آیفون 16 پرو و پرو مکس بزرگتر از نسل قبل!

پس از رویداد WWDC 2024 و معرفی iOS 18، اطلاعات بیشتری از سری آیفون 16 افشا می شود که تا حدی، نوید کمی تغییر در طراحی این سری را در مقایسه با آیفون های سری 13، 14 و 15 می دهد. بر اساس اطلاعات لو رفته، آیفون 16 پرو و پرو مکس، کمی بلندتر از مدل های مشابه خود در سری آیفون 15 هستند؛ اما در سایر جزئیات، تقریبا تغییر چندان خاصی را تجربه نمی کنند.

 

دل کندن اپل از طراحی قبلی آیفون ها؛ واقعیت یا امیدواری بی فایده؟

جزئیات ابعاد احتمالی مدل های پرو و پرو مکس سری آیفون 16، در قالب یک جدول افشا شده است. جزئیات این جدول به ارتفاع 163.3 و 149.61 میلی متری برای آیفون 16 پرو مکس و آیفون 16 پرو اشاره دارند؛ ابعادی که در مقایسه با ارتفاع 159.9 و 146.6 میلی متری گوشی های iPhone 15 Pro Max و iPhone 15 Pro افزایش ناچیز، اما قابل توجهی را نشان می دهند. بر اساس اطلاعات این جدول، ظاهر عرض و ضخامت آیفون 16 پرو و پرو مکس در مقایسه با نسل قبلی تغییری نداشته و تمام ابعاد آیفون 16 نیز مشابه گوشی iPhone 15 است.

آیفون 16 پرو و پرو مکس علاوه بر افزایش ابعاد، دستخوش تغییرات دیگری در مقایسه با نسل قبل شده اند. به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، عمر باتری آیفون 16 پرو مکس نسبت به باتری مدل مشابه این گوشی در سری آیفون 15، بیشتر است. برخی شایعات، این عمر بیشتر باتری آیفون 16 پرو را به افزایش ظرفیت باتری این گوشی نسبت می دهند؛ شایعه ای که امیدواریم حقیقت داشته باشد.

نمایی از آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس

شایعه مربوط به تغییر دیگر مدل های پرو و پرو مکس در سری جدید آیفون ها، به دوربین های این دو گوشی اشاره دارد. بر اساس این شایعه، دوربین اصلی در دو مدل آیفون 16 پرو و پرو مکس، احتمالا مجهز به سنسور 1/1.14 اینچی خواهد بود که کمی بزرگ تر از سنسور دوربین اصلی نسل گذشته این دو گوشی است. علاوه بر این شایعه، رندرهایی از هر چهار مدل سری آیفون 16 توسط دو سایت فناوری چینی منتشر شده است که به کاهش قابل توجه حاشیه نمایشگر در هر چهار مدل این سری اشاره دارد.

 

آیا آیفون 16 مشکلات آیفون 15 را یدک می کشد؟

سری آیفون 16 با تمام هیاهویی که برای iOS 18 به راه افتاد و همچنین، مشکلاتی که آیفون 15 پرو و پرو مکس داشتند؛ مورد انتظارترین گوشی های فعلی اپل هستند که کاربران زیادی را مشتاقانه، در انتظار رونمایی نگه می دارند. این انتظار سبب می شود که تا زمان معرفی رسمی این دو گوشی، شایعات متعددی درباره مدل های مختلف این گوشی منتشر شود؛ مواردی که گاهی اوقات و مانند برخی از شایعات درز شده از آیفون 16، حد و اندازه کمی بزرگتر از یک شایعه دارند و ممکن است رنگ واقعیت به خود بگیرند.

نمایی از آیفون 15 پرو

با وجود تمام شایعات پیرامون آیفون 16، به کارگیری پردازنده A18 Pro در این مدل های پرو و پرو مکس این گوشی که توانایی پردازشی کاملا مناسبی برای بهره مندی از قابلیت های هوش مصنوعی اپل را دارد، می تواند برگ برنده ای برای اپل باشد تا دوباره با درآمد بالایی از فروش آیفون ها روبرو شود. در کنار این موضوع، احتمال رونمایی از آیفون 16 اولترا که یک مدل جدید در سری آیفون ها خواهد بود، اشتیاق دوستداران اپل را برای معرفی سریع تر سری آیفون 16 افزایش می دهد. با توجه به رونمایی از سری آیفون 15 در سپتامبر 2023 (شهریور 1402)، انتظار داریم که اپل، آیفون 16 را نیز در بازه زمانی مشابه سال قبل معرفی کند.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 4 ماه پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 10
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
💯همایون اسپرت

عالییی ممنون

۱۱ شهریور ۱۴۰۳
💯همایون اسپرت

عالیی ممنون از موبو

۱۱ شهریور ۱۴۰۳
💯همایون اسپرت

عالییییییی بود

۱۰ شهریور ۱۴۰۳
💯همایون اسپرت

عالییییییی بود ممنون از تمام کاربران موبونیوز

۱۰ شهریور ۱۴۰۳
Nurse

دیگ تکراری شدن

۰۱ تیر ۱۴۰۳
داریوش زیارت‌زاده

اپل کی دست از این سه تا دوربین بر میداری…

۳۰ خرداد ۱۴۰۳
the.mehdi

خیلی بزرگ شدن ایفونا

۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    Amir379m

    آره اینجوری پیش بره دوربین هاش شبیه سونی اکسپریا میشه 😂

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
Abolfazl_torabi

به نظرم سامسونگ از اپل بهتره
همینجوری گفتم….

۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    داریوش زیارت‌زاده

    من هم کاملاً غیر همینجوری موافقم.

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