نقد و بررسی مشخصات گوشی K41s ال جی

بررسی گوشی کی 41 اس الجی

این روزا، با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، خرید و استفاده از گوشی­ های پرچم­دار و میان رده ­های سطح بالا به شدت کاهش پیدا کرده و مردم بیشتر از قبل خواهان گوشی­ های قیمت مناسب هستند. بررسی ال جی K41s اینجاست تا اطلاعات لازم و کافی برای خرید این گوشی پایین ­رده رو در اختیار کسایی که دنبال گوشی اقتصادی هستند بذاره.

 طراحی و کیفیت ساخت LG K41s

گوشی ال جی K41s وزن 190 گرمی داره. بدنه­ این گوشی تماماً پلاستیکیه که تو این رنج قیمت، استفاده از این متریال کاملاً منطقی به نظر میاد. ابعادش 165*76 و ضخامتش 8.2 میلی­ متره. گواهی MIL-STD-810G  داره که ادعا میکنه ضد خش، ضد رطوبت، ضد ضربه و تا حدودی ضد آبه. با توجه به این قیمت، کمپانی ال جی میتونه به خاطر این گواهی مورد تحسین قرار بگیره.طراحی ال جی K41s4 تا لنز و یک فلش LED به صورت افقی تو قاب پشتی ال جی K41s قرار گرفتن  و حسگر اثر انگشت هم کمی پایین­تر اون وسط قرار داره. این گوشی تو رنگ­ های سفید، مشکی و تیتانیومی عرضه شده و جای اثر انگشت هم نسبتاً روش میمونه. درگاه تایپ سی(Type C)، میکروفون، اسپیکر و جک هندزفری زیر گوشی قرار دارن. تو حاشیه ­ی سمت راست K41s دکمه­ پاور و خشاب سیم کارت و بالای گوشی میکروفون دوم به چشم میاد؛ و لبه سمت چپ هم با دکمه ­های ولوم صدا و یه دکمه برای گوگل اسیستنت (google assistant)، تزئین شده.طراحی ال جی K41sپنل جلویی هم با نمایشگر تخت ال جی K41s، دوربین سلفی تو ناچ قطره ­ای و اسپیکر مکالمه پرونده ی طراحی ظاهری این محصول کمپانی ال جی رو می­بنده. صفحه نمایش 81% پنل رو در بر میگیره و حاشیه ­ها یک مقدار کمی، مخصوصا پایین نمایشگر، زیاد­تر از حد معمول هستن که تو این بازه­ ی قیمتی طبیعیه. در کل، با توجه به ابعاد نبستاً بزرگ نمایشگر ال جی نسبت به رقبا و کم بودن بیرون زدگی دوربین، K41s گوشی خوش دستی به حساب میاد و به جز حاشیه ­ی یکم زیادش ایراد بزرگی نداره.

 نمایشگر LG K41s

کمپانی ال جی هم مثل گوشی­های هم ­تراز شیائومی و سامسونگش، از پنل IPS استفاده کرده. با این تفاوت که رزولوشن 720*1600 K41s برتری بیشتری نسبت به نمایشگر 720*1560 سامسونگ هم رده خودش داره. البته با توجه به ابعاد این دو گوشی، رزولوشن­ ها تقربیاً یکسان هستن. رقیب شیائومی این گوشی هم با داشتن رزولوشن 1080 گوی سبقت رو از هر دوشون میدزده. پس اگه نمایشگر براتون اولویت اوله، شیائومی قطعا گزینه­  بهتری محسوب میشه.اما در مورد خصوصیات این نمایشگر میشه گفت که روشنایی نسبتاً خوبی داره. اگر زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیریم، به احتمال زیاد چیزی از صفحه نمایش این گوشی دیده نمیشه. نورش واقعا کم میاره و حتما سایه لازم میشیم. به علاوه رنگ­ ها رو هم به خوبی نشون نمیده و در مجموع اگه به قیمت این گوشی توجه کنیم، عملکرد خوبی داره و راضی کننده­ ست.صفحه نمایش ال جی K41s

باتری و شارژدهی LG K41s

ظرفیت باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلمیری تو این گوشی 4000 میلی آمپر ساعته و میشه گفت تقریباً یک روز کامل رو شارژدهی داره. اگر استفاده ­های سنگین از این گوشی داشته باشیم، با توجه به رزولوشن نمایشگر و پردازنده ی 12 میلی­متری K41s، مدت شارژدهی کمتر از یک روز میشه.باتری ال جی K41sنقطه ضعف بخش باطری K41s اینه که این گوشی از قابلیت فست شارژ پشتیبانی نمیکنه و آداپتور 10 واتی داره. در نتیجه فول شارژ شدنش حدود 2 ساعت یا یکم بیشتر زمان میبره. در مجموع، عملکرد باطری K41s با رقیب سامسونگش برابره اما ردمی 9 شیائومی با ظرفیت باطری بیشتر و قابلیت فست شارژ برتری بیشتری داره. شارژر ال جی K41s

امنیت LG K41s

بخش بعدی که لازمه تو بررسی K41s ال جی بیشتر ازش اطلاعات داشته باشیم، بخش امنیته. تو این گوشی خبری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیست. سرعت عملکرد خود حسگر خوبه و دسترسی خوبی هم داره. حسگر­های دیگه­ ی K41s هم شامل حسگر شتاب سنج و مجاورت هستند که وجودشون خیلی عادی شده و اگه نباشن ضعف به حساب میان. امنیت ال جی K41s

 دوربین LG K41s

این روزا با توجه به اهمیت فضای مجازی برای تک تک ما، تو خرید هر نوع گوشی هوشمند با هر نوع قیمتی، دوربین خود به خود اهمیت پیدا میکنه. حالا چه خرید گوشی های پرچم دار باشه و چه گوشی های خوش قیمت مثل همین ال جی K41s.

شرکت ال جی تو این محصول از 4 تا لنز تو قاب پشتی و یه لنز سلفی تو ناچ قطره­ ای استفاده کرده:

  1.   سنسور 13 مگاپیکسلی برای لنز اصلی
  2.   سنسور 5 مگاپیکسلی اولترا واید
  3.   سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو
  4.   سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان
  5.   سنسور 8 مگاپیکسلی سلفی

دوربین ال جی K41s

  • سنسور اصلی :

میشه گفت کیفیت عکس­برداری با لنز اصلی K41s، نمی­تونه انتظارات رو تو این بازه قیمتی برآورده کنه. یکی از نقاط ضعفش اینه که شارپنس خیلی خوبی نداره و اون یکیش هم داشتن داینامیک رنج سطح پایینه. البته روشنایی خوبی داره و تو شرایط نوری عالی تمام تلاشش رو میکنه و عکس­های جالبی تحویل میده. اگه با رقبا مقایسه بشه، رقیب شیائومی این گوشی فقط روی کاغذ بهتره ولی در عمل آنچنان برتری خاصی بین رقبا وجود نداره و رقابت پایاپایی دارن.

دوربین اصلی ال جی K41S
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • سنسور اولترا واید :

درجه­ دیافراگم این سنسور 2.2 و میتونه عکس ها رو با زاویه­ ی 115 درجه رو ثبت کنه. ولی به دلیل اینکه تو این لنز اعوجاج عکس­ ها خیلی زیاده و افت شارپنس شدیدی به چشم میخوره، کیفیت و جزئیات خیلی پایینه و تنها استفاده­ ی مفید از این لنز K41s صرفاً داشتن زاویه­ ی بیشتر برای عکاسیه.

لنز اولترا واید ال جی K41S
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • سنسور تشخیص عمق میدان:

لنز تشخیص عمق میدان K41s ال جی تو عکاسی پرتره تقریبا 40% کارایی رو از خودش نشون میده. یعنی تو 10 تا عکس، فرایند تار کردن تو 4 تا درست انجام میشه.  تو تشخیص سوژه اصلی از بکگراند کمی ضعیف عمل میکنه اما ایراد لنزهای این گوشی در مقایسه با قیمتش، آنچنان نقطه ­ضعف بزرگی محسوب نمیشه. تو این بازه قیمت نباید توقعات بالایی از دوربین داشته باشیم و باید از این نوع عیوب محصول ال جی صرف نظر کنیم.

  • سنسور ماکرو:

با وجود همه ­ی نقاط ضعف دوربین K41s، این سنسور با دیافراگم 2.4 عکس ­های ماکروی فوق ­العاده­ ای ثبت میکنه؛ و اگر شرایط نوری مناسب باشه، واقعا عملکرد خوبی رو به نمایش میذاره و میشه گفت این لنز تو این زمینه حرف­ های زیادی برای گفتن داره.

لنز ماکرو ال جی K41s
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • فیلم برداری:

این محصول شرکت ال جی، قابلیت فیلم­برداری با رزولوشن 1080 و 30 فریم بر ثانیه داره. سرعت تغییر فوکوس کمه، استبلایزر عملکرد معمولی داره ولی کیفیت فیلم­برداری با دوربین اصلی واقعا خوب و جالبه و تجربه خوبی باهاش خواهید داشت.

  • سنسور سلفی:

در رابطه با لنز سلفی  K41s، سنسور 8 مگاپیکسلی این لنز تو نور مناسب شارپنس معمولی داره و داینامیک رنجش هم زیاد تعریفی نداره. در مجموع برای مقایسه­ دوربین گوشی­ های هم­تراز حوالی این قیمت، کار خیلی سخته و تو بخش دوربین عملکرد­های خیلی برابری دارن. اما در مورد دوربین سلفی، ردمی 9 شیائومی و A11 سامسونگ از این گوشی بهترن و اگه سلفی زیاد میگیرین، یه سر به رقبا بزنین.

لنز سلفی ال جی K41S
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

سخت افزار و پردازنده LG K41s

در نهایت تو بررسی ال جی K41s به قسمت عملکرد پردازشی رسیدیم. پردازنده­ ی مدیاتک هلیو (Mediatek MT6762 Helio P22) تو این گوشی، عملکرد عالی نداره. سری P این پردازنده مخصوص این نوع گوشی ­های پایین ­رده و اقتصادیه و نباید انتظار عملکرد­­های خوف و خفن رو ازش داشت. تو اجرای بازی­ ها و اپلیکیشن ­ها سنگین لگ و باگ و افت فریم داره. تو بخش پردازشی، رقیب سامسونگش با توجه به پردازنده­ ی اسنپ دراگون و عملکرد پایدارترش رتبه­ اول رو داره، ردمی 9 شیائومی دوم میشه و ال جی K41s هم رتبه سوم رو به خودش اختصاص میده.سخت افزار ال جی K41S

 نرم افزار و  رابط کاربری LG K41s

نسخه اندروید این گوشی 32 گیگابایتی با رم 3 گیگ، 0.9 پای هست. رابط کاربری که کمپانی ال جی داره ازش تو این محصول استفاده میکنه، کاملا جدیده و اگه تا به حال با گوشی ­های ال جی کار نکردین، احتمالاً اوایلش خیلی خوب نتونین باهاش ارتباط بگیرین. اما قابلیت شخصی سازی و دسترسی ­های خوب و پشتیبانی گوگل از این گوشی میتونه تو ارتباط برقرار کردن با این رابط کاربری بهمون کمک کنه.در مجموع اگه گیم زدن و استفاده از اپلیکیشن­های سنگین براتون اولویت داره، این گوشی رقبای بهتری هم داره و از نظر رابط کاربری هم سلیقه هر فرد تصمیم گیرنده­ ست.رابط کاربری ال جی K41S

اسپیکر LG K41s

آخرین بخش بررسی ال جی K41s، اسپیکر و کیفیت صداست. تو این گوشی صدا با کیفیت خوبی پخش میشه اما بلندی زیادی نداره و یکم خفگی کاملا مشهوده.  اسپیکر ال جی K41S

جمع بندی

سوالات متداول
(3 سوال)
مزایای K41s ال جی چیست؟ چرا این گوشی رو بخریم؟

از جمله مزایای K41s میشه شارژدهی خوب باتری و دوربین مناسب اشاره کرد که طراحی خوش دستی هم داره.

معایب K41s چیست؟ چرا این گوشی رو نخریم؟

در بخش های پردازنده، کیفیت نمایشگر، سرعت شارژ باتری رقبای K41s عملکرد بهتری دارن و اگر موارد بالا جز اولویت های شماست این گوشی برای خرید پیشنهاد نمیشه.

آیا K41s از رم میکرو پشتیبانی میکنه؟

بله، K41s قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و کارت حافظه جانبی رو به صورت همزمان داره.

نقاط قوت
شارژدهی قابل قبول
نقاط ضعف
پشتیبانی نکردن از فست شارژ
پردازنده پایین رده
نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۳۰ بهمن, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 27
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

abasi6658

هیچ جای دلخوشی نداره

۰۵ دی ۱۴۰۱
iman

دلیلی برای خریدش وجود نداره، تازه الجی هم که بخش گوشی رو جمع کرده

۰۲ دی ۱۴۰۰
    AliNajafiJahani

    آشغال به معنای واقعی 👎🏻

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
mjasghari44

💜😄

۲۰ آذر ۱۴۰۰
mjasghari44

💜

۲۰ آذر ۱۴۰۰