بررسی گوشی Huawei Pura 70 Ultra

Pura 70 Ultra یک گوشی با طراحی دوربین عجیب و جدیده که هوآوی اون رو مخصوصا برای عکاسی و فیلمبرداری تولید کرده. این گوشی در آپریل 2024، یعنی اواخر فروردین 1403 رونمایی شد و چند هفته بعد به بازار ایران هم راه پیدا کرد. هوآوی مثل همیشه در ساخت پرچمدارش اصلا کم نگذاشته و Pura 70 Ultra در همه بخش‌ها حرفی برای گفتن داره و شاید اگر تحریم‌های آمریکا و عدم دسترسی به گوگل نبود، می‌شد اون رو به عنوان یکی از بهترین پرچمدارهای 2024 انتخاب کرد. اگه می‌خواید درباره این گوشی و توانمندی‌های عجیبش در بخش دوربین بیشتر بدونید تا پایان بررسی گوشی Huawei Pura 70 Ultra همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی هوآوی Pura 70 Ultra از نظر طراحی و کیفیت ساخت

مثل همیشه بررسی رو از قسمت طراحی شروع می‌کنیم. هوآوی نشون داده که در بخش طراحی پیرو برندهای دیگه نیست. پنل پشتی این گوشی که ظاهر بسیار جذابی هم داره، به نوعی از پرچمداران سال‌های قبل این برند الهام گرفته شده و طراحی “ستاره‌ای” پنل پشتی، ظاهر جذاب و البته پریمیومی رو به گوشی بخشیده. Pura 70 Ultra در چهار رنگ زیر به بازار عرضه شده:

  • مشکی
  • سفید
  • قهوه‌ای
  • سبز

بر خلاف سایر برندهای مطرح در بازار موبایل مثل سامسونگ و اپل، هوآوی برای ساخت پنل پشتی به جای تیتانیوم یا شیشه سراغ چرم مصنوعی رفته. این انتخاب به پایین موندن وزن گوشی کمک زیادی کرده، وگرنه معلوم نبود وزن Pura 70 Ultra که همین حالا هم 226 گرم هست به چقدر می‌رسید! از طرفی چرم در برابر خط و خش آسیب پذیر نیست و این هم مزیت دیگه‌ای برای پرچمدار جدید هوآوی به شمار میره. فریم گوشی از آلومینیوم ساخته شده که اون هم تا حدی در بالا نرفتن وزن گوشی موثر بوده. اما در کل باید گفت که وزن 226 گرمی این گوشی حتی از 232 گرم S24 Ultra هم بیشتره و در دسته گوشی‌های سنگین قرار می‌گیره.

 

پنل جلوی گوشی

یک نمایشگر 6.8 اینچی 89.3 درصد از پنل جلویی رو فرا گرفته و میشه گفت حاشیه‌های خیلی کمی داره. از طرفی، نمایشگر از هر چهار طرف مقداری انحنا داره که باعث شده حاشیه‌ها کمتر از چیزی که واقعا هستن به نظر بیان. به علاوه، این طراحی نگه داشتن این غول 6.8 اینچی رو راحتتر کرده و نسبت به گوشی‌هایی با لبه‌های تخت فشار بسیار کمتری به کف دست وارد میکنه. البته این انحنا خیلی کمه و اگر طرفدار نمایشگرهای تخت هستید احتمالا از نمایشگر Pura 70 Ultra هم خوشتون میاد.

بررسی طراحی گوشی Pura 70 Ultra
استفاده از لایه محافظ Kunlun گلس در پنل جلویی Pura 70 Ultra

تا همین الان هم میشه متوجه شد که Pura 70 Ultra با پرچمدارای برندهای دیگه فرق می‌کنه. حتی لایه محافظتی این گوشی گوریلاگلس نیست و هوآوی به جای اون از لایه محافظ خودش یعنی کونلون گلس (Kunlun Glass) استفاده کرده که به گفته این کمپانی محافظت در برابر افتادن از ارتفاع رو 100 درصد و محافظت در برابر خط و خش رو تا 300 درصد افزایش داده و به سطح جدیدی از مقاومت دست پیدا کرده.

 

بررسی طراحی دوربین‌ها

خاص‌ترین قسمت در طراحی Pura 70 Ultra فرم قرار گرفتن دوربین‌ها کنار همدیگه هست. این گوشی سه دوربین داره که یکی از اونها اندازه بسیار بزرگتری نسبت به دوتای دیگه داره و همه لنزها در یک قاب مثلثی شکل کنار هم قرار گرفته‌اند. در پایین سمت راست دوربین‌ها هم فلاش ال ای دی دیده میشه که یک بخش جداگانه بهش اختصاص داده شده. نام XMAG هم که هوآوی اون رو جایگزین لایکا در توسعه دوربین پرچمدارانش کرده در کنار فلش حک شده است.

نکته جالب در این قسمت متحرک بودن دوربین اصلیه. موقع تصویربرداری دوربین اصلی مقداری از جای خودش خارج میشه و به محض بستن اپ دوربین، به جای خودش بر می‌گرده. هوآوی قصد داشته با این تکنیک برآمدگی دوربین رو کاهش بده و باید بگیم که تونسته به هدفش دست پیدا کنه. البته همچنان برآمدگی دوربین نسبت به رقبا اندکی بیشتره که با توجه به یک اینچی بودن سنسور تا حدودی طبیعی و قابل انتظاره.

 

استاندارد محافظتی

قطعا کاربر دوست نداره که گوشی 1400 دلاریش به خاطر یک ذره رطوبت خراب بشه و کلی خرج روی دستش بذاره. هوآوی هم این مسئله رو می‌دونه و تمام تکنولوژی‌هایی که در اختیار داره مثل کونلون گلس رو برای محافظت از پرچمدار جذابش بکار گرفته. Pura 70 Ultra موفق به اخذ استاندارد IP68 شده و تا عمق 2 متری به مدت 30 دقیقه ضدآب باقی می‌مونه و آسیبی بهش وارد نمیشه. علاوه بر اون در برابر گرد و غبار هم مقاومت کامل داره. البته نکته‌ای که باید توجه داشت اینه که دمای آب نباید بیش از 5 درجه با دمای گوشی تفاوت داشته باشه و گرنه ممکنه به اون صدمه بزنه.

در مجموع هوآوی در بخش طراحی عملکرد عالی داشته و تونسته یک پرچمدار زیبا و مقاوم رو به بازار عرضه کنه. تنها ایراد Pura 70 Ultra برآمدگی بخش دوربینه. وزن گوشی هم زیاده اما تفاوت چندانی با دو پرچمدار بزرگ بازار یعنی S24 Ultra و iPhone 15 Pro Max نداره.

 

صفحه نمایش گوشی

همونطور که گفتیم نمایشگر Pura 70 Ultra حاشیه‌های بسیار کمی داره؛ پس حالا وقتشه ببینیم این نمایشگر کم حاشیه چه عملکردی داره و آیا می‌تونه با پرچمدارای دیگه بازار رقابت کنه یا نه؟ پاسخ این سوال یک بله محکمه. رزولوشن نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی LTPO OLED پرچمدار هوآوی 1260 در 2844 پیکسله و تراکم پیکسلی اون به 460 پیکسل بر اینچ می‌رسه که باعث میشه همه چیز پر جزئیات به نظر برسه. این صفحه نمایش توانایی به تصویر کشیدن یک میلیارد رنگ مختلف رو داره و در کنار استاندارد HDR رنگ‌ها رو با دقت بالا و به زیبایی خلق می‌کنه. همه این‌ها رو حداکثر روشنایی 2500 نیتی کامل می‌کنه که نمایشگر رو حتی زیر نور مستقیم خورشید قابل دیدن می‌کنه.

بررسی صفحه نمایش گوشی Pura 70 Ultra هوآوی

نمایشگر Pura 70 Ultra نرخ نوسازی 120 هرتزی داره و از نوع LTPO هست؛ یعنی نرخ نوسازی اون داینامیکه و از یک تا 120 هرتز تغییر می‌کنه. برای مثال اگر در حال اسکرول کردن باشید نرخ نوسازی به صورت خودکار روی 120 هرتز قرار می‌گیره، اما هنگام تماشای ویدیو نرخ نوسازی روی 30 هرتز تنظیم میشه تا به شارژدهی گوشی کمک کنه.

در کل از بخش صفحه نمایش هم Pura 70 Ultra سر بلند بیرون میاد. تمامی قابلیت‌هایی که از یک پرچمدار انتظار داریم مثل کیفیت بالا، بازتولید دقیق رنگ‌ها و نرخ نوسازی داینامیک در اینجا هم وجود داره و گوشی جدید هوآوی پابه‌پای رقبای خودش عملکرد بی‌نظیرش رو ادامه میده.

