احتمالا دوربین آیفون 16 پرو قابلیت زوم 5 برابری دارد

نزدیک به 2 ماه تا رونمایی احتمالی از سری آیفون 16 فاصله داریم و بازار شایعات مربوط به این پرچمداران اپل، هر روز داغ تر از قبل می شود. در جدیدترین شایعه مربوط به سری آیفون 16، به احتمال استفاده از دوربین چهار منشوری با بزرگنمایی 5 برابری در آیفون 16 پرو اشاره شده است؛ دوربینی که آیفون 15 پرو از آن محروم بود.

 

مدل های پرو و پرو مکس آیفون 16، هر دو قابلیت زوم یکسانی دارند

استراتژی اپل برای استفاده از دوربین های قدرتمند در گوشی‌ آیفون، ارزش خرید این پرچمداران را در مقایسه با رقبای اکثر برندها بالاتر برده است. به طوری که خیلی از افراد که برای سرگرمی عکاسی می‌کنند، دوربین‌های این گوشی‌ها را به دوربین عکاسی ترجیح می‌دهند. دوربین های آیفون، اگرچه با اعداد عجیب و غریب دوربین های پرچمداران سامسونگ، شیائومی و… عرضه نمی شود؛ اما مجهز بودن به قابلیت های خاص و تمرکز بهتر روی مواردی مانند بزرگنمایی دقیق تر که شیائومی و حتی سامسونگ نیز گاهی از آن غافل می شوند، عملکرد آیفون را تا حد قابل توجهی در مقابل رقبا بهبود می بخشد.

سال گذشته، اپل در آیفون 15 پرو مکس از یک لنز پریسکوپی با قابلیت زوم 5 برابری استفاده کرد؛ اما آیفون 15 پرو را با لنزی با زوم 3 برابری روانه بازار کرد. همین موضوع، باعث ناامیدی بسیاری از کاربران آیفون 15 پرو شد. گویا امسال اپل برای سری آیفون 16 این کار را انجام نمی دهد و هر دو مدل آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را با دوربین چهار منشوری با زوم 5 برابری عرضه خواهد کرد.

عکاسی با دوربین تله فوتو آیفون 15 پرو

احتمالا دو شرکت تایوانی Largan Precision و Genius Electronic Optical (GSEO)، تامین کنندگان اصلی لنزهای دوربین های سری آیفون 16 باشند. از این میان، شرکت Largan Precision سال گذشته وظیفه تولید لنزهای پریسکوپی آیفون 15 پرو مکس را بر عهده داشت و احتمالا، امسال همان لنز را برای آیفون 16 پرو نیز تولید می کند؛ اما GSEO سابقه همکاری با اپل را ندارد و این، اولین همکاری آنها خواهد بود.

 

برد اپل در بازار با تغییر لنز تله فوتو آیفون 16 پرو

استفاده از لنز پریسکوپی با قابلیت زوم 5 برابر اپتیکال، یکی از ویژگی های منحصر به فرد برای اغلب پرچمداران جدید بازار مانند گوشی S24 Ultra و گوشی Pixel 8 Pro است که نقش موثری در افزایش ارزش خرید یک پرچمدار نسبت به سایر رقبایش ایفا می کند.

دوربین تله فوتوی جدید آیفون 16 پرو، یک لنز پریسکوپی تتراپریسم با امکان زوم اپتیکال 5 برابری است. این لنز از یک ساختار شیشه ای منشور مانند تشکیل شده است که پرتوهای نور را تا 4 برابر منعکس می کند. این طراحی خاص، باعث می شود تا انتظاراتمان از دوربین آیفون 16 پرو افزایش یابد و عکس هایی با کیفیت تر را از این دوربین در مقایسه با دوربین آیفون 15 پرو بخواهیم.

اگر اپل امسال نیز، مطابق روند سالهای قبل رفتار کند، احتمالا در اواخر شهریور ماه امسال، شاهد رونمایی از سری آیفون 16 با امکانات جذابی مانند قابلیت های هوش مصنوعی اپل خواهیم بود. استفاده از دوربینی با زوم بیشتر در کنار پردازنده A18 و ویژگی های خاص هوش اپل، احتمالا فروش آیفون 16 پرو و 2 مدل دیگر سری آیفون 16 را در مقایسه با سال گذشته، تا حد قابل توجهی افزایش خواهد داد.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 6
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
💯همایون اسپرت

عالی ممنون از اطلاعاتتون

۱۱ شهریور ۱۴۰۳
💯همایون اسپرت

عالیی بود ممنون از کار کنان موبونیوز

۱۱ شهریور ۱۴۰۳
༒•✞Mr .E✧•༒

عجب

۱۶ تیر ۱۴۰۳
Ahoora_Ataeian

درود بر همه ی دوستانی که زحمت میشکن و تلاش میکنن برای کامل نمودن سایت
من هر خریدی از موبایل یا ایرپاد یا ساعت هوشمند داشته باشم اول به سایت شما سر میزنم و ببینم متناسب با پولی که دارم چی بخرم
پنچ سال هست که این کار رو انجام میدم و تنوع گوشی هم خیلی دوست دارم و بعد ۲ سال سعی میکنم گوشیمو عوض کنم و سایت شما به من خیلی کمک می‌کنه
همچنین به همه ی اطرافیانی که قصد خرید موبایل رو دارند بهشون شمارو معرفی میکنم
یه درخواستی داشتم
اگر امکانش هست میتونید یک فایل صوتی مربوط به مقاله ی سایت بذارید چون بعضی وقت ها فرصت خواندن مقاله نیست با اون فایل صوتی کامل میتونیم مقاله رو گوشی بدیم
با تشکر
دمتون گرم که انقدر محبت میکنین

۱۶ تیر ۱۴۰۳
    الهام بهمن پور

    سلام ممنونم از اینکه پیگیر مطالب موبونیوز هستین و خوشحالیم که تونستیم بهتون در خرید محصولاتی که دوست دارین، کمک کنیم… درخواستتون رو به تیم موبونیوز انتقال میدم. بازم ممنونم بابت پیشنهادتون

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    Adrina_86

    چه ایده ی خوبی

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