بخش طراحی، بلکه در رنگ بندی هم اعمال شده تا طیف بیشتری از کاربران علاقمند به زد فلیپ 6 رو راضی نگه داره. این گوشی، در 7 رنگ زیر به فروش میرسه:

  • Yellow (زرد)
  • Silver Shadow (خاکستری)
  • White (سفید)
  • Black (مشکی)
  • Blue (آبی روشن)
  • Mint (سبز نعنایی)
  • Peach (گلبهی)

در مقایسه با زد فلیپ 5، رنگ های بنفش، کرم و سبز حذف شدن و به جای اونها، سامسونگ رنگ های سفید و گلبهی رو وارد ترکیب رنگ بندی زد فلیپ 6 کرده.

 

کیفیت بدنه

طراحی بدنه Z Flip 6 سامسونگ، فرم تکامل یافته تر نسل قبلیه که کار با این گوشی رو برای کاربر لذت بخش تر میکنه. ابعاد زد فلیپ 6، با یک تغییر جزئی نسبت به قبل، در حالت باز برابر با 6.9 × 71.9 × 165.1 میلی متر و در حالت بسته، 14.9 × 71.9 × 85.1 میلی متره که در مقایسه با زد فلیپ 5، فقط در حالت بسته کمی باریک تر شده.

طراحی گوشی Z Flip 6 سامسونگ

برخلاف ابعاد، وزن Z Flip 6 سامسونگ در مقایسه با نسل قبل هیچ تغییری نکرده و کماکان برابر با 187 گرمه. حفظ مشخصات زد فلیپ 5 در گوشی تاشو جدید سری فلیپ، برای جنس پشت بدنه و فریم هم تکرار شده و در این گوشی هم، فریم آلومینیومی و پوشش گوریلا گلس ویکتوس 2 در پشت دستگاه، بخشی از بار حفاظت از بدنه این گوشی رو به دوش میکشن.

 

پنل جلویی گوشی

اندازه دو نمایشگر داخلی و خارجی زد فلیپ 6، هیچ تغییری نسبت به گذشته نداشته. در حالت باز شده، با یک نمایشگر 6.7 اینچی روبرو میشین که دوربین سلفی با طراحی پانچ هول، در بخش بالاییش خودنمایی میکنه. کاهش 0.4 درصدی نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی و رسیدن به عدد 85.5 درصدی، چندان تغییر خاصی نیست که برای استفاده های روزمره به چشم بیاد؛ اگرچه با توجه به حفظ تقریبا تمام ویژگی های ابعادی نسل گذشته، انتظار داشتیم که حاشیه نمایشگر کمتر بشه یا حداقل تغییری نکنه نه اینکه بیشتر بشه!

طراحی نمایشگر اصلی گوشی Z Flip 6 سامسونگ

چین و چروک های این نمایشگر تغییر خاصی نسبت به قبل نداشته و همچنان به چشم میاد. در این مورد، موتورولا با ریزر 50 اولترا، عملکرد بسیار بهتری نسبت به سامسونگ داشته؛ تا جایی که در حالت باز شده به زحمت متوجه تاشدگی وسط نمایشگر گوشی می شین. این در حالیه که قیمت Razr 50 Ultra به نسبت زد فلیپ 6 کمتره و خب انتظار بیشتری از سامسونگ میره.
زد فلیپ در حالت بسته، نمایشگر 3.4 اینچی رو در اختیار کاربر قرار میده که اگرچه دقیقا ابعاد نسل گذشته رو داره و با همون پوشش گوریلا گلس ویکتوس 2 قبلی محافظت میشه، اما میزبان دو ماژول دوربین با ظاهر متفاوتی نسبت به زد فلیپ 5 هست. تغییر رنگ نوار دور ماژول ها، در تمام رنگ بندی های گوشی جلوه بسیار جذابی داره؛ ویژگی خاصی که Z Flip 5 سامسونگ از اون محروم بود.

 

طراحی اطراف بدنه

فریم گوشی Z Flip 6 سامسونگ در مقایسه با نسل قبلی تخت تر شده و به جای آلومینیوم کاملا براق، از یک طراحی کمی غیر صیقلی و زِبرتر استفاده می کنه. به ادعای سامسونگ، این تغییر میتونه روی تجربه کار با این گوشی پرچمدار اثر مثبتی داشته باشه؛ اما از اونجایی که طراحی گوشی های تاشو، «توی دست گرفتن» این مدل ها رو کمی سخت تر از گوشی های معمولی میکنه، این ادعا میتونه درست نباشه و کاربر رو کمی به چالش بکشه. به عبارت ساده تر، توصیه میکنم که هنگام کار با زد فلیپ 6، بیشتر از قبل مراقب باشین که گوشی از دستتون سُر نخوره.
مانند نسل گذشته، کلیدهای تنظیم صدا و پاور در بخش راست فریم قرار گرفتن و سمت چپ، پذیرای درگاه سیم کارته. در قسمت پایین بدنه هم، اسپیکر اصلی، میکروفن مکالمه و درگاه USB قرار دارن و میکروفن مکالمه دوم هم در بالای فریم جای گرفته. طراحی لولای زد فلیپ 6، ظاهرا تغییری نسبت به گذشته نداشته و سامسونگ در این گوشی هم از همون لولای نسل قبلی استفاده کرده.

 

طراحی دوربین‌ها

مهمترین تغییر زد فلیپ 6 در مقایسه با نسل قبل، استفاده از دو هاله هم رنگ برای دور ماژول های دوربین های پشتیه. این تغییر، اونقدر جذاب و بزرگ به نظر میرسه که ممکنه در نگاه اول، تصور می کنین که طراحی زد فلیپ 6 در مقایسه با 5، تغییرات بسیار انقلابی و زیادی داشته! در صورتی که اینطور نیست.

چیدمان دوربین های گوشی Z Flip 6 سامسونگ

اندازه ماژول های دوربین ها و چراغ LED در مقایسه با نسل قبل، ثابت مونده و حتی در محل قرارگیری این ماژول ها هم تغییری ایجاد نشده. در واقع، سامسونگ تمام تمرکزش رو برای طراحی تغییر طراحی دوربین ها، صرفا به رنگی کردن حاشیه ماژول ها معطوف کرده که به نظرم همین تغییر هم به اندازه کافی در جلب توجه کاربر موثر بود.

 

استانداردهای حفاظتی

بهره مندی از گواهی های حفاظتی مختلف در گوشی های تاشو، برخلاف مدل های معمولی از اهمیت بیشتری برخورداره و علت اصلی این موضوع هم، به طراحی خاص این گوشی ها برمیگرده. سامسونگ، گوشی Z Flip 6 رو با استاندارد IP48 معرفی کرد؛ گواهی حفاظتی که بیانگر مقاومت 30 دقیقه ای این گوشی در برابر آب تا عمق 1.5 متریه. این مقاومت، در زد فلیپ 5 در قالب گواهی IPX8 تعریف شده بود. اگه تصور می کنین که این دو گواهی یکسان هستن، باید بگم که اشتباه میکنین؛ چون گواهی IP48 علاوه بر مقاومت در برابر آب، گوشی رو در برابر جذب گرد و غبار هم محافظت میکنه. این مزیت، با توجه به تاشو بودن زد فلیپ 6 و احتمال جمع شدن گرد و غبار در بخش لولا و چین و چروک های روی نمایشگر، ارزش خرید این گوشی رو نسبت به نسل قبل و تاشوهای دیگه بالاتر برده. بنابراین اگه قصد خرید گوشی تاشو دارین، پیشنهاد می‌کنیم این استاندارد حفاظتی جدید رو که اکثر تاشوها بهش مجهز نیستن مد نظر قرار بدین.

حسگر اثر انگشت گوشی Z Flip 6 سامسونگ

امنیت گوشی Z Flip 6 سامسونگ مطابق با نسل قبل، با اثر انگشت روی دکمه پاور تضمین میشه و حفظ حریم خصوصی کاربر هم به عهده قابلیت های متعدد اندروید 14 و ویژگی های تعبیه شده از سوی سامسونگ خواهد بود.

با در نظر گرفتن عملکرد سامسونگ برای حفظ قابلیت های مثبت حفاظتی و طراحی نسل قبل در Z Flip 6 و همچنین، تغییر جذاب ماژول های دوربین، میتونیم امتیاز درخور و شایسته ای رو در بخش طراحی و کیفیت ساخت، به این نماینده 2024 تاشوهای سامسونگ بدیم.

 

بررسی صفحه نمایش

نمایشگر تاشوی زد فلیپ 6، به جز در بخش حداکثر روشنایی و پنل صفحه نمایش، تغییر خاصی نسبت به نسل قبل نداشته. این نمایشگر 6.7 اینچی، از نوع اولد (با نام تجاری Dynamic LTPO AMOLED 2X) هست و تصاویر رو با وضوح 1080 × 2640 پیکسل نمایش میده. نرخ نوسازی این پنل تاشو برابر با 120 هرتزه و به ادعای سامسونگ، در حالت تطبیق پذیر (Adaptive) میتونه بین 1 تا 120 هرتز بر اساس نوع محتوای پخش شده روی نمایشگر، تغییر کنه. در حالت استاندارد، بین دو گزینه 60 و 120 هرتز جابجا میشه و در زمان آماده به کار هم، نرخ های 24، 30، 48 و 60 رو در نمایش فایل های ویدیویی در اختیارتون قرار میده.
حداکثر روشنایی این نمایشگر در حالت دستی، حدود 750 نیته که در مقایسه با ریزر 50 اولترا موتورولا، روشن تره. این مقدار برای حالت خودکار، نزدیک به 1380 نیت میرسه که اختلاف بسیار کمی با S24 سامسونگ داره و کماکان از ریزر 50 اولترا و البته، زد فلیپ 5 بیشتره. این پنل، در حالت پیک مطابق ادعای سامسونگ، روشنایی 2600 نیتی رو بهتون میده که برای کار کردن در فضای باز، چیزی بهتر از «خیلی خوب» توصیف میشه و هیچ مشکلی برای دیدن جزئیات نمایشگر ندارین. ضعف پنل تاشو زد فلیپ 5 در پوشش دهی کامل رنگ ها، در زد فلیپ 6 کمتر شده و میتونه رنگ ها رو با عمق بهتر و کیفیت قابل قبول تری در مقایسه با نسل قبل نمایش بده.

نمایشگر گوشی Z Flip 6 سامسونگ

در حالت بسته، نمایشگر جمع و جور 3.4 اینچی زد فلیپ رو مشاهده می کنین که بدون هیچ تغییر خاصی نسبت به قبل، در زد فلیپ 6 هم مورد استفاده قرار گرفته. این پنل، از وضوح 720 × 748 پیکسل برخورداره و با پوششی از گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت می شه.

اگرچه روشنایی این نمایشگر در زد فلیپ 5 از سوی سامسونگ به صورت رسمی معرفی نشد، اما بر اساس تست های روی نمایشگر زد فلیپ 5 و 6 و مقایسه روشنایی هر دو پنل با هم دیگه، افزایش چشمگیر روشنایی پنل در زد فلیپ 6 رو به وضوح میشه حس کرد. سامسونگ، روشنایی این نمایشگر رو در زد فلپ 6 برابر با 1600 نیت اعلام کرده که عدد بسیار راضی کننده ای برای کار در محیط های باز خواهد بود.

نرخ نوسازی این نمایشگر، حدود 60 هرتزه که اگرچه برای عملکرد تعیین شده از سوی سامسونگ مناسبه، اما میتونست بیشتر باشه تا در زمان جابجا شدن کاربر روی نمایشگر اصلی، این اختلاف بین نرخ نوسازی دو چنل، اینقدر توی چشم نزنه. هر دو نمایشگر بیرونی و تاشو در Z Flip 6، امکان پخش محتوای HDR (سرویس های آنلاین مثل یوتیوب) رو دارن، اما هیچکدوم از فناوری دالبی ویژن پشتیبانی نمی کنن.
به جز افزایش میزان روشنایی، تقریبا هیچ تغییر خاصی بین نمایشگرهای تاشو و بیرونی در زد فلیپ 6 وجود نداره. همین موضوع، یک امتیاز منفی برای عملکرد سامسونگ در بخش نمایشگر گوشی Z Flip 6 محسوب میشه. با این حال، اگه فارغ از شباهت این نمایشگر به نسل قبلی و صرفا بر مبنای ویژگی هایی که داره بهش امتیاز بدیم، میتونیم بگیم که هر دو پنل تاشو و بیرونی گوشی Z Flip 6 انتظاراتتون رو به عنوان پنل های یک گوشی پرچمدار به خوبی برآورده میکنن.

 

بررسی باتری و شارژدهی زد فلیپ 6 سامسونگ

ظرفیت باتری زد فلیپ 6 در مقایسه با نسل قبل افزایش 8 درصدی رو تجربه کرده و عدد 3700 میلی‌آمپرساعت در زد فلیپ 5 به 4000 میلی آمپر ساعت رسیده. این باتری، با آداپتور 25 واتی سیمی شارژ میشه و امکان شارژ کردن با آداپتور 15 واتی بی سیم رو هم داره. علاوه بر این، از قابلیت شارژ معکوس با توان 4.5 وات هم پشتیبانی می کنه.
افزایش ظرفیت این باتری در کنار استفاده از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 که مصرف انرژی بهینه تری نسبت به نسل قبلش داره، شارژدهی زد فلیپ 6 رو در مقایسه با نسل قبل، در اغلب سناریوها (تماس، وب گردی، تماشای ویدیو، بازی و آماده به کار) افزایش داده. باتری این گوشی در حالت فول شارژ حدود 1 روز و نیم در استفاده های معمولی کارایی داره و اگه ساعات زیادی در طول روز با گوشی کار می کنین، این میزان به 1 روز میرسه.

باتری گوشی Z Flip 6 سامسونگ

با آداپتور 25 واتی، این گوشی در مدت 30 دقیقه حدود 44 درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل به 1 ساعت و 41 دقیقه زمان نیاز داره. این میزان، از زد فلیپ 5 بیشتره و انتظار نداشتیم که افزایش 300 میلی آمپری ظرفیت باتری، مدت زمان شارژ شدن کاملش رو نزدیک به 20 دقیقه افزایش بده. از این رو، علی رغم افزایش ظرفیت باتری، و با در نظر گرفتن حفظ توان آداپتور نسبت به نسل قبل و همچنین کاهش معنادار سرعت شارژ، نمیتونیم امتیاز خوبی رو در این بخش، به گوشی Z Flip 6 سامسونگ بدیم.

 

بررسی عملکرد دوربین‌های گوشی Z Flip 6

اگرچه سامسونگ در بخش هایی مثل نمایشگر و باتری پیشرفت های قطره چکونی داشت؛ اما برای دوربین اصلی زد فلیپ 6 کمی و دلبازتر عمل کرده تا برچسب کارایی ناامیدکننده دوربین در اغلب مدل های تاشو، به پیشانی Z Flip 6 نخوره. این گوشی، از 2 دوربین اصلی و اولتراواید به عنوان مجموعه دوربین های پشتی استفاده می کنه که از این نظر تفاوتی با نسل قبل نداره.

