نقد و بررسی مشخصات گوشی هواوی P40 Pro

بررسی هواوی P40 Pro

همه چی داشت برای هواوی خوب پیش میرفت و از سال 2016 به بعد با همکاری لایکا، دوربین پرچمدارای سری P یه پیشرفت فوق‌ العاده داشت و هر سال همه انتظار معرفی این سری رو میکشیدن تا با کمک پیشرفته ترین سنسورای سونی قواعد دنیای عکاسی با موبایل رو بازنویسی و کنه و صدر DxO جا بگیره. اما امسال شرایط متفاوت بود و سری P40 مثل Mate 30 بدون سرویسای گوگل عرضه شدن و همین شد یه نقطه ضعف بزرگ برای هواوی (مخصوصا اون اوایل که App Gallery اصلا کامل نبود). در هر صورت هواوی امسال هم تمام تلاش خودشو برای ارائه بهترین تجربه عکاسی با موبایل انجام داده و HMS خودشو جایگزین GMS گوگل کرده و Huawei P40 Pro  باز هم با همکاری لایکا و با طراحی جدید، به عنوان جدیدترین عضو سری P عرضه کرده تا توانمندیای دوربین این سری رو یه بار دیگه به رخ رقبا بکشه و به کاربرا نشون بده که برای گوگل جایگزینای زیادی وجود داره. با بررسی P40 Pro همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت P40 Pro

بخش طراحی از بررسی P40 Pro جاییه که قسمت پشتی و جلویی P40 Pro از شیشه ساخته شده اما هواوی نگفته که برای این نسل مثل Mate 30 از گوریلا گلس استفاده کرده یا نه، پس بهتره همراه با خرید P40 Pro یه قاب و گلس برای محافظت از گوشیتون تهیه کنین. پرچمدار هواوی واقعا خوش ساخت و باکیفیته و کاملا حس میکنین که یه پرچمدار رو توی دست گرفتین. با اولین نگاه به قاب پشتی، اولین چیزی که خودنمایی میکنه دوربین چهارگانه پی چهله که توی یه قاب مستطیلی قرار گرفته و میشه گفت که طراحی زیبایی داره ولی به زیبایی طراحی Mate 30 نیست اما هنوز هم از S20 Ultra سامسونگ جمع و جور تر و قشنگتره، به علاوه اینکه بیرون زندگی کمی هم داره و هواوی تونسته سنسورای بزرگ دوربین این دستگاهو به خوبی داخل بدنه قرار بده.از ماژول دوربین که بگذریم قاب پشتی طراحی ساده اما زیبایی داره و توی هر چهار طرف (مخصوصا سمت چپ و راست گوشی) یه سری انحنا به سمت فریم گوشی دیده میشه که کمک خیلی زیادی به خوش دستی این گوشی کرده. پرچمدار جدید سری P از یه نمایشگر آبشاری استفاده میکنه که واقعا طراحی آبشار مانند داره و همونطور که هواوی توی تبلیغات خیلی اشاره میکرد، این نمایشگر از هر چهار طرف خمیدس که واقعا جذاب به نظر میرسه و همین خمیدگی های کوچیک تو قسمت بالا و پایینی گوشی، باعث شده که حاشیه ها کمتر به نظر برسن و تماشای فیلم یا بازی با این صفحه واقعا لذت بخش باشه، اما بنظر میرسه هواوی یکم توی تیزرا و تصاویر رسمی شیطنت به خرج داده و سعی کرده انحنای قسمت بالایی و پایینی رو بیشتر نشون بده و حاشیه ها کمتر به نظر برسن، اما با این حال حتی توی دنیای واقعی هم حاشیه های این گوشی کمن و کار کردن باهاش لذت بخشه. بالا سمت چپ یه پانچ هول (Hole Punch) خیلی بزرگ قرار داره که علاوه بر دو تا دوربین سلفی، حسگر مجاورت و فرستنده مادون قرمز TOF رو تو خودش جا داده، ابعاد این پانچ هول نسبت به Mi10 شیائومی یا S20 سامسونگ بزرگتره و به این سادگیا نمیشه اونو نادیده گرفت. بررسی هواوی P40 Proروی لبه پایینی فریم آلومینیومی P40 Pro درگاه Type C، میکروفون مکالمه، خشاب سیمکارت و اسپیکر قرار گرفته که متاسفانه هواوی فقط به یه اسپیکر اکتفا کرده، علاوه بر این اسپیکر تک کاناله یه نکته منفی دیگه توی این بخش (حداقل برای کاربرای ایرانی) عدم پشتیبانی P40 Pro از کارتای Micro SD معمولیه و گوشی پرچمدار هواوی فقط از کارت حافظه های نانو مخصوص هواوی پشتیبانی میکنه که یا توی ایران پیدا نمیشه یا اگه هم بتونین پیدا کنین، قیمتش فضاییه و ارزش خرید نداره. روی قسمت بالایی فریم فقط میکروفون دوم و فرستنده مادون قرمز قرار داره، سمت چپ گوشی چیزی دیده نمیشه و سمت راست فریم کلیدای پاور و ولوم قرار دارن. دور تا دور فریم هم خطای آنتن زیادی دیده میشه که با توجه به جنس فلزی فریم طبیعیه.طراحی هواوی P40 Proطراحی هواوی P40 Proطراحی هواوی P40 Proطراحی هواوی P40 Pro

