کد تست گوشی آیفون

گوشی‌های آیفون از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار هستن و کاربران زیادی از مدل‌های مختلف این گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. نرم‌افزار و سیستم یکپارچه این گوشی‌ها که باعث شده کارایی و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشن، یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت گوشی‌های آیفون بین کاربران به حساب میاد. با این حال در شرایطی مثل به وجود آمدن مشکل تو قسمت‌های مختلف و همچنین خرید مدل‌های مختلف آیفون به صورت دست دوم و کارکرده، نیاز به تست و بررسی عملکرد قسمت‌های مختلف گوشی وجود داره. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار استفاده از کد تست گوشی آیفون و بررسی عملکرد بخش‌های مختلف این گوشیه. اگر از کاربران گوشی آیفون هستین تو موبونیوز قصد داریم با روش استفاده از کد تست تو گوشی‌های آیفون و کاربردش برای گوشی‌های این برند آشنا بشیم.

 

چگونه می‌توان از کد برای تست گوشی آیفون استفاده کرد؟

یک سری کدهای مخفی وجود داره که با وارد کردن این کدها میتونیم عملکرد بخش‌ها و قابلیت‌های مختلف گوشی آیفون رو تست کنیم. این کدها شباهت زیادی به کدهای USSD دارن و از طریق وارد کردنشون تو قسمت شماره‌گیر میشه به این این قابلیت دست پیدا کرد. کدهای مختلفی برای تست عملکرد گوشی آیفون وجود داره که برای استفاده از هر کدام باید به روش زیر عمل کرد:

نحوه استفاده از کد تست آیفون

  • برنامه شماره‌گیر رو روی گوشی آیفون اجرا کنین
  • کد مورد نظر برای تست کردن بخش‌های مختلف گوشی رو وارد کنین

این کدها به صورتی طراحی شدن که پس از وارد کردن نیازی به ضربه زدن روی دکمه تماس وجود ندارد و به صورت خودکار صفحه مربوط به تست روی گوشی اجرا می‌شود. در ادامه با مهم‌ترین کدهای تست روی گوشی‌های آیفون و کاربرد هر کدام از این کدها آشنا میشیم.

 

تست قدرت سیگنال شبکه آیفون

یکی از کدهای تست مهم تو گوشی‌های آیفون بررسی قدرت سیگنال شبکه تلفن همراه مربوط میشه. با استفاده از این کد میتونین جزئیات فنی در مورد شبکه تلفن همراه به دست آورد و قدرت سیگنال شبکه رو به صورت دقیق و بر حسب دسی‌بل مشاهده کنین. برای استفاده از این کد باید به روش زیر عمل کرد:

کد تست قدرت سیگنال آیفون

  • برنامه شماره‌گیری گوشی رو اجرا کنین
  • کد *#12345#3001* رو وارد کنین
  • پس از وارد کردن کد منوی جدید باز میشه که تو این صفحه باید وارد منوی Field Test شده و به ترتیب گزینه‌های LTE و Serving Call Measurement رو انتخاب کنین
  • اعدادی که پشت عبارت rsrp0 نمایش داده میشه نشان دهنده قدرت سیگنال گوشیه

اعدادی که پشت عبارت rsrp0 نشان داده میشه اگر در بازه منفی 50 دسی‌بل تا منفی 60 دسی‌بل قرار داشته باشه به این معنیه که قدرت سیگنال گوشی در بالاترین حد قرار داره. اگر این عدد بین منفی 70 دسی‌بل و منفی 90 دسی‌بل باشد یعنی قدرت سیگنال مناسب و اگر این عدد از منفی 100 دسی‌بل بیشتر باشه این معنیه که گوشی قدرت سیگنال ضعیفی داره.

 

کد تست صفحه نمایش آیفون

صفحه نمایش تو گوشی‌های هوشمند یکی از مهم‌ترین بخش‌ها محسوب میشه؛ چون رابط بین کاربر و سیستم گوشیه و کاربر از این طریق میتونه کارهای مختلف رو با گوشی انجام بده. در عین حال صفحه نمایش یکی از گران‌ترین قطعه‌های گوشی محسوب میشه. به همین دلیل اگر قصد خرید گوشی آیفون کارکرده دارین باید از صحت عملکرد صفحه نمایش گوشی اطمینان پیدا کنین. برای این کار میتونین کد *#*# 0 #*#* شماره‌گیری کنین. پس از وارد کردن کد به صورت خودکار صفحه جدید باز میشه که بسته به مدل گوشی میتونین با انتخاب گزینه LED یا LCD عملکرد صفحه نمایش رو تست کنین.

