بررسی گوشی Find N3 اوپو

شرکت چینی Oppo در اکتبر 2023 (مهر 1402) از نسل جدید گوشی تاشوی خودش به نام فایند ان 3 رونمایی کرد. این گوشی در مقایسه با نسل قبلی ضخامت کمتر، پردازنده قدرتمندتر و امکانات بیشتری داره. شرکت اوپو که به عنوان شرکت مادر وان پلاس شناخته میشه، گوشی‌های Find N3 و OnePlus Open‌ رو با هدف ارسال گوشی محبوب‌تر به کشورهای خاص، با مشخصات سخت‌افزاری، طراحی ظاهری و قیمت یکسان تولید کرده. گوشی Find N3 از طراحی جدیدی برای لولا استفاده کرده که باعث شده ضخامتش در حالت باز حدود 5.8 و در حالت بسته حدود 11.7 میلی‌متر باشه که در نوع خودش بی‌نظیره. اگه گوشی‌های فولد به نظرتون جذابن، با بررسی گوشی Find N3 اوپو همراه ما باشید تا ببینیم این گوشی چقدر ارزش خرید داره؟‌

 

بررسی گوشی Find N3 اوپو از نظر طراحی و کیفیت

پیدا کردن ایراد ظاهری در گوشی Find N3 خیلی سخته. این گوشی رده بالای شرکت Oppo به عنوان نسل سوم گوشی‌های تاشوی این شرکت شناخته میشه و از نظر اندازه و وزن، شباهت زیادی با Find N2 داره. این دو گوشی تقریباً هم وزن هستن و نمایشگر بیرونی N3 حتی بزرگ‌تر از نمایشگر خارجی N2 انتخاب شده. نکته مهم دیگه‌ای که درباره طراحی ظاهری Find N3 لازمه گفته بشه، اینه که این گوشی نسبت به نسل قبل باریک‌تر شده و به همین دلیل در دست گرفتن و کار کردن باهاش راحت‌تره.

بررسی گوشی Find N3 اوپو

شرکت اوپو، گوشی Find N3 رو در رنگ‌های زیر روانه بازار کرده:

  • مشکی
  • سبز
  • قرمز
  • طلایی

نسخه طلایی این گوشی که با روکش شیشه‌ای پوشونده شده نسبت به نسخه‌های دیگه یه کم سنگین‌تره و نسخه مشکی که با روکش چرم گیاهی ساخته شده، 6 گرم سبک‌تره. طراحی لولا، چیدمان دوربین‌ها و کلید و پورت‌های این گوشی کاملاً بر اساس استانداردهای یه گوشی تاشو طراحی شده و وقتی گوشی رو باز می‌کنید، رد چروک نمایشگر به سختی قابل مشاهده‌ست؛ مگر اینکه خیلی دقیق بشید.

به طور کلی، با اینکه Find N3 یه گوشی تاشو محسوب میشه، ولی هنوز هم می‌تونید نشونه‌هایی از طراحی شرکت Oppo‌ رو روی بدنه این گوشی ببینید. طراحی مدرن با چیدن دوربین‌ها داخل یه جزیره دایره‌ای، یعنی شرکت اوپو به الگوهای خودش پایبنده و سعی می‌کنه برای همه گوشی‌هاش از این الگو استفاده کنه.

 

کیفیت بدنه

برای ساخت بدنه گوشی Find N3 از ترکیب پلاستیک و شیشه و آلومینیوم استفاده شده. به طوری که مهندسان شرکت اوپو بدنه این گوشی تاشو رو از شیشه ساختن، در قسمت پنل جلویی در حالت باز از پلاستیک استفاده شده و برای فریم گوشی هم آلومینیوم به کار رفته. مواد به کار رفته در بدنه و فریم Find N3 کیفیت قابل قبولی دارن و به نظر می‌رسه به خاطر محافظ‌هایی که روی بدنه و نمایشگر کشیده شده، به این راحتی‌ها آسیب نبینن. البته توصیه می‌کنیم حتماً‌ گوشی رو با کاور مخصوصش استفاده کنید، چون تعمیر بدنه یا نمایشگر این گوشی خیلی پیچیده‌ست و به این راحتی نمیشه درستش کرد.

بررسی گوشی Find N3 اوپو

در نتیجه باید گفت بدنه این گوشی پرچمدار کیفیت قابل قبولی داره و اگه مراقبش باشید که زمین نخوره، تا چندین سال بدون خط و خش براتون کار می‌کنه.

 

پنل جلویی گوشی

پنل جلوی گوشی Find N3 در حالت باز و بسته با هم فرق داره. این پنل در حالت بسته، نمایشگری با اندازه 6.31 اینچ داره که به جز قابی که اطراف نمایشگر دیده میشه، یه مقدار حاشیه‌های مشکی هم دورش وجود داره. در واقع حاشیه‌های اطراف نمایشگر گوشی نسبتاً زیاده و صفحه نمایش فقط 89 درصد از پنل رو در بر گرفته. وقتی گوشی در حالت باز قرار داشته باشه، حاشیه‌های اطراف همچنان وجود داره ولی بخاطر بزرگ‌تر شدن نمایشگر، دیگه خیلی به چشم نمیاد.

نکته جالب درباره طراحی پنل جلویی گوشی اینه که وقتی گوشی رو باز می‌کنید، دوربین سلفی که در وسط نمایشگر بود محو میشه و حالا دوربین سلفی دوم، بالا و سمت چپ نمایشگر ظاهر میشه.

به طور کلی، طراحی پنل جلوی گوشی اوپو فایند N3 خیلی هم مدرن انجام نشده و می‌تونید حاشیه‌های زیادی اطراف نمایشگرش مشاهده کنید. با این حال، با استانداردها سازگاری داره و می‌تونه نظر خیلی‌ها رو به خودش جلب کنه.

 

طراحی اطراف بدنه (فریم)

برای ساخت فریم این گوشی از آلومینیوم مقاوم به ضربه و خط و خش استفاده شده. طراحی کلیدها و پورت‌ها روی این فریم شبیه گوشی نسل قبل انجام شده و همه چیزهایی که در اون گوشی وجود داشت رو می‌تونید روی فریم این گوشی هم مشاهده کنید. سمت راست گوشی (در حالت بسته) کلیدهای ولوم و پاور و لغزنده سه حالته برای تعیین وضعیت صدای گوشی (سایلنت، زنگ یا ویبره) قرار داده شده. در سمت چپ بخاطر وجود لولا کلیدی دیده نمیشه. پایین گوشی پورت شارژ USB-C، شیار سیم کارت، میکروفن و اسپیکر قرار داده شده و در قسمت بالای گوشی می‌تونید اسپیکر و میکروفون دیگه گوشی رو مشاهده کنید.

بررسی فریم گوشی Find N3 اوپو

بنابراین، طراحی کلیدها و پورت‌های اطراف بدنه گوشی طبق استاندارد انجام شده و همه‌چیز همون جاییه که باید باشه. در ضمن از فلز آلومینیوم برای ساخت فریم استفاده شده که مقاومت و دوام بیشتری داشته باشه. البته توجه داشته باشید که آلومینیوم انتقال دهنده گرما هم هست و ممکنه با داغ شدن بدنه گوشی، فریم‌ها هم داغ بشن.

 

طراحی دوربین‌ها

روی قاب پشت گوشی Find N3 سه دوربین داخل جزیره‌ای دایره‌ای شکل قرار داده شده. چیدمان دوربین‌ها و طراحی و رنگ انتخاب شده برای جزیره، به گونه‌ایه که جذابیت بیشتری به گوشی داده. این بخش، کمی از بدنه بیرون زده و حالتی عضلانی داره. سه لنز گوشی با چیدمان مثلثی داخل این دایره قرار داده شدن و حرف H که نشون دهنده شرکت Hasselblad هست، در گوشه‌ای از این جزیره دایره‌ای دیده میشه. در بخش‌های دیگه بیشتر درمورد Hasselblad صحبت می‌کنیم.

بررسی طراحی دوربین گوشی Find N3 اوپو

طراحی و چیدمان دوربین‌های این گوشی جذابیتش رو بیشتر کرده، اما سوالی که ذهن ما رو مشغول می‌کنه اینه که واقعاً نمیشد فلش رو داخل جزیره و کنار لنزها قرار داد؟ چرا فلش بیرون از این جزیره قرار داده شده و چه ملاحظاتی برای طراحیش وجود داشته؟ اگه شما متوجه شدید توی بخش نظرات به ما بگید.

 

استانداردهای محافظتی

گوشی اوپو Find N3 فقط تونسته گواهینامه محافظتی IPX4 رو دریافت کنه. این استاندارد یعنی گوشی در برابر پاشیده شدن قطرات آب یا بارون مقاومه ولی ضدآب نیست. پایین بودن این گواهی تو فایند N3 خیلی هم عجیب نیست؛ چون گوشی‌های تاشو بخاطر لولاهایی که دارن به سختی می‌تونن استاندارد ضدآب دریافت کنن و فقط بعضی از شرکت‌های بزرگ دنیا تونستن برای گوشی‌های تاشوی خودشون این گواهینامه رو بگیرن. با این حال، همونطور که تو بررسی Find N2 اوپو دیدیم، استاندارد محافظتی Find N3 در مقایسه با نسل قبلی، یه قدم رو به جلوعه.

 

بررسی صفحه نمایش Find N3 اوپو

دو صفحه نمایش 7.82 اینچی و 6.31 اینچی برای گوشی تاشوی Find N3 در نظر گرفته شده. نمایشگر 6.31 اینچی که در حالت بسته ازش استفاده میشه، پنل LTPO3 OLED داره و می‌تونه تا 1 میلیارد رنگ رو با رزولوشن 1116 × 2484 پیکسل نشون بده. تراکم پیکسلی این کاور دیسپلی 431ppi هست که نشون میده رنگ‌ها و تصاویر با کیفیت نسبتاً خوبی روش دیده میشن. این نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنه و برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، به طور خودکار نرخ تازه‌سازی رو تغییر میده و در بیشتر مواقع کمتر از 60 هرتز قرار می‌گیره.

بررسی صفحه نمایش Find N3 اوپو

ادعا شده که حداکثر روشنایی این نمایشگر 6.31 اینچی حدود 2800 نیته، اما طبق ارزیابی‌هایی که سایت‌های مختلف انجام دادن، حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1200 نیت می‌رسه که حتی همین میزان روشنایی هم برای کار کردن با گوشی زیر نور مستقیم خورشید کافیه. باید به وجود گلس محافظ Ceramic Guard هم اشاره کنیم که روی این نمایشگر کشیده شده تا جلوی خط و خش رو بگیره.

صفحه نمایش بزرگ‌تر Find N3 اندازه‌ای 7.82 اینچی داره و با پنلی مشابه نمایشگر کاور ساخته شده. این نمایشگر هم از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنه و مانند کاور دیسپلی قابلیت Dolby Vision برای بهبود کیفیت رنگ‌ها براش فعال شده. نسبت این نمایشگر به بدنه 89.6 درصده و به همین خاطر حاشیه‌های کنار نمایشگر تا حدودی به چشم میاد. این نمایشگر تصاویر رو با رزولوشن 2268 × 2440 پیکسل و تراکم پیکسلی 426ppi نشون میده و نمیشه خیلی بهش ایراد گرفت. شاید تنها مشکلش، چروک خوردگی روی نمایشگره که اونم به دلیل تاشو بودن گوشی تا حدی عادیه.