 

عملکرد دوربین‌ واید (اصلی)

دوربین اصلی در زد فلیپ 6، متشکل از حسگر 50 مگاپیکسلی S5KGN3 سامسونگ در کنار یک لنز f/1.8 با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel و لرزش گیر اپتیکاله. در نور روز، تصاویر گرفته شده با این دوربین حاوی جزئیات دقیق، کنتراست بالا، رنگ بندی زنده و طبیعی و محدوده دینامیکی وسیع هستند. این کارایی با کاهش نور محیط و با استفاده از حالت Night mode یا بدون این حالت همچنان حفظ میشه. این دوربین، تصاویری رو با جزئیات بالا، نقاط تاریک محدود، نویز بسیار کم و رنگ هایی که بیشتری به گرمی میزنه ثبت میکنه.

به نظر من، یکی از بزرگترین نقاط قوت دوربین های زد فلیپ 6 در مقایسه با نسل قبل و حتی نسبت به بسیاری از رقبا، کارایی این دوربین در زمان زوم کردن روی سوژه های مختلفه. همونطور که در 3 اسلاید پایین میتونین ببینین، دوربین اصلی زد فلیپ 6 در زمان بزرگنمایی در حالت ها 3، 5 و 10 برابری، نه تنها با کاهش دقت در ثبت جزئیات روبرو نمیشه، بلکه میتونه تصاویری رو ثبت کنه که حتی از لحاظ روشنایی هم وضعیت بسیار بهتری نسبت به زد فلیپ 5 دارن.

این عملکرد خوب دوربین اصلی در عکاسی روز، شب و بزرگنمایی روی سوژه ها، یکی از برگ های برند زد فلیپ 6 نسب به رقبایی مثل ریزر 50 اولترا محسوب میشه که علیرغم قوی بودن در بسیاری از بخش‌ها، در قسمت دوربین ضعیف عمل میکنه.

 

عملکرد دوربین اولتراواید

برخلاف دوربین اصلی در زد فلیپ 6، دوربین اولتراواید بدون تغییر نسبت به گذشته همچنان در این گوشی هم به کار رفته. این دوربین از حسگر 12 مگاپیکسلی S5K3LU سامسونگ در کنار لنز اولتراواید با گشودگی f/2.2 و میدان دید 123 درجه ای استفاده می کنه.

یکسان بودن دوربین های اولتراواید در زد فلیپ 5 و 6 باعث میشه که کارایی این دوربین در نماینده جدید گوشی های تاشوی سامسونگ، تا حد زیادی مشابه نسل قبلش باشه. البته اگه جانب انصاف رو رعایت کنیم، دوربین اولتراواید Z Flip 6 سامسونگ در عکاسی روز و شب نسبت به گذشته، کمی بهتر عمل می کنه و با پردازش های عمیق تر، تصاویری رو ثبت می کنه که حاوی جزئیات بیشتری در مقایسه با عکس های اولتراواید زد فلیپ 5 هستند و نویز کمتری دارن.

 

عملکرد دوربین سلفی

زد فلیپ 6 از یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی استفاده می کنه که کاملا مشابه نسل قبله و هیچ تغییری نداشته. اگرچه دقت این دوربین در ثبت تصاویر سلفی با حفظ رنگ بندی طبیعی پوست و جزئیات دقیق صورت، مثل گذشته قابل قبوله، اما به رسم تمام گوشی های تاشو، دوربین های پشتی میتونن تصاویر سلفی با کیفیت تری رو ثبت کنن. شما میتونین با تکیه بر ویژگی FlexWindow و FlexCam از نمایشگر بیرونی گوشی برای پیدا کردن قاب مناسب برای عکاسی استفاده کنین و سلفی هایی به مراتب بهتر از دوربین سلفی رو ثبت کنین.

مجموعه دوربین های زد فلیپ 6 امکان ضبط ویدیو با حداکثر وضوح 4K و نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه رو دارن که از این نظر، صرفا دوربین سلفی اضافه شدن نرخ فیلمبرداری 60 فریم بر ثانیه رو در وضوح 4K تجربه کرده و وضوح و سرعت دوربین های اصلی مانند نسل قبله.
عملکرد گوشی Z Flip 6 سامسونگ در بخش عکاسی با دوربین اصلی و اولتراواید در نور روز و شب، نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته و کارایی رضایت بخش سلفی زد فلیپ 5 هم، کماکان در این گوشی حفظ شده. به همین خاطر، میتونیم امتیاز قابل قبولی رو به زد فلیپ 6 در بخش عملکرد دوربین بدیم.

 

بررسی قدرت پردازش گوشی Z Flip 6 سامسونگ

نماینده جدید تاشدنی های غول فناوری کره ای، از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می کنه. این پردازنده 4 نانومتری، از 8 هسته تشکیل شده و پردازش های گرافیکی رو به کمک پردازنده Adreno 750 انجام میده. برخلاف زد فلیپ 5، سامسونگ در گوشی تاشو جدیدش رم 8 گیگابایتی رو از هر دو کانفیگ حذف کرده و این گوشی رو در نسخه های زیر به فروش میرسونه:

  • حافظه 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت
  • حافظه 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

جایگزین شدن رم 8 با 12 گیگابایت، اون هم در حالتی که زد فلیپ 6 با قابلیت‌ های هوش مصنوعی Galaxy AI عرضه شده، این گوشی رو نه فقط در بخش نرم افزاری، بلکه در عملکردهای مختلف پردازشی و گرافیکی هم، قوی تر از نسل قبل ظاهر میکنه.

 

پایداری سخت‌افزاری

قدرت پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 در زمینه اجرای بازی ها و برنامه های سنگین، یک مرتبه در گوشی S24 اولترا به رخ کاربران سامسونگ کشیده شده بود. زمانی که سامسونگ اعلام کرد که هر دو نماینده 2024 خودش در سری تاشو رو با این پردازنده روانه بازار می کنه، میدونستیم که قراره با یک عمکرد بسیار خوب در زد فلیپ 6 روبرو بشیم و واقعا هم همینطور شد.
سامسونگ با تکیه بر توانایی های اسنپدراگون 8 نسل 3 و استفاده از یک سیستم خنک کننده در زد فلیپ 6 به نام Vapor Chamber که برای اولین بار در این گوشی استفاده میشد، عملکرد پردازشی Z Flip 6 رو تا حد زیادی نسبت به نسل قبل بهبود داده. شما می تونین بازی سنگین Genshin Impact رو روی زد فلیپ 6 با تنظیمات گرافیکی حداکثری و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا کنین و برای بازی نسبتا سنگین Real Racing 3 هم به نرخ 112 فریم بر ثانیه برسین که عدد بسیار خوبیه.

تست بازی گوشی Z Flip 6 سامسونگ

با استناد به عملکرد بسیار خوب زد فلیپ 6 در بخش پردازش های مرکزی و گرافیکی و استفاده از سیستم خنک کننده جدید برای خروج سریع و بهینه گرما از بدنه دستگاه و همچنین، مجهز بودن این گوشی به رم 12 گیگابایت در هر دو کانفیگ، میتونیم امتیاز بالایی رو به گوشی Z Flip 6 سامسونگ در بخش عملکرد پردازشی و سخت افزاری بدیم.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

زد فلیپ 6 مثل نماینده دیگر تاشوهای امسال سامسونگ یعنی زد فولد 6 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1.1 عرضه شده و مطابق با تمام پرچمداران سری S24 تا 7 سال بروزرسانی اندروید (تا اندروید 21) و پشتیبانی امنیتی سامسونگ رو داره.
قابلیت‌ های هوش مصنوعی Galaxy AI به ویژه در زمینه ادیت تصاویر، ویژگی چشمگیر زد فلیپ در بخش نرم افزاریه که امکان اضافه کردن یا پاک کردن سوژه ها در تصاویر رو به کاربر میده.

نرم افزار گوشی Z Flip 6 سامسونگ

علاوه بر این قابلیت، ویژگی های Circle to Search (جستجوی یک سوژه از یک تصویر با کشیدن یک دایره به دور آن) و Live Translate (ترجمه همزمان) و Transcript Assist (تبدیل متن به فایل صوتی) که به عنوان 3 ابزار جنجالی از هوش مصنوعی Galaxy AI معرفی شدن هم، در زد فلیپ 6 در اختیار کاربر قرار میگیرن.
پشتیبانی نرم افزاری بالا و روان تر شدن کار با رد فلیپ 6 به لطف امکانات رابط کاربری One UI 6.1.1 و قابلیت‌ های هوش مصنوعی Galaxy AI، امتیاز بالایی رو در این بخش به گوشی Z Flip 6 سامسونگ میده.

 

بررسی اسپیکر

زد فلیپ 6 از یک اسپیکر اصلی در پایین بدنه و میکروفون مکالمه بالای فریم در نقش اسپیکر دوم به عنوان مجموعه اسپیکرهای استریو استفاده می کنه. در مقایسه با نسل قبل، خروجی صدای زد فلیپ 6 با پیشرفت محسوس ولی کمی که در بخش تولید بیس کوبنده داشته، تونسته پا به پای رقبایی مثل S24 ظاهر باشه؛ البته کماکان صدایی در حد بلندی، وضوح و کوبش صدای ریزر 50 اولترا موتورولا نداره.

اسپیکر گوشی Z Flip 6 سامسونگ

اگه زیاد با گوشی فیلم تماشا می کنین و دوست دارین که یک صدای خروجی شفاف و بلند رو بشنوین، باید بگم که این اسپیکرها انتظاراتتون رو به خوبی برآورده می کنن؛ اما فقط در همین حد. به عبارت ساده تر، اگه تصور می کنین که صدای خروجی از اسپیکرهای زد فلیپ 6 خیلی تفکیک شده است، اشتباه می کنین و این اسپیکرها کارایی خیلی فوق العاده ای در این زمینه ندارن.

 

آیا گوشی زد فلیپ 6 ارزش خرید دارد؟

زد فلیپ 6 با پیشرفت هایی که در بخش طراحی، عملکرد دوربین، باتری، ویژگی های نرم افزاری و رابط کاربری و همینطور عملکرد پردازشی داشته، ارزش خرید بیشتری نسبت به نسل قبل داره. بنابراین اگه زد فلیپ 5 رو داشتین، ارزشش رو داره که به نسخه جدیدتر آپگریدش کنین. از طرفی، قیمت Z Flip 6 سامسونگ در مقایسه با رقبایی از بین گوشی های معمولی و پرچمدار، بالاست و برای اولین گزینه خرید گوشی، شاید چندان منطقی به نظر نیاد؛ مگر اینکه واقعا گوشی های تاشو رو دوست داشته باشین. با این وجود، اگه محدودیت بودجه ندارین و دلتون میخواد یک مدل تاشو درست و حسابی بخرین، زد فلیپ 6 یک گزینه خیلی خوبه که هم اعتبار برند سامسونگ پشتشه و هم با برخورداری از استاندارد ضد آب و خاک، دوربین‌های باکیفیت و پردازنده توانمند یه پکیج کامل و در عین حال تاشو بهتون میده!

راستی اگه به تاشوهای جدید سامسونگ علاقه‌مندین، حتما به بررسی زد فولد 6 موبونیوز هم سر بزنین.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 1 ماه پیش
تعداد نظرات : 1
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
༒•✞Mr .E✧•༒

👍🏻👌🏼

۰۶ مرداد ۱۴۰۳