کد تست نمایشگر آیفون

مخفی‌کردن Caller ID (شناسه‌ی تماس‌گیرنده) آیفون

یکی از قابلیت‌هایی که تو گوشی‌های هوشمند و به خصوص گوشی‌های آیفون وجود داره،‌ مخفی کردن اطلاعات تماس یا Caller ID زمان تماس گرفتن با دیگرانه؛ اگر این قابلیت روی گوشی فعال باشه، موقعی که با یک نفر تماس میگیرین، به جای شماره موبایل شما، عبارت تماس ناشناس یا Unknown Call نمایش داده میشه. البته زمانی میشه این ویژگی رو فعال کردن که از طرف اپراتور فعال شده باشه؛ این ویژگی تو اپراتورهای موبایل فعال تو ایران غیرفعاله اما اگر در خارج از ایران زندگی میکنین با استفاده از شماره‌گیری کد *31#mobile number میتونن اطلاعات تماستون رو مخفی کنین. در صورت استفاده از این کد دقت داشته باشین که برای وارد کردن شماره‌ای که قصد دارین اطلاعاتتون رو ازش مخفی کنین باید کد کشور رو هم وارد کنین.

 

کد بررسی مرکز خدمات پیامک (SMS) آیفون

موقعی که شما به عنوان مشترک یک اپراتور برای ارسال پیامک یا SMS اقدام میکنین، پیام ارسالی ابتدا به یک سرور یا شماره مرکز خدمات پیامک ارسال میشه و بعد به دست گیرنده میرسه. با وارد کردن کد *#5005*7672# میتونین از شماره مرکز خدمات پیامک مربوط به سیم کارتتون اطلاع پیدا کنین.

 

کد تست وضعیت انتظار مکالمه (Call Waiting) آیفون

یکی از قابلیت‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند، قابلیت Call Waiting یا انتظار مکالمه نام داره؛ موقعی که این قابلیت روی گوشی فعال باشه، اگر در حال صحبت کردن با فرد دیگری باشین و تماس جدیدی دریافت کنین، فرد تماس گیرنده با بوق اشغال مواجه نمیشه و به اصطلاح پشت خط قرار میگیره. تو این حالت شما میتونین مکالمه اول رو هولد کرده و به تماس دوم پاسخ بدین. اگر مطمئن نیستین که این قابلیت روی گوشی‌ آیفون شما فعاله با شماره‌گری *#43# میتونین از این موضوع مطلع بشین.

کد تست پشت خطی آیفون

  • اگر قابلیت پشت خطی یا انتظار مکالمه روی گوشی فعال نبود میتونین به راحتی با شماره‌گیری *43# فعالش کنین
  • اگر قصد دارین که قابلیت پشت خطی رو تو گوشی آیفون غیر فعال کنین،‌ کافیه که کد #43# رو شماره‌گیری کنین

 

کد تست مسدودی تماس روی آیفون

اگر برای مدتی روی گوشی آیفون تماسی دریافت نمیکنین، این موضوع ممکنه به دلیل فعال شدن قابلیت مسدودی تماس یا Call Barring باشه. فعال بودن این ویژگی‌ باعث میشه که تماس‌های ورودی و خروجی برای افراد ناشناس مسدود بشه. اگر این ویژگی روی گوشی آیفون فعال باشه، هیچ تماسی دریافت نمیکنین. اگر با این مشکل روبرو شدین، بهترین راه استفاده از کد #33# برای اطلاع از وضعیت فعال بودن این ویژگی روی گوشیه.

  • اگر بعد از وارد کردن کد دیدین که مسدودی تماس روی گوشی فعاله میتونین کد #33*pin# رو وارد کنین و این گزینه رو غیرفعال کنین
  • اگر قصد دارین که قابلیت مسدودی تماس رو فعال کنین، باید کد *33*pin# رو شماره‌گیری کنین.

منظور از pin برای فعال یا غیر فعال کردن این قابلیت، پین‌کد سیم کارت مورد استفاده روی گوشیه. اگر پین‌کد سیم‌ کارت رو ندارین یا اشتباه وارد کنین، نمیتونین این قابلیت رو فعال یا غیر فعال کنین.

 

کد تست وضعیت دایورت تماس‌ها آیفون

یکی از قابلیت‌های گوشی‌های موبایل دایورت کردن تماس‌ها روی یک شماره دیگه‌ست. این ویژگی تو موقعیت مختلف کاربرد زیادی داره؛ به عنوان مثال زمانی که گوشی در حال خاموش شدنه و به شارژر دسترسی ندارین میتونین تماس‌ها رو به یک شماره دیگه انتقال بدین تا خاموش شدن گوشی باعث نشه که تماسی رو از دست بدین. تو خیلی از مواقع پس از فعال کردن این قابلیت ممکنه غیر فعال کردنش فراموش بشه. اگر از غیر فعال کردن دایورت کردن تماس‌ها مطمئن نیستین میتونین از شماره‌گیری کد #21# برای اطلاع از وضعیت فعال بودن این ویژگی استفاده کنین.

کد تست دایورت آیفون

  • اگر قصد دارین انتقال تماس به یک شماره دیگه رو فعال کنین کد *21phonenumber# رو شماره‌گیری کنین. منظور از Phonenumber تو این کد شماره‌ایه که قصد دارین تماس‌های دریافتی رو بهش انتقال بدین.
  • اگر این قابلیت روی گوشی فعال بود و قصد دارین غیر فعالش کنین کافیه که کد *21# رو شماره‌گیری کنین.

 

کد مشاهده‌ کد IMEI آیفون

IMEI که به نام شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل شناخته میشه یکی از کدهای مهم گوشیه. این شماره برای هر گوشی منحصر به فرده و ازش برای شناسایی گوشی روی شبکه استفاده میشه. اگر به هر دلیل به کد IMEI آیفون نیاز داشتین، جای نگرانی وجود نداره و با شماره‌گیری کد *#06# میتونین به راحتی این کد رو روی صفحه گوشی مشاهده کنین.

کد مشاهده IMEI آیفون

سایر کدهای مخفی آیفون

به غیر از کدهایی که در بالا برای تست و بررسی قسمت‌های مختلف گوشی آیفون معرفی شد،‌ یک سری کدهای دیگه وجود دارن که در جدول زیر به همراه کاربردشون قابل مشاهده هستن:

کد کاربرد
*5005*25371# بررسی عملکرد سیستم هشدار
*5005*25370# غیرفعال‌سازی هشدار
*3282# نمایش استفاده از اطلاعات
*#61# نمایش تعداد تماس‌های ازدست رفته
*3370# فعال کردن قابلیت EFR برای بهبود کیفیت صدا
*#*#4636#*#* نمایش وضعیت سیگنال وای‌فای و درصد باتری باقی‌مانده
*#*# 7780 #*#* بازگردانی دستگاه به حالت کارخانه
*#*# 0842 #*# نمایش تنظیمات فلش و لرزش دستگاه
*#*# 232331 #*#* تست عملکرد بلوتوث دستگاه
*#*#34971539#*# اطلاعات دوربین دستگاه
*#*#2664 #*#* تست عملکرد صفحه لمسی

 

جمع‌بندی

گوشی‌های آیفون از جمله گوشی‌های هوشمند پرطرفدار تو بازار ایران هستن که نمونه‌های کارکرده و دست دومش هم ارزش بالایی داره و کاربران زیادی تمایل به خریدش دارن. یکی از مهم‌ترین نکاتی که موقع خرید گوشی آیفون کارکرده یا دست دوم باید مورد توجه قرار بگیره، اطمینان از صحت بخش‌ها و قسمت‌های مختلف گوشیه. استفاده از کد تست گوشی آیفون ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای انجام این کاره. با استفاده از کدهای مخفی‌ای که برای تست کردن امکانات و قابلیت‌های مختلف روی گوشی آیفون در نظر گرفته شده، به راحتی میشه عملکرد گوشی رو مورد بررسی قرار داده و از صحت عملکردش اطمینان پیدا کرد. شما از کد تست آیفون برای تست گوشی استفاده کردین؟ چه روش دیگه‌ای برای تست کردن قابلیت‌های مختلف آیفون بلدین؟

نویسنده : نیکان دیاله آبادی
تاریخ انتشار 3 ساعت پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید