بررسی ساعت هوشمند Kieslect KS2

اگه دنبال یه ساعت طرح اپل واچ هستید ولی نمی‌خواید خیلی هم هزینه کنید، ساعت Kieslect Ks2 انتخاب خوبیه. این ساعت که قیمتی حدود 3 میلیون تومان داره رو میشه هم به گوشی‌های اندرویدی وصل کرد و هم به آیفون. از طرف دیگه طراحیش خیلی شبیه اپل واچ‌هاست، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنه، توی ایران گارانتی میشه، صفحه نمایش شفافی داره، طول عمر باتریش خیلی خوبه و می‌تونید باهاش به تماس‌های گوشی هم پاسخ بدید. اما آیا بدون ایراد؟ چقدر ارزش خرید داره؟ با بررسی ساعت Kieslect Ks2 همراه موبونیوز باشید.

بررسی طراحی ظاهری

ساعت Kieslect Ks2 با بدنه آلومینیومی ساخته شده و می‌تونید دو تا دکمه روی بدنه این ساعت ببینید. یکی از دکمه حالت چرخشی یا Crown دارن که هم برای اسکرول توی برنامه‌ها و هم برای تغییر سریع واچ فیس‌ها می‌تونید ازش استفاده کنید و یکی دیگه از دکمه‌های برای برگشت به حالت قبل یا همون عملکرد Back مورد استفاده قرار می‌گیره. این شرکت کیسلکت این ساعت رو در دو رنگ نقره‌ای (Space silver) و آبی تیره (Midnight Blue) تولید و روانه بازار کرده.

بررسی ساعت Kieslect Ks2

بدنه این ساعت قبل از اینکه بندها رو بهش متصل کنید وزنی حدود 26 گرم داره ولی وقتی بندهای مگنتی رو بهش متصل می‌کنید، وزنش به حدود 51 گرم می‌رسه که بازم خیلی وزن زیادی نیست و سنگینیش اذیتتون نمی‌کنه. زیر بدنه این ساعت می‌تونید حسگرهای مختلف رو ببینید و برای شارژ‌ کردنش هم باید از همین قسمت استفاده کرد. راستی توی جعبه این ساعت یه شارژر مگنتی قرار داده شده که طبق معمول همه ساعت‌های هوشمند، به زیر بدنه می‌چسبه و شارژش می‌کنه.

به طور کلی، طراحی ساعت Kieslect Ks2 با توجه به قیمتی که داره، امتیاز بالایی بدست میاره و سعی شده از آخرین ترندهای روز طراحی ساعت هوشمند که شبیه اپل واچ باشه هم استفاده کنه.

بند سیلکونی + بندمگنتی دو رنگ

بند ساعت کیسلکت KS2

در کنار بند سیلیکونی اصلی ساعت که رنگش مشکیه، یه بند مگنتی هم عرضه شده که هیچ قفل و حلقه‌ای نداره و فقط کافیه دو سر بند رو روی هم قرار بدید تا حالت آهنربایی بندها اونا رو به هم متصل کنه. این بندها قدرت چسبندگی خیلی خوبی دارن و می‌تونید در حین ورزش کردن یا دویدن بدون نگرانی ازش استفاده کنید. یه نکته جالب درباره بند مگنتی این ساعت اینه که دو رنگه (مشکی و آبی) و شما می‌تونید از هر دو طرف بندها استفاده کنید. این قابلیت به ویژه برای کسایی که دوست دارن رنگ بند ساعتو با مانتو، شلوار، شال یا تی‌شرتی که پوشیدن ست کنن خیلی کاربردیه.

استاندارد محافظتی

شرکت کیسلکت گفته که ساعت مدل Ks2 ضدآبه و استاندارد 3ATM رو دریافت کرده. این یعنی می‌تونید با خیال راحت با این ساعت ورزش کنید، نگران برخورد قطرات بارون یا عرق با بدنه ساعت نباشید. البته غوطه‌ور کردن ساعت توی آب به مدت طولاتی قطعاً بهش آسیب می‌زنه و این استاندارد محافظتی بیشتر برای برخوردهای سطحی و کوتاه با مایعات طراحی شده. بنابراین به هیچ وجه نمی‌تونید با این ساعت وارد استخر بشید.

بررسی ساعت Kieslect Ks2

صفحه نمایش

از یه نمایشگر 2.01 اینچی از نوع AMOLED برای ساعت Kieslect Ks2 استفاده شده. توی جعبه این ساعت یه گلس ضدخش هم قرار داده شده که می‌تونید برای محافظت از نمایشگر، همون لحظه اول، گلس رو روی نمایشگر قرار بدید. کیفیت و کنتراست رنگ‌های صفحه نمایش این ساعت در حد قابل قبولیه و وضوح 410 در 502 پیکسلی ارائه میده که برای یه ساعت هوشمند در این رنج قیمت خیلی عالیه.

نمایشگر ساعت کیسلکت Ks2

نکته مهم دیگه، روشنایی خیلی زیاد این نمایشگره. این نمایشگر می‌تونه تا 1000 نیت روشنایی در اختیارتون قرار بده تا حتی زیر نور مستقیم خورشید هم بتونید راحت آیکون‌های روی نمایشگر رو ببینید و باهاشون کار کنید. قابلیت Always On display برای این ساعت تعریف شده و می‌تونید فعالش کنید تا ساعت و آیکون‌ها همیشه روی نمایشگر ساعتتون دیده بشن. البته خب باتری بیشتری هم مصرف می‌کنن.

گلس نمایشگر ساعت کیسلکت Ks2

واچ فیس

یکی از کارهایی که شرکت کیسلکت برای ساعت‌های هوشمندش انجام میده اینه که کلکسیونی از واچ فیس‌های مختلف رو با توجه به مدل ساعت طراحی می‌کنه. ساعت کیسلکت Ks2 هم از این قاعده مستثنی نیست. یه سری واچ فیس به صورت پیش‌فرض روی ساعت وجود داره که کافیه دکمه چرخشی ساعت رو بچرخونید تا واچ فیس‌ها تغییر کنن. برای دانلود واچ فیس‌های جدید هم باید نرم‌افزار مخصوص کیسلکت رو روی گوشی‌تون نصب کنید.

در ضمن می‌تونید بعد از نصب اپلیکیشن، واچ فیس اختصاصی خودتونو بسازید. یعنی مثلاً یکی از عکس‌های موجود توی گالری گوشیتونو به به عنوان عکس پس‌زمینه ساعت انتخاب کنید و بعد بگید که روی این عکس می‌خواید عقربه‌های ساعت آنالوگ وجود داشته باشه یا دیجیتال و ویجت‌های مختلف رو روی اون قرار بدید. این قابلیت شخصی‌سازی واچ فیس برای ست کردن ساعت با استایل و پوشش کاربرها خیلی به درد میخوره.

امکانات ساعت کیسلکت Ks2

یه سری از امکانات ساعت کیسلکت Kr2 در ایران خیلی کاربردی نداره؛ مثلاً این ساعت می‌تونه به دستیار آمازون الکسا متصل بشه که خب توی ایران خرید و فعال کردن و کار کردن با این دستیار صوتی، بخاطر فیلتر بودنش عملاً غیرممکنه. اما خیلی از امکانات این ساعت رو می‌تونید توی ایران استفاده کنید و لذتشو ببرید. در ادامه بعضی از مهم‌ترین‌هاشو میگیم.

قابلیت مکالمه

بخاطر وجود میکروفن روی بدنه این ساعت شما می‌تونید به طور مستقیم با Ks2 کیسلکت به تماس‌های گوشی‌تون پاسخ بدید. یه اسپیکر قدرتمند هم روی ساعت تعبیه شده که صدای مخاطب شما رو به خوبی پخش می‌کنه. این قابلیت مخصوصاً در حین موتورسواری یا ورزش کردن یا دوچرخه‌سواری یا حتی وقتایی که دستتون خیسه و نمی‌خواید به گوشی‌تون دست بزنید خیلی کاربردیه.

پشتیبانی از زبان فارسی

پشتیبانی از زبان فارسی ساعت Kieslect Ks2

ساعت کیسلکت Ks2 به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنه. یعنی علاوه بر اینکه می‌تونید وارد تنظیماتش بشید و زبان کل ساعت رو فارسی کنید، حتی پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌هایی که روی ساعت نمایش داده میشه هم می‌تونه فارسی باشه. یادتونه که چند سال قبل، ساعت‌های هوشمند وقتی می‌خواستن SMS فارسی رو نشون بدن همه‌چیز بهم می‌ریخت! خوشبختانه ساعت‌های کیسلکت این مشکلو ندارن و حتی می‌تونید به طور مستقیم باهاش به مخاطب‌هاتون پیام بدید.

دارای 100 حالت ورزشی

این ساعت کیسلکت برای ورزشکارهای تازه‌کار، معمولی و حرفه‌ای امکانات خوبی داره. بیش از 10 حالت ورزشی برای این ساعت در نظر گرفته شده که می‌تونید با انتخاب هرکدوم از این حالت‌ها، وضعیت ضربان قلب، کالری‌سوزی و انرژی‌ای که مصرف می‌کنید رو محاسبه کنید. ساعت با اتصال به اپلیکیشن بهتون به شکل جدول و نمودارهای آماری میگه که چقدر ورزش کردید و مثلاً برای کاهش 5 کیلو از وزنتون چقدر باید ادامه بدید تا به هدف برسید.

بررسی حرکات ورزشی ساعت Kieslect Ks2

در کنار پشتیبانی از ورزش‌های معمولی مثل دویدن، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و یوگا، این ساعت از حرکت‌های ورزشی مختلف داخل خونه مثل حرکات کششی مختلف یا دویدن روی تردمیل یا حرکاتی که توی باشگاه بدنسازی با دستگاه‌های مختلف انجام میدید هم پشتیبانی می‌کنه. در واقع شما می‌تونید بهش بگید که الان دارید مثلا حرکت اسکات رو توی باشگاه انجام میدید تا ساعت با محاسبه اون بهتون بگه چقدر کالری‌سوزی انجام شده.

دارای یادآورهای مختلف

آدما فراموش‌کارن! ساعت کیسلکت Ks2 به همین خاطر یه سری اپلیکیشن مخصوص یادآوری موضوعات مختلف در نظر گرفته که ممکنه به دردتون بخوره. مثلاً یه یادآوری برای نوشیدن آب داره که بهتون میگه خیلی وقته دارید فعالیت می‌کنید و حتماً باید مقدار مشخصی آب بخورید. یادآور رویداد یا Event Reminder هم در این ساعت قرار داده شده که اگه به تقویمش متصل بشید و اطلاعاتتونو با تقویم گوشی‌تون سینک کنید، می‌تونه رویدادهای مهمی که پیش رو هست رو بهتون یادآوری کنه.

حتی می‌تونید یادآورهای سلامت گوشی رو هم فعال کنید تا اگه میزان ضربان قلب، سطح اکسیژن خون یا انرژی‌تون از میزان استاندارد پایین‌تر بود، ساعت بهتون یادآوری کنه که باید کار خاصی رو انجام بدید.

قابلیت سنجش وضعیت سلامت

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هر ساعت هوشمندی، سنحش وضعیت سلامت کاربرهاشه. این ساعت هم به لطف حسگرهایی که زیر بدنه وجود داره می‌تونه اطلاعاتی درباره ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و استرس رو دریافت کنه و از طریق آنالیز این اطلاعات، بهتون بگه که چیکار کنید. مثلاً وقتی در موقعیت‌های پراسترس هستید با نمایش هشدار روی صفحه نمایش بهتون میگه که باید ضربان قلب‌تونو کاهش بدید تا مشکلی پیش نیاد.

بررسی ساعت Kieslect Ks2

در کنار سنجش سلامت، یه حالت مدیتیشن هم برای این ساعت در نظر گرفته شده که توی موقعیت‌های مختلف با تمرین‌های ساده باعث میشه که ضربان قلب‌تون کاهش پیدا کنه. کافیه وارد بخش مدیتیشن بشید و دستوراتی که ساعت میگه رو مو به مو انجام بدید. علاوه بر این، ساعت کیسلکت Ks2 می‌تونه کیفیت خواب شما رو هم رصد کنه و ببینه توی شب گذشته چطور خوابیدید. با این قابلیت اگه مشکی توی خواب داشته بشید رو راحت‌تر متوجه میشید.

باتری و شارژدهی ساعت Kieslect Ks2

باتری ساعت کیسلکت Ks2

یه باتری 300 میلی آمپر ساعتی برای کیسلکت Ks2 در نظر گرفته شده که برای شارژ کاملش به حدود 2 ساعت زمان نیاز دارید. اما وقتی که شارژش فول باشه می‌تونه در حالت Battery Saver Mode تا 40 روز هم بهتون شارژ بده؛ که این یعنی ساعتو یه گوشه بذارید و همه‌ قابلیت‌هاشو غیرفعال کنید و هیچ استفاده‌ای ازش نداشته باشید! اما اگه استفاده معمولی ازش داشته باشید 8-9 روز بهتون شارژدهی می‌کنه و اگه خیلی چغر و بد بدن باشید و بخواید همه قابلیت‌هاشو هر روز فعال کنید و صفحه نمایشش همیشه روشن باشه نهایتا 4-5 روز دوام میاره.

جمع بندی

ساعت Kieslect Ks2 توی بازار ایران با قیمت حدود 3 میلیون تومان به فروش می‌رسه و در مقایسه با رقبا یه سر و گردن بالاتره. این ساعت طرح اپل واچ برای کسایی که گوشی‌های اندرویدی یا آیفون دارن قابل استفاده‌ست و میتونید اپلیکیشنش رو روی هر دو گوشی نصب کنید. مجموعه‌ای از امکانات نرم‌افزاری مثل سنجش سلامت، حالت‌های مختلف ورزشی، قابلیت مکالمه و SMS دادن، پشتیبانی از زبان فارسی در کنار بدنه آلومینیومی ضدآب و نمایشگر 2.01 اینچی AMOLED که 1000 نیت روشنایی داره، از جذابیت‌های این ساعته که ارزش خریدشو بیشتر می‌کنه.

قیمت ساعت هوشمند کیسلکت Ks2

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان
تکنولایف
هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان
نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 2
5/ 3.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Zahra banshi

می تونیم با ساعت جواب پیام بدیم؟

۳۰ مرداد ۱۴۰۳
Mmmn

گلکسی فیت 3 رو هم برسی کنین

۲۸ مرداد ۱۴۰۳