 

بررسی باتری و شارژدهی گوشی Pura 70 Ultra

انرژی مورد نیاز همه این قطعات و بخش‌ها توسط یک باتری بزرگ با ظرفیت 5200 میلی‌آمپر ساعت تامین میشه. با توجه به حجم بالای باتری میشه انتظار شارژدهی خوبی رو داشت و همینطور هم هست. باتری Pura 70 Ultra می‌تونه برای حداقل یک روز کامل شارژ مورد نیاز کاربر رو برآورده کنه و شارژ شدنش هم بسیار سریع‌تر از بسیاری از پرچمدارای محبوب بازاره. تو بخش شارژدهی اما، نسبت به اس ۲۴ اولترا هم موقع وب گردی و هم تماشاتی ویدیو، سه چهار ساعت کمتر دووم میاره، ولی موقع گیم زدن تقریبا با رقییش برابره.

این باتری حجیم رو میشه با شارژر 100 واتی شارژ کرد. خوشبختانه هوآوی بر خلاف برندهای دیگه خساست به خرج نداده و شارژ رو در جعبه محصول گذاشته. این گوشی از فست شارژ وایرلس هم پشتیبانی می‌کنه که سرعتش به 80 وات می‌رسه؛ رقمی که حتی از سرعت شارژ با سیم خیلی از پرچمدارها بالاتره!

بررسی باتری گوشی Pura 70 Ultra
در نظر گرفتن شارژ وایرلس 80 واتی بی‌رقیب در Pura 70 Ultra

وجود قابلیت شارژ معکوس (Reverse Charging) در گوشی Pura 70 Ultra اون رو تبدیل به یک پاوربانک اضطراری می‌کنه. با این گوشی، نه تنها میشه به صورت بی‌سیم دستگاه‌های دیگه‌ای مثل ساعت‌های هوشمند یا ایربادهایی که از قابلیت شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنن رو شارژ کرد، بلکه هوآوی یک قدم فراتر از این رفته و با گنجوندن قابلیت شارژ معکوس سیمی امکان شارژ دستگاه‌هایی که از قابلیت شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کنن رو هم فراهم کرده. بنابراین می‌تونید با Pura 70 Ultra مثل یک پاوربانک برخورد کنید و با متصل کردن دستگاه‌های دیگه (حتی یک موبایل) به پرچمدار جدید هوآوی اون‌ها رو شارژ کنید. توان شارژ معکوس وایرلس 20 و با سیم 18 واته.

در مجموع در بخش شارژدهی Pura 70 Ultra موفق ظاهر میشه و می‌تونه کاربر رو راضی کنه. در بخش شارژ شدن اما این گوشی با پشتیبانی از شارژ وایرلس، شارژ معکوس بی‌سیم و باسیم با توان بالا به یک موفقیت تمام عیار دست پیدا کنه.

 

بررسی عملکرد دوربین‌های هوآوی Pura 70 Ultra

هوآوی پرچمدار جدیدش رو با تمرکز بر دوربین ساخته و با در نظر گرفتن این نکته، چندان عجیب نیست که در ارزیابی‌های دکزومارک (DXOMark) که یک وبسایت فعال در زمینه تحلیل دوربین موبایل‌هاست، موفق شده با کنار زدن رقبایی مثل آیفون 15 پرومکس، S24 اولترا و آنر مجیک 6 پرو به رتبه اول برترین دوربین‌های موبایل دست پیدا کنه! البته افرادی هستند که درباره میزان اعتبار دکزومارک تردید دارن اما هیچ شکی وجود نداره که Pura 70 Ultra به برترین دوربین‌ها مجهز شده.

Pura 70 Ultra به سه دوربین اصلی و یک سلفی مجهز شده که مشخصات کلی هر کدام رو در پایین می‌بینید:

  • دوربین اصلی: سنسور واید یک اینچی 50 مگاپیکسلی
  • دوربین فوق عریق: سنسور 40 مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو: سنسور 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابری
  • دوربین سلفی: سنسور اولتراواید 13 مگاپیکسلی

در ادامه جدا جدا اون‌ها رو بررسی می‌کنیم.