نمایشگر P40 Pro

این روزا تقریبا همه شرکتای اندرویدی به سمت استفاده از صفحه نمایشایی با رفرش ریتای 90، 120 یا حتی 144 هرتز رفتن که باعث شده تجربه کار با گوشیای هوشمند روون تر و بهتر بشه. تو بررسی P40 Pro به این نتیجه میرسیم که هواوی هم همین رویه رو دنبال کرده و P40 Pro رو با صفحه نمایش 90 هرتزی به بازار عرضه کرد و بالاخره از نمایشگرایی با رفرش ریت معمول (60Hz) دست کشید. پرچمدار هواوی به یه صفحه نمایش OLED با اندازه 6.58 اینچی و نسبت ابعاد تصویر 19.8:9 مجهز شده. هواوی احتمالا برای کاهش هزینه تولید یا استفاده بهینه از انرژی باتری به سراغ رزولوشنای بالا مثل QHD نرفته و پرچمدار خودش رو با وضوح 1200×2640 عرضه کرده که 441 پیکسل با توجه به اندازه نمایشگر و رزولوشن اون، توی هر اینچ قرار میگیرن. شاید فکر کنین هواوی برای تامین نمایشگر پرچمدار خودش سراغ سامسونگ یا ال‌جی نرفته چون نه اسمی از  P-OLED دیده میشه و نه اسمی از Super Amoled، ولی هواوی برای تامین صفحات P40 Pro  سراغ سه شرکت BOE، سامسونگ و ال‌جی رفته و پنلای مورد نیاز خودشو از این شرکتا تهیه کرده و میشه گفت که این پیشوند و پسوندایی که قبل و بعد از نمایشگرای موبایل میان، این روزا تا حد زیادی جنبه تبلیغاتی پیدا کردن و اگه که هواوی از پیشوند یا پسوند خاصی استفاده نکرده به معنی بی کیفیت بودن این صفحه نیست. تجربه کار با صفحه نمایش Huawei P40 Pro واقعا در حد و اندازه یه پرچمداره و به واسطه پنل OLED، کنتراست بی نهایتش، رفرش ریت 90Hz و صد البته خمیدگی چهار طرف نمایشگر، کاملا جذب محتوای مورد نظرتون میشین. روشنایی این صفحه نمایش هم تو حالت دستی به 580 نیت و توی حالت خودکار به 630 نیت میرسه که برای کار کردن زیر نور خورشید یا محیطای روشن کاملا مناسبه اما به پرچمدار رقیب کره ای خودش یعنی Note 20 Ultra(با 1024 نیت روشنایی) نمیرسه. یه نکته منفی که میشه توی این بخش بهش اشاره کرد، پانچ هول کپسولی خیلی بزرگ بالای نمایشگره که ممکنه موقع بازی کردن یا فیلم دیدن اذیت کنه و بهتر بود هواوی مثل سامسونگ سنسور مجاورت رو زیر صفحه نمایش میبرد. در کل تو بررسی P40 Pro به این نتیجه رسیدیم که صفحه نمایش P40 Pro با اینکه رزولوشن بالا و روشنایی خیلی زیادی نداره اما صفحه نمایش با کیفیتیه و با رفرش ریت 90 هرتز تجربه روون تری از کارکردن با گوشیای هواوی رو بهتون میده.صفحه نمایش P40 Pro

باتری P40 Pro

 توی بخش باتری پیشرفتی رو نسبت به نسل قبل یعنی P30 Pro نمیشه دید و P40 Pro  هم دقیقا مثل نسل قبل از یه باتری 4200 میلی آمپری لیتیوم پلیمری استفاده میکنه که از فست شارژ (Fast charge) چهل واتی هم پشتیبانی میکنه.باتری P40 Proشاید باتری 4200 میلی آمپری برای صفحه نمایش 90Hz و چیپست پرچمدار کافی بنظر نرسه اما Huawei P40 Pro به لطف رزولوشن کافی (که نه اونقدر کمه که توی تجربه کاربری تاثیر منفی بذاره و نه اونقدر زیاده که مصرف باتری رو افزایش بده) و رفرش ریت متغیر (در حقیقت وقتی صفحه نمایش رو روی حالت 90Hz قرار میدین به طور ثابت 90 هرتز نیست و خود گوشی به طور هوشمند تصمیم میگیره که چه مواقعی باید بین 60 و 90 هرتز سوئیچ کنه) باعث شده که P40 Pro با استفاده نیمه سنگین، یک و‌ نیم روز و با استفاده سبک، تا دو روز شارژدهی داشته باشه که برای یه باتری 4200 میلی آمپری واقعا عالیه. هواوی توی بخش شارژ شدن هم خساست به خرج نداده و آداپتور 40 واتی پرچمدار خودشو توی جعبه گذاشته و نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای خرید یه آداپتور فست شارژ ندارین. عملکرد شارژر 40 واتی P40 Pro واقعا خوبه و میتونه توی نیم ساعت 70% از ظرفیت باتری این گوشیو شارژ کنه و برای فول شارژ شدنش هم فقط 55 دقیقه (اگه که گوشی خاموش باشه) و یک ساعت و پنج دقیقه (در صورت روشن بودن گوشی) زمان نیازه. تا اینجا P40 Pro کاملا مثل نسل قبل بود اما هواوی دو تا ارتقا بزرگ هم توی بخش باتری داشته، اول اینکه وایرلس شارژ این گوشی از 15 به 27 وات افزایش پیدا کرده و دوم هم اینکه قابلیت Reverse Charging (شارژ معکوس) از 2.5 به 27 وات افزایش پیدا کرده که عملا این قابلیت رو به یه آپشن کابردی تبدیل کرده و خیلی راحت میتونین هر دستگاهی که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی میکنه رو به وسیله P40 Pro با سرعت زیادی شارژ کنین. در کل با اینکه ظرفیت باتری با نسل قبل یکیه و افزایش نداشته، اما شارژدهی P40 Pro به لطف بهینه سازیای مختلف نرم افزاری و سخت افزاری فوق العادس و نا امیدتون نمیکنه.

امنیت P40 Pro

هواوی طبق انتظار برای تامین امنیت این دستگاه سراغ سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش رفته که عملکرد فوق العاده سریعی داره و با کوچکترین اشاره میتونه گوشیو آنلاک کنه، خوشبختانه سنسورای اثر انگشت زیر صفحه نمایش توی چند وقت اخیر به طور چشمگیری پیشرفت کردن و به نظر میاد که دیگه تفاوتی خاصی بین سرعت عملکرد سنسورای خازنی با سنسورای اپتیکال یا اولتراسونیک زیر نمایشگر وجود نداره. علاوه بر امکان باز کردن P40 Pro با اثر انگشت، امکان استفاده از قابلیت تشخیص چهره هم وجود داره که خوشبختانه هواوی به دوربین سلفی برای این کار اکتفا نکرده و سراغ یه سنسور TOF برای انجام این کار رفته که میتونه با فرستادن اشعه مادون قرمز تصویری سه بعدی از صورتتون به دست بیاره و با سرعت و دقت خیلی زیادی قفل دستگاه رو باز کنه، به علاوه اینکه این سنسور توی نور کم هم عملکرد خوبی داره و دیگه نیاز نیست توی نور کم از پسورد یا اثر انگشت دستگاه استفاده کنین.

دوربین P40 Pro

بدون شک جذاب ترین بخش توی گوشیای سری P هواوی بخش دوربین و عکاسی با این گوشیه و خیلی از مشتریا، برای توانایی های خاص سری P توی بخش دوربین اونو میخرن و تو بررسی P40 Pro هم قضیه همینه. دوربین Huawei P40 Pro با یه افزایش ده مگاپیکسلی نسبت به نسل قبل و استفاده از قدرتمندترین سنسور سونی (IMX 700) پیشرفت قابل توجهی داشته!

  • سنسور اصلی:

پرچمدار هواوی برای لنز اصلی از یه سنسور 50 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.9 و پیکسلای 1.22 میکرومتری و برای دوربین اولترا واید از یه سنسور 40 مگاپیکسلی IMX 650 RS با دیافراگم f/1.8 استفاده میکنه که خوشبختانه این دوربین به فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز هم مجهز شده (PDAF). علاوه بر این، مثل نسل قبل یه دوربین تله فوتو پریسکوپی (Periscope Telephoto) و یه سنسور TOF هم برای تشخیص عمق دیده میشه که وضوح سنسور تله فوتو از 8 به 12 مگاپیکسل افزایش پیدا کرده. عکاسی با دوربین اصلی Huawei P40 Pro یه تجربه فوق العادس و این دوربین، وایت بالانس عالی، جزئیات عالی و داینامیک رنج مطلوبی هم داره و یه دوربین همه چی تمومه. اگه علاقه مند به گرفتن عکسای ماکرو باشین، ممکنه با ندیدنِ دوربین ماکرو توی این گوشی از خریدش دلسرد بشین، اما دوربین اولترا واید این گوشی به لطف داشتن فوکوس خودکار میشه به عنوان دوربین ماکرو هم ازش استفاده کرد.عکسایی که P40 Pro توی شب میگیره اینقدر جزئیات و روشنایی خوبی دارن که خیلی اوقات به استفاده از حالت نایت مود احتیاج پیدا نمیکنین، با این حال نایت مود این گوشی هم تفاوت خیلی زیادی ایجاد نمیکنه و فقط کمی اکسپوژر (Exposure) و جزئیات افزایش پیدا میکنن.

دوربین P40 Pro
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • سنسور تشخیص عمق میدان:

پرتره های P40 Pro به لطف استفاده از سنسور TOF برای تشخیص عمق، عالی ثبت میشن و تشخیص سوژه از پس زمینه با کمترین میزان خطا صورت میگیره و بک گراند هم به اندازه کافی بلر (Blur) میشه. دوربین اولترا واید این گوشی دامنه زیادی رو پوشش نمیده اما از طرفی دیگه گوشیه های عکس به هم ریختگی خاصی دیده نمیشه و به خاطر سنسور 40 مگاپیکسلی سونی عکسا با جزئیات و شارپنس بالایی گرفته میشن و خبری از رنگ پریدگی و نویز توی اونا نیست.

لنز الترا واید دوربین P40 Pro
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • سنسور تله فوتو:

عملکرد دوربین تله فوتو نسبت به نسل قبل کاملا بهتر شده و P40 Pro میتونه جزئیات خوبی رو با این دوربین ثبت کنه اما قدرت زوم اپتیکال (Optical Zoom) افزایش پیدا نکرده و محدود به همون 5 برابر مونده. عملکرد P40 Pro تا 5 برابر زوم واقعا خوبه و میشه عکسایی با جزئیات و شارپنس بالایی رو ثبت کرد اما از 5 برابر تا 10 برابر که از زوم هیبریدی استفاده میکنه، فقط میشه گفت که خروجی قابل قبولی داره اما افت جزئیات کاملا مشخصه و بعد از 10 برابر هم مثل اکثر گوشیای بازار فقط از زوم دیجیتال استفاده میشه که نباید انتظار خاصی داشته باشین و از دست رفتن دیتیل (Detail) و به وجود اومدن نویز توی عکسا کاملا مشخصه.

لنز تله فوتو P40 Pro
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • فیلمبرداری:

هواوی P40 Pro میتونه با وضوح 4K و 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه، البته رقبای این گوشی مثل Note 20 Ultra توانایی فیلمبرداری 8K رو هم دارن ولی هم فریم ریت خیلی پایینه (24fps) و هم اینکه حجم زیادی میگیره و از لحاظ کیفیت خروجی هم بیشتر جنبه تبلیغاتی داره، اما فیلمبرداری با P40 Pro لذت بخشه و ویدئو ها شارپ، رنگا خوب، جزئیات دقیق و فوکوس هم خیلی سریع انجام میشه، اما به شرط اینکه با 30 فریم فیلمبرداری کنین چون با 60 هم رنگا شادابیشون رو از دست میدن و هم جزئیات یکم سافت میشن ولی هنوز هم فیلمبرداری 60fps تجربه روونتری رو در اختیارتون میذاره. توی این پرچمدار هواوی بازم یه سری اعداد عجیب و غریب توی بخش اسلوموشن (Slow motion) میبینیم، Huawei P40 Pro میتونه توی حالت 1080 با 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه که قطعا میشه با این قابلیت اسلوموشنای جذابی گرفت، اما هواوی به همین نرخ فریم بسنده نکرده و شما میتونین با 720@7680fps فیلمبرداری کنین که البته نباید انتظار ویدئوهایی با کیفیت رو داشته باشین.

  • سلفی

هواوی برای پرچمدار امسالش سراغ یه سنسور 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 رفته که این دوربین از فوکوس خودکار هم پشتیبانی میکنه. عکسای ثبت شده با سلفی P40 Pro واقعا شارپن و داینامیک رنج هم عالیه، رنگا هم عالی ثبت میشن و به لطف وجود دوربین عمق سنج (که از یه ماژول TOF برای انجام این کار استفاده شده) این گوشی میتونه با دوربین سلفی هم پرتره های خوبی بگیره. مثل دوربین اصلی، با دوربین سلفی P40 Pro هم میتونین توی رزولوشن 4K با 60fps فیلمبرداری کنین که این قابلیت میتونه برای تولید کننده های محتوا خیلی کاربردی باشه. در کل امسال هم، هواوی توی بخش دوربین پیشرفتای زیادی داشته و اگه که دوربین براتون اولویته قطعا Huawei P40 Pro میتونه با قابلیتای کاربردی و کیفیت عالی دوربیناش شما رو راضی کنه.

لنز سلفی P40 Pro
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

سخت افزار و پردازنده P40 Pro

تو بررسی P40 Pro بخش سخت افزار جاییه که هواوی P40 Pro از جدیدترین تراشه هواوی یعنی 990  Kirin استفاده میکنه که نسبت به نسل قبل پیشرفتای خوبی رو تجربه کرده و مهم‌تر از همه اینکه مجهز به مودم 5G هم شده و الان پرچمدار هواوی از قابلیت 5G هم پشتیبانی میکنه. کرین 990 از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.86 و دو تا هسته Cortex-A76 دیگه با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و دو تا هسته  Cortex-A55 با 1.95 گیگاهرتز استفاده میکنه. نوع چینش و نوع هسته های CPU کرین 990 کاملا مثل نسل قبله و هواوی سراغ استفاده از هسته های جدید ARMنرفته (شاید بخاطر تولید حرارت کمتر و مصرف کمتر انرژی!) اما Kirin 990 نسبت به نسل قبل اورکلاک (Overclock) خوبی رو تجربه میکنه و فرکانس پردازنده مرکزی افزایش پیدا کرده. عملکرد پردازشی Huawei P40 Pro کاملا در حد و اندازه یه پرچمداره و میتونه سنگین ترین بازیای اندرویدی رو با بهترین گرافیک و بالاترین فریم ریت اجرا کنه ولی مشکلی که هواوی توی این زمینه باهاش مواجهه، داغ کردن بیش از حد پردازنده موقع بازی یا استفاده از دوربینه که طبیعتا باعث افزایش مصرف باتری و محدود شدن پردازنده (برای جلوگیری از تولید حرارت بیشتر) میشه. برای حل این مشکل میتونین از حالت پرفورمنس مود (Performance Mode) که توی بخش باتری قرار داره استفاده کنین؛ با روشن کردن این قابلیت عملا هیچ افت فریم و عملکردی رو تجربه نمیکنین اما همین موضوع باعث افزایش بیشتر حرارت و مصرف بیشتر باتری هم میشه. درسته که Kirin 990 از جدیدترین هسته های ARM استفاده نمیکنه و با استفاده از Mali-G76 نمیتونه بالاتر اگزینوس و‌ اسنپدراگون قرار بگیره، اما هنوز یه تراشه پرچمداره و خبری از لگ یا کندی توی P40 Pro نیست.

رابط کاربری و نرم افزار  P40 Pro

جدیدترین گوشی سری P از اندروید 10 و EMUI 10.1 استفاده میکنه. رابط کاربری هواوی توی نسخه دهم به شدت پیشرفت کرده و دیگه خبری از اون انیمیشنای داغون EMUI 8 و 9 نیست، درسته که از نظر ظاهری EMUI توی یکی، دو نسخه اخیر تفاوت خاصی نداشته اما همین تفاوتای ریز مثل شکل جدید آیکونا و باز طراحی صفحه ستینگ باعث جذابیت بیشتر این رابط کاربری شده. در کل عملکرد Huawei P40 Pro تو کارای روزمره و محیط رابط کاربری به شدت روونه و هر دستوری رو می‌تونه بدون کوچیکترین لگ یا تأخیری انجام بده و تو بررسی P40 Pro به لگ و باگ خاصی برنخوردیم.رابط کاربری P40 Proاسپیکر P40 Proبا اینکه استفاده از اسپیکرای استریوی با کیفیت توی گوشیای پرچمدار چیز قابل انتظاریه و خیلی از افراد مثل دوربین گوشی این بخش هم براشون اهمیت زیادی داره، تا اونجا که لابراتوار DxO MARK علاوه بر بررسی دوربین گوشیا و رتبه بندی اونا، از لحاظ اسپیکر هم گوشیا رو بررسی میکنه و امتیازی هم به اسپیکرشون میده. با همه این اوصاف، اما هواوی توی پرچمدار جدیدش اسپیکر مکالمه رو به زیر صفحه نمایش برده و اسپیکر دومی هم برای پخش موزیک یا محتوا دیگه ای به جز مکالمه وجود نداره و در حقیقت هواوی سراغ یه اسپیکر مونو تک کاناله رفته که طبیعتا نمیتونه صدایی یه خوبی نمونه های مشابه استریو داشته باشه.تو بخش اسپیکر بررسی P40 Pro به طور کلی عملکرد اسپیکر قابل قبوله و کیفیت خوبی داره ولی با اینکه بلندی صدای زیادی نداره، اما اگه صدا رو تا آخرین حدش زیاد کنین، افت کیفیت کاملا مشخصه که از یه پرچمدار انتظار بیشتری میره.اسپیکر P40 Pro

جمع بندی

در مجموع اگه بخوایم تو بررسی P40 Pro به نقاط و ضعف و قوت اشاره کنیم:

  • نقاط قوت
  1. کیفیت ساخت بالا و متریال باکیفیت
  2. نرخ نوسازی 90Hz نمایشگر
  3. شارژدهی عالی نسبت به ظرفیت باتری
  4. عملکرد فوق العاده دوربین
  • نقاط ضعف
  1. نبود سرویسای گوگل (GMS)
  2. پشتیبانی فقط از نانو مموری هواوی
  3. پانچ هول بزرگ

بعد از دعوای تجاری آمریکا و چین و حتمی شدن تحریمای سخت افزاری و نرم افزاری هواوی، ادامه رقابت با برندای بزرگی مثل شیائومی یا سامسونگ برای هواوی خیلی سخت شد، اما با این همه هواوی تسلیم نشد و با معرفی پرچمدار جدیدش بازم همه طرفدارانش رو جذب خودش کرد. با اینکه هواوی بازم موفق شد یه دوربین کم نقص و فوق العاده رو با جدیدترین گوشی سری P عرضه کنه اما هنوزم نبود گوگل یه نقص بزرگ برای هواوی به حساب میاد و برای افرادی که چندین سال از سرویسای گوگل استفاده کردن، تغییر به سمت HMS (هواوی موبایل سرویس) قطعا راحت نیست. علاوه بر نبود اپ های گوگل، Huawei P40 Pro نقاط ضعف سخت افزاری هم داره، مثلا پانچ هول خیلی بزرگ که به این سادگیا از دید دور نمیمونه و یا داغ شدن زیاد موقع بازی یا فیلمبرداری، رویه جدیدی هم که هواوی به کار گرفته (جایگزینی نانو مموری با Micro SD) برای کاربرای ایرانی یه نقطه ضعف به حساب میاد چون توی بازار کشور ما خبری از نانو مموری نیست یا اگه هم پیدا بشه قیمتش خیلی بالاتر از میکرو اس دی های معمولیه. البته که P40 Pro نقاط مثبت زیادی هم داره، مثلا استفاده از نرخ نوسازی 90 هرتز، دوربینای واید و اولترا واید فوق العاده و همچنین کیفیت ساخت بالا و پشتیبانی از 5G.

نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۱۲ شهریور, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 41
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

alefkhe

عالی 👏

۱۰ آذر ۱۴۰۱
abasi6658

سری p گوشیهای هواوی خوبن

۰۵ آذر ۱۴۰۱
Amir 2003

عالیه عالی.
هواوس p40 Pro خیلی خوبه

۰۲ اسفند ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

خوبه این گوشی 👌🏻

۲۷ بهمن ۱۴۰۰
godrati

Beautiful 😍

۲۰ دی ۱۴۰۰
godrati

Nice

۲۰ دی ۱۴۰۰
godrati

Great 👌🏻

۲۰ دی ۱۴۰۰
Sobhan8897

واقعا گوشیه خوبیه و خیلی خوشگله من الان هواوی nova 7i دارم و ازش راضیم البته طرفدار هواوی هستم☺️

۱۱ دی ۱۴۰۰
mjasghari44

💗💙

۲۵ آذر ۱۴۰۰
mjasghari80

💝💚❤️

۲۵ آذر ۱۴۰۰
_IRShadow80_

🙏💚

۲۵ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۲۲ آذر ۱۴۰۰
a.s_momeni

💯💯💯

۲۱ آذر ۱۴۰۰
iman

خیییلی خفنه!
اگه گوگل تحریمش نمی کرد بقیه کمپانی‌ها رو قورت می‌داد انصافا

۲۱ آذر ۱۴۰۰
    Sobhan8897

    واقعا آره

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
iman

خیییلی خفنه خدایی
اگه گوگل تحریمش نمی کرد بقیه کمپانی‌ها رو قورت می‌داد انصافا

۲۱ آذر ۱۴۰۰
tahamousavi

بسیار دوست میداشتم که mate40proplus هم داخل بازار ایران به صورت عمده وارد میشد؛ اما حیف…

۲۹ آبان ۱۴۰۰
    tahamousavi

    و همچنین p50pro که الان رنک یک دوربین بین گوشی ها رو داره؛ حتی قوی تر از آیفون 13 ها…

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