مشخصات فنی گلکسی S24 FE افشا شد

بعد از رونمایی از سری S24، شایعات زیادی در مورد عرضه گوشی S24 FE، قاتل پرچمدار سامسونگ به گوش می رسید؛ اما این برند کره ای، درباره این گوشی، هیچ اطلاعاتی را منتشر نکرد و دقیقا مشخص نبود که آیا مدل FE از سری S24 هم سرنوشتی مشابه سری S22 دارد یا اینکه قرار است با یک قاتل پرچمدار با چاشنی هوش مصنوعی گلکسی AI روبرو شویم؟ به تازگی با لو رفتن مشخصات و رندرهای رسمی S24 FE، شایعاتی که پیرامون این گوشی منتشر می شد، رنگ واقعیت به خود گرفتند و فقط باید منتظر بمانیم تا این شبه پرچمدار سامسونگ را از نزدیک ببینیم.

توان پردازشی در سطح پرچمداران سری S24

مشخصات و تصاویری که از اس 24 اف ای توسط سایت Android Headlines منتشر شده است، به موارد جالبی از این گوشی اشاره دارد. این سایت مدعی شده که گوشی S24 FE از پردازنده اگزینوس 2400 استفاده می کند که همان پردازنده ای است که دو مدل پرچمدار امسال سامسونگ یعنی S24 و S24 پلاس به آن مجهز هستند. اگر این ادعا درست باشد، توان پردازشی قاتل پرچمدار جدید سامسونگ با 2 مدل پرچمدار امسالش تقریبا در یک سطح خواهد بود؛ البته اگر موارد دیگری مانند رم دستگاه را نیز در نظر بگیریم.

مشخصات نمایشگر گلکسی S24 FE

 

اس 24 اف ای، با رابط کاربری One UI 6.1.1 و احتمالا اندروید 14 عرضه می شود و از قابلیت های هوش مصنوعی گلکسی AI مانند Generative Edit و Circle to Search و Sketch to Image و Live Translate پشتیبانی می کند. اگر وعده سامسونگ برای 7 سال بروزرسانی در مورد مدل های 2024 برای این گوشی نیز صدق کند، اس 24 اف ای تا اندروید 21 را دریافت می کند که بهترین و طولانی ترین پشتیبانی را در میان مدل های شبه پرچمدار سامسونگ تا به امروز دارد.

 

طراحی بدنه S24 FE؛ چیزی بین S24 و S23 FE

ظاهر گلکسی S24 FE شباهت زیادی به S24 دارد. این گوشی، از یک نمایشگر 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی و وضوح Full HD+ با حدکثر روشنایی 1900 نیت پشتیبانی می کند. بخش روی پنل نمایش اس 24 اف ای با لایه ای از گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می شود و جنس فریم آن، از آلومینیوم است؛ همچنین، این گوشی از استانداردهای ضد آب پشتیبانی می کند.

رنگ بندی گلکسی S24 FE

 

نماینده جدید شبه پرچمداران سامسونگ، دارای 4 دوربین شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر اپتیکال و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است. این گوشی، از یک باتری 4565 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند و به ادعای سامسونگ، می توانید تا 78 ساعت برای پخش موسیقی و تا 29 ساعت برای پخش ویدیو روی آن حساب کنید.

مشخصات دوربین های گلکسی S24 FE

بر اساس رندرهای رسمی لو رفته از گلکسی S24 FE، این گوشی در رنگ های مشکی، آبی، نقره ای/سفید، سبز و زرد به فروش می شود؛ البته علاوه بر این رنگ ها، سامسونگ این گوشی را در 2 رنگ دیگر نیز عرضه می کند که صرفا از طریق سایت رسمی سامسونگ به فروش می رسند.

مشخصات پنل گلکسی S24 FE

در مورد سایر بخش های دیگر اس 24 اف ای، جزئیات خاصی در دسترس نیست؛ اما احتمالا بخش هایی مانند قابلیت های ارتباطی آن از جمله وای فای و نسخه بلوتوث و همچنین، توان آداپتور شارژ باتری تغییر نمی کند و شاید، میزان رم و حافظه دستگاه نسبت به نسل گذشته ارتقا یابد. قیمت اس 24 اف ای هنوز مشخص نیست؛ اما اگر افزایش قیمت سامسونگ درباره گوشی های سری S24 را در مورد این گوشی نیز نظر بگیریم، احتمالا S24 FE با قیمت 649 یا 699 دلار عرضه می شود که افزایش نسبتا چشمگیری نسبت به قیمت 599 دلاری گوشی S23 FE دارد.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 13
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
arshiap20

خوبه

۲۸ شهریور ۱۴۰۳
arshiap20

عالی

۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    hakimgrammer

    موافقم

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    arshiap20

    .

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
AydinFX

به نظرتون Key island هم میاد رو طراحی این گوشی؟

۱۱ شهریور ۱۴۰۳
Ahoora_Ataeian

اگر بخوام تو قیمت ۳۸ میلیون تا ۴۱ میلیون هزینه کنم قطعا تو برند های دیگه مثل شیائومی میتونم همین تو رنج قیمت یه گوشی با قابلیت های بیشتر و اگر باتری اس ۲۴ اف ای مثل نسخه قبلیش باشه قطعا میتونم با همون قیمت تو شیائومی یه گوشی با همون پول بخرم که سرعت شارژ بیشتر باشه و شایدم یکم ظرفیت شارژ دهی بهتر حالا قابلیت های گلکسی ای آی که خیلی هاش میتونه تو کشور درجه یک ما کار نکنه رو کنار میذارم اما خیلی چیزای باحال تر گیرم میاد میتونیم منتظر بمونیم شیائومی ۱۴ تی بیاد که دیگه فکر نکنم قیمتش از ۴۵ میلیون بیشتر باشه یا بریم سراغ شیائومی ۱۴ معمولی که تو نقد و بررسی حرف های خیلی مثبت و خوبی راجع بهش گفته شده

۲۵ مرداد ۱۴۰۳
Ali f

سلام
مشخصات صفحه نمایش و باتریش تایید شدس یا در حد یه شایعه هست؟

۲۲ مرداد ۱۴۰۳
Ali f

سلام
مشخصات صفحه نمایش و باتریش تایید شدس یا فقط در حد یه شایعه هست؟

۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    الهام بهمن پور

    سلام…والا اینا رندرهای رسمی خود سامسونگه که لو رفته

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      Mljed

      امروز در دیجی کالا موجود شد قیمت سی هفت میلیون پانصد

      ۰۹ مهر ۱۴۰۳
Amir 1789

چند وقت پیش مقاله نوشتید که عرضه اس 24 اف ای به تعویق افتاده و تا اوایل 2025 همراه با سری جدید پرچمدار های سامسونگ میاد !!
اما حالا تو مشخصاتش زده با وان یو ای 6 میاد این یعنی مثل نسل قبلی آبان میاد !
چرا سامسونگ وقتی داره گوشی جدید میده با نسخه اندرویدی قبلیش بده دست کاربر ؟!؟

۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    الهام بهمن پور

    اخبار به صورت لحظه ای تغییر میکنه دوست عزیز…این گوشی قرار بود همون زمان معرفی بشه ولی از اونجایی که مشخصات رسمیش خیلی زودتر از موعد معرفیش لو رفته، احتمالا زودتر رونمایی میشه که خب طبیعتا اینجوری نه به اندروید 15 میرسه و نه نسخه جدید One UI

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
      Amir 1789

      متوجه شدم
      مرسی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