نسخه بتای سوم iOS 18 با امکانات شخصی‌سازی بیشتر!

بتای سوم iOS 18 امروز توسط اپل منتشر شد. این نسخه از سیستم عامل iOS 18، مشکلات نسخه بتای دوم را ندارد و بسیاری از مواردی که در نسخه بتای دوم iOS 18 کاربران و توسعه دهندگان را آزار میداد، حل شده است. علاوه بر این، اپل در این نسخه امکانات جدیدتری از جمله تیره شدن خودکار آیکون ها، والپیپیر پویا و ارسال و دریافت پیام با قابلیت RCS را در اختیار کاربران آیفون ها قرار می دهد.

 

تغییرات کوچک اما متنوع در بتای سوم iOS 18

در نسخه اولیه iOS 18، امکان تیره کردن آیکون ها برای شخصی سازی بهتر فضای گوشی در اختیار کاربران قرار گرفت؛ اما این قابلیت یک مشکل نسبتا بزرگ داشت و آیکون های برخی از برنامه ها مانند فیسبوک، یوتیوب، سیگنال و تلگرام، به همان شکل روشن باقی می ماندند. اپل این مشکل را در بتای سوم iOS 18 حل کرده است تا رنگ این آیکون ها با استفاده از هوش مصنوعی تیره شود. البته هنوز هم برخی آیکون ها قابل تیره کردن نیستند که امیدواریم این مشکل نیز در نسخه های نهایی iOS 18 حل شود.

قابلیت تیره شدن خودکار آیکون ها در بتای سوم iOS 18

والپیپر پویا یا داینامیک، قابلیت جدید دیگری است که در نسخه سوم بتای iOS 18 اضافه شده است. رنگ این والپیپر در طول روز ثابت نیست و بین رنگ های مختلفی جابجا می شود تا کاربر را از آن حال و هوای خسته کننده والپیپرهای ثابت خارج کند. البته رنگ بندی والپیپر پیش فرض iOS 18 نسبت به نسخه قبلی این سیستم عامل، ظاهر قشنگ تری پیدا کرده است و طراحی دو رنگ با رنگ های بنفش، زرد، آبی و صورتی دارد.
یکی از تغییرات دیگر بتای سوم iOS 18، امکان ارسال و دریافت پیام از طریق فناوری RCS است. این فناوری، هنوز برای همه کاربران آیفون ها در دسترس نیست و صرفا برای کاربران آمریکایی و کانادایی فعال شده است. هنوز مشخص نیست که پس از انتشار نسخه نهایی iOS 18، این قابلیت برای تمام کاربران آیفون ها در سراسر دنیا فعال می شود یا صرفا برخی کاربران از آن بهره می برند.

فناوری RCS در بتای سوم iOS 18

علاوه بر این موارد، نسخه 3 بتای iOS 18 با تغییرات مختلف دیگری مانند اضافه شدن ابزار InSight در برنامه Apple TV، تیره شدن آیکون نقشه، اضافه شدن دکمه Select در بالای صفحه در برنامه Photos، بهبود رابط کاربری چراغ قوه آیفون و تلفیق ایموجی، استیکر و میموجی ها در یک رابط کاربری واحد منتشر شد.

 

بتای سوم iOS 18 تقریبا فاقد مشکلات نسخه قبلی است

اپل، سومین نسخه از iOS 18 را با تغییرات خوبی منتشر کرد؛ اما این نسخه، صرفا شامل امکانات جدید نیست و بسیاری از مشکلات نسخه قبلی نیز در آن رفع شده است. برخی از این مشکلات حل شده عبارتند از:

  • عدم امکان تغییر نام لوازم جانبی متصل به آیفون ها
  • نمایش نادرست میزان فضای ذخیره سازی موجود در دستگاه
  • پخش صدای ارسال پیام به جای ارسال کردن خود پیام در برنامه iMessage
  • توقف ناگهانی همگام سازی تصاویر و ویدیوها با iCloud

بسیاری از مشکلات دیگری که در نسخه ی بتای دوم iOS 18 وجود داشت، مانعی برای توسعه دهندگان برنامه های iOS 18 بود و اغلب آنها توسط کاربرانی که نسخه دوم بتای iOS 18 را نصب کرده بودند، شناسایی نشد. با این وجود، اپل در بتای سوم این سیستم عامل، اکثر این مشکلات را رفع کرد.

در کدهای بتای سوم iOS 18، به برخی از ویژگی های هوش مصنوعی اپل مانند Image Playground و ابزارهای تولید متن هوشمند نیز اشاره شده است و ممکن است نسخه بتای بعدی iOS 18، شاهد حضور پررنگ تر قابلیت های این هوش مصنوعی باشد.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 3
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
💯همایون اسپرت

ممنون

۱۰ شهریور ۱۴۰۳
💯همایون اسپرت

عالی بیشتر ویدیو بزارین در کانال

۱۰ شهریور ۱۴۰۳
💯همایون اسپرت

عالیییییی بود ممنون از همه

۱۰ شهریور ۱۴۰۳