 

عملکرد دوربین اصلی

دوربین اصلی یک سنسور 50 مگاپیکسلیه که یک ویژگی جالب داره؛ هنگام فعال شدن مقداری از جای خودش خارج میشه و به محض بستن اپ دوربین به جای خودش بر می‌گرده. هوآوی موتور دوربین رو برای 300 هزار بار تست کرده و از کارایی اون مطمئن شده. دلیل استفاده از دوربین متحرک هم کاهش قطر گوشی بوده.

سنسور دوربین اصلی یک اینچیه و همین ویژگی تفاوت‌های بزرگی رو رقم زده. ویژگی منحصربه‌فرد دیگه امکان تنظیم دریچه دیافراگم بین f/1.6 تا f/4.0 هست که در کمتر گوشی هوشمندی دیده میشه. توانایی دوربین در حفظ تعادل بین جزئیات تصویر و کاهش نویزها عالیه و دامنه دینامیکی هم در تمام تصویر گستردگی زیادی داره. رنگ‌ها هم با دقت در تصاویر ثبت میشن و در مجموع عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی کیفیت بسیار بالایی دارن.

عملکرد دوربین اصلی Pura 70 Ultra
تصویر ثبت شده با دوربین اصلی واید Pura 70 Ultra

یکی از قابلیت‌های جالب دوربین اصلی این گوشی، اسنپ شات مود است که به شما اجازه میده از یک شی در حال حرکت یک عکس باکیفیت و شفاف بگیرید. هوآوی ادعا کرده که حتی اگر سرعت شی متحرک به 300 کیلومتر بر ساعت هم برسه باز هم دوربین می‌تونه کارش رو به درستی انجام بده!

عملکرد عالی دوربین اصلی Pura 70 Ultra در عکاسی از افراد، مخصوصا در حالت پرتره ادامه پیدا می‌کنه. سوژه‌ها به درستی از پس زمینه تشخیص داده میشن و رنگ پوست افراد هم از دقت مناسبی برخورداره.

 

عملکرد دوربین اولتراواید

تصاویر ثبت شده با دوربین اولتراواید Pura 70 Ultra کیفیت بسیار خوبی دارن، اما به دوربین اصلی نمی‌رسن. دوربین 40 مگاپیکسلی فوق عریض در مجموع عکس‌های خوبی رو ثبت می‌کنه و وجود فوکوس خودکار تصویربرداری با اون رو بسیار آسون می‌کنه.

عملکرد دوربین اولتراواید گوشی Pura 70 Ultra
تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید Pura 70 Ultra

عملکرد دوربین تله فوتو

دوربین سوم Pura 70 Ultra یک سنسور 50 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 3.5 برابریه. تصاویر با حداکثر زوم 10 برابر هم کیفیت مناسبی دارن اما بعد از اون کیفیت تصاویر مقداری افت می‌کنه و البته به نظر می‌رسه که Pura 70 Ultra از هوش مصنوعی برای بهبود تصاویر با زوم بیش از 10 برابر استفاده می‌کنه. با وجود لرزشگیر اپتیکال OIS، تصویر عکس‌های تله فوتو هم کیفیت بهتری دارن و کمتر پیش میاد که تار بشن.

عملکرد دوربین تله فوتو Pura 70 Ultra
تصویر ثبت شده با دوربین تله فوتوی Pura 70 Ultra

شاید فکر کنید که هوآوی دوربین ماکرو رو از قلم انداخته، اما حقیقت اینه که دوربین تله فوتو امکان عکاسی ماکرو رو هم داره و با اون می‌تونید تا فاصله 5 سانتی متری به سوژه نزدیک بشید. لازم به گفتن نیست که کیفیت تصاویر ماکرو با توجه به اینکه با یک سنسور 50 مگاپیکسلی گرفته شدن، با تصاویر ماکرو گوشی‌های میانرده که معمولا توسط یک دوربین 2 یا 5 مگاپیکسلی ثبت میشن اصلا قابل مقایسه نیست.

 

عملکرد دوربین سلفی

با اینکه رزولوشن دوربین سلفی 14.4 مگاپیکسله اما تصاویر ثبت شده توسط اون 13 مگاپیکسلی هستن. در دوربین سلفی سه حالت زوم 0.6، 0.8 و 1 برابری وجود دارن که به شما اجازه میدن تصاویر رو وایدتر از دوربین‌های سلفی دیگه ثبت کنید. جالب اینجاست که کیفیت تصاویر در هر سه حالت تقریبا یکسانه و افتی در کیفیت اون‌ها مشاهده نمیشه. عکس‌های سلفی جزئیات بسیار خوبی دارن، نویز به خوبی کنترل شده و از نظر داینامیک رنج هم دوربین سلفی Pura 70 Ultra عملکرد بسیار خوبی رو از خودش نشون میده.

 

عملکرد دوربین اصلی در شب

هوآوی با به کارگیری لرزشگیر OIS سنسور شیفت حتی کیفیت تصاویر در نور کم رو هم بهبود داده. ترکیب این لرزشگیر با سنسور یک اینچی غوغا به پا کرده و عکاسی در شب یا شرایط نوری نامناسب توسط Pura 70 Ultra عالی انجام میشه. نویز تصاویر به خوبی توسط گوشی کنترل میشه. هم قسمت‌های پرنور و هم قسمت‌های کم نور به خوبی توسط دوربین ثبت میشن و در هر دو به اندازه کافی جزئیات وجود داره.

 

فیلمبرداری با Pura 70 Ultra

پرچمدار هوآوی توانایی فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه رو داره. فیلمبرداری 8K که در خیلی از گوشی‌های پرچمدار و حتی قاتل پرچمدار وجود داره، در اینجا دیده نمیشه و هوآوی تصمیم گرفته مثل پارسال تمرکز خودش رو روی فیلمبرداری 4K بذاره. ویدیوهای ضبط شده جزئیات خوبی دارن و به خوبی از پس داینامیک رنج وسیع بر میان. لرزشگیر سنسور شیفت هم به مهار لرزش‌های گوشی کمک زیادی می‌کنه اما عملکرد اون به خوبی لرزشگیر آیفون 15 پرو مکس نیست.

در مجموع بخش دوربین نقطه قوت اصلی Pura 70 Ultra محسوب میشه و در بخش عکاسی همه رقبای خودش رو شکست میده. در بخش فیلمبرداری هم با اینکه عملکرد خوبی داره، اما اندکی پایین‌تر از iPhone 15 Pro Max قرار می‌گیره. در مجموع اگر این گوشی رو به خاطر دوربینش بخرید قطعا از انتخابتون راضی خواهید بود.

 

بررسی سخت افزاری و نرم افزاری گوشی Pura 70 Ultra

برای پردازش اطلاعات، هوآوی سراغ یکی از پردازنده‌های خودش یعنی Kirin 9010 رفته. این پردازنده هشت هسته‌ای با معماری 7 نانومتری ساخته شده و به طور کلی عملکرد خوبی رو ارائه میده. تمام برنامه‌ها و بازی‌ها با بالاترین کیفیت اجرا میشن و عملکرد کلی گوشی هم بدون لگ انجام میشه. البته این رو هم باید بگیم که در سال گذشته هوآوی از پردازنده ساخت کوالکام روی پرچمدارش استفاده کرد و این پردازنده جدید در بنچ مارک‌ها عملکرد ضعیف‌تری نسبت به پردازنده سال قبل داره.

حداقل میزان حافظه‌ای که هواوی برای پرچمدارش در نظر گرفته نه 128 گیگابایت، نه 256 گیگابایت بلکه 512 گیگابایته! در نتیجه با خرید این گوشی اصلا نباید نگران تمام شدن حافظه داخلی باشین. Pura 70 Ultra در یک نسخه یک ترابایتی هم عرضه شده و اگر 512 گیگابایت براتون کافی نیست می‌تونید اون رو انتخاب کنید. رم داخلی هم از نوع LPDDR5 هست و میزان اون 16 گیگابایته که حتی برای مولتی تسکینگ‌های سنگین هم کافیه.

یکی از نقاط ضعف عجیب گوشی عدم پشتیبانی از 5G هست. اتصال 5G تنها در چین ممکنه و در خارج از این کشور شما به تکنولوژی 4G محدود خواهید بود. امکان تماس و ارسال پیام به صورت ماهواره‌ای وجود داره که اون هم به کاربران کشور چین اختصاص داره و در کشورهای دیگه خبری از اون نیست.

 

پایداری سخت افزاری

پردازنده کیرین 9010 یک پردازنده جدیده و نمیشه درباره پایداری اون در طولانی مدت نظر داد. اما میشه گفت که پایداری اون از پردازنده‌های اسنپدراگون که توسط کوالکام ساخته میشن کمتره. وجود محفظه بخار برای خنک نگه داشتن گوشی ویژگی خوبیه و در پایدار نگه داشتن عملکرد Pura 70 Ultra حتی بعد از ساعت‌ها تاثیر داره. اما این پردازنده حریف پردازنده‌های ساخت اپل و کوالکام نمیشه.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

تحریم هوآوی توسط آمریکا ضربه سختی به این کمپانی زد و فروش بین المللی اون رو به شدت تحت تاثیر قرار داد. هنوز هم بزرگترین نقطه ضعف رابط کاربری گوشی‌های هوآوی عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های گوگل مثل گوگل پلی و یوتیوبه که خیلی‌ها رو از خرید محصولات این برند منصرف می‌کنه.

جدیدترین رابط کاربری هوآوی یعنی Harmony OS 4.2 روی پرچمدار جدید این برند قرار گرفته. البته این رابط کاربری خارج از چین با نام EMUI 14.2 شناخته میشه. EMUI 14.2 روی اندروید 12 سوار شده، اما همچنان خبری از اپ‌های گوگل نیست. البته روش‌های غیرمستقیمی برای نصب اونها وجود داره که چندان بی‌دردسر نیستند. به غیر از این‌ها هارمونی او اس قابلیت‌های شخصی سازی زیادی داره و قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی زیادی هم به اون اضافه شده. یکی از قابلیت‌های جالب Pura 70 Ultra لاک اسکرین‌های تعاملی اونه که زمانی که به صفحه نگاه کنید تغییر می‌کنه و حتی قسمتی که به اون خیره شدید در این مسئله تاثیر میذاره. عملکرد کلی این رابط کاربری بسیار خوب و بدون لگ و باگه و در مجموع کار با اون برای کاربرهای ایرانی به هیچ عنوان سخت نیست.

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری Pura 70 Ultra

از نظر پشتیبانی هم هوآوی اعلام کرده که حداقل برای دو سال آپدیت سیستم عامل و برای سه سال آپدیت‌های امنیتی رو برای Pura 70 Ultra عرضه می‌کنه.

قسمت سخت افزار و نرم افزار پاشنه آشیل پرچمدار هوآوی محسوب میشه؛ از نظر سخت افزاری با وجود عملکرد خوبش، این گوشی توان رقابت با دیگر پرچمدارهای مطرح بازار رو نداره و نبود اپ‌های گوگل هم نکته مهمیه که روی تصمیم خیلی‌ها تاثیر میذاره.

 

اسپیکر

پرچمدار جدید هوآوی به یک جفت اسپیکر استریو مجهز شده که کیفیت بسیار خوبی داره؛ بلندی صدا راضی کننده‌ست و تفکیک و جزئیات صدا هم در سطح یک پرچمداره. مثل خیلی از گوشی‌های دیگه جک 3.5 میلی‌متری در Pura 70 Ultra هم دیده نمیشه و به جای اون می‌تونید از طریق بلوتوث ورژن 5.2 برای اتصال انواع گجت‌ها به گوشی استفاده کنید. اسپیکر و بخش صدای Pura 70 Ultra بسیار خوب و در سطح سایر پرچمدارای بازاره اما از دالب اتمس پشتیبانی نمی کنه.

 

آیا گوشی هوآوی Pura 70 Ultra ارزش خرید دارد؟

در آخر به همون سوال مهم همیشگی می‌رسیم؛ آیا Pura 70 Ultra ارزش خرید داره یا نه؟ با در نظر گرفتن قیمت 1500 یورویی این گوشی مشخصه که با یک پرچمدار طرفیم. این گوشی تو فروشگاه‌های زیادی موجود نیست، اما در حال حاضر (خرداد 1403) با قیمت 123 میلیونی تو بازار ایران موجود شده که خیلی گرونه. پرچمدار هواوی، تو بخش دوربین واقعا کارش فوق‌العاده‌ست، رم 16 گیگ داره و در کنارش از شارژر 100 واتی پشتیبانی می‌کنه که تو گزینه‌های دیگه نداریم. اما این گوشی سه تا ضعف مهم داره؛ اولی اینکه از گوگل پشتیبانی نمی کنه و رابط کاربری منزوی‌ای داره. دومی هم اینکه پردازش سخت افزاریش می‌تونست بهتر عمل کنه و نکته سوم هم مربوط به فیلمبرداریشه که نتونسته خودشو در حد پرچمدارهای دیگه بالا بکشه. بنابراین اگه قصد خرید گوشی دارین ولی عاشق و مجنون هواوی نیستین، این گوشی 120 میلیونی ارزش خرید زیادی براتون نداره.

نویسنده : پویا علیمی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 18
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
OMID_2005

حیف که هواوی تحریم شد گوشی هاش واقعاً خفنه مخصوصاً از نظر طراحی

۲۱ مرداد ۱۴۰۳
Amirhoni

اولا گوشی از 5جی پشتیبانی میکنه و شما فرمودین نمیکنه ثانیا گوشی های سه نسل قبل هواوی پردازندشون از هر بازی پشتیبانی می‌کرد چه برسه این، قیمتشم شصت و شیش میلیون الان نه صد و بیست میلیون

۰۸ مرداد ۱۴۰۳
alirezanikkhah

شرایط هوآوی باعث شده ارزش خرید گوشی هاش خیلی پایین بیاد

۳۱ خرداد ۱۴۰۳
the.mehdi

عجب گوشی عجب قیمتی😂

۳۱ خرداد ۱۴۰۳
Mms 2099

با این قیمت خریدنش واقعا حماقته

۳۱ خرداد ۱۴۰۳
matin 5

با ۱۲۰ میل من سیستم می بستم
با نصف قیمت ایگوشی میشه یه اس ۲۴ اولترا خرید ولی من اگر با چنین بودجه هایی قصد خرید گوشی داشتم صد در صد شیائومی ۱۴ اولترا رو می خریدم که در حال حاضر بهترین گوشی جهان هستش
پیورا ۷۰ هم گوشی خوبیه فقط قید گیم زدم رو بزنید
البته کسی که همچین بودجه هایی داشته باشه قاعدتا یه سیستم و کنسول هم داره و نگران گیم با گوشی نیست

۳۱ خرداد ۱۴۰۳
Sasan_8787

گوشی خفنیه اما قیمتش نجومیه😬

۱۰ خرداد ۱۴۰۳
Hossein1377

هواوی ار لحاظ دوربین چند نسل از همه گوشی ها جلوتره از لحاظ شارژ و باتری هم خیلییی جلوتر از آیفون 15 پرومکسه چرا شما میگی میتونست بهتر باشه؟؟ آیفون که فقط ۴۵ واته با یه وایرلس ۱۵ وات … وایرلس هوآوی دوبرابر شارژر اصلیه ایفونه که 😂😂…کلا هر گوشی اومده آیفونو گذاشته تو جیبش از لحاظ شما بده یه دلیل درست حسابی برای دشمنیتون بیارید لطفاً هواوی گوگل نداره آیفون هم ریجستر نمیشه تازه تو هواوی میشه اینو دور زد ولی آیفون نمیشه😉

۰۹ خرداد ۱۴۰۳
داوود صفری

عالی بود

۰۶ خرداد ۱۴۰۳
Saman Ardalani

سلام وقتتون بخیر
ممنون از زحمات شما ، به نظر بنده منتظر محصول بهتر باشیم و همون مورد شیائومی نوت 13 بهتره
یه درخواست هم از خدمتتون داشتم لطف بفرمایید بررسی گوگل پیکسل 8a رو هم قرار بدید.
تشکر روزتون خوش

۰۶ خرداد ۱۴۰۳
Nurse

بررسی جدید بهترین هندزفری ها واقعا نیازه…..

۰۶ خرداد ۱۴۰۳
Nurse

لطفاً پیکسل 8a رو با سامسونگ S23 fe مقایسه داشته باشید

۰۶ خرداد ۱۴۰۳
༒•✞Mr .E✧•༒

خوبه 👌🏻👍🏻

۰۶ خرداد ۱۴۰۳
نازنین شفایی

تست 1 زن فون

۰۶ خرداد ۱۴۰۳
majid_kh

خوب نیست

۰۶ خرداد ۱۴۰۳
شهاب زمانی

موووووبوووووکووووین کووووووو؟

۰۶ خرداد ۱۴۰۳
tahamousavi

آقا حقیقتا این چه وضعشه؟ چرا کامنتای من مدام میرسه تو یه مقاله دیگه؟ درستش کنید اینو لطفاً…

۰۶ خرداد ۱۴۰۳
MHH

عالیییی و بسیار کاربردی!👍

۰۵ خرداد ۱۴۰۳