بررسی مشخصات گوشی Nokia G20

نوکیا تصمیم گرفته تمرکزش رو روی گوشی‌های جون سخت و اقتصادی بذاره تا بتونه جایگاه با ثباتی رو تو بازار برای خودش بسازه. نوکیا G20 یکی از همین گوشی های اقتصادیه که نیمه اول سال 2021 معرفی و وارد بازار شد.

نوکیا G20 یه گوشی خوش دست و کمی ضخیمه که طراحی و کیفیت ساختش با توجه به بازه قیمتیش خوبه. بدنه کاملا پلاستیکی که نگاه کردن به پشت گوشی و تو دست گرفتنش حس خوبی داره. نوکیا ادعا کرده این گوشی در برابر پاشش آب مقاومه ولی خبری از گواهی خاصی نیست.

نمایشگر Nokia G20 یه پنل IPS LCD با اندازه 6.52 اینچه و تصاویر با رزولوشن 720 نمایش داده میشن. کیفیت صفحه نمایش قابل قبوله و تنها ایرادی که میشه بهش گرفت، سرد بودن رنگهاست که تا حدودی با تغییر تنظیمات بهتر میشه. دوربین سلفی با سنسور 8 مگاپیکسلی هم تو یه ناچ قطره ای جمع و جور بالای نمایشگر دیده میشه.

حسگر اثر انگشت نوکیا جی 20 با دکمه پاور ادغام شده و سمت راست گوشی در کنار دکمه کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته و سرعت خوب و عملکرد رضایت بخشی داره. چهار تا سنسور دوربین هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که تو یه قاب گرد همراه با یه فلش بالای قاب پشتی دیده میشن. دوربین اصلی نوکیا G20 سنسور 48 مگاپیکسلی داره و با توجه به بازه قیمتیش، تو نور خوب، میشع عکسهای قابل قبولی باهاش گرفت و کار راه اندازه. یه سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی و یه سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هم وجود دارن که تعریفی نیستن. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم عکسهای قابل قبولی رو میتونه ثبت کنه. هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی قابلیت فیلمبرداری 1080 با 30 فریم بر ثانیه رو دارن. در کل با توجه به بازه قیمتی نمیشه انتظار ثبت عکس و فیلم فوق العاده با Nokia G20 رو داشت ولی عملکرد پکیج دوربین قابل قبوله و کارتون راه میفته.

گوشی نوکیا G20 با پردازنده پایین رده مدیاتک Helio G35 در دو نسخه با 4 گیگ رم و 64 یا 128 گیگ حافظه داخلی معرفی شده که خیلی جذاب نیست. رقبای این گوشی تو این بازه قیمتی پردازنده های بهتری رو استفاده کردن. عملکرد پردازشی Nokia G20 قابل قبوله و اگه قراره گوشی رو برای کارهای روزمره استفاده کنین، باهاتون همراهی میکنه. میشه بازی های سبک رو روش نصب و اجرا کرد ولی خب این گوشی، یه گوشی اقتصادیه و برای گیم روش حساب باز نکنین. در کنار پردازنده، سیستم عامل اندروید 11 رو می‌بینیم. لگ و باگ و کمی تاخیر تو اجرای برنامه ها ممکنه دیده بشه که با توجه به بازه قیمتی طبیعیه و آزاردهنده نیست. محیط کاربری گوشی های نوکیا خیلی ساده‌اس و اگه زرق و برق منوها براتون مهم نیست و یه محیط کاربری مینیمال و ساده دوست دارین، قطعا نظرتون رو جلب می‌کنه. همچنین نوکیا دو آپدیت اصلی و تا سه سال آپدیت های امنیتی برای گوشی هاش منتشر میکنه که خیالتون بابت به روز بودن هم راحت باشه.

خشاب سیم کارت نوکیا جی 20 از دو سیم کارت و رم میکرو به طور همزمان پشتیبانی میکنه و میتونین با خیال راحت هم از مزیت های دوتا سیم کارت بهره مند بشین هم حافظه گوشی رو تا 512 گیگ افرایش بدین.

باتری این گوشی قطعا بزرگترین نقطه قوتش محسوب میشه. Nokia G20 یه باتری با ظرفیت 5050 میلی آمپر ساعت داره که طبق ادعای نوکیا میتونه با یک بار شارژ، دو تا سه روز شارژدهی کنه و برای کسایی که شارژدهی از دغدغه های اصلیشونه، عالیه! این گوشی از فست شارژ پشتیبانی نمیکنه و شارژ شدنش با آداپتور 10 واتی داخل جعبه تقریبا 3 ساعت زمان میبره. بازدهی بالای باتری ارزش صبر کردن برای شارژ شدن این باتری رو داره.

روی اسپیکر نوکیا G20 نمیشه حساب باز کرد و کیفیت صداش واقعا خوب نیست. یه جک 3.5 میلیمتری صدا هم از بالای گوشی اعلام حضور میکنه تا کمبود کیفیت اسپیکر تا حدی جبران بشه.

محتویات جعبه گوشی شامل قاب ژله‌ای، آداپتور، کابل شارژ و هندزفری میشه.

نوکیا G20 در حال حاضر بین 4 تا 5 میلیون تو بازار قیمت داره و تو بازه قیمتی خودش یه رقیب هم خانواده و دو رقیب از سامسونگ و شیائومی داره. عملکرد پردازشی و دوربین رقبای سامسونگ و شیائومی کمی بهتره و این گوشی از نظر شارژدهی عملکرد بهتری از رقباش از سایر برندها داره.

اگه دنبال یه گوشی اقتصادی با طراحی سنگین، شارژدهی خوب و پشتیبانی نرم افزاری قابل اتکا برای کارهای سبک و روزمره مثل گشت و گذار تو شبکه های اجتماعی می‌گردین، Nokia G20 میتونه یکی از انتخاب هاتون در این بازه قیمتی باشه. این گوشی میتونه انتخاب مناسبی برای پدرها و مادرها هم باشه. از طرفی دوربین و عملکرد پردازشی گوشی با توجه به هزینه ای که براش میکنین چنگی به دل نمیزنه و عدم پشتیبانی از فست شارژ و دیر شارژ شدنش ممکنه اذیت کننده باشه.

مقایسه Nokia G20 و نوکیا G21

نوکیا G21 حدودا 10 ماه بعد از G20 معرفی شد و هر دو در حال حاضر تو بازه قیمتی 4 تا 5 میلیون قرار دارن. هر دو گوشی باتری با ظرفیت یکسان دارن و نوکیا ادعا کرده میتونن بین 2 تا 3 روز با یک بار شارژ شدن شما رو همراهی کنن؛ ولی Nokia G21 تو بخش شارژ شدن نسبت به G20 با پشتیبانی از فست شارژ 18 واتی برتری داره. هر دو گوشی بدنه پلاستیکی دارن و  عملکردشون تو بخش نمایشگر با هم یکیه. از طرفی نوکیا جی 20 یه سنسور دوربین اولتراواید هم داره که توی جی 21 خبری ازش نیست. عملکرد پردازشی G21 طبق بنچ مارکها از Nokia  G20 بهتره ولی تراشه ای که روش قرار داره، خیلی قابل اعتماد نیست. احتمالا نوکیا G21 چون بعد از G20 معرفی شده بروزرسانی های بیشتری هم دریافت میکنه.

 

مقایسه نوکیا G20 و سامسونگ A13

گوشی سامسونگ a13 تو بازه قیمتی 4 میلیون قرار داره. اگه طراحی براتون مهمه، A13 با تنوع رنگی که داره میتونه انتخاب جذاب تری باشه هر چند کیفیت ساخت بدنه اش خیلی تعریفی نیست. همچنین سامسونگ تو بخش صفحه نمایش با رزولوشن 1080 و تو بخش پردازش با پردازنده اگزینوس 850 عملکرد بهتری داره. رقابت تو بخش باتری تو گوشی های اقتصادی خیلی سنگینه و این رقابت رو بین این دو گوشی هم داریم. شارژدهی G20 بهتر از a13 سامسونگه ولی از طرفی اگه سرعت شارژ شدن براتون اولویت داره، سامسونگ با پشتیبانی از فست شارژ 15 واتی انتخاب بهتری میتونه باشه.

 

خرید گوشی nokia g20
نقاط قوت
عملکرد شارژدهی بسیار خوب باتری
بدنه مقاوم و کیفیت ساخت خوب
نقاط ضعف
عملکرد پردازشی ضعیف
دوربین نه چندان خوب
سرعت شارژ شدن پایین
نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 7
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Amir1384rezai

طراحیش قدیمیه

۱۳ تیر ۱۴۰۱
Amir1384rezai

عالی

۱۳ تیر ۱۴۰۱
Amir1384rezai

خوبه

۱۳ تیر ۱۴۰۱
alisah

عالی

۰۷ تیر ۱۴۰۱
[email protected]

رو هرفم هستم و میگم که بازم از نظرم مرده برندش و داره دستو پا میزنه

۰۷ تیر ۱۴۰۱
Pouyan.Ab

نوکیا از یه جایی به بعد دیگه کامل فید شد

۰۷ تیر ۱۴۰۱
Username

معرکه است

۰۶ تیر ۱۴۰۱