خبر خوش برای طرفداران شیائومی؛ HyperOS 2.0 در راه است

شیائومی به طور رسمی، مراحل آزمایش نسخه جدید سیستم عامل HyperOS را آغاز کرده است. هنوز تقریبا هیچ اطلاعاتی از هایپر او اس 2.0 و تغییراتی که نسبت به نسخه قبلی داشته است، در دسترس نیست؛ اما با توجه به اضافه شدن قابلیت های هوش مصنوعی متنوع به جدیدترین نسخه های iOS اپل و One UI سامسونگ، احتمالا HyperOS 2.0 نیز در این بخش کمی دستخوش تغییر شود تا گوشی های شیائومی مانند سایر پرچمداران اپل و سامسونگ، هوشمند تر از قبل باشند.

 

HyperOS 2.0 با پرچمداران سری شیائومی 15 معرفی می شود

چند هفته ایست که شایعات مختلفی درباره جزئیات و زمان انتشار HyperOS 2.0 در سایت های مختلف خبری منتشر می شود؛ اما تا امروز، هیچ یک از این خبرها به طور رسمی توسط شیائومی تایید نشده بود. امروز، سایت XiaomiTime با بررسی منابع معتبر خود، برخی از جزئیات مربوط به نسخه جدید این سیستم عامل را منتشر کرد. براساس این جزئیات، به نظر می رسد که شیائومی مراحل آزمایش قابلیت های مختلف هایپر او اس نسخه 2.0 را به طور رسمی آغاز کرده است، تا بتواند این نسخه از سیستم عامل اختصاصی خود را در ماه اکتبر (اواخر مهر و اوایل آبان) به همراه گوشی های سری شیائومی 15 معرفی کند.

در این جزئیات، به اضافه شدن یک افزونه به نام OSBigversion در سرورهای OTA شیائومی اشاره شده است. این افزونه، بیانگر نسخه های HyperOS است؛ به طور مثال، برای HyperOS 1.0 این افزونه به صورت [OSBigversion] => 1.0 نشان داده می شود و برای HyperOS 2.0 نیز، در قالب [OSBigversion] => 2.0 در سرورهای شیائومی ثبت شده است.

جزئیات نسخه جدید سیستم عامل هایپر او اس

تا پیش از معرفی و انتشار سیستم عامل هایپراواس، چنین افزونه ای در سرورهای شیائومی وجود نداشت و صرفا از افزونه [Bigversion] برای نمایش دادن نسخه های اصلی MIUI استفاده می شد. 

 

HyperOS 2.0 احتمالا مشکلات نسخه قبلی را ندارد

در اطلاعات منتشر شده از سوی سایت XiaomiTime به جزئیات دیگری از HyperOS 2.0 نیز اشاره شده است. این سیستم عامل، مانند MIUI با کد V816 نمایش داده می شود. این کد، شماره ساخت نسخه های مختلف این سیستم عامل را نشان می دهد؛ به طور مثال، کد مربوط به HyperOS 1.0 برابر با V15 است. این کد، به معنای MIUI 15 نیز هست؛ سیستم عاملی که قرار بود پس از MIUI 14 منتشر شود، اما با تصمیم شیائومی نام آن به HyperOS 1.0 تغییر داده شد.

با توجه به رسم هر ساله شیائومی برای انتشار همزمان سیستم عامل جدید خود و پرچمداران جدیدش، انتظار داریم که HyperOS 2.0 با تغییرات بزرگی نسبت به آخرین نسخه‌اش همراه باشد. علاوه بر این، امیدواریم که برخی مشکلات قبلی این سیستم عامل مانند عدم نمایش نوتیفیکیشن تماس، وجود باگ های متعدد در زمان کار با برنامه یوتیوب، مشکلات برنامه تماس، هنگ کردن میکروفون های مکالمه و پخش صدای همزمان از هر دو میکروفون بالا و پایین و سایر موارد مشابه، در HyperOS 2.0 به طور کامل حل شده باشد.

نظر شما در مورد نسخه جدید هایپر او اس چیست؟ اگر از طرفداران گوشی شیائومی هستید، آیا از ورژن قبلی آن استفاده کرده‌اید؟

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید