بررسی گوشی Razr 50 Ultra موتورولا

بازار گوشی های تاشو علاقمندان خاص خودش رو داره. این گوشی ها شاید برای عده زیادی از افراد جالب نباشن یا به دلیل نوع خاص طراحی و نمایشگرشون، گوشی های فوق العاده حساسی به نظر بیان، اما همین طراحی خاص یک سری قابلیت ها رو در اختیار فرد قرار میده که در گوشی های معمولی وجود نداره. موتورولا ریزر 50 اولترا جدیدترین مدل تاشدنی برند موتورولاست که در ژوئن 2024 (تیر 1403) معرفی شد تا رقیب تازه نفسی برای رویارویی با تاشوهای جدید بازار یعنی فولد و فلیپ‌های سامسونگ باشه. موتورولا، این گوشی رو با 2 نمایشگر 165 هرتزی و ویژگی های سخت افزاری قدرتمندی مثل رم 12 گیگابایتی، پشتیبانی از آداپتور 45 واتی و پردازنده اسنپدراگون 8s Gen 3 با قابلیت رهگیری پرتو یا همون ری تریسینگ (Ray Tracing) به میدان رقابت فرستاده. اگه دوست دارین بدونین که آیا این گوشی، اونجوری که ازش تعریف میکنن، خوبه یا نه، ادامه این مقاله رو از دست ندین چون قراره بررسی گوشی Razr 50 Ultra موتورولا رو خیلی جذاب و ریزبینانه پیش ببریم.

 

بررسی گوشی Razr 50 Ultra موتورولا از نظر طراحی و کیفیت

گوشی های تاشو، فارغ از برند و پرچمدار بودن یا نبودنشون، به اندازه کافی خاص هستن که توجهتون رو از گوشی های معمولی به خودشون معطوف کنن. با این وجود، زمانی که صحبت رقابت یک مدل با بقیه مدل ها به میان میاد، گزینه های زیادی نتیجه رقابت رو به نفع یا ضرر اون مدل خاص تغییر میدن. این قانون، شامل حال Razr 50 Ultra هم میشه. قبل از اینکه سراغ بررسی جزء به جزء طراحی این گوشی تاشو بریم، بهتره با رنگ بندی های این مدل آشنا بشیم که در سه رنگ جذاب زیر معرفی شده:

  • Spring Green (سبز تیره)
  • Midnight Blue (آبی تیره)
  • Peach Fuzz (هلویی)

به غیر از رنگ هلویی که در Razr 40 Ultra هم داشتیم، دو رنگ سبز تیره و آبی تیره، جدیدن و جایگزین رنگ های آبی روشن، مشکی و سرخابی در نسل قبل شدن.

 

کیفیت بدنه

طراحی گوشی ریزر 50 اولترای موتورولا شباهت زیادی به نسل قبل داره و صرفا در بخش لولا، کمی ظاهر باریک تر و جمع و جورتری پیدا کرده. این گوشی با ابعاد 171.4 × 74 × 7.1 میلی متر در حالت باز و 88.1 × 74 × 15.3 میلی متر در حالت بسته و وزن 189 گرمی معرفی شد که در مقایسه با نسل قبلی کمی بلندتر شده و در حالت باز، کمی ضخیم تره.
علاوه بر این، موتورولا این گوشی تاشوی جدیدش رو کمی سنگین تر از نسل قبلی طراحی کرده. در حالتی که گوشی باز باشه، بخش زیر نمایشگر با جنس چرم مصنوعی (سیلیکون پلیمر) و فریم آلومینیومی دیده میشه. زمانی که گوشی بسته باشه هم بخش لولا که از جنس استیل ضد زنگه نمایان میشه.

طراحی گوشی Moto Razr 50 Ultra موتورولا

گوشی های تاشو، به دلیل نوع طراحی و مجهز بودن به 2 نمایشگر، حساسیت نسبتا بالاتری در مقایسه با گوشی های لمسی معمولی دارن. اگرچه اغلب برندها، تا حد امکان این گوشی ها رو با مقاومت خوبی روانه بازار می کنن، اما بازم بهتره که در هنگام استفاده ازشون، بیشتر احتیاط کنین.

 

پنل جلویی گوشی

ابعاد نمایشگر تاشو در گوشی Motorola razr+ در مقایسه با نسل قبل، هیچ تفاوتی نداشته و همچنان با همون نمایشگر 6.9 اینچی طرف هستیم. از طرفی، حاشیه این پنل نمایش، از 85.1 درصد در نسل قبل به 84.9 در ریزر 50 اولترا رسیده. اگرچه این افزایش حاشیه نمایشگر، در نگاه اول چندان توجهتون رو به خودش جلب نمیکنه، اما اگه خیلی حساس باشین، موقع تماشای فیلم یا بازی همین تفاوت حدود 0.2 اینچی به چشمتون میاد.
این نمایشگر، مطابق نسل قبل میزبان دوربین سلفیه که به صورت پانچ هول در میانه بخش بالایی نمایشگر طراحی شده و ابعاد آزاردهنده ای نداره. باریک تر شدن لولا در گوشی تاشو جدید موتورولا، فقط در جذابیت طراحی پشت این گوشی موثر نبوده و تجربه کار با نمایشگر تاشو رو هم بهتر کرده. اگه قبلا با ریزر 40 اولترا کار کرده باشین، بیشتر متوجه این قضیه میشین؛ چون در اون مدل، لولاهای گوشی به شکل نه چندان جالبی روی حاشیه نمایشگر تاشو خودنمایی میکرد، در حالی که در ریزر 50 اولترا، این مشکل وجود نداره.

پنل جلویی گوشی Razr 50 Ultra موتورولا

در حالتی که گوشی رو ببندین، تنها نمایشگر در دسترس، پنل 4 اینچیه که حدود 0.4 اینچ نسبت به نمایشگر مشابهش در نسل قبلی این گوشی بزرگتر شده. این پنل، مثل گذشته با پوششی از گوریلا گلس ویکتوس محافظت میشه. در بخش چپ و بالای این نمایشگر کوچک، 2 ماژول دوربین های اصلی و تله فوتو در کنار چراغ LED قرار گرفتن که از این لحاظ، تفاوتی با ریزر 40 اولترا نداره. اگه تا به حال با گوشی های تاشو کار نکردین، شاید طراحی این دو ماژول نسبتا بزرگ روی نمایشگر، واستون اذیت کننده به نظر برسه، اما به مرور زمان و بعد از کار کردن با گوشی، موضوع چندان مهمی نخواهد بود.

 

طراحی اطراف بدنه

در حالت باز شده، گوشی تاشو جدید موتورولا در سمت راست فریم میزبان 2 میکروفون، دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاوره. حسگر اثر انگشت این گوشی هم روی دکمه پاور قرار گرفته. در بخش بالای بدنه، به جز یک میکروفون چیز دیگه ای وجود نداره.

طراحی اطراف بدنه Moto Razr 50 Ultra موتورولا

در بخش چپ فریم هم مثل بخش بالا، صرفا درگاه سیمکارت طراحی شده و چیز دیگه ای در این بخش وجود نداره. اسپیکر اصلی استریو، درگاه USB-C و 2 میکروفون دیگه هم در قسمت پایین فریم استیل این گوشی تاشو قرار گرفتن.

 

طراحی دوربین‌ها

چیدمان ماژول های دوربین گوشی Razr 50 Ultra موتورولا بدون هیچ تغییری نسبت به نسل قبل پیاده سازی شدن. دو ماژول دوربین های اصلی و تله فوتو در کنار چراغ LED، به صورت خطی در بخش بالای نمایشگر خارجی گوشی قرار گرفتن و نمایشگر تاشو هم، میزبان دوربین سلفیه که طراحی پانچ هول داره. کارایی دوربین های اصلی این گوشی در عکاسی سلفی، ویژگی جذابیه که مثل اغلب گوشی های تاشو در این مدل هم وجود داره و میتونین از این دوربین ها هم برای عکاسی معمولی و هم ثبت تصاویر سلفی باکیفیت تر استفاده کنین.

 

استانداردهای حفاظتی

موتورولا برای این گوشی تاشو، از جنس بهتری در طراحی بدنه استفاده کرده تا از گوشی در مقابل ضربه و خط و خش، بیشتر محافظت کنه. در Razr 40 Ultra شاهد استفاده از جنس شیشه گوریلا گلس ویکتوس برای جنس بخش جلویی (زیر نمایشگر) بودیم، در حالی که Razr 50 Ultra موتورولا به جای شیشه، با لایه ای از چرم مصنوعی محافظت میشه. این تغییر، روی خوش دستی این گوشی اثر مثبتی داره و احتمال سُر خوردن و افتادنش رو تا حد زیادی کاهش میده، اما از نظر میزان مقاومت در برابر اثر انگشت و چربی و همچنین، دوام بالاتر این بخش، برتری گوریلا گلس ویکتوس نسبت به چرم مصنوعی غیر قابل انکاره. موتورولا برای محافظت این گوشی در برابر آب، ریزر 50 اولترا رو به گواهی IPX8 مجهز کرده. به لطف این گواهی، این گوشی تاشو می تونه تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاره و ضدآبه.

حسگر اثر انگشت در گوشی Razr 50 Ultra موتورولابا در نظر گرفتن گواهی IPX8 حفاظت در مقابل آب، استفاده از چرم مصنوعی برای خوش دست کردن گوشی و همچنین، حفظ جنس آلومینیوم و استیل برای فریم و لولا، میشه گفت که گوشی Razr 50 Ultra موتورولا در بخش طراحی، امتیاز خوبی میگیره و میتونه انتظاراتتون از یک مدل تاشو رده بالا رو به خوبی برآورده کنه.

مانند اغلب مدل های دیگه برند موتورولا، این گوشی تاشو هم از قابلیت امنیتی Face unlock (قفل چهره) استفاده می کنه و میتونین باز شدن قفل گوشی رو بر اساس چهره خودتون تنظیم کنین. در کنار این ویژگی، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور هم که سرعت و دقت خوبی داره، امنیت Razr 50 Ultra موتورولا رو به خوبی تامین میکنه و میتونین به عنوان جایگزین مناسبی برای قفل چهره ازش استفاده کنین.

 

بررسی صفحه نمایش

نماینده جدید تاشو های موتورولا از یک نمایشگر 6.9 اینچی تاشو از نوع LTPO AMOLED استفاده می کنه که امکان نمایش تصاویر با وضوح 2640 × 1080 پیکسل رو داره. این نمایشگر، مثل نسل قبل نرخ نوسازی 165 هرتزی داره و علاوه بر فناوری HDR10+ که در پنل نسل گذشته هم وجود داشت، از فناوری دالبی ویژن هم پشتیبانی می کنه.
موتورولا در مدل تاشو جدید خودش از پنلی استفاده کرده که حداکثر روشنایی تقریبا 2 برابری نسبت به قبل داره. روشنایی 3000 نیتی نمایشگر تاشوی Razr 50 Ultra در حالت پیک، بسیار عالیه و در فضای باز و زیر نور خورشید، هیچ مشکلی برای مشاهده جزئیات پنل نخواهید داشت.
تغییر جزئیات نمایشگر Razr 50 Ultra، علاوه بر پنل تاشو در نمایشگر خارجی این گوشی هم اعمال شده. نمایشگر دوم این گوشی، یک پنل 4 اینچی 165 هرتزیه که مثل نمایشگر تاشو، از نوع LTPO AMOLED انتخاب شده و با پوششی از گوریلا گلس ویکتوس محافظت میشه. این نمایشگر هم از هر دو فناوری HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی می کنه و میتونه تصاویر رو با وضوح 1272 × 1080 نمایش بده. پیشرفت حداکثر روشنای پنل، در این نمایشگر هم دیده میشه و به جای روشنایی 1100 نیتی نسل قبل، روشنایی 2400 در حالت پیک رو در اختیارمون میذاره که واقعا پیشرفت عالی محسوب میشه و کارتون رو برای دیدن جزئیات پنل در زیر نور خورشید، به خوبی راه میندازه.

نمایشگر گوشی Moto Razr 50 Ultra موتورولا

هر دو نمایشگر تاشو و خارجی گوشی Razr 50 Ultra موتورولا از نرخ نوسازی پویا پشتیانی می کنن؛ یعنی زمانی که صفحه نمایش تاشو بیکار باشه، نرخ نوسازی تا 1 هرتز کاهش پیدا میکنه. در زمان نمایش ویدیوها، بسته به فریم ویدیو، نرخ نوسازی نمایشگر بین 24، 30 و 60 هرتز تغییر می کنه و در هنگام اجرای بازی یا گشت و گذار در فضای گوشی، این نرخ تا 90 و 120 هرتز بالا میره. حالت 165 هرتزی هم صرفا در بازی ها و از طریق تنظیمات بازی مورد نظر قابل دستیابیه. این بازه تغییرات، برای نمایشگر خارجی هم اعمال میشه و این پنل هم در حالت آماده به کار به نرخ 1 هرتز میرسه و برای حالت های نمایش ویدیو و گشت و گذار در سیستم، به ترتیب به نرخ نوسازی در بازه های 24 تا 60 هرتز و 90 تا 120 هرتز میرسه.
کیفیت هر دو نمایشگر تاشو و خارجی گوشی Razr 50 Ultra در مقایسه با نسل قبل بهبود قابل توجهی به ویژه در بخش حداکثر روشنایی داشته. این موضوع، امتیاز خوبی رو به این تاشو جدید موتورولا میده؛ البته ناگفته نمونه که حاشیه نمایشگر تاشوی این گوشی در مقایسه با نسل قبل، در حد 1 درصد بیشتر شده که خوب چندان به چشمتون نمیاد.

 

بررسی باتری و شارژدهی موتورولا ریزر 50 اولترا

ارتقاء بخش های مختلف ریزر 50 اولترا در مقایسه با نسل قبل، شامل حال باتری این تاشو هم شده. موتورولا در این مدل از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که ظرفیتش 200 میلی آمپر ساعت از نسل گذشته بیشتر شده. این باتری، با آداپتور 45 واتی سیمی شارژ میشه و از دو فناوری شارژ بی سیم و شارژ معکوس با توان های 15 و 5 وات پشتیبانی می کنه.

باتری گوشی Moto Razr 50 Ultra موتورولا

به لطف مصرف بهینه تر انرژی توسط پردازنده تاشو جدید موتورولا، باتری این گوشی تو استفاده های معمولی حدود 1 روز بهتون جواب میده و از صبح تا غروب میتونین باهاش کار کنین و غروب گوشی رو به شارژر بزنین. این شارژدهی، تقریبا مشابه نسل گذشته است، ولی به لطف پشتیبانی از آداپتوری با توان بالاتر، سرعت شارژش بیشتر میشه و این پیشرفت کم در بخش شارژدهی رو براتون جبران میکنه.
با آداپتور سیمی 45 واتی، باتری موتورولا در مدت 30 دقیقه، حدود 78 درصد شارژ میشه و سیکل شارژ کامل باتری از صفر تا 100 رو در 47 دقیقه طی میکنه که یه عدد خیلی خوب نسبت به اغلب مدل های تاشوی سایر برندهاست.
پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس، توان بالاتر شارژ معمولی و بی سیم و همچنین، افزایش قابل قبول مدت شارژدهی، مواردی هستن که میتونن امتیاز خوبی رو برای این گوشی تاشو موتورولا به ارمغان بیارن.

 

بررسی عملکرد دوربین‌های Razr 50 Ultra موتورولا

موتورولا در تاشو جدیدش، معادله ای رو که در اغلب مدل های تاشو از جمله گوشی های ریزر قدیمی خودش رعایت میشد، تغییر داده و به جای ترکیب یک دوربین اصلی و اولتراواید، از دوربین های اصلی و تله فوتو در Razr 50 Ultra استفاده کرده. این تغییر، عملکرد ریزر 50 اولترا رو در بخش بزرگنمایی روی سوژه های مختلف در سطح بالاتری در مقایسه با نسل قبل و رقباش در سایر برندها قرار میده.
هر دو دوربین اصلی و تله فوتور در گوشی Razr 50 Ultra از وضوح 50 مگاپیکسلی بهره مند هستن و دوربین سلفی هم، با حفظ وضوح نسبت به نسل قبل، همچنان همان وضوح 32 مگاپیکسلی داره.

 

عملکرد دوربین‌ واید (اصلی)

دوربین اصلی در Razr 50 Ultra از حسگر 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN8 در پشت یک لنز واید 25 میلی متری با گشودگی f/1.7 استفاده می کنه. وضوح این دوربین نسبت به نسل قبلی، افزایش بیشتر از 4 برابری داشته که یک پیشرفت خیلی خوب برای موتورولا به حساب میاد. این دوربین، از لرزش گیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز برای ثبت تصاویر و ویدیوهای مختلف استفاده می کنه.
تصاویر گرفته شده با این دوربین به صورت پیشفرض با وضوح 12 مگاپیکسل گرفته میشن. در این تصاویر، نوردهی خوب و کنتراست عالیه و دامنه دینامیکی هم بالاست. جزئیات سوژه، تقریبا به شکل دقیق و مطابق با وضوح 12 مگاپیکسل ثبت شدن. با افزایش وضوح دوربین، تصاویر حاوی جزئیات نسبتا بالاتری هستند؛ اما در مقابل، نویز تصاویر هم افزایش پیدا میکنه که به نظرم چندان جالب نیست. در حالت عکاسی Natural (اسلاید اول) اما با فعال کردن حالت Auto Enhance (اسلاید دوم)، تصاویر حالت رنگ پریده ای پیدا می کنن که برای ثبت سوژه های طبیعی مثل درخت ویژگی مناسبی به نظر نمیرسه.

با کاهش نور محیط، عملکرد دوربین اصلی هنوز خوبه و حال و هوای عکس ها، نه مصنوعیه و نه سایه های زیادی یا نوردهی بیش از انداره داره. اشباع رنگ تصاویر این دوربین در شب، به شکل طبیعی حفظ میشه و در صحنه های تاریک و کم نور هم تصاویر حاوی جزئیات نسبتا قابل قبولی (نه عالی) هستن.

 

عملکرد دوربین تله فوتو

حسگر 50 مگاپیکسلی ISOCELL JN1 (JN5) سامسونگ در کنار لنز تله فوتو 47 میلی متری با f/2.0 و قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز، دوربین تله فوتو رو در تاشو جدید موتورولا تشکیل میده. عملکرد این دوربین در بزرگنمایی 2 برابری در نور روز بسیار خوبه و میتونه در فضای باز و در محیط داخلی ساختمان، تصاویر رو با وضوح بالا، جزئیات بسیار خوب و اشباع رنگ مشابه دوربین اصلی ثبت کنه. البته ناگفته نمونه که توانایی این دوربین در ثبت طبیعی رنگ پوست، کمی ضعیفه و به دقت دوربین اصلی نیست.

در شب، دوربین تله فوتو نماینده جدید تاشو های موتورولا، رنگ ها رو در اطراف منابع نور زردرنگ، به شکل گرم تری ثبت میکنه که باعث میشه فضای عکس به زردی متمایل بشه. محدوده دینامیکی و جزئیات سوژه و محیط در این تصاویر به شکل خوبی ثبت میشن.
با افزایش بزرگنمایی دوربین تله فوتو از 2 برابر به 4 برابر، جزئیات همچنان به شکل دقیقی ثبت میشن؛ اما تا زمانی که فقط از سوژه های غیر انسانی عکسبرداری کنین. به عبارت دیگه، کارایی این دوربین در بزرگنمایی 4 برابری روی چهره افراد چندان جالب نیست و نمیتونه مثل دوربین اصلی یا حتی حالت بزرگنمایی 2 برابری خودش، جزئیات رو به خوبی حفظ کنه.

برخلاف بزرگنمایی 2 برابری، عکاسی شب با بزرگنمایی 4 برابری دوربین تله فوتوی این گوشی جالب نیست و جزئیات اونقدی که انتظار داریم حفظ نمیشه و تصاویر نوردهی بالایی ندارن.

 

عملکرد دوربین سلفی

موتورولا، گوشی ریزر 50 اولترا رو با یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی روانه بازار کرده. این دوربین، از حسگر OmniVision OV32B استفاده می کنه که در پشت یک لنز 25 میلی متری با f/2.5 و قابلیت فوکوس ثابت قرار گرفته.
کارایی این دوربین در عکاسی چهره در روز و شب خوبه، اما به رسم اغلب گوشی های تاشو، دوربین سلفی این گوشی معمولا کارایی چندان خاصی نداره؛ چون امکان استفاده از دوربین های پشتی برای عکسای سلفی وجود داره. این دوربین ها، میتونن تصاویر رو با وضوح بالاتری نسبت به دوربین 32 مگاپیکسلی Razr 50 Ultra موتورولا بگیرن و رنگ پوست هم به شکل زنده تر و گرم تری ثبت بشه.
هم دوربین سلفی و هم دوربین های تله فوتو و اصلی گوشی Razr 50 Ultra امکان ضبط ویدیو با حداکثر وضوح 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه رو دارن. در حالت پیشفرض، ویدیوها با این دوربین با کدک h.264 گرفته میشه، اما خودتون میتونین از طریق تنظیمات دوربین، ضبط ویدیو با کدک h.265 و ویدیوهای HDR10+ رو هم فعال کنین. کیفیت فیلمبرداری دوربین های پشت و سلفی این گوشی با کیفیت 4K در نور روز خیلی خوبه و در شب هم، اگه از نویز جزئی و کمی کاهش جزئیات چشم پوشی کنیم، میتونیم در این حالت هم ویدیوها رو در سطح خیلی خوب در نظر بگیریم.
در بررسی گوشی Razr 50 Ultra موتورولا در بخش دوربین، عملکرد نماینده تاشو های این برند قابل تحسینه. افزایش وضوح دوربین اصلی و جایگزینی دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی با یک دوربین تله فوتو با وضوح 50 مگاپیکسل، تصمیم بسیار خوبی بود که موتورولا برای این گوشی گرفت. بنابراین در این قسمت هم، میتونیم امتیاز خوبی رو به این گوشی بدیم.

 

بررسی قدرت پردازش گوشی Razr 50 Ultra موتورولا

تاشدنی جدید موتورولا از توان پردازنده 8 هسته ای اسنپدراگون 8s نسل 3 استفاده میکنه. این تراشه 4 نانومتری، عملیات مختلف گرافیکی دستگاه رو به کمک پردازنده گرافیکی Adreno 735 انجام میده. موتورولا، گوشی Razr 50 Ultra رو در 3 کانفیگ مختلف زیر به بازار عرضه کرده:

  • حافظه 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
  • حافظه 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت
  • حافظه 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت (موجود در بازار ایران)

از بین این مدل ها، نسخه دارای حافظه 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت در تمام بازارهای جهانی از جمله ایران عرضه میشه؛ اما 2 نسخه دارای حافظه 256 و رم 8 و 12، به علاوه نسخه 512 گیگابایتی، صرفا در بازار چین موجود هستن.

 

پایداری سخت‌افزاری

پردازنده Snapdragon 8s Gen 3، یکی از تراشه های رده بالای کوالکام محسوب میشه، اما پرچمدار نیست. عملکرد گوشی Razr 50 Ultra موتورولا در بخش های پردازش مرکزی و گرافیکی به لطف این پردازنده در سطح قابل قبولی قرار داره. این به این معنیه که شما میتونین تقریبا اغلب بازی های موبایلی رو با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ بیشتر از 60 فریم بر ثانیه روی این گوشی اجرا کنین و با لگ یا افت فریم روبرو نشین.
توانایی این پردازنده برای کنترل گرما تقریبا خوبه؛ اما با توجه به پوشش چرمی بخش پایین نمایشگر خارجی، ممکنه کمی گرما رو بیشتر احساس کنین. البته این گرما آزاردهنده نیست و تاثیر خاصی هم روی عملکرد گوشی در هنگام اجرای بازی ها و برنامه های سنگین و نیمه سنگین نداره.
پردازنده اسنپدراگون 8s نسل 3 مجهز به موتور هوش مصنوعی کوالکامه. موتورولا چندین ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی مثل:

  • Style Sync
  • AI Photo Enhancement
  • Magic Canvas
  • AI Adaptive Stabilization
  • Google Gemini Integration

رو در این تاشو جدیدش پیاده سازی کرده تا پردازنده بتونه از قابلیت های این موتور هوش مصنوعی در طول اجرای برنامه های مختلف استفاده کنه.
در بخش عملکرد پردازشی و مشخصات سخت افزاری هم مثل بخش های دیگه، میتونیم امتیاز خوبی به این گوشی بدیم؛ چون تقریبا تمام انتظاراتمون رو از یک گوشی تاشو با این مشخصات برآورده کرده.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

Razr 50 Ultra موتورولا به طور پیشفرض با اندروید 14 بر بستر رابط کاربری Hello UI عرضه میشه. شباهت این رابط کاربری به ویژگی هایی که AOSP (پروژه متن باز اندروید) در اختیار کاربر قرار میگیره، کار با Hello UI رو به یک تجربه خاص و جدید نسبت به رابط کاربری سایر برندها تبدیل میکنه. در کنار این قابلیت ها، اضافه شدن ویژگی های هوش مصنوعی و امکانات چت بات Gemini گوگل، میتونه حال و هوای این تاشو جدید موتورولا رو از رقبایی در برندهای دیگه مثل اوپو جذاب تر کنه.

موتورولا، زمان دقیق پشتیبانی از این گوشی رو اعلام نکرده، اما با توجه به اینکه وعده 3 سال بروزرسانی اندروید (تا اندروید 17) و دریافت 4 سال بروزرسانی های امنیتی رو برای مدل Edge 50 Ultra داده بود، انتظار داریم که در مورد تاشو جدیدش هم، طبق همین روند عمل کنه.

 

بررسی اسپیکر

گوشی ریزر 50 اولترا موتورولا از اسپیکر دوگانه استریو استفاده می کنه. اسپیکر اصلی، در بخش پایین بدنه در کنار درگاه USB-C قرار داره و میکروفون بالای بدنه هم نقش خروجی دوم صدا رو ایفا میکنه.

اسپیکر گوشی Moto Razr 50 Ultra موتورولا

صدای خروجی از میکروفون و اسپیکر اصلی، غنی، دارای باس کافی و پوشش دهی محدوده فرکانس بالاست. برخلاف اغلب گوشی های مشابه این مدل، تعادل صدای خروجی از هر دو اسپیکر Razr 50 Ultra موتورولا بسیار عالیه و یک صدای بی نقص رو بهتون میده؛ ویژگی خاصی که به ویژه در زمان تماشای ویدیوهای مختلف، تجربه لذت بخشی رو در اختیارتون قرار میده. به همین دلیل، در بخش اسپیکر هم میتونیم امتیاز بالایی رو به این نماینده تاشو های موتورولا بدیم.

 

جمع بندی

موتورولا Razr 50 Ultra تقریبا در هیچ بخشی کم نذاشته. نمایشگر خوب 165 هرتزی، باتری 4000 میلی آمپرساعت با پشتیبانی از آداپتور 45 واتی، بدنه ضدآب با فریم آلومینیوم و لولای استیل، پردازنده رده بالای کوالکام و عملکرد بسیار خوب دوربین ها، ویژگی هایی هستن که ارزش خرید گوشی موتو ریزر 50 اولترا رو در مقابل رقبایی مثل گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ افزایش میدن. از طرفی، قیمت ریزر 50 اولترا که با پرچمداران معمولی سامسونگ در یک رنجه، شاید کمی شما رو در خرید گوشی مردد کنه. با این حال، اگه به گوشی های تاشو علاقمند هستین و دوست دارین یه مدل تقریبا همه چی تموم با امکانات خوب داشته باشین، موتو ریزر 50 اولترا موتورولا، یک گزینه خیلی خوبه و پشیمونتون نمیکنه.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 1
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Ahoora_Ataeian

سلام خسته نباشید همگی
تبلت پوکو پد روانه ی بازار شده اگر امکانش هست بررسی و انباکس شو تو کانال اپارات بذارید آقای مهدی شجاری ۲ هفته میشه که ویدیو نمیذاری من از یوتیوب خیلی وقته خبر ندارم ولی خییلی بررسی های اسمارت فون های جدید و تو سایت گذاشتین و از ویدی بررسی هیچ خبری نیست منون میشم رسیدگی کنید
با تشکر

۰۱ مرداد ۱۴۰۳