در نتیجه، هر دو صفحه نمایش گوشی Find N3 اوپو وضعیت خوبی دارن و با داشتن Dolby Vision و HDR10+ تو دسته نمایشگرهای کیفیت بالا قرار می‌گیرن. به طور کلی در مورد طراحی این تاشوی بالارده بایدی بگیم که جنس بدنه و فریم خوب انتخاب شده، نمایشگر‌های داخلی و خارجی وضوح و رفرش ریت مناسبی دارن، روشنایی صفحه خوبه و فقط جای استانداردهای حفاظتی قدرتمند خالیه که با توجه به قیمت گوشی و مقایسه‌ش با رقبای سامسونگی، بهشون امیدوار بودیم.

 

بررسی باتری و شارژدهی گوشی اوپو فایند N3

از باتری با ظرفیت 4805 میلی آمپر ساعت برای گوشی Find N3 استفاده شده که هم نسبت به نسل قبل و هم رقیب سامسونگیش بیشتره. البته با توجه به اندازه بزرگی که این مدل گوشی‌های تاشو دارن، به کار بردن باتری‌های با ظرفیت خیلی زیاد، وزن گوشی رو خیلی زیاد می‌کنه و نارضایتی به وجود میاد. با این حال، با یه بار شارژ‌ کردن باتری این گوشی می‌تونید تا 34 ساعت باهاش مکالمه داشته باشید، تا 11 ساعت وب‌گردی کنید، تا 15 ساعت فیلم ببینید و تا 6 ساعت با گوشی بازی کنید. زمان فعال باتری در حالت معمولی حدود 11 ساعت و 36 دقیقه‌ست.

بررسی شارژدهی گوشی اوپو فایند N3

اگه از شارژر 67 واتی مخصوصی که توی جعبه گوشی قرار داده شده برای شارژ کردنش استفاده کنید، می‌تونید به قابلیت فست شارژ دسترسی داشته باشید. با این شارژر در عرض 15 دقیقه حدود 52 درصد و در عرض 30 دقیقه حدود 85 درصد از ظرفیت باتری شارژ‌ میشه. اگه 40 دقیقه گوشی رو شارژ بذارید، از 0 تا 100 باتری رو پر می‌کنه. یکی دیگه از قابلیت‌های شارژدهی این گوشی، قابلیت شارژ معکوس سیمیه که می‌تونید به عنوان پاوربانک، گوشی‌های دیگه رو بهش متصل کنید.

به طور کلی، باتری گوشی Find N3‌ اوپو در مقایسه با رقبا وضعیت خوبی داره. ماندگاری باتری در سطح قابل قبولیه و اینکه در عرض 40 دقیقه می‌تونه به طور کامل شارژ بشه، خیلی هیجان‌انگیزه.

 

بررسی عملکرد دوربین‌های Find N3 اوپو

دوربین‌های متعددی روی بدنه و زیر نمایشگر گوشی Find N3 وجود داره که هرکدوم وظیفه‌ای دارن. دوربین‌های این گوشی دارای مشخصات زیر هستن:

  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با OIS و PDAF
  • دوربین اولترا واید 48 مگاپیکسلی با PDAF
  • دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی با OIS و PDAF
  • دوربین سلفی اول 20 مگاپیکسلی‌ اولترا واید
  • دوربین سلفی دوم 32 مگاپیکسلی اولترا واید

در ادامه هرکدوم از دوربین‌ها رو به صورت مستقل بررسی می‌کنیم.

 

عملکرد دوربین‌ واید (اصلی)

دوربین اصلی گوشی Find N3‌ اوپو لنز 48 مگاپیکسلی مدل LYT-T808 هست که یکی از جدیدترین لنزهای مجموعه جدید LYTIA از شرکت سونی محسوب میشه. این لنز طوری ساخته شده که می‌تونه نورهای بیشتری رو برای ثبت یه تصویر وارد لنز کنه و این موضوع روی کیفیت بالاتر عکس‌ها تاثیر مثبت گذاشته. همکاری شرکت Hasselblad با Oppo در این گوشی باعث شده تصاویری که با لنز اصلی گوشی ثبت می‌کنید از نظر رنگ فوق‌العاده باشن. وقتی حالت عکاسی رو روی Pro قرار میدید، نرم‌افزارهای شرکت Hasselblad وارد میشه و ترکیب رنگ‌ها رو به بهینه‌ترین شکل ممکن انجام میده تا همه‌چیز واقعی و دور از اغراق باشه.

وقتی در حالت باز (تبلت) سعی کنید با گوشی عکاسی کنید، حالت‌های جذابی در اختیارتون قرار می‌گیره. مثلاً‌ می‌تونید صفحه رو به دو قسمت تقسیم کنید و سمت چپ گالری عکس‌هایی که گرفتید رو ببینید و سمت راست منظره‌یاب دوربین آماده عکاسی باشه. یا می‌تونید حالت عکاسی دوگانه رو فعال کنید و دوربین سلفی رو به همراه دوربین اصلی گوشی روشن کنید تا از هر دو طرف عکس و فیلم بگیرید.

این دوربین از حالت‌های مختلف عکاسی، مثل عکاسی در شب، پرتره، پانوراما و … پشتیبانی می‌کنه. در ضمن با استفاده از دوربین اصلی می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 4K هم ضبط کنید. پشتیبانی از OIS در حالت عکاسی و فیلمبرداری، جلوی لرزش تصویر و تار شدنش رو هم می‌گیره. راستی این گوشی از قابلیت PDAF چندگانه هم پشتیبانی می‌کنه که می‌تونه روی سوژه‌های متعدد فوکوس خودکار داشته باشه تا عکس‌ها کیفیتشون بیشتر بشه.

 

عملکرد دوربین اولترا واید

دوربین فوق عریض این گوشی لنز 48 مگاپیکسلی IMX581 سونی داره که می‌تونید ازش برای عکاسی ماکرو هم استفاده کنید. وقتی خیلی زیاد به یه سوژه نزدیک بشید، گوشی به طور خودکار روی حالت عکاسی ماکرو قرار میگیره تا جزئیات بیشتری توی تصویر ثبت بشه. دوربین اولترا واید Find N3 در حالت عادی عکس‌های 12 مگاپیکسلی می‌گیره، ولی می‌تونید به صورت دستی، کیفیت رو روی 48 مگاپیکسل قرار بدید که البته ما وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم خیلی هم تفاوتی با 12 مگاپیکسلی نداره و فقط حجم فایل عکس چند برابر بیشتر میشه.

بررسی عملکرد دوربین‌های Find N3 اوپو

به طور کلی، دوربین اولترا واید این گوشی برای عکاسی از مناظر طبیعی یا عکس‌های دسته‌جمعی توی محیط‌های بسته مناسبه و گرچه بعضی از جزئیات رو از بین می‌بره اما کیفیت خوبی داره.

 

عملکرد دوربین تله فوتو

برای دوربین تله فوتو گوشی Find N3 از لنز 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B استفاده شده که نسبت به دو لنز قبلی، کیفیت پایین‌تری داره و برای عکاسی از سوژه‌های دور طراحی شده. این دوربین می‌تونه تا 3 برابر زوم اپتیکال در اختیار شما قرار بده و بخاطر پشتیبانی از حالت PDAF به طور خودکار روی سوژه فوکوس می‌کنه. در حالی که عکس‌های این دوربین به طور پیش‌فرض کیفیت 16 مگاپیکسلی دارن، میشه گفت نویزی روی عکس‌ها مشاهده نمیشه و کنتراست رنگ‌ها در وضعیت خیلی خوبیه. وقتی زوم این لنز رو روی حالت 6 برابری قرار دادیم بازم افت کیفیت چشمگیری مشاهده نشد و میشه گفت در زمینه عکاسی تله فوتو عملکرد خیلی خوبی داره.

 

عملکرد دوربین‌های سلفی

همونطور که گفته شد دو دوربین 20 و 32 مگاپیکسلی به عنوان دوربین‌های سلفی Find N3 اوپو در نظر گرفته شده. البته برای عکاسی از خودتون هم می‌تونید از این دو دوربین استفاده کنید و هم با دوربین‌های اصلی که پشت قاب گوشی قرار داده شدن از خودتون عکس سلفی بگیرید. قطعاً سلفی‌هایی که با دوربین اصلی (روی قاب پشت گوشی) می‌گیرید، کیفیت بالاتری نسبت به این دو دوربین دارن. با این وجود باید گفت که دوربین‌های سلفی هم برای عکاسی و هم برای فیلمبرداری 4K و مکالمه تصویری کیفیت خوبی در اختیار شما قرار میدن. اما خب برای ثبت عکس‌های هنری خیلی روی این دوربین‌ها حساب نکنید.

بررسی عملکرد دوربین‌های Find N3 اوپو

به طور کلی مجموعه دوربین های این تاشوی اوپو، از امتحان ما سربلند بیرون میان و با کمی ارفاق تو بخش دوربین سلفی، می‌تونیم امتیاز بالایی بهشون بدیم.

 

بررسی گوشی Find N3 اوپو از نظر سخت افزار و نرم افزار

گوشی Find N3 از نسخه استاندارد تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 قدرت می‌گیره. این پردازنده هشت هسته‌ای که اواخر سال 2022 میلادی رونمایی شده، به عنوان پردازنده خیلی از گوشی‌های رده بالا مثل گلکسی S23 سامسونگ استفاده شده. مصرف بهینه باتری و کمک به اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین در کنار پشتیبانی از مالتی تسکینگ، بعضی از ویژگی‌های مهم این پردازنده به شمار میرن. در کنار این چیپست، پردازنده گرافیکی Adreno 740 قرار داده شده تا کسایی که دوست دارن با این گوشی بازی کنن، مشکلی از نظر به وجود اومدن لگ یا کندی در حین بازی براشون به وجود نیاد.

بررسی گوشی Find N3 اوپو از نظر سخت افزار و نرم افزار

شرکت اوپو گوشی Find N3‌ رو از حیث رم و حافظه داخلی در سه نسخه زیر تولید و روانه بازار کرده:

  • رم 12GB و حافظه داخلی 512GB
  • رم 16GB و حافظه داخلی 512GB (موجود در بازار)
  • رم 16GB و حافظه داخلی 1TB

بنابراین، با اینکه گوشی Find N3 شیار کارت حافظه جانبی نداره، اما با حافظه داخلی‌ زیادش، عملاً دیگه نیازی به اضافه کردن رم نیست. از نظر پردازنده هم میشه گفت یکی از قدرتمندترین چیپست‌های 4 نانومتری دنیا به این گوشی قدرت میده و از این نظر هم میشه بهش امتیاز بالایی داد.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

این گوشی به رابط کاربری ColorOS 13.2 مجهز شده که بر پایه اندروید 13 ساخته شده و قابل ارتقا به اندروید 14 هستش. البته نسخه‌های جدیدتر این گوشی با رابط کاربری ColorOS 14 و اندروید 14 تولید میشن.

بررسی قدرت پردازش گوشی Find N3 اوپو

بعضی از ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی رو به شکل خلاصه در زیر بیان کردیم:

  • قفل گشایی امن: می‌تونید از سنسور اثر انگشت که روی کلید پاور قرار داده شده یا حالت تشخیص چهره با لنز گوشی برای باز کردن قفل استفاده کنید.
  • نمایشگر همیشه روشن: این گوشی به فناوری AOD‌ یا نمایشگر همیشه روشن مجهزه و هر دو نمایشگرش از این قابلیت پشتیبانی می‌کنن.
  • تصویر در تصویر: می‌تونید تصویر نمایشگر بزرگ رو به چند قسمت تقسیم کنید تا هر پنجره، بخشی از گوشی رو بهتون نشون بده و سرعت عملتون بیشتر بشه.
  • مالتی تسکینگ: می‌تونید بیش از 3 برنامه فعال روی صفحه نمایش گوشی داشته باشید و با هر سه کار کنید.
  • برنامه‌های حالت نیمه‌باز: می‌تونید از برنامه‌های خاصی که برای حالت نیمه‌باز گوشی تعبیه شده مثل یوتیوب، استفاده کنید.
  • Games center: نرم‌افزار مخصوصی برای کنترل تنظیمات بازی‌ها روی این گوشی قرار داده شده تا بهترین عملکرد رو در اختیار شما قرار بده.

 

بررسی اسپیکر

گوشی Find N3 در زمینه اسپیکر یه کم غیرمعمول عمل کرده و سه بلندگو با پشتیبانی از صدای فراگیر (spatial sound) داره. این فناوری، حس شنیدن صداها از جهات مختلف رو به شما میده و انگار وسط کنسرت یا استودیو نشستید و جزئی‌ترین صداها رو می‌شنوید. یکی از دو اسپیکری که در بالای گوشی قرار داره، بیشتر برای مکالمه با تلفنه و نسبت به بلندگوهای دیگه ضعیف‌تره، اما به ایجاد صدای فراگیر کمک می‌کنه.

صداهایی که این اسپیکرها تولید می‌کنن حجم خوبی دارن و تولید صداهای بیس (بم) هم با کیفیت بالا انجام میشه. به طور کلی میشه گفت از نظر اسپیکر باید نمره کامل رو به این گوشی داد. البته شاید عدم وجود ورود جک 3.5 میلی‌متری رو یه نقطه ضعف حساب کنید، اما این موضوع تقریباً روی همه گوشی‌های پرچمدار حل شده و چند سالی هست که همه از هندزفری‌های بی‌سیم استفاده می‌کنن.

 

آیا گوشی Find N3 اوپو ارزش خرید دارد؟

با بررسی گوشی Find N3 اوپو متوجه شدیم که این گوشی در رقابت با مدل‌های پرچمدار و تاشوی شرکت‌های دیگه، حرف‌های زیادی برای گفتن داره. اوپو فایند N3 هنوز توی بازار ایران به صورت گسترده عرضه نشده، اما بعضی از فروشگاه‌ها نسخه 16GB رم با حافظه 512GB رو با قیمت حدود 130 میلیون تومان (تیر 1403) می‌فروشن که خیلی گرونه. اگه دنبال گوشی تاشو هستین، اولین سوالی که باید براتون پیش بیاد اینه که چرا سراغ برندهای معروفی مثل سامسونگ نرین و به جاش اوپو رو بخرین؟ در جواب باید بهتون بگیم که این گوشی با وجود قیمت زیادی که داره، قابلیت‌های جالبی هم ارائه میده.

با اینکه اوپو با در نظر نگرفتن استانداردهای ضدآب و ضدضربه، تو بخش طراحی و کیفیت ساخت فایند ان 3 ضعیف عمل کرده، اما پردازنده‌ش با زد فولد 5 برابری می‌کنه و باتری و شارژر فست شارژتری داره. علاوه بر این، نسبت به رقبا و همچنین نسل قبل خودش بسیار باریک‌تره که تو تاشوها خیلی کم می‌بینیم. ابعاد این گوشی هم به دلیل پهن‌تر بودن در حالت باز کمی بهینه‌تره و اون کشیدگی و دراز بودن فولدهای سامسونگ رو نداره.

در نتیجه، اگه دنبال یه گوشی تاشو با نمایشگر بزرگ، دوربین‌های اصلی، اولترا واید و تله فوتوی باکیفیت، پردازنده کوالکام نسل 2 و باتری با قابلیت شارژ فوق سریع هستید، که خوش‌دست باشه و نسبت تصویر بهتری بهتون بده گوشی Find N3 اوپو با وجود گرون بودن، می‌تونه این تجربه رو براتون فراهم کنه.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید