بررسی گوشی Honor 200

زمانی که دنبال خرید یک گوشی میان رده هستیم، اغلبمون انتظار داریم که به تناسب پولی که پرداخت می کنیم، امکانات خوبی در اخیتارمون قرار بگیره و هر چقدر قیمت اون گوشی مدنظرمون بالاتر باشه، توقع ما هم بیشتر میشه. گوشی آنر 200 که در 27 می 2024 (7 خرداد 1403) و همزمان با Honor 200 معرفی شد؛ با تکیه بر قابلیت هایی مثل نمایشگر 120 هرتزی OLED، تنوع کانفیگ و عرضه نسخه ای با 16 گیگ رم، دوربین های نسبتا قوی، شارژدهی خوب و پشتیبانی از آداپتور 100 واتی، به احتمال قوی میتونه انتظاراتمون رو یک گوشی میان رده درست و حسابی برطرف کنه. در ادامه، همراه موبونیوز باشین تا با بررسی Honor 200 در بخش های مختلف، ارزش خرید این گوشی رو بررسی کنیم و ببینیم این میان رده تازه نفس آنر، تا چه میتونه از پس راضی کردن مخاطب ایرانی بربیاد.

بررسی طراحی و کیفیت

آنر یکی از قدیمی ترین برندهاییه که وارد بازار ایران شد و گوشی های هوشمند مقرون به صرفه و با قابلیت های جالب رو در اختیار مشتریان ایرانی گذاشت. این گوشی ها، علاوه بر اینکه قیمت مناسب تری در مقایسه با رقبای قدری مثل سامسونگ داشتند، هم از لحاظ ظاهری و هم سخت افزار داخلی، میتونستن به راحتی به یکی از گزینه های با ارزش خرید بالا برای مخاطب تبدیل بشن و در اکثر مواقع هم، گوی رقابت رو از دست سامسونگ درمیاوردن. همین روند، تا به امروز هم حفظ شده و هر دو مدل جدید آنر یعنی Honor 200 و نسخه پرو این گوشی، هم ظاهر جذابی دارن و هم امکاناتی که میشه روشون حساب باز کرد.

طراحی گوشی Honor 200

آنر 200 به عنوان نسخه اقتصادی تر از آنر 200 پرو به بازار معرفی شد که شباهت بی چون و چرایی به این گوشی داره و کاملا با نسل قبل خودش یعنی آنر 100 متفاوته؛ به عبارتی، آنر این گوشی رو کوبیده و از نو ساخته و یه طراحی بسیار جذاب تر از نسل قبل داره که البته، مقاومت بدنه نسل قبلی رو هم حفظ کرده و فقط روی زیبایی گوشی مانور داده نشده. رنگ بندی آنر 200 نسبت به آنر 100، تغییر خاصی نداشته و با رنگ های مشکی، سفید، آبی و صورتی (مایل به یاسی) به فروش میرسه و فقط رنگ بنفش نسخه قبلی با رنگ جدید صورتی جایگزین شده. از رنگ بندی جذاب این گوشی که بگذریم، صحبت کردن در مورد طراحی و کیفیت بدنه آنر 200، اولین و جذاب ترین بخش این بررسیه که یه بخش بزرگی از ارزش خرید این گوشی رو تعیین می کنه.

 

کیفیت بدنه

آنر 200 با ابعاد 161.5 × 74.6 × 7.7 میلی متر و وزن 187 گرم عرضه می شه که نسبت به نسل قبل و با یک اختلاف بسیار جزئی، سنگین تر، بلندتر و عریض تر شده ولی در بخش ضخامت بدنه، تغییر خاصی نداشته و کاهش 1 میلی متری ضخامت بدنه اش نسبت به آنر 100، اصلا به چشمتون نمیاد. این ضخامت 7.7 میلی متری در کنار ارتفاع نسبتا بلند این گوشی، ترکیب جالبی رو ایجاد می کنه که کار کردن با آنر 200 رو لذت بخش می کنه و اگه طرفدار گوشی های ظریف و باریک باشین، آنر 200 میتونه همون چیزی باشه که دنبالش میگردین.

آنر در مورد جنس پوشش محافظ نمایشگر، جنس فریم و همچنین، جنس پشت بدنه این گوشی، مثل آنر 200 پرو هیچ جزئیاتی رو در اختیار مخاطب نذاشته و نمیدونیم تا چه حد میتونیم روی مقاومت این گوشی در زمانی که از دستمون میفته یا ضربه میخوره، حساب باز کنیم. از طرفی، تجربه کار کردن با مدل های جدید آنر که در چند سال اخیر معرفی شدن، نشون میده که این برند علی رغم عرضه گوشی هایی با قیمت مناسب، به خواسته مشتری برای تولید مدل های مقاوم هم اهمیت میده و تقریبا اغلب گوشی هاش، مقاومت خیلی خوبی در مقابل ضربه، خط و خش و جذب چربی و اثر انگشت دارن. با این حال، اگه حساس هستین و دوست دارین گوشیتون تا حد امکان سالم و بدون هیچ خط و خشی بمونه، توصیه می کنیم که خرید یک قاب و گلس محافظ خوب برای این گوشی رو جزو اصلی ترین اولویت هاتون بذارین.

 

پنل جلویی گوشی

یک پنل لمسی خمیده با لبه هایی که برخلاف بسیاری از پنل های خمیده یا اج (Edge) دیگه، لمس تصادفی نداره؛ توصیفی از پنل آنر 200 هست. در بالای این پنل، دوربین سلفی این گوشی با طراحی پانچ هول قرار گرفته که در مقایسه با نسل قبل، کمی پرحاشیه تر به نظر میرسه.

طراحی پنل جلویی گوشی Honor 200

یکی از بزرگترین ویژگی های آنر 200 و آنر 200 پرو نسبت به نسل گذشته اشون، اضافه شدن یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی در این دو مدله. این ویژگی، یک بریدگی کپسولی شکل رو در اطراف دوربین سلفی ایجاد می کنه که بسیار شبیه به داینامیک آیلند در گوشی های آیفونه. این بریدگی، در زمان پخش موسیقی یا ضبط صدا در پس زمینه، فعال میشه و یکی از قابلیت های جذابیه که آنر در میان رده جدید خودش اضافه کرده.

 

طراحی اطراف بدنه

به نظر میرسه که آنر، تغییر اساسی در طراحی گوشی Honor 200 نسبت به نسل قبلش رو، فقط محدود به بخش دوربین نکرده و فریم گوشی هم، از این تغییرات سهم قابل توجهی رو به خودش اختصاص میده. بخش فریم در آنر 200، تخت تر از آنر 100 شده و این تخت شدن رو در همه بخش ها به خصوص در 4 گوشه کناری بدنه هم حفظ کرده تا جایی که، کار کردن با آنر 200 آسون تر از نسل قبله و احتمال اینکه این گوشی بدون قاب از دستتون سُر بخوره، کمتر از آنر 100 هست.

طراحی اطراف بدنه گوشی Honor 200

چیدمان پورت ها و دکمه ها در روی فریم، ظاهرا تفاوتی با نسل گذشته نداره. در بخش راست فریم، دکمه های تنظیم صدا و پاور قرار گرفتن و بخش پایین بدنه هم میزبان اسپیکر اول، درگاه USB Type-C و درگاه سیم کارته. در بخش بالای فریم، خروجی اسپیکر و میکروفون مکالمه بدون تغییر نسبت به آنر 100 حفظ شدن؛ اما در این بخش، شاهد اضافه شدن سنسور IR Blaster مابین میکروفون مکالمه و خروجی دوم اسپیکر هستیم که در آنر 100 نداشتیم.

 

طراحی دوربین‌ها

انقلابی ترین بخش طراحی آنر 200، مربوط به جزیره دوربین های این گوشیه. در آنر 100، یک جزیره با طراحی مستطیلی داشتیم که میزبان 2 ماژول دوربین و چراغ LED بود. این طراحی در Honor 200 با چیزی مابین جزیره دوربین های آنر 100 پرو و آنر 200 پرو جایگزین شده که جذابیت این گوشی رو دوچندان می کنه.

طراحی دوربین گوشی Honor 200

این جزیره تقریبا بیضی شکل، از 3 ماژول دوربین های اصلی، اولتراواید و تله فوتو در کنار چراغ LED میزبانی می کنه و برخلاف آنر 100، پس زمینه کاملا مشکی و بدون هیچ طرح اضافه ای داره. برآمدگی جزیره دوربین آنر 200 نسبت به پشت بدنه، کمی بیشتر از نسل قبل شده ولی بازم اونقدری نیست که برای کار با گوشی اذیت بشین یا نتونین گوشی رو داخل جیبتون بذارین و در کل، آنر این بخش رو خیلی خوب و بهتر از قبل درآورده.

 

استانداردهای حفاظتی

برخلاف آنر 200 پرو که نسبت به نسل قبلش پیشرفت داشته و از 2 گواهی محافظتی IP55 و IP65 پشتیبانی می کنه، آنر 200 ظاهرا فاقد استانداردهای محافظتیه. این به این معنیه که این گوشی، احتمالا مقاومتی در برابر آب (حتی پاشیدن قطرات آب) و گرد و غبار و خاک نداره و بهتره با احتیاط بیشتری با این گوشی کار کنین.
علیرغم کم کاری آنر در زمینه استانداردهای محافظتی گوشی Honor 200، این گوشی در بخش امنیت، نسبتا قوی ظاهر شده. در زیر نمایشگر این گوشی، حسگر اثر انگشت اپتیکال قرار گرفته که بازخورد تقریبا سریعی رو داره. علاوه بر این، باز شدن قفل دستگاه از طریق حسگر تشخیص چهره، قابلیت دیگه ایه که آنر 200 رو کمی بالاتر از رقباش به خصوص در بین مدل های میان رده سامسونگ قرار میده. عملکرد این حسگر هم، مثل سنسور اثر انگشت دقیق و سریعه و درصدی خطای خیلی کمی برای تشخیص چهره شما داره.

طراحی جدید و جذاب آنر 200 که در مقایسه با نسل قبل، کوبیده و از نو ساخته شده در کنار تغییر طراحی فریم و خوش دست تر شدن گوشی و البته، اضافه شدن سنسور IR Blaster و کپسول شبیه دانیامیک آیلند گوشی آیفون، امتیاز خوبی رو در بخش بررسی طراحی و کیفیت ساخت نصیب نماینده جدید میان رده های آنر میکنه و اگه جزو طرفداران گوشی هایی با طراحی های خاص باشین، این گوشی میتونه رضایتتون رو جلب کنه.

 

بررسی صفحه نمایش

عملکرد پنل نمایش در آنر 100، ظاهرا اونقدر بازخورد جالبی رو از سمت کاربران داشته که آنر تصمیم گرفته این پنل رو عینا در Honor 200 به کار ببره و صرفا میزان روشناییش رو بیشتر از قبل کنه. این نمایشگر 6.7 اینچی OLED، نرخ نوسازی تطبیقی 120 هرتزی داره و تصاویر رو با وضوح 2664 × 1200 پیکسل نمایش میده. در مقایسه با Honor 100، ظاهرا پنل نمایش میان رده جدید آنر کمی حاشیه بیشتری داره که البته صرفا روی کاغذ قابل تشخیصه و اونقدر این افزایش ناچیزه که واقعا به چشمتون نمیاد.
کماکان و مانند پنل نمایش نسل قبل، نمایشگر Honor 200 هم توانایی پخش ویدیوهای HDR رو داره و اگه زیاد اهل یوتیوب گردی هستین، میتونه یک تجربه عالی رو از تماشای ویدیوهای یوتیوب با وضوح بالا بهتون بده. حفظ این قابلیت در کنار افزایش حداکثر روشنایی پنل در حالت پیک از 2600 نیت در آنر 100 به 4000 نیت در میان رده جدید این برند، کار کردن با نمایشگر این گوشی رو لذت بخش تر از اغلب رقباش میکنه که به ندرت همچین روشنایی فوق العاده ای رو به کاربر میدن. به لطف پشتیبانی پنل گوشی Honor 200 از این روشنایی، میتونین راحت با گوشی در هر فضای باز و بسته ای کار کنین و نگران این نباشین که نتونین جزئیات نمایشگر رو ببینین و کاراتون عقب بیفته.

نمایشگر گوشی Honor 200

گرچه تغییر نرخ نوسازی نمایشگر آنر 200 بین گزینه های 60 و 120 هرتزی بر اساس نوع محتوای در حال نمایش روی پنل، چندان عالی نیست و می تونست حق انتخاب های بیشتری رو به مخاطب بده، با این وجود این نرخ نوسازی تجربه گیمینگ لذت بخشی رو بهتون میده و در کنار وضوح بالای این پنل و توانایی نمایش رنگ های زنده و عمیق، میتونین از تماشای فیلم یا بازی کردن با آنر 200 بی نهایت لذت ببرین.

 

بررسی باتری و شارژدهی

فرقی نداره که یک گوشی، اقتصادی باشه یا میان رده و پرچمدار؛ در هر حالت، باتری و شارژدهی دستگاه یکی از مهمترین قسمت هاییه که اثرگذاری زیادی روی ارزش خرید یک مدل داره. خوشبختانه، آنر 200 در این بخش سربلنده و با بهره مندی از یک باتری 5200 میلی آمپر ساعتی که نسبت به نسل قبل، 200 میلی آمپر افزایش ظرفیت داشته، ساعت های زیادی در روز شما رو همراهی می کنه.

باتری گوشی Honor 200

از نظر شارژدهی، این باتری حتی در استفاده های سنگین (مثل بازی کردن بدون توقف) تا 1 روز دوام میاره که یک نتیجه عالی برای یک گوشی میان رده است و از این نظر، آنر یک سر و گردن از بسیاری از مدل های بازار بهتره. این عملکرد خوب، حتی برای شارژ شدن دستگاه هم حفظ میشه. شما میتونین باتری Honor 200 رو با آداپتور سیمی 100 واتی که در داخل جعبه گوشی موجوده، شارژ کنین. آنر مدعی شده که با گذشت حدود 15 دقیقه، نزدیک به 57 درصد از باتری شارژ میشه که البته، نتایج تست هایی که در این زمینه انجام شدن، به عدد کمتری (37 درصد) اشاره دارن. با این وجود، باز هم این عدد عالیه و طبق همین روند، گوشی در حدود 40 تا 45 دقیقه به طور کامل از صفر تا صد شارژ میشه.
علاوه بر آداپتور شارژ سیمی، آنر 200 از فناوری شارژ معکوس با توان 5 وات هم پشتیبانی می کنه که میتونین با تکیه بر اون، هدفون یا دستگاه های دیگه ای که دارین رو با گوشیتون شارژ کنین. این ویژگی در کنار سرعت شارژ بالا و البته شارژدهی بسیار خوب این میان رده آنر، نتیجه بررسی گوشی Honor 200 در بخش باتری رو با یه امتیاز خوب به نفع این مدل تموم میکنه.

 

بررسی عملکرد دوربین‌ها

مهمترین تغییر Honor 200 در بخش دوربین در مقایسه با نسل گذشته اش، اضافه شدن دوربین تله فوتو به مجموعه دوربین های پشتی این گوشیه. وضوح دوربین های اصلی، اولتراواید و سلفی، کماکان برابر با 50، 12 و 50 مگاپیکسله و همونیه که در آنر 100 داشتیم؛ اما اضافه شدن دوربین 50 مگاپیکسلی تله فوتو و البته، همکاری آنر با استودیو فرانسوی Harcourt برای اضافه کردن ویژگی خاصی که عکس های پرتره بهتری رو ثبت میکنه، میتونه عملکرد دوربین آنر 200 رو یک سر و گردن بهتر از نسل قبل کنه. البته، روی کاغذ فعلا این مورد یک ادعاست و در ادامه میخوایم این ادعا رو بررسی کنیم و ببینیم آیا Honor 200 در بخش عکاسی و فیلمبرداری میتونه حریف خوبی برای رقباش باشه یا نه؟

 

عملکرد دوربین‌ واید (اصلی)

نماینده جدید میان رده های آنر از یک حسگر 50 مگاپیکسلی در پشت یک لنز واید 27 میلی متری با گشودگی f/2.0 به عنوان دوربین اصلی استفاده می کنه. این دوربین، مجهز به قابلیت های فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویره و میتونه در نور روز تصاویری رو ثبت کنه که حاوی جزئیات دقیق، نور مناسب، نویز بسیار کم و محدوده دینامیکی خوب هستند. همونطور که در اسلاید سوم از پایین میتونین ببینین، 3 حالت مختلف عکاسی Natural و Vibrant و Authentic در عکاسی با دوربین اصلی در اختیارتون قرار میگیره. در حالت Natural، رنگ ها با اختلاف بسیار کمی نسبت به واقعیت ثبت میشه و اغراقی در رنگ های موجود در تصاویر دیده نمیشه؛ اما حالت Authentic تصاویر رو پر رنگ و لعاب تر میگیره و اگه طرفدار این جور عکس ها باشین، کاملا میتونه رضایتتون رو جلب کنه. برخلاف حالت Authentic، عکاسی با گزینه Vibrant کمی بی روح تر از حالت Natural میشه که البته به نظرم، به واقعیت اون سوژه نزدیک تره. در هر حال، بنا به سلیقه اتون برای ثبت تصاویری با اشباع رنگ متفاوت، میتونین از هر یک از این حالت ها استفاده کنین.

با افزایش بزرگنمایی دوربین اصلی به حالت های 10 و 20 برابری، برخلاف انتظارمون تصاویر حاوی جزئیات دقیقی هستند و تا زمانی که بزرگنمایی به اعداد بالاتری مثل 50 برابر نرسه، هیچ خبری از اینکه تصاویر آبرنگی بشه و جزئیات از دست بره، نیست. عملکرد دوربین آنر 200 در شب، نه خیلی عالیه و نه ضعیفه. تصاویر شب این دوربین، رنگ بندی خوبی دارن، نویزشون تقریبا کمه و تا حدی جزئیات در اون ها دقیق ثبت شده؛ البته در سوژه های پیچیده تر، عملکرد دوربین کمی افت میکنه و سطوح آبرنگی میشن. برای ثبت تصاویر پرتره، دوربین اصلی آنر 200 دو حالت از زیر مجموعه Harcourt شامل گزینه های های Vibrant colour و Classic در اختیارتون قرار میگیره که میتونین به واسطه اون ها، تصاویر پرتره جذابی رو در 2 شکل سیاه و سفید یا رنگی ثبت کنین.

