آموزش حذف اکانت اینستاگرام

از اینستاگرام خسته شدید و حس میکنید عمرتون داره تلف میشه؟ قصد دارید پیج جدیدی بزنید و از اول شروع کنید؟ حس می‌کنید نیازی به اینستاگرام ندارید؟‌ همه اینها می‌تونن دلایلی برای حذف اکانت اینستاگرام باشن. اما فارغ از اینکه دلیل شما چیه، باید شیوه دیلیت اکانت اینستاگرام رو هم بلد باشید تا در شرایط حساس مثل لو رفتن رمز عبور، بتونید اکانت‌تون رو غیرفعال یا حذف کنید تا از اطلاعاتتون سو استفاده نشه. روش‌های مختلفی برای حدف دائمی یا موقت اینستاگرام وجود داره که در ادامه به بررسی اونها می‌پردازیم. همراه آموزش حذف اکانت اینستاگرام موبونیوز باشید.

 

نکاتی که قبل از دیلیت اکانت اینستاگرام باید بدانید

قبل از اینکه عجولانه تصمیم به حذف حساب کاربری اینستاگرام‌تون بگیرید، باید کمی تامل کرده و به نکاتی توجه کنید. اکثر کسایی که تصمیم به حذف پیج اینستاگرام می‌گیرن، در عصبانیت یا خشم به سمت این کار میرن و از عواقب کارشون مطلع نیستن. بنابراین ازتون می‌خوایم که با آرامش نکاتی که در ادامه گفته میشه رو بخونید.

چیزهایی که با حدف اکانت اینستاگرام از دست میدید

با حذف دائمی اکانت اینستاگرام، چیزهایی هست که به طور کامل از دست میره. این چیزها عبارت‌اند از:‌

  • تمام اطلاعات شما: بعد از حذف دائمی اینستاگرام همه عکس‌ها، فیلم‌ها، استوری‌ها، لایک‌ها، کامنت‌ها، دایرکت‌ها و اطلاعاتی که مربوط به شما میشه به طور کامل پاک میشن. بنابراین اگه اون عکس‌ها یا اطلاعات مربوط به خودتون رو دوست دارید که داشته باشید، قبلش یه نسخه ازشون بگیرید و یه جایی ذخیره کنید. باید اشاره کنیم که اطلاعات مربوط به کامنت‌ها و لایک‌ها و دایرکت‌ها به هیچ وجه قابل بکاپ‌گیری نیست.
  • فالوورها و فالوینگ‌ها: ارتباط شما با دیگر کاربران اینستاگرام قطع میشه. وقتی پیجتون رو به طور کامل حذف می‌کنید، تمام افرادی که دنبال کرده بودید حذف میشن و با باز کردن حساب کاربری جدید، باید دوباره به اونها درخواست بدید. ممکنه افرادی باشن که پیدا کردنشون دوباره سخت باشه، بنابراین قبل از حذف اکانت، به اونها اطلاع بدید و آدرس پیج جدیدتون رو براشون بفرستید.
  • پیام‌های ذخیره شده: هرگونه پیامی که در اینستاگرام ذخیره کردید، از بین میره. پیام‌هایی که در دایرکت به دوستاتون دادید، بعد از حذف پیج به طور کامل پاک میشه و دیگه دسترسی بهشون نخواهید داشت.
  • امکان بازیابی: برخلاف غیرفعال کردن موقت که بهش دی اکتیو کردن هم میگن، بعد از حذف دائمی، امکان بازیابی حساب و اطلاعات شما وجود نداره. پس فقط در صورتی که تصمیم‌تون قطعیه، این کار رو انجام بدید.

آموزش حذف اکانت اینستاگرام

کارهایی که قبل از دیلیت اکانت اینستاگرام بهتر است انجام دهید

بعضی از کارها هست که بهتره قبل از حذف کامل اینستاگرام انجام بدید. این کارها عبارت‌اند از:

  • حذف حساب‌های مرتبط: اگه از حساب‌های اینستاگرام دیگه‌ای هم استفاده می‌کنید که به حساب اصلی شما متصل هستن،، اونها رو هم بررسی کنید و در صورت لزوم حذف کنید. البته موقع حذف اکانت، از شما پرسیده میشه که دقیقاً کدوم پیج رو می‌خواید حذف کنید.
  • تغییر رمز عبور: قبل از حذف حساب کاربری اینستاگرام، بهتره رمز عبور پیج‌تون رو تغییر بدید تا از دسترسی افراد غیرمجاز به حساب شما جلوگیری بشه. این موضوع بیشتر بخاطر بالاتر رفتن امنیت حساب کاربریتونه.
  • پشتیبان گیری از اطلاعات: اگه اطلاعات مهمی در اینستاگرام دارید، می‌تونید از بعضی ابزارهای شخص ثالث برای پشتیبان‌گیری اونها استفاده کنید. البته خود اینستاگرام هم ابزاری برای ایجاد دانلود نسخه‌های پشتیبان از کل اطلاعات حساب کاربری (عکس و فیلم و استور) در اختیارتون قرار میده. می‌تونید وارد بخش Activity در تنظیمات اینستاگرام بشید و در بخش Download Your Information گزینه Request a Download رو بزنید تا اطلاعات شما به صورت فایل قابل دانلود بشه.

روش‌های حذف دائمی اکانت اینستاگرام

برای حذف دائمی حساب کاربری اینستاگرام می‌تونید از گوشی یا کامپیوتر استفاده کنید. بعد از حذف حساب کاربری، 30 روز طول می‌کشه تا اطلاعات شما به طور کامل از اینستاگرام پاک بشه. اگه در این مدت، دوباره وارد حساب کاربری‌تون بشید، فرایند حذف اکانت اینستاگرام لغو میشه. بعد از 30 روز می‌تونید دوباره از همون نام کاربری (User name) برای ساخت پیج جدید اینستاگرام‌تون استفاده کنید. در ادامه دو روش برای حذف اکانت اینستاگرام گفته شده.

حذف اکانت اینستاگرام با گوشی

با خود گوشی می‌تونید پیج اینستاگرام‌تون رو حذف کنید. کافیه وارد برنامه اینستاگرام بشید و مراحلی که در ادامه گفته شده رو به دقت انجام بدید.

  • در قسمت Profile (یا همونجایی که پست‌های خودتونو می‌بینید) روی گزینه Menu که به شکل «سه خط» بالای صفحه قرار داده شده اشاره کنید.
  • این سه خط در نسخه‌های زبان فارسی، سمت چپ و در زبان انگلیسی سمت راست صفحه قرار داره.
  • حالا پنجره Settings and privacy (تنظیمات و فعالیت) رو می‌بینید که بخش‌های مختلفی داره.
  • گزینه Accounts Center (مرکز حساب‌ها) رو بزنید تا پنجره جدید باز بشه.
  • در پنجره جدید روی گزینه Personal details (جزئیات شخصی) اشاره کنید.
  • در پایین صفحه، گزینه Account ownership and control (کنترل و مالکیت حساب) رو بزنید.

حذف اکانت اینستاگرام با گوشی

  • برای حذف پیج اینستاگرام، روی گزینه Deactivation or deletion (غیرفعال‌سازی یا حذف) اشاره کنید.
  • حالا تمام پیج‌های شما بهتون نشون داده میشه که می‌تونید از بین اونها، هرکدوم رو که می‌خواید انتخاب کرده و حذف کنید.
  • وقتی پیج مد نظر رو انتخاب کردید، پنجره‌ای براتون ظاهر میشه که توضیحاتی درمورد عواقب حذف بهتون میگه.
  • برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام گزینه دوم، یعنی Delete account (پاک کردن حساب) رو انتخاب کنید و گزینه Continue‌ (ادامه) رو بزنید.

حذف اکانت اینستاگرام با شماره تلفن به صورت دائمی

  • حالا باید دلیل اینکه دارید اکانت‌تون رو حذف می‌کنید هم بگید.

حذف اکانت اینستاگرام دائمی

  • یکی از گزینه‌ها رو انتخاب کنید و Continue (ادامه) رو بزنید.
  • فرایند حذف پیج اینستاگرام به پایان رسید و ظرف 30 روز به طور کامل حذف میشه.

حذف اکانت اینستاگرام با لپ‌تاپ یا کامپیوتر

می‌تونید با استفاده از کامپیوتر هم پیج اینستاگرامتوتو حذف کنید. برای این کار، باید یه مرورگر باز کنید. می‌تونید از مرورگرهای کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده کنید. آدرس Instagram.com رو در نوار جستجوی مرورگر بنویسید و دکمه Enter کیبورد رو بزنید تا اینستاگرام باز بشه. حالا مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدید:

  • وارد اکانت اینستاگرامتون بشید.
  • باید نام کاربری و پسورد رو وارد کنید تا پیج شما باز بشه.
  • روی گزینه More (بیشتر) که به شکل «سه خط» پایین صفحه وجود داره اشاره کنید.
  • گزینه Setting‌ یا تنظیمات رو بزنید.
  • روی گزینه Accounts Center اشاره کنید تا وارد حساب‌های کاربری شما بشه.

حذف اکانت اینستاگرام با کامپیوتر

  • عبارت Personal details رو پیدا کنید و اشاره کنید.
  • حالا روی گزینه Account ownership and control ضربه بزنید.

حذف اکانت اینستاگرام با لپ‌تاپ یا کامپیوتر

  • روی گزینه دوم، یعنی Deactivation or deletion اشاره کنید.

حذف اکانت اینستاگرام با کامپیوتر

  • حالا باید حساب کاربری‌تونو انتخاب کنید.
  • با انتخاب حساب کاربری وارد صفحه بعد میشید.
  • در این صفحه، گزینه دوم، یعنی Delete account رو انتخاب کنید و Continue رو بزنید تا به صفحه بعد بره.

حذف اکانت اینستاگرام با کامپیوتر

  • در مرحله بعد یه دلیلی برای حذف پیجتون انتخاب کنید و Continue رو بزنید.
  • کار تموم شده و تا 30 روز دیگه به طور کامل حساب شما حذف میشه.

حذف اکانت اینستاگرام با لینک

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حذف اکانت اینستاگرام اینه که از لینک اختصاصی اینستاگرام برای حذف استفاده کنید. کافیه روی لینک زیر اشاره (کلیک) کنید تا مستقیماً به صفحه حذف اکانت انتقال داده بشید:

لینک حذف اکانت اینستاگرام 

 

حذف موقت اکانت اینستاگرام

ممکنه به کمی استراحت نیاز داشته باشید و بخواید چند ماهی از دنیای مجازی فاصله بگیرید، نوتیفیکیشنی از اینستاگرام براتون نیاد و ناخواسته این برنامه رو باز نکنید. در این صورت می‌تونید از قابلیت حذف موقت اکانت اینستاگرام استفاده کنید. با این کار، اطلاعات، عکس‌ها و پست‌های شما پاک نمیشه و فقط پیج‌تون غیرفعال میشه و کسی نمی‌تونه ببینه. برای این کار کافیه تمام مراحلی که در بخش‌های قبل گفتیم رو انجام بدید و در مرحله آخر به جای گزینه «Delete account»، گزینه «Deactive account» رو انتخاب کنید.

جمع‌بندی

حذف حساب کاربری اینستاگرام کار دشواری نیست اما فقط در صورتی که مطمئن هستید این کارو انجام بدید. با حذف دائمی اکانت اینستا همه اطلاعات، عکس‌ها، فیلم‌ها، کامنت‌ها و پیام‌های شما به طور کامل پاک میشه و دیگه نمی‌تونید بهشون دسترسی داشته باشید. اگه هنوز مطمئن نیستید می‌تونید از قابلیت غیرفعال کردن (دی اکتیو کردن) حساب استفاده کنید و برای مدت کوتاهی حساب کاربری‌تونو به صورت موقت غیرفعال کنید. اما اگه مطمئن هستید، بهتره قبل از این کار از اطلاعات‌تون نسخه‌های پشتیبان بگیرید و یه جایی ذخیره‌شون کنید.

 

سوالات متداول

تفاوت دیلیت اکانت اینستاگرام و دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام چیه؟

در دیلیت اکانت یا حذف حساب کاربری، تمام اطلاعات شما به طور کامل پاک میشه و دیگه نمی‌تونید بهشون دسترسی داشته باشید. ولی دی اکتیو کردن اکانت فقط اون رو برای مدت کوتاهی از دسترس خارج میکنه و بعداً می‌تونید دوباره از پیجتون با تمام اطلاعاتش استفاده کنید.

چقدر طول می‌کشه تا اکانت اینستاگرام کامل حذف بشه؟‎

اینستاگرام یه مدت 30 روزه برای حذف کامل حساب کاربری در نظر گرفته. البته برای بعضی از حساب‌ها گفته شده که این مدت به 90 روز هم می‌رسه.

آیا میشه اکانت دیلیت شده اینستاگرام رو برگردوند؟

اگه از زمان حذف اکانت کمتر از 30 روز گذشته باشه بله می‌تونید این کار رو بکنید اما بعد از 30 روز دیگه حساب قابل بازگردانی نیست.

آیا فالوورهام متوجه حذف اکانت اینستاگرام من میشن؟‌

پیامی برای حذف اکانت اینستاگرام به فالوورهای شما ارسال نمیشه. اما اگه سرچ کنن متوجه میشن که دیگه توی اینستاگرام نیستید.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 روز پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید