بررسی گوشی Honor 200 Pro

مدل های مختلف گوشی های آنر، اغلب سهم نسبتا خوبی رو از گوشی هایی که در بازار خاورمیانه به خصوص ایران به فروش میرسن، به خودشون اختصاص میدادن. قیمت مناسب تر در مقایسه با رقبا و طراحی خلاقانه، دو ویژگی مهم در اکثر مدل های آنر به شمار میاد که شامل حال، جدیدترین گوشی این برند یعنی Honor 200 Pro هم میشه. آنر 200 پرو، در 27 می 2024 (7 خرداد 1403) معرفی شد و با ویژگی های سخت افزاری قابل توجه مثل 3 تا دوربین 50 مگاپیکسلی، جدیدترین پردازنده شبه پرچمدار کوالکام، حافظه 1 ترابایتی و پشتیبانی از آداپتور 100 واتی و قیمت بسیار مناسب، رقیب جدی برای گوشی های شبه پرچمدار برندهای دیگه بازار مثل سامسونگ و شیائومی محسوب میشه. ما در این بررسی گوشی Honor 200 Pro، نماینده جدید آنر رو زیر ذره بین میبریم تا ببینیم تا چه حد در مقابل رقباش، قوی ظاهر میشه و در نهایت، آیا ارزش خرید داره یا نه؟ اگه شما هم دوست دارین که بدونین این گوشی چه حرفایی واسه گفتن داره؛ تا آخر بررسی آنر 200 پرو همراه موبونیوز باشین.

بررسی طراحی و کیفیت

در نگاه اول، به نظر میرسه که آنر 200 پرو در مقایسه با نسل قبلش یعنی آنر 100 پرو، تغییرات خاصی رو در بخش طراحی تجربه نکرده باشه؛ اما در عمل اینطور نیست. اگرچه حفظ جزیره بزرگ بیضی شکل دوربین در این طراحی و انتقالش از نسل قبل به جدید، ممکنه شما رو به اشتباه بندازه و تصور کنین که این دو گوشی، یک طراحی یکسان دارن؛ اما یه کم که دقیق تر بشین متوجه خواهید شد که نه تنها این جزیره دوربین و ماژول های داخلش، طراحی جدیدتری دارن، بلکه بخش هایی مثل فریم و هاله منحنی پشت بدنه هم مثل قبل نیست؛ حتی رنگ بندی Honor 200 Pro هم تغییراتی داشته و مشتری، گزینه های زیر رو میتونه انتخاب کنه:

  • Moonlight White (نقره ای)
  • Black (مشکی)
  • Ocean Cyan (سبز آبی روشن یا آبی اقیانوسی)
  • Pink (صورتی)

شما رنگ های سبز آبی روشن و صورتی رو به جای رنگ های آبی و بنفش (یاسی) نسل قبل در بین گزینه هاتون دارین و اگه طرفدار رنگ های خاص تر باشین، گزینه های رنگی جدید در آنر 200 پرو، میتونن انتظاراتتون رو برآورده کنن.

 

کیفیت بدنه

آنر 200 پرو با ابعاد 163.3 × 75.2 × 8.2 میلی متر و وزن 199 گرمی، در مقایسه با نسل قبلی، کوتاه تر، عریض تر، ضخیم تر و البته کمی سنگین تر شده؛ اما این اختلاف بین ابعاد و وزن آنر 200 پرو با نسل قبلش، اونقدری نیست که متوجه بشین و روی تجربه کار با این گوشی، اثر خاصی داشته باشه.

طراحی گوشی Honor 200 Pro

متاسفانه آنر 200 پرو، در این زمینه جنس فریم و بدنه فعلا هیچ اطلاعات دقیقی بهمون نداده. درسته که گوشی های آنر معمولا گوشی های بادوامی هستند و جدیدا هم گوشی های با مقاومت بالایی در برابر ضربه مثل honor x9b معرفی کرده ولی با توجه به شرایط اقتصادی و قیمت گوشی در ایران، بهتره اگه تصمیم گرفتین که این گوشی رو بخرین، حتما یک گارد محافظ خوب و یک گلس مقاوم واسش تهیه کنین!

 

پنل جلویی گوشی

آنر، نمایشگر خمیده با بریدگی کپسول مانند رو در نماینده جدید گوشی های شبه پرچمدارش هم به کار برده تا این دو ویژگی جذاب، از نسل قبل آنر 200 پرو به این گوشی منتقل بشن. اگه عاشق نمایشگرهای خمیده (اج یا Edge) باشین، حس کار کردن با Honor 200 Pro براتون خیلی لذت بخشه. خمیدگی لبه ها در این نمایشگر، به اندازه مدل های Edge سامسونگ نیست؛ اما باز هم، برای علاقمندان به این نمایشگرها، میتونه جالب باشه.
بریدگی کپسول مانند بخش میانی و بالای این نمایشگر، میزبان دوربین سلفی در کنار سنسور تشخیص عمقه که علاوه بر پوشش اطراف این دو حسگر، نقشی مشابه داینامیک آیلند در گوشی های آیفون رو هم ایفا می کنه. اگه از این ویژگی جالب آنر 200 پرو چشم پوشی کنیم، اطلاع نداشتن از جنس روکش محافظ نمایشگر در این گوشی، آزاردهنده است. این موضوع زمانی آزاردهنده تر میشه که پای بدنه صیقلی Honor 200 Pro وسط میاد و احتمال سُر خوردن گوشی از دستتون رو افزایش میده. اگر از جنس این پوشش و مقاومتش در برابر خط و خش، جذب اثر انگشت و چربی، ضربه و سقوط از ارتفاع اطلاع داشتیم، کمی خیالمون راحت تر میشد. اگرچه حتی اگه اطلاع هم داشتیم، کماکان توصیه می کردیم که از یک گلس محافظ خفن و درست و حسابی برای نمایشگر این گوشی استفاده کنین و درگیر استرس افتادن گوشی و این چیزا نباشین.

 

طراحی اطراف بدنه

فریم آنر 200 پرو، مثل نسل قبل همون حالت طراحی منحنی رو داره، منتها این بار کمی از این انحنا کم شده تا خوش دستی این گوشی بیشتر از گذشته باشه. در بخش بالایی فریم، خروجی اسپیکر به همراه میکروفون مکالمه و حسگر مادون قرمز ( IR Blaster) قرار داره و اسپیکر اصلی هم در کنار درگاه USB و خشاب سیم کارت ها در قسمت پایین بدنه جای گرفتن.

طراحی بدنه گوشی Honor 200 Pro

سمت راست فریم آنر 200 پرو هم مثل نسل قبل، از دکمه های تنظیم صدا و پاور میزبانی میکنه که از لحاظ مکان قرارگیری یا فرم طراحی، تفاوتی با گذشته ندارن. هر دو دکمه پاور و تنظیم صدا، به همون باریکی دکمه های آنر 100 پرو هستن. این موضوع، چندان خاص به نظر نمیرسه ولی اگه انگشتای ظریفی ندارین، ممکنه یه کم برای کار کردن با این دکمه ها اذیت بشین.

 

طراحی دوربین‌ها

جزیره دوربین های آنر 200 پرو، یک از خاص ترین طراحی ها رو در بین گوشی های هوشمند بازار داره. این جزیره بیضی شکل، میزبان سه ماژول دوربین های اصلی، اولتراواید و تله فوتو در کنار چراغ فلش LED هست. در مقایسه با نسل قبلی، جزیره دوربین های گوشی Honor 200 Pro، متقارن تره و طراحی یکدست تری داره؛ البته در آنر 100 پرو هم این تقاوت وجود داشت، منتها به خاطر دو قسمتی که از پشت بدنه به کنار جزیره دوربین کشیده میشدن، طراحی این جزیره در آنر 100 پرو، چندان متقارن به نظر نمیرسید. ضخامت جزیره دوربین در Honor 200 Pro کمه و برخلاف بعضی از مدل های شیائومی که جزیره های دوربین بزرگ و قطور دارن، خوش دستی گوشی رو کاهش نمیده و به راحتی میتونین با گوشی کار کنین یا توی جیبتون بذارینش.

 

استانداردهای حفاظتی

اغلب گوشی های شبه پرچمدار بازار، از گواهی های حفاظتی قدرتمندی پشتیبانی می کنن که بیانگر مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار یا افتادن داخل آبه. به همین دلیل، انتظار داشتیم که آنر برای Honor 200 Pro هم از همین رسم پیروی کنه و نماینده جدید شبه پرچمداران خودش رو با گواهی سفت و سخت تری روانه بازار کنه که خوب، اینکار رو نکرد. گوشی آنر 200 پرو در نسخه مخصوص بازارهای چین، از گواهی IP55 پشتیبانی میکنه و نسخه بین المللی این گوشی هم مجهز به گواهی IP65 هست. هر دو گواهی، مقاومت آنر 200 پرو در مقابل گرد و غبار و پاشیدن قطرات آب رو نشون میدن. بنابراین، Honor 200 Pro در مقابل افتادن داخل آب مقاوم نیست و بهتره این گوشی رو نزدیک آب های عمیق مثل استخر و اینجور جاها نبرین چون اگه داخل آب بیفته، بدون شک کارش به تعمیر و سرویس کاری میکشه.

آنر 200 پرو، طراحی دلنشینی داره که در مقایسه با نسل قبل، تغییرات خاصی از نظر وزنی نداشته؛ اما برخلاف آنر 100 پرو به 2 گواهی حفاظتی برای بازارهای چین و سایر کشورها مجهز شده. به همین دلیل، در بررسی گوشی Honor 200 Pro در بخش طراحی، اگه معیارتون زیبایی ظاهری و گواهی های حفاظتی باشه، میتونیم امتیاز خوبی رو به این نماینده آنر بدیم.

 

بررسی صفحه نمایش

برخلاف تغییراتی که آنر در بخش طراحی شبه پرچمدار جدیدش اعمال کرده، نمایشگر آنر 100 پرو تقریبا بدون تغییر خاصی، در Honor 200 Pro به کار گرفته شده. این نمایشگر 6.78 اینچی OLED، وضوح 1224 × 2700 پیکسل داره و از فناوری HDR پشتیبانی می کنه تا بتونین ویدیوهای سرویس های آنلاین مثل یوتیوب رو به خوبی تماشا کنین. آنر دقیقا مشخص نکرده که نمایشگر آنر 200 پرو، چه نوعی از پنل های OLED هست؛ اما با توجه به اینکه این پنل نرخ نوسازی 120 هرتزی رو ارائه میده، میتونیم مطمئن باشیم که حداقل با یک پنل LTPO OLED روبرو نیستیم.
مانند نسل قبل، نمایشگر آنر 200 پرو، نرخ نوسازی 120 هرتز داره که بین 3 حالت پویا (Dynamic)، بالا (High) و استاندارد (Standard) متفاوته. در حالت پویا، نرخ نوسازی بین دو گزینه 60 و 120 هرتز و بسته به نوع محتوای در حال نمایش جابجا میشه. با انتخاب حالت High، نرخ نوسازی پنل در صورت امکان روی 120 هرتز میره و در حالت استاندارد هم، صرفا نرخ نوسازی 60 هرتزی اعمال میشه.

نمایشگر گوشی Honor 200 Pro

تنها تغییر چشمگیر این نمایشگر نسبت به نسل قبل، افزایش قابل توجه میزان روشنایی اون در حالت پیک هست که از 2600 نیت در آنر 100 پرو، به 4000 نیت رسیده. در 2 حالت روشنایی دستی و خودکار هم، به اعداد حدود 600 و 1100 نیت در این گوشی میرسیم که اگرچه از اغلب گوشی های مشابه آنر 200 پرو و حتی مدل های میان رده، کمتره؛ اما کارتون رو به خوبی راه میندازه و به راحتی میتونین با این گوشی در محیط های باز کار کنین و مشکلی برای دیدن جزئیات نمایشگر نداشته باشین.
یک موضوعی که در مورد نمایشگر آنر 200 پرو آزاردهنده اس اینه که علیرغم حفظ اندازه پنل نمایش، آنر حاشیه این نمایشگر رو نسبت به نسل قبل افزایش داده. اگرچه رسیدن از عدد 91.2 درصد در آنر 100 پرو به 90.8 درصد در آنر 200 پرو برای نسبت نمایشگر به بدنه چندان به چشم نمیاد؛ اما انتظار داشتیم که آنر این حاشیه رو کمتر کنه نه اینکه تازه نسبت به قبل، بیشتر بشه.
روشنایی بسیار بالای پنل نمایشگر در حالت پیک، وضوح FHD+ در کنار نرخ نوسازی بالا و پشتیبانی از فناوری HDR برای پخش ویدیوهایی سرویس های آنلاین، در بررسی گوشی Honor 200 Pro از نظر عملکرد نمایشگر، امتیاز خوبی رو به این گوشی سنگین میده.

 

بررسی باتری و شارژدهی

آنر 200 پرو با یک تغییر ناچیز در ظرفیت باتری نسبت به نسل قبل روبرو شده و از یک باتری 5200 میلی آمپری استفاده میکنه. این باتری مثل نسل قبل، با آداپتور 100 وات سیمی شارژ میشه. اگه دوست داشته باشین از آداپتورهای بی سیم برای شارژ گوشیتون استفاده کنین، آنر 200 پرو با پشتیبانی از آداپتور 66 واتی بی سیم، این امکان رو در اختیارتون قرار میده تا برخلاف بسیاری از مدل های دیگه در بازار که از توان های پایین تری برای شارژ بی سیم استفاده می کنن، باتری گوشی رو سریع تر شارژ کنین. علاوه بر این فناوری، شما میتونین در صورت نیاز، با تکیه بر پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس با توان 5 وات در این نماینده جدید آنر، از انرژی باتری آنر 200 پرو برای شارژ دستگاه های دیگه هم بهره ببرین؛ ناگفته نمونه که این گوشی آنر مثل نسل قبل، از فناوری شارژ بی سیم معکوس هم پشتیبانی میکنه.

باتری گوشی Honor 200 Pro

وقتی صحبت از آداپتور 100 واتی سیمی پیش میاد، انتظار داریم که با یک سرعت فوق العاده بالا در شارژ دستگاه روبرو بشیم که در مورد آنر 200 پرو همین اتفاق هم میفته. باتری این گوشی با آداپتور 100 وات سیمی در مدت 30 دقیقه، از صفر تا 75 درصد شارژ میشه و اگه کمی صبورتر باشین، با گذشت 45 دقیقه مراحل شارژ صفر تا صد درصد باتری این گوشی طی میشه.
سریع بودن فرایند شارژ در Honor 200 Pro، تنها امتیاز مثبت این گوشی در بخش باتری نیست و در شارژدهی هم، این نماینده آنر یکی از قدرتمندترین مدل های فعلی در بازار محسوب میشه. باتری فول شارژ این گوشی حدود 1 روز کامل با استفاده های سنگین دوام میاره. همین ویژگی، یکی از بزرگترین مزیت های Honor 200 Pro هم محسوب میشه، به خصوص اگه به شارژدهی طولانی باتری گوشی موردنظرتون اهمیت زیادی بدین.

 

بررسی عملکرد دوربین‌

آنر برای Honor 200 Pro، همون ساختار دوربین های اصلی، اولتراواید و تله فوتو در بخش پشت دستگاه و ترکیب دوربین های سلفی و حسگر تشخیص عمق رو حفظ کرده و صرفا به افزایش وضوح دوربین تله فوتو از 32 مگاپیکسل در آنر 100 پرو به 50 مگاپیکسل در نسل جدید این گوشی قانع شده. با توجه به تغییر پردازنده دستگاه و تمرکز بیشتر اسنپدراگون 8s نسل 3 روی هوش مصنوعی، انتظار داریم که عملکرد آنر 200 پرو در بخش عکاسی بهتر از قبل باشه. در ادامه، این موضوع رو به تفکیک هر دوربین بررسی میکنیم تا ببینم این انتظار ما درسته یا نه؟

 

عملکرد دوربین‌ واید (اصلی)

آنر برای دوربین اصلی از ترکیب حسگر 50 مگاپیکسلی OmniVision OV50H در کنار لنز 27 میلی متری با گشودگی f/1.6 و قابلیت های فوکوس خودکار چند جهته با تشخیص فاز، فوکوس لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر استفاده می کنه.
عملکرد این دوربین در عکاسی روز، فوق العاده اس و میتونه عکس هایی رو ثبت کنه که هم جزئیات دقیقی دارن و هم محدوده دینامیکیشون خوبه. در دو حالت عکاسی Authentic و Natural، صرفا رنگ بندی تصاویر تغییر می کنه به طوری که در حالت Authentic رنگ و لعاب عکس ها بیشتر میشه و برای کسایی که عکس های پر رنگ تر و زنده تر رو دوست دارن، تصاویر دلنشین تری رو نسبت به حالت Natural صبت می کنه. زمانی که زوم دوربین رو روی حالت 2 برابر میبریم، تصاویر باز هم با جزئیات دقیقی ثبت میشن و به جرات میشه گفت که هیچ افتی در کیفت تصاویر پیدا نمی کنین.
در حالت پیشفرض، این دوربین تصاویر رو با وضوح 12.5 مگاپیکسل ثبت میکنه که از نظر جزئیات خیلی وضعیت خوبی داره؛ اما وقتی وضوح رو به 50 مگاپیکسل میبرین، هیچ تغییر خاصی در تصاویر اتفاق نمیفته و جزئیات هم چندان تغییر نمی کنن.

زمانی که نور محیط کم میشه و به عکاسی در شب میرسیم، 2 تا سناریو اتفاق میفته: عکاسی با و بدون حالت Night mode. زمانی که حالت نایت مود خاموش باشه (اسلاید دوم از سری تصاویر بالا)، پخش نور در اطراف منابع نور تا حدی آزاردهنده اس و اگه اطراف سوژه موردنظر شما چراغ ها پرنور باشه، نمیتونین تصویر جذاب و خوبی رو ثبت کنین. البته اگه بی انصاف نباشیم باید بگیم که کار دوربین اصلی آنر 200 پرو در شب، خیلی خوبه و هم سطح نویز تصاویر کنترل میشه، هم رنگ ها رو به شکل دلنشینی ثبت میکنه و هم جزئیات تصاویر، خوب و دقیق هستن. با فعال شدن حالت Night mode (اسلاید سوم از سری تصاویر بالا)، تقریبا نمیتونین تفاوتی در تصویر گرفته شده در این حالت با قبل از روشن شدنش، پیدا کنین. در واقع، تنها تفاوت مهم بین تصاویری که در حالت روشن یا خاموش بودن حالت شب گرفته شدن، کنترل خوب پخش نور در اطراف منابع نوره که باعث میشه حال و هوای عکس ها بهتر بشه و بعضی از رنگ های اطراف این منابع نور، بتونن حالت طبیعی خودشون رو به مخاطب نشون بدن.

عکاسی پرتره با دوربین اصلی گوشی Honor 200 Pro با حالت Harcourt Classic

آنر 200 پرو برای عکاسی پرتره، 3 حالت Classic و Colour و Vibrant رو در اختیارتون میذاره. حالت اول (Classic) که در تصویر بالا هم میبینین، عکس ها رو به شکل سیاه و سفید و حرفه ای و البته متفاوت با حالت Portrait mode ثبت میکنه. حالت دوم (Colour) و سوم (Vibrant) هم هر دو تصاویر پرتره رنگی رو میگیرن؛ اما حالت Vibrant رنگ ها رو به شکل اشباع تری ثبت میکنه. در هر 3 حالت، سوژه به خوبی از پس زمینه جدا میشه و تاری پشت سوژه در حد متعادلی حفظ میشه.

 

عملکرد دوربین اولتراواید

حسگر 12 مگاپیکسلی در پشت لنز 16 میلی متری با گشودگی f/2.2، دوربین اولتراواید آنر 200 پرو رو تشکیل میدن؛ دقیقا همون چیزی که در آنر 100 پرو هم داشتیم. از این دوبین با توجه به چنین وضوح پایینی، انتظار چندان خاصی نداریم؛ اما باز هم در حد و اندازه خودش عملکرد خوبی داره و میتونه در نور روز و در فضاهای باز و بسته، تصاویر رو با رنگ بندی و محدوده دینامیکی عالی و جزئیات قابل قبول ثبت کنه.

این عملکرد در شب تا حدودی حفظ میشه؛ چرا میگیم تا حدودی؟ چون این دوربین در عکاسی شب در دو حالت خاموش بودن Night mode (اسلاید دوم از سری تصاویر بالا) و روشن بودن نایت مود (اسلاید سوم از سری تصاویر بالا)، بعضی از جزئیات رو تا حدی از دست میده که عملا از سوژه مورد نظر چیزی که قابل تشخیص باشه، باقی نمیذاره و این اصلا عملکرد خوبی نیست. از اونجایی که این وضعیت همیشگی نیست و گاهی اوقات اتفاق میفته، میتونیم با ارفاق به تصاویر فوق عریض گرفته شده با این دوربین، امتیاز قابل قبول یا همون کار راه انداز رو بدیم.

گوشی Honor 200 Pro دوربین ماکرو نداره؛ اما این به این معنی نیست که شما نمیتونین با این گوشی، تصاویر کلوزاپ و ماکرو رو ثبت کنین. آنر در دوربین اولتراواید این گوشی، حالت جدیدی به نام Super macro mode رو قرار داده که امکان ثبت تصاویر کلوزاپ رو فراهم می کنه. این حالت، 3 نوع زوم رو در اختیارتون میذاره، زوم 0.6 برابر، تصاویری رو میگیره که دقیقا مثل تصاویر فوق عریض با دوربین اولتراواید هستن.
حالت بزرگنمایی 1 برابر هم، عکس هایی مشابه دوربین اصلی رو میگیره که بیشتر شبیه به برش دیجیتالی روی تصاویر دوربین اصلی هستن. حالت 2 برابری هم، باز برش دیجیتال روی زوم 1 برابره. در هر 2 حالت بزرگنمایی 1 و 2 برابر، تصاویر کلوزاپ دلنشینی ثبت میشن که میتونن جایگزین قابل قبولی برای خلا دوربین ماکرو باشن.

 

عملکرد دوربین تله فوتو

هر چقدر دوربین اولتراواید در گوشی Honor 200 Pro ضعف داشت، از اون طرف دوربین تله فوتو قدرتمند ظاهر شده. این دوربین، از حسگر 50 مگاپیکسلی Sony IMX 856 در کنار یک لنز 68 میلی متری با گشودگی f/2.4 تشکیل شده و مجهز به قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویره.
تصاویری که این دوربین میگیره، به جرات یکی از بهترین تصاویر تله فوتو در بین گوشی های هم رده با آنر 200 پرو محسوب میشه که جزئیات عالی و محدوده دینامیکی خوبی دارن. در حالت پیشفرض، این دوربین عکس های 12.5 مگاپیکسلی میگیره و تا بزرگنمایی 2.5 و 3 برابری، میتونه به خوبی کیفیت تصویر رو مدیریت کنه و نه خبری از حذف جزئیات هست و نه مشکل دیگه ای. اگه وضوح این دوربین رو به سمت 50 مگاپیکسل ببرین، شاهد ثبت دقیق تر جزئیات هستین؛ چیزی که در دوربین اصلی آنر 200 پرو نداشتیم.

با کاهش نور محیط، این دوربین عملکرد خوبش رو حفظ میکنه و حتی به کمک حالت AI/Night mode و توانایی های هوش مصنوعی، نقاط تاریک تصاویر مدیریت میشن تا عکس هایی داشته باشیم که بخش های سایه و تاریک کمتری دارن؛ جزئیاتشون نسبتا دقیق ثبت شده و رنگ و لعابشون نه اونقدر زیاده که توی ذوق بزنه و نه اونقدر بی روحه که دلمون نخواد همچین تصاویری رو داشته باشیم.

 

عملکرد دوربین سلفی

دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی Honor 200 Pro در کنار سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی، عکس های فوق العاده ای رو براتون ثبت می کنن که دارای جزئیات فراوان، محدوده دینامیکی گسترده و رنگ های پوست کاملا مشابه با حالت طبیعی چهره هستن. این عملکرد خوب، کمی به دلیل فوکوس ثابت این دوربین ممکنه به مشکل بخوره به ویژه اگه قابی که برای عکس های سلفی در نظر دارین، کمی غیرعادی باشه. با این حال، از اونجایی که در اغلب موارد، سنسور تشخیص عمق وارد عمل میشه، میتونین سلفی های خیلی جذابی رو با این دوربین بگیرین.

هر دو مجموعه دوربین پشتی و سلفی آنر 200 پرو، ویدیوهارو با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه ثبت میکنن که از این لحاظ، این گوشی از همرده هاش چیزی کم نداره. با در نظر گرفتن این مورد و عملکرد بسیار خوب دوربین های پشتی، سلفی و تله فوتو این گوشی در عکاسی شب و روز و همچنین، حالت عکاسی کلوزاپ در دوربین تله فوتو، میتونیم بهترین امتیاز در بررسی گوشی Honor 200 Pro رو به بخش دوربین بدیم که واقعا شاهکار بود.

 

بررسی قدرت پردازشی

آنر به جای استفاده از پردازنده پرچمدار در نماینده جدید خودش، به سراغ پردازنده ی قوی، اما ضعیف تر نسبت به نسل قبل رفته. اسنپدراگون 8s نسل 3 در آنر 200 پرو جایگزین اسنپدراگون 8 نسل 2 آنر 100 پرو شده، یک پردازنده 4 نانومتری با ساختار 8 هسته ای (شامل 1 هسته‌ بزرگ، 4 هسته‌ میان‌رده و 3 هسته‌ کوچک) هست که از پردازنده گرافیکی Adreno 735 استفاده میکنه.

پایداری سخت‌افزاری

رقابت بین پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 در مقایسه با اسنپدراگون 8s نسل 3 در بسیاری از بخش ها به شکل تنگاتنگی پیش میره و در هر بخش، یکی برنده رقابت میشه، در حالی که در بخش دیگه، بازنده اس. عملکرد این دو پردازنده روی گوشی های آنر 100 پرو و 200 پرو هم به همین شکل پیش میره. در بخش عملکرد پردازشی و اجرای بازی های مختلف، Honor 200 Pro با اختلاف بسیار کمی ضعیف تر از آنر 100 پرو و اغلب مدل های دیگه ای که با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شدن، عمل میکنه. البته ناگفته نمونه که همچنان، آنر 200 پرو از مدل های دیگه ای مثل گوشی پیکسل ،8 عملکرد پردازشی قوی تری رو ارائه میده.

تست بازی گوشی Honor 200 Pro

شما میتونین با گوشی Honor 200 Pro بسیاری از بازی های دلخواهتون رو بدون افت فریم یا لگ و باگ اجرا کنین و از عملکرد بسیار خوب این گوشی در اجرای بازی های مختلف لذت ببرین. اگر طرفدار بازی های سنگینی مثل Genshin Impact باشید، میتونین ابن بازی رو با تنظیمات گرافیکی High و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا کنین. در طول بازی، گرمای تولید شده توسط دستگاه، از طریق سیستم جدید خنک کننده ای که در آنر 200 پرو طراحی شده، از بدنه خارج میشه و بازیتون به خاطر گرمای دستگاه، دچار افت فریم یا لگ نمیشه. با این عملکرد، در این بخش هم نماینده شبه پرچمداران آنر امتیاز خوبی رو بدست میاره.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

آنر 200 پرو با اندروید 14 و رابط کاربری MagicOS 8.0 عرضه میشه. برخلاف هواوی که به دلیل تحریم های گوگل، کاربرانش از کار با مجموعه برنامه های گوگل از جمله گوگل پلی، سرویس ایمیل و… محروم هستن، کاربران آنر 200 پرو به مجموعه کاملی از تمام برنامه ها و ابزارهای گوگل دسترسی دارند. آنر برای این گوشی جدید خودش، وعده ارائه 4 بروزرسانی اندروید (تا اندروید 18) و 5 سال بروزرسانی های امنیتی رو داده.

نرم افزار گوشی Honor 200 Pro

ظاهر MagicOS 8.0 در مقایسه با نسخه های قدیمی این رابط کاربری، تفاوتی نداره و حتی میتونیم بگیم که بسیار شبیه به این نسخه هاست. بخش کپسولی شکلی که در روی نمایشگر وجود داره، برای نمایش اعلان های تایمر و موسیقی یا ویدئو در حال پخش کاربرد داره و حس کار کردن با داینامیک آیلند آیفون ها رو براتون تداعی میکنه.

به رسم اغلب مدل های پرچمدار و شبه پرچمدار 2024 سایر برندها، گوشی Honor 200 Pro هم با برخی از قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی روانه بازار شده. به طور مثال، ویژگی Magic Portal این گوشی، عملکردی مشابه Circle to Search در هوش مصنوعی گلکسی AI سامسونگ داره. شما با استفاده از این ویژگی میتونین یک کادر روی یک تصویر یا نوشته بکشین و اون بخش رو در مرورگر خودتون جستجو کنین یا به ایمیلتون اضافه کنین یا اینکه یک یادداشت درباره اش بنویسین و ذخیره کنین. بروزرسانی های طولانی امنیتی و اندروید در کنار اضافه شدن قابلیت های هر چند محدود هوش مصنوعی، 2 ویژگی مهمی هستن که امتیاز خوبی رو در بخش رابط کاربری و نرم افزار نصیب آنر 200 پرو میکنن.

 

بررسی اسپیکر

اگه طرفدار گوش دادن موزیک یا تماشای فیلم با گوشی باشین، در کنار نمایشگر خوب، قدرت اسپیکر هم واستون اهمیت زیادی پیدا میکنه؛ بخشی که آنر 200 پرو در اون سربلنده. این گوشی از اسپیکرهای استریو استفاده میکنه که یکی در بخش پایین بدنه قرار داره و دیگری در قالب میکروفون دوم مکالمه در بخش بالای فریم، صدا رو پخش میکنه. دو خروجی اسپیکر در بالا و پایین فریم، صدا رو با تعادل به گوش مخاطب میرسونن. این ویژگی در زمان تماشای فیلم که گوشی به صورت افقی قرار میگیره، تجربه بسیار لذت بخشی رو در اختیارتون قرار میده.

اسپیکر گوشی Honor 200 Pro

صدای خروجی از اسپیکرهای آنر 200 پرو، وضوح (شفافیت) بالایی دارن و صدای قدرتمندی رو به گوشتون میرسونن؛ البته این صدا، باس چندان زیادی نداره و در اون، خبری از صداهای تفکیک شده هم نیست. با این اوصاف، باز هم اسپیکر آنر 200 پرو صدای دلنشینی رو در اختیارتون میذاره که شما رو راضی نگه میداره.

 

آیا گوشی Honor 200 Pro ارزش خرید دارد؟

آنر 200 پرو، یک مدل خوش دست با طراحی جذاب، نمایشگر با کیفیت، توان پردازشی قدرتمند، شارژدهی عالی، قابلیت پشتیبانی از آداپتور 100 واتی در کنار عملکرد بسیار خوب دوربین هاست که در مقایسه با بسیاری از همرده های خودش، ارزش خرید بسیار خوبی داره. علاوه بر این ویژگی ها، قیمت Honor 200 Pro در حافظه 512 گیگ / رم 12 گیگ حدود 40 میلیون تومنه (مرداد 1403) که با توجه به این امکانات، واقعا اقتصادی محسوب میشه. اگه دنبال گزینه های مشابه آنر 200 پرو میگردین که در همین قیمت (کمی ارزون تر یا گرون تر) باشه؛ اما امکانات بهتری رو بهتون بده، میتونین گزینه هایی مثل موتورولا اج 50 اولترا، شیائومی 14 یا حتی آنر 200 رو توی گزینه هاتون داشته باشین و با یه مقایسه کلی بین این گوشی ها و آنر 200 پرو، یکی رو بر اساس اون معیارهایی که براتون مهمتره انتخاب کنین.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 4
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Ahoora_Ataeian

این بهتره یا شیائومی ۱۴

۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    Sami_nrz

    سلام، دوست عزیز به هیچ عنوان کیفیت ساخت و دوام آنر و با شیائومی مقایسه نکن، من تجربه ی هر دو برند و داشتم، همه چیز مشخصات روی کاغذ نیست، اگر گوشی رو برای سه چهار سال میخوای نگه داری ذره ای شک نکن و آنر و بخر
    چیزی که تو این مقاله ذکر نشده نرخ سو سو زدن صفحه نمایش این گوشی که تمامی گواهی های معتبر و دریافت کرده و ذره ای به چشم اسیب نمیزنه در استفاده های بلند مدت، دوربین هم همیشه آنر توی هم رده هاش عالی عمل کرده

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
Ahoora_Ataeian

اگر قصد خرید داشته بایم این رو بخریم یا شیائومی ۱۴ کدوم بهتره

۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    Amirali2012

    از لحاظ سخت افزار شیاعومی ۱۴ تا جایی که من میدونم با اختلاف قوی تر از آنر ۲۰۰ پرو هست اما چیپست آنر ۲۰۰ پرو دقیقا همون چیپست پوکو f6 هست

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