 

عملکرد دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید آنر 200، در نور روز عملکردی فراتر از این وضوح رو داره به طوری که باورتون نمیشه این دوربین بتونه بتونه چنین تصاویری رو ثبت کنه. یک حسگر 12 مگاپیکسلی در کنار لنزی با گشودگی f/2.2 و زاویه دید 112 درجه ای، دوربین اولتراواید آنر 200 رو تشکیل میدن. این دوربین، نه فقط در مشخصات فنی بلکه در داشتن قابلیت فوکوس خودکار هم کاملا مثل نسل گذشته این گوشیه.
در نور روز و فضای باز یا بسته، تصاویر فوق عریض گرفته شده با این دوربین از هر نظر که فکرش رو بکنین، دلچسب و بسیار عالی هستن. رنگ ها در تصویر به خوبی کنترل میشه و نه خبری از اشباع رنگه و اینکه یک تصویر رنگ پریده و بی روح داشته باشیم. این تصاویر، جزئیات دقیقی هم دارن و همونطور که در عکس نمونه (اسلاید اول) میبینین، حتی خطوط موزائیک های سطح و موج های ریز روی آب هم با دقت ثبت شده.

با کاهش نور محیط، این دوربین عملکرد قابل قبولی رو ارائه میده و تصاویری رو میگیره که جزئیات نسبتا خوب و دقیق دارن و دارای نویز بسیار کمی هستن. البته این عملکرد، فقط خوبه و عالی نیست؛ دلیلش هم وجود یک مشکله که میشه به عنوان ضعف در هر 2 دوربین اصلی و اولتراواید آنر 200 در نظر گرفت. این مشکل، عدم توانایی هر 2 دوربین در مدیریت جذب نور توسط لنزه که منجر به پخش نور در اطراف منابع نور مصنوعی میشه و اون جذابیتی رو که از دوربین انتظار داریم بهمون نمیده.

یک خلاقیت جالبی که آنر هم در گوشی Honor 200 Pro و هم در Honor 200 اضافه کرده، یک حالت عکاسی ماکرو و کلوزاپ در دوربین اولتراواید این دو مدله. حالت Super macro mode به شما اجازه میده که بتونین با 3 بزرگنمایی 0.6 یا 1 یا 2 برابری، تصاویر ماکرو جذابی رو از سوژه های دلخواهتون ثبت کنین که میتونین یک نمونه از کارایی این حالت رو در اسلاید سوم از تصاویر بالا ببینین.

 

عملکرد دوربین تله فوتو

آنر 200 به یک دوربین تله فوتو متشکل از یک حسگر 50 مگاپیکسلی در کنار یک لنز با گشودگی f/2.4 و با توانایی زوم اپتیکال 2.5 برابری و قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز مجهز شده؛ البته در نسل قبلی، خبری از این دوربین نبود. عملکرد این دوربین در نور روز و در 2 حالت بزرگنمایی 2.5 برابری (اسلاید دوم)، خیلی خوبه تا جایی که به جرات میشه گفت که بخش قابل توجهی از عملکرد قوی آنر 200 در بخش عکاسی و فیلمبرداری، روی دوش این دوربینه.

با کاهش نور محیط، دوربین تله فوتوی این گوشی همونطور که انتظار داشتیم عالی عمل میکنه و اگه از وجود یک نویز محدود در تصاویری که میگیره چشم پوشی کنیم، میتونیم تجربه بسیار خاصی رو با این دوربین داشته باشیم؛ تجربه ای که در آنر 100 و حتی در بسیاری از رقبای فعلی آنر 200 ازش محروم هستیم.

 

عملکرد دوربین سلفی

وضوح 50 مگاپیکسلی دوربین سلفی، نوید یک عملکرد بسیار خوب رو برای دوربین این گوشی بهمون میده و واقعا هم همینطوره. تصاویر سلفی آنر 200، حاوی چهره هایی با رنگ های طبیعی و نزدیک به واقعیت، جزئیات دقیق و البته، نویز بسیار کم در شب هستن و برخلاف خیلی از مدل های میان رده دیگه، بلاگر پسند هستن. به عبارت دیگه، اگه جزو اون دسته افرادی هستین که زیاد سلفی میگیرین، خیالتون کاملا راحت باشه که دوربین سلفی آنر 200 ناامیدتون نمیکنه.
هر دو دوربین های پشتی و سلفی گوشی Honor 200 میتونین با حداکثر وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنن و کارایی تمام دوربین ها هم در این بخش، کاملا قابل قبول و متناسب با انتظاراتمون از دوربین هایی با این وضوحه.

عملکرد آنر 200 در بخش عکاسی و فیلمبرداری، اونقدر خوبه که این گوشی رو در جایگاهی در حد و اندازه پرچمداران قرار میده و این موضوع، فقط یک ادعا نیست؛ بلکه آنر در عمل هم ثابت کرد که یک گوشی میان رده دوربین محور رو به بازار عرضه کرده که طیف وسیعی از کاربران رو به شدت راضی نگه میداره. از این رو، بررسی گوشی Honor 200 در بخش عملکرد دوربین هم با یک نتیجه عالی به پایان میرسه.

 

بررسی قدرت پردازشی

آنر 200 مثل نسل گذشته، از پردازنده میان رده اسنپدراگون 7 نسل 3 استفاده می کنه. این پردازنده 4 نانومتری، 8 هسته داره و از Adreno 720 برای انجام پردازش های گرافیکی استفاده میکنه. برخلاف عدم تغییر پردازنده در 2 نسل قبلی و فعلی این مدل آنر، کانفیگ های دستگاه در آنر 100 و 200 متفاوته. گوشی Honor 200 در نسخه 256 گیگابایت با 3 رم 8، 12 و 16 گیگ و نسخه 512 گیگابایت با رم های 12 و 16 گیگ به فروش میرسه که نسبت به نسل گذشته، 2 کانفیگ (512 گیگ با رم 12 و 256 گیگ با رم 8) بهش اضافه شده. به پیروی از اغلب مدل های میان رده بازار، آنر 200 هم در هیچ نسخه ای از کارت حافظه پشتیبانی نمیکنه.

 

پایداری سخت‌افزاری

اسنپدراگون 7 نسل 3 یک پردازنده میان رده اس که در هر دو مدل آنر 100 و 200 به کار گرفته شده تا پردازش های مرکزی و گرافیکی دستگاه رو انجام بده. عملکرد این پردازنده، بر اساس نتایج تست های معتبر در هر دو گوشی در سطح قابل قبولی قرار داره.
شما با تکیه بر توانایی این پردازنده میتونین با Honor 200 بازی هایی مثل Call of Duty Mobile رو با تنظیمات گرافیکی Very High و نرخ 57 تا 60 فریم بر ثانیه یا تنظیمات گرافیکی Low و نرخ 89 تا 90 فریم بر ثانیه اجرا کنین. در حالت اول، بدنه دستگاه بعد از چند دقیقه کمی گرم میشه و فریم هم تا حدی افت میکنه؛ اما در حالتی که تنظیمات گرافیکی روی Low تنظیم شده باشه، نه افت فریم و لگ دارین و نه بدنه گرم میشه. اگه به طور حرفه ای با گوشی بازی میکنین، باید بگم که برای اجرای موارد سنگینی مثل Genshin Impact، این گوشی همراهیتون میکنه ولی در اینجور بازی ها، نباید انتظار اجرای بدون لگ بازی رو با تنظیمات گرافیکی حداکثری یا فریم بالا داشته باشین و توصیه میکنیم، زیادی روی آنر 200 برای اجرای بازی های خیلی سنگین حساب باز نکینن.

تست بازی گوشی Honor 200

اضافه شدن 2 کانفیگ به آنر 200، گزینه های بیشتری رو پیش روی مشتریانی میذاره که دنبال خرید مدل های ارزون تر از این گوشی هستن. علاوه بر این، عملکرد پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 3 هم در این گوشی، رضایت بخشه و کارتون رو هم برای اجرای برنامه های مختلف و انجام کارهای روزمره و هم اجرای بیشتر بازی های روز راه میندازه. به همین دلیل، در این بخش هم امتیار خوبی رو به عملکرد Honor 200 میدیم.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

نماینده جدید میان رده های آنر با اندروید 14 و رابط کاربری MagicOS 8.0 عرضه میشه و آنر وعده داده که تا 4 سال بروزرسانی اندروید (تا اندروید 18) و 5 سال بروزرسانی های امنیتی رو برای این گوشی ارائه می کنه. برخلاف کاربران هواوی که از حضور برنامه های گوگل در گوشی های این برند محروم هستند، آنر 200 با مجموعه کامل از اپلیکیشن های گوگل مثل Google Photos و گوگل پلی، عرضه شده تا تجربه کار با این گوشی، بهتر از رقبای دیگه اش در برند هواوی باشه.

نرم افزار گوشی Honor 200

اضافه شدن ویژگی نرم افزاری جدیدی که ساختار کپسولی شکل مشابه داینامیک آیلند رو در آنر 200 اجرا میکنه، عملکرد این گوشی رو در بخش نرم افزاری کمی دلچسب تر از نسل قبل میکنه. این مورد، در کنار بهبودهای هر چند کم، اما قابل توجه MagicOS 8.0 نسبت به نسخه قبلش و پشتیبانی خوب نرم افزاری و امنیتی آنر از این مدل، بررسی Honor 200 در بخش نرم افزار و رابط کاربری رو با یک امتیاز نسبتا خوب تموم میکنه.

 

بررسی اسپیکر

آنر 200 بدون جک 3.5 میلی متری عرضه شده که خوب چیز عجیبی نیست و در اغلب گوشی های جدید، حتی کلاس اقتصادی هم این آپشن حذف شده و باید از هدفون بلوتوثی برای گوشی دادن موزیک، تماشای فیلم یا بازی کردن با این گوشی استفاده کنین.

اسپیکر گوشی Honor 200

اگه از این ضعف چشم پوشی کنیم، اسپیکرهای استریو آنر 200 کارایی بسیار خوبی دارن و نبود جک 3.5 میلی متری رو جبران می کنن. این اسپیکر صدا رو با استفاده از 2 خروجی در بخش های بالا و پایین بدنه به گوش مخاطب میرسونه. صدای خروجی از این اسپیکرها، واضح، شفاف و قوی هستند؛ البته انتظار صدای کوبنده و دارای باس رو نداریم، اما همین صدا هم، کاملا متعادل و قوی به گوشتون میرسه و تجربه خوبی رو از تماشا کردن یا گوش دادن به محتوای دلخواهتون بهتون میده.

 

آیا گوشی Honor 200 ارزش خرید دارد؟

آنر 200 بدون شک یکی از بهترین مدل های میان رده 2024 محسوب میشه. این گوشی با بهره مندی از نمایشگر 120 هرتزی، باتری قوی 5200 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی 1 روز کامل و زمان شارژ سریع زیر 1 ساعت، عملکرد بسیار خوب در عکاسی و فیلمبرداری در کنار قدرت پردازشی بالا برای اجرای اغلب برنامه ها و بازی های پرکاربرد مثل کالاف دیوتی یا حتی گنشین ایمپکت و همچنین، طراحی جدید، بسیار جذاب و کاربرپسند میتونه یک گزینه بسیار خوب برای کسایی باشه که دنبال یک میان رده قوی میگردن. البته اگه قیمت Honor 200 در کانفیگ 256/12 گیگ رو که حدود 37 میلیون تومان (مرداد 1403) هست در نظر بگیریم، شاید فکر کردن به گزینه های رقیبش چندان بد نباشه. با این حال، در نهایت سلیقه شما و انتظاراتتون حرف آخر رو میزنه ولی اگه توصیه ما رو بخواین، باید بگیم که آنر 200 ارزش خرید خوبی داره و از خریدش پشیمون نمیشین.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید