مقایسه ساعت هوشمند کیسلکت KS2 و KR2

همین اول بهمون بگید که شما ساعت‌های هوشمندو بیشتر دوست دارید یا ساعت‌های کلاسیک؟ قراره دو تا از ساعت‌های هوشمند کمپانی کیسلکت (Kieslect) که قیمتی توی محدوده 3 میلیون تومان دارن رو با هم مقایسه کنیم: ساعت Ks2 و ساعت Kr2. برند کیسلکت چند وقتیه وارد بازار ایران شده و توی یه مقطعی حتی محبوبیت خیلی بالایی هم بدست آورد. این دو مدل ساعتی که قصد داریم با هم مقایسه کنیم از نظر ظاهری با هم فرق دارن (مربعی و دایره‌ای هستن) و امکاناتشون تا حدودی با هم متفاوته. بریم و ببینیم با مقایسه ساعت هوشمند کیسلکت KS2 و KR2، کدومشون ارزش خرید بیشتری داره؟

 

بررسی طراحی ساعت هوشمند کیسلکت Ks2 و Kr2

هر دو تا ساعت از ترکیب پلاستیک و فلز ساخته شدن؛ فریم دورشون فلزیه، پشتشون پلاستیکه و پنل جلو هم که نمایشگره. توی طراحی ساعت Kr2 که نمایشگر دایره‌ای داره، دو تا دکمه بیشتر از ساعت Ks2 دیده میشه که هرکدومشون کار متفاوتی رو انجام میدن. در ضمن، دکمه اصلی هر دوتا ساعت حالت خیلی جالبی داره و بخاطر دندونه‌هایی که روی دکمه قرار داده شده وقتی می‌چرخونیدش، حسی خوبی بهتون میده. با چرخوندن این دکمه می‌تونید روی صفحه اسکرول هم بکنید.

بررسی طراحی ساعت هوشمند کیسلکت Ks2 و Kr2

هر دو ساعت توی جعبه‌شون دو تا بند دارن؛ یه بند مگنتی و یه بند سیلیکونی. توی ساعت Ks2 کیسلکت بند مگنتی خیلی عادیه و دو تیکه بند با استفاده از آهنربا روی هم قرار می‌گیره و می‌چسبه. اما توی ساعت Kr2 بند مگنتی یه حلقه هم داره که اول باید بند رو از داخل حلقه رد کنید و بعدش با استفاده از مگنت به هم می‌چسبه که از افتادن ساعت جلوگیری می‌کنه و اگه در حال ورزش کردن باشید، خیالتون راحت میشه.

بررسی طراحی ساعت هوشمند کیسلکت Ks2 و Kr2

در نتیجه باید گفت که طراحی هر دو ساعت جذاب و دوست‌داشتنیه و برای کسایی که مچ و ساعد کوچیکی دارن، هر دو ساعت مربعی یا دایره‌ای می‌تونه مناسب باشه. البته Kr2 بخاطر دایره‌ای بودن نمایشگرش به نظر میاد که استایل شکیل‌تری به کسایی بده که مچ‌های کوچیکی داشته باشن.

مقایسه صفحه نمایش کیسلکت Ks2 و کیسلکت Kr2

صفحه نمایش هر دوی این ساعت‌ها از نوع AMOLED هست و کیفیت فوف‌العاده خوبی داره. ویژگی مهم صفحه نمایش‌های AMOLED اینه که پیکسل‌هایی که سیاه هستن رو خاموش می‌کنه تا باتری کمتری مصرف بشه و البته توی روشن‌تر شدن نمایشگر هم اثرگذاره. مخصوصاً کسایی که می‌خوان ساعت کیسلکت Ks2 یا Kr2 رو دستشون بکنن و برن باهاش توی فضای باز، زیر نور مستقیم خورشید ورزش کنن، بخاطر روشنایی بالای نمایشگر AMOLED می‌تونن به راحتی ساعتو ببینن.

مقایسه صفحه نمایش کیسلکت Ks2 و کیسلکت Kr2

مورد دیگه‌ای که درباره نمایشگر هر دو ساعت میشه گفت اینه که حاشیه‌های اطراف نمایشگرشون به یک اندازه‌ست. حاشیه‌های کمی هم ندارن و به نسبت ساعت‌های دیگه‌ای که مقایسه کردیم، میشه گفت حاشیه‌های زیادی اطراف نمایشگرشون دیده میشه. البته حاشیه‌ها اونقدری هم نیست که آزاردهنده باشه. به طور کلی، هر دو ساعت توی بخش صفحه نمایش امتیاز خوبی می‌گیرن؛ کیفیت، روشنایی و سرعت تاچ خوب و مناسبی دارن.

مقایسه باتری ساعت کیسلکت Ks2 و کیسلکت Kr2

جفت ساعت‌ها طبق ادعای کمپانی Kieslect می‌تونن تا 9 روز شارژدهی داشته باشن. ولی اگه بخواید استفاده درست و حسابی بکنید از این ساعت‌ها تقریباً تا 5 روز بهتون شارژ میدن. منظورمون از استفاده درست و حسابی هم اینه که مثلاً روزی 1 ساعت ورزش کنید، جواب تماس ورودی گوشی‌تونو بدید، یه پیامی میاد رو ببینید یا تنظیم کنید هر 1 ساعت وضعیت ضربان قلبتونو بررسی کنه با این وضعیت می‌تونه تا 5 روز بهتون شارژ بده. اگه مراعات کنید حتی تا 7 روز هم میتونه بهتون شارژ بده و در نتیجه از نظر سرعت شارژ هم عملکرد هر دو ساعت واقعاً خوبه.

مقایسه باتری ساعت کیسلکت Ks2 و کیسلکت Kr2

مقایسه قابلیت‌های نرم‌افزاری کیسلکت Ks2 و Kr2

در این بخش چندتا ویژگی نرم‌افزاری از قابلیت‌های سنجش سلامت گرفته تا واچ فیس و قابلیت مکالمه رو بررسی می‌کنیم.

قابلیت‌های سنج سلامت

مقایسه قابلیت‌های نرم‌افزاری کیسلکت Ks2 و Kr2

هر دو ساعت، حسگرهایی زیر بدنه دارن که برای سنجش پارامترهای سلامتی استفاده میشن. هر دو ساعت کیسلکت، با استفاده از حسگرهاشون  اطلاعات مربوط به سنجش ضربان قلب، بررسی سطح اکسیژن خون دارن، بررسی استرس و پایش کیفیت خواب رو در اختیارتون قرار میدن.اگه این ساعت‌ها به صورت شبانه‌روز روی دستتون باشه با همین حسگرها و برنامه‌هایی که روی ساعت‌ها نصبه بهتون گفته میشه که چقدر کالری سوزوندید، وضعیت ضربان قلبتون توی ساعت بخصوصی به چه شکل بوده و اطلاعات کاملشو می‌تونید توی اپلیکیشن کیسلکت که روی موبایل نصب میشه ببینید.

واچ فیس‌ها

مقایسه واچ فیس کیسلکت Ks2 و Kr2

وارد اپلیکیشن کیسلکت بشید، واچ فیس‌های متنوعی هم در نظر گرفته که می‌تونید از اونجا دانلود کنید و روی ساعت‌هاتون قرار بدید. واچ فیس‌ها تنوع خیلی زیادی دارن البته ممکنه بخاطر طرح‌های فانتزی و عجیب و غریب و کم بودن مدل‌های کلاسیک یا مینیمال خیلی به مذاق شما خوش نیاد. اما خلاصه می‌تونید با توجه به سلیقه‌تون یه چندتایی رو برای خودتون دانلود و استفاده کنید.

قابلیت برقراری تماس و مکالمه

هر دو ساعت قابلیت برقراری تماس و مکالمه رو دارن اما نکته داره! هر دوی این ساعت‌ها رو باید یه بار با اپلکیشنی که روی مویایلتون نصب شده سینک کنید اما قبل از اینکه بخواید مکالمه رو باهاش فعال کنید باید برید توی تنظیمات بلوتوث گوشی یه بار دیگه ساعتو به گوشی متصل کنید که حالا تماس‌ها رو هم پوشش بده و وقتی گوشیتون زنگ خورد، روی ساعت اسم مخاطب رو نشون بده و بتونید تماس رو رد یا وصل کنید.

قابلیت تماس ساعت کیسلکت Ks2 و Kr2

اسپیکر خوبی روی بدنه هر دو ساعت قرار داده شده و میکروفن با کیفیتی هم داره که می‌تونید ازش برای مکالمه استفاده کنید. وقتی گوشیتون زنگ می‌خوره و روی موتور هستید یا نمی‌خواید گوشیتون در معرض دزدها قرار بگیره، بدون نیاز به در آوردن گوشی، می‌تونید از روی ساعت‌های کیسلکت تماس رو وصل کنید و با خود ساعت مکالمه داشته باشید. کیفیت میکروفن و اسپیکری که روی هر دو ساعت قرار داده شده قابل قبول و کار راه اندازه.

پشتیبانی از زبان فارسی

پشتیبانی از زبان فارسی کیسلکت Ks2 و Kr2

خوشبختانه جفت ساعت‌ها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنن و می‌تونید پیام‌ها رو روی صفحه نمایش ساعت ببینید. البته ایموجی‌ها روی ساعت نشون داده نمیشه ولی همین که حروف فارسی رو بهم نمی‌ریزه، خیلی خوبه.

رابط کاربری

رابط کاربری این دو ساعت یه چیزه و به یه شکل هم کار می‌کنه. مثلاً وقتی انگشتتونو روی نمایشگر این ساعت‌ها به سمت راست می‌کشید، دسترسی‌های سریع رو بهتون میده. جفت ساعت‌ها 4 گیگابایت حافظه دارن که می‌تونید موزیک روش بریزید و بدون نیاز به گوشی، هندزفری رو به ساعت وصل کنید و حین ورزش کردن یا قدم زدن، به موسیقی گوش بدید.

مقایسه قابلیت‌های نرم‌افزاری کیسلکت Ks2 و Kr2

انگشتتونو از بالا به سمت پایین نمایشگر بکشید، کنترل سنتر میاد و اگه از پایین به بالا بکشید پیام‌ها رو نشون میده. به طور کلی رابط کاربری هر دو ساعت خیلی روان و ساده‌ست و به راحتی می‌تونید در عرض چند دقیقه، کار کردن باهاش رو یاد بگیرید. وقتی انگشتتونو روی نمایشگر از راست به چپ بکشید، تموم فعالیت‌هایی که داشتید، وضعیت ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و کالری‌هایی که مصرف کردید و قدم‌هایی که برداشته شده رو نشون میده. از این بخش می‌تونید به وضعیت آب و هوا و موزیک پلیر هم دسترسی داشته باشید.

روی دکمه بزرگ ساعت که بزنید، منوی مخصوصی براتون باز می‌کنه که می‌تونید موزیک پلی کنید یا به عنوان منظره‌یاب دوربین از ساعت استفاده کنید و کلی برنامه‌های دیگه. خوبیش اینه که بخاطر سخت‌افزاری که روی این ساعت‌ها قرار داده شده، همه کارها خیلی روان و ساده انجام میشه.

مقایسه ارزش خرید ساعت Ks2 یا Kr2 کیسلت

هر دو ساعت از نظر سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و امکانات توی یه سطح قرار دارن و شاید بزرگ‌ترین تفاوتشون رو بشه همون اندازه نمایشگر و البته شکل دایره و مربعی اونها در نظر گرفت. توی بازار ایران با حدود قیمت 3 میلیون تومان فروخته میشن و رقیب جدیشون میشه ساعت Mibro Lite 3 Pro. این دو ساعت کیسلکت رو هم می‌تونید تا 2-3 سال استفاده کنید و به نظر میاد عمر مفیدشون همین مقدار باشه. به گوشی‌های اندروید و iOS متصل میشن و هیچ مشکلی هم توی اتصال به گوشی‌های مختلف ندارن. حالا اگه شما باشید، ساعت دایره‌ای Kr2 یا مربعی Ks2 کیسلت؟ کدومش؟!

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 2
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
༒•✞Mr .E✧•༒

مرسی واقعا

۱۱ مرداد ۱۴۰۳
BOMW9

سلام و خسته نباشید به تیم موبو
من یک سوال داشتم
آیا برای شارژ کردن ساعت هوشمند نیاز به آداپتور خاصی داریم؟
یا می تونم با آداپتور تبلتم ( ۷.۶ واتی ) ساعتم رو شارژ کنم؟
ممنون

۱۰ مرداد ۱۴۰۳