سامسونگ از گوشی S24 FE رونمایی کرد

شرکت سامسونگ، روز جمعه 6 مهر 1403 و در سکوت خبری، از گوشی S24 FE به عنوان نسل جدید گوشی‌های Fan Eddition رونمایی کرد. این گوشی با صفحه نمایش 6.7 اینچی، باتری بزرگ‌تر و معرفی موتور ProVisual تولید شده و برچسب قیمت 649 دلار داره. طبق سنت همیشگی، سامسونگ بعد از رونمایی گوشی‌های پرچمدار، نسخه‌ای ارزون‌تر رو با پسوند FE تولید می‌کنه تا کاربرها بتونن قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های پرچمدار رو در یه گوشی معمولی‌تر تجربه کنن. این گوشی با تمرکز روی قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید سامسونگ معرفی شده و این شرکت مانور تبلیغاتی زیادی در این زمینه انجام داد.

 

معرفی گلکسی S24 FE‌ سامسونگ

گوشی جدید S24 FE نسبت به نسل قبلی، بهبودهایی داشته که ارزش خریدش رو بالاتر می‌بره. در ادامه تغییراتی که این گوشی از نظر مشخصات فنی داشته رو بررسی می‌کنیم.

معرفی گلکسی S24 FE‌ سامسونگ

صفحه نمایش بزرگ‌تر

از یه نمایشگر 6.7 اینچی برای گوشی S24 FE استفاده شده. گوشی S23 FE نمایشگر 6.4 اینچی داشت و بزرگ‌تر کردن نمایشگر در نسل جدید، یه پیشرفت عالی محسوب میشه. باید به این هم اشاره کنیم که حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی بیشتر شده. در نسل قبل، حداکثر روشنایی به عدد 1450 نیت می‌رسید در حالی که در نسل جدید، نمایشگر تا 1900 نیت روشنایی هم می‌تونه تولید کنه. تغییر دیگه‌ای که مربوط به نمایشگر میشه، گلس محافظ اونه. از گوریلا گلس Victus+ به جای گوریلا گلس 5 استفاده شده که این هم یه امتیاز محسوب میشه.

تجهیز دوربین‌ها با هوش مصنوعی (AI)

سامسونگ در رویداد معرفی Galaxy S24 FE اشاره کرد که این گوشی از نظر دوربین، شباهت زیادی به S24 داره. دوربین اصلی این گوشی یه لنز 50 مگاپیکسلی که به موتور ProVisual برای بهبود عکس‌ها با کمک هوش مصنوعی مجهز شده. یه دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یه دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری در کنار دوربین اصلی این گوشی قرار دارن.

معرفی گلکسی S24 FE‌ سامسونگ

چند نمونه از قابلیت‌های عکاسی، فیلمبرداری و ویرایش عکس و فیلم در S24 FE رو در زیر اشاره کردیم:

  • قابلیت عکاسی در شب با AI: هوش مصنوعی به کار رفته در گوشی به عکاسی در شب کمک می‌کنه و می‌تونید حتی در محیط‌های با نور کم عکس‌های باکیفیت بالا بگیرید.
  • مجهز شده به موتور Object-Aware: این موتور به شما اجازه میده تا صحنه‌ها و سوژه‌های موجود رو بهتر تشخیص بدید و برای عکاسی HDR مناسبه.
  • قابلیت Generative Edit: با این قابلیت می‌تونید سوژه‌های جدیدی به عکس اضافه کنید یا سوژه‌های اضافی رو حذف کنید.
  • نرم افزار Portrait Studio: می‌تونید عکس‌های سلفی جذابی که از خودتون می‌گیرید رو به شکل کارتونی و فانتزی در بیارید و اصلاحات متعددی روی اونها انجام بدید.
  • قابلیت Edit Suggestions: تنها با فشردن یه دکمه می‌تونید ایرادات موجود در عکس رو با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص بدید و اصلاحشون کنید.
  • قابلیت Instant Slow-mo: با این قابلیت می‌تونید ویدیوهای صحنه آهسته متفاوتی ضبط کنید.

 

ارتقاء پردازنده

سامسونگ برای اولین بار از چیپست Exynos 2400e برای گوشی S24 FE استفاده کرده. این چیپست در تست‌های بنچمارک تونسته هم‌رده با چیپست کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 قرار بگیره و این خبر خوبیه. به لطف این پردازنده، برنامه‌ها و بازی‌های سنگین خیلی روان اجرا میشن.

ارتقاء حافظه داخلی‎

گوشی S24 FE با حافظه 512GB هم تولید شده. این در حالیه که نسل قبلی فقط نسخه 128 و 256 گیگابایتی داشت. این گوشی هم مثل نسل قبلی با رم 8 گیگابایتی تولید شده و از این نظر پیشرفتی دیده نمیشه.

بهبود باتری

سامسونگ گوشی S24 FE رو با باتری 4700 میلی آمپر ساعتی و 200mAh بیشتر از نسل قبلی تولید کرده. طول عمر این باتری بیشتر شده ولی با توجه به اینکه شارژرها تغییر نکرده، سرعت شارژ گوشی افزایشی نداشته.

مناسب برای بازی

معرفی گلکسی S24 FE‌ سامسونگ

چیپست قدرتمند Exynos 2400e به عنوان قلب تپنده S24 FE انتخاب شده که در کنار قابلیت‌های مختلف گیمینگ، بازی کرردن با گوشی رو هیجان‌انگیز‌تر می‌کنه. با توجه به بزرگ بودن نمایشگر این گوشی، باتری با ظرفیت بیشتر و قابلیت Vision Booster که برای بهبود کیفیت تصاویر نمایشگر عمل می‌کنه، این گوشی برای بازی کردن مناسب به نظر میاد.

مجهز به قابلیت‌های هوش مصنوعی

علاوه بر قابلیت‌هایی AI که برای عکاسی و فیلمبرداری به S24 FE اضافه شده، یک سری قابلیت‌های هوش مصنوعی مستقل رو هم می‌تونید در این گوشی ببینید. در زیر به چند نمونه‌ش اشاره می‌کنیم:

  • قابلیت Circle to Search with Google: کافیه از صفحه نمایش اسکرین شات بگیرید و دور سوژه‌ای خط بکشید. با این کار، می‌تونید اطلاعاتی درباره اون سوژه با استفاده از گوگل بدست بیارید.
  • قابلیت ترجمه همزمان: به جای استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث، می‌تونید از قابلیت ترجمه همزمان در این گوشی استفاده کنید.
  • نرم‌افزار Composer: برای متن پیام‌ها و ایمیل‌هایی که دارید، کافیه چند تیتر کوتاه بنویسید تا هوش مصنوعی S24 FE اون کلمات رو به جملات روان تبدیل کنه. این قابلیت برای نامه‌نگاری اداری هم خیلی کاربرد داره.
  • خلاصه‌سازی یادداشت‌ها:‌ با استفاده از این قابلیت می‌تونید خلاصه‌ای از یادداشت‌هایی که در Note‌ سامسونگ وارد کردید رو ببینید.

معرفی گلکسی S24 FE‌ سامسونگ

جمع‌بندی

گوشی S24 FE به عنوان جدیدترین عضو از خانواده گوشی سامسونگ در رنگ‌های آبی، گرافیتی، خاکستری، نعنایی و زرد تولید شده و برچسب قیمتی 649 دلاری داره. مهم‌ترین ویژگی این گوشی پشتیبانی از قابلیت‌های Galaxy AI محسوب میشه و شاید بشه گفت ارزون‌ترین گوشی سامسونگه که به این قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ مجهز شده. عملکرد دوربین این گوشی در حد قابل قبولیه ولی نمایشگر به شدت خوبی داره که با در نظر گرفتن پردازنده قدرتمند، برای اجرای بازی‌های سنگین هم مناسبه. باید منتظر باشیم و ببینیم وقتی این گوشی وارد ایران میشه با چه قیمتی به فروش می‌رسه.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ساعت پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید