بررسی گوشی Pixel 9 Pro XL گوگل

این شما و این پرچمدار جدید گوگل یعنی «Pixel 9 Pro XL». شرکت گوگل همین چند ماه قبل از گوشی‌های جدید سری پیکسل 9 رونمایی کرد؛ پیکسل 9، پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 پرو XL و پیکسل 9 پرو فولد. هرکدوم از این گوشی‌ها امکانات مخصوص به خودشونو دارن اما گل سر سبدشون همین Pixel 9 Pro XL هست که یه گوشی همه‌چی تمومه. چرا؟ چون یه پکیج کامل از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای این گوشی در نظر گرفته شده، پردازنده‌ش تهِ تهِ قدرت گوگله، دوربین‌هاش فوق‌العاده‌ن، باتریش هم ظرفیت بالایی داره و هم خیلی زود شارژ میشه و کلی قابلیت دیگه. در ادامه با بررسی گوشی Pixel 9 Pro XL همراه موبونیوز باشید ببینیم گوگل چیکارش کرد!

 

بررسی طراحی گوشی پیکسل 9 پرو ایکس ال

به نظر میاد شرکت گوگل بعد از 9 نسل، به پختگی در طراحی گوشی رسیده و این موضوع رو می‌تونید در طراحی سری گوشی‌های پیکسل 9 ببینید. طراحی Pixel 9 Pro XL شباهت زیادی به گوشی‌های آیفون داره. اگه این گوشی رو کنار آیفون 14 پرو مکس قرار بدید متوجه این شباهت میشید. به این نکته هم باید اشاره کنیم که پسوند «XL» که آخر اسم این گوشی قرار داده شده به همین بزرگ‌تر بودن گوشی نسبت به نسخه Pro‌ اشاره داره و همون ایکس لارج خودمونه.  از نظر متریال، شکل طراحی و مقاومت میشه گفت بهترین گوشی هوشمندیه که گوگل تا حالا تولید کرده و هیچ ایراد جدی‌ای نمیشه بهش گرفت.

بخاطر محافظ گوریلا گلس Victus 2 که روی نمایشگر و قاب پشتی گوشی کشیده شده، خیالتونو راحت کرده اما بهتره قاب و گلس جداگانه هم براش بخرید که دیگه شک و شبهه‌ای باقی نمونه. نکته جذابی که وجود داره اینه که قاب خود پیکسل 9 پرو ایکسل خیلی عجیب و دوست‌داشتنیه و اگه بتونید قاب محافظ اصلی خود شرکتو پیدا کنید، حتماً همیشه گوشی‌تونو داخل همون قاب قرار میدید. این گوشی در رنگ‌های زیر تولید شده:

  • سفید (Porcelain)
  • صورتی (Rose Quartz)
  • خاکستری (Hazel)
  • مشکی (Obsidian)

کیفیت بدنه

بدنه یا بهتره بگیم قاب پشتی این گوشی از شیشه ساخته شده و محافظ Gorilla Glass Victus 2 از نوع مات روی این قاب شیشه‌ای کشیده شده تا جلوی خط و خش و شکستگیش رو بگیره. گوشی با اینکه نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی داره ولی از نظر ابعاد خیلی هم بزرگ نیست و 162.8 در 76.6 میلی‌متر طول و عرض داره و ضخامتش فقط 8.5 میلی‌متره که در مقایسه 0.2 میلی‌متر ضخیم‌تره. لوگوی جذاب گوگل به شکل G رو می‌تونید روی قاب پشتی این گوشی ببینید که کلاس گوشی رو حسابی بالا برده. این گوشی 221 گرم وزن داره که دقیقاً هم‌وزن گوشی آیفون 15 پرو مکسه. بنابراین خیلی سنگین به نظر نمیاد و راحت می‌تونید با یه دست باهاش کار کنید.

بررسی گوشی Pixel 9 Pro XL

بررسی فریم

دور تا دور گوشی با فریم براق و آلومینیومی پوشونده شده. این فریم با خط و خطوطی که داره و البته گوشه‌های نسبتاً شما رو به یاد گوشی‌های آیفون میندازه. اگه شکل خاص دوربین‌های پیکسل 9 پرو ایکس ال رو نادیده بگیرید، فقط با دیدن بدنه مات و فریم براق این گوشی کاملاً آیفون جلوی چشمتون ظاهر میشه.

بررسی فریم گوشی Pixel 9 Pro XL

زیر بدنه گوشی می‌تونید پورت شارژ USB-C، میکروفن، اسپیکر، شیار سیم کارت و یه خط برای آنتن‌دهی رو ببینید. سمت راستش دکمه‌های ولوم و پاور قرار داده شده و عجیب اینه که دکمه پاور ر و بالای دکمه ولوم قرار داده که خب چرا؟!‌ بالای بدنه گوشی هم می‌تونید یه آنتن برای 5G، یه میکروفن و یه خط برای آنتن‌دهی رو ببینید و سمت چپ گوشی هم چیزی وجود نداره و دو تا خط آنتن فقط دیده میشه.

بررسی پنل جلو

یه نمایشگر 6.8 اینچی کل پنل جلوی این گوشی رو در بر گرفته. البته اگه دقیق‌تر بخوایم بگیم، نزدیک 88 درصد از پنل جلوی گوشی رو نمایشگرش پر کرده و هرچی باقی می‌مونه حاشیه‌های دور نمایشگره. دوربین سلفی گوشی رو هم می‌تونید بالای گوشی به شکل حفره نه چندان کوچیک ببینید.

چیدمان دوربین‌ها

پکیج دوربین این گوشی برای اولین بار در تاریخ گوگل، به این شکل طراحی شده که حالت جزیره‌ای داره. این طراحی به نسبت سایر گوشی‌های پرچمداری که توی بازار هستن خیلی جذاب‌تره چون دقیقاً متقارنه و می‌تونه وزن گوشی رو به نسبت درست‌تری تقسیم بکنه؛ این یعنی سمت چپ و راست گوشی سنگینی بیشتر و کمتری ندارن و همه‌چیز ترازه. سه تار دوربین و فلاش و یه سری سنسور روی همین پنل دوربین جا داده که نسبت به نسل‌های قبلی واقعاً متفاوتش کرده.

بررسی چیدمان دوربین گوشی Pixel 9 Pro XL

استانداردهای مقاومتی

از نظر استانداردهای مقاومتی باید گفت که گوگل تونسته گواهینامه IP68 رو برای این گوشی بدست بیاره. پس باهاش می‌تونید بپرید توی قسمت کم‌عمق استخر(!) چون حداکثر 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری آب سالم می‌مونه. البته پیشنهاد می‌کنیم ریسک نکنید چون ممکنه براتون گرون تموم بشه. استاندارد IP68 هم میگه که گوشی ضدآبه و هم مقاومت گوشی در برابر گرد و غبار ریز رو تضمین می‌کنه. بنابراین توی محیط‌های کارگاهی پر از ذرات ریز هم میشه از پیکسل 9 پرو ایکس ال استفاده کرد.

بررسی صفحه نمایش

نوبت به بررسی صفحه نمایش این گوشی می‌رسه جایی که وبسایت معروف DXOMARK رتبه جهانی 1 رو به گوگل پیکسل 9 پرو XL داده؛ این یعنی واقعاً یه خبرایی هست. برای این گوشی از یه پنل LTPO OLED با رفرش ریت 120HZ استفاده شده که روشناییش تا 3000 نیت می‌تونه بره بالا که حداکثر روشنایی خیلی خوبی داره. از نظر محافظت هم که قبلاً اشاره کردیم یه محافظ گوریلا گلس Victus 2 روی این نمایشگر کشیده شده.

بررسی نمایشگر گوشی Pixel 9 Pro XL

وضوح صفحه نمایش 1344 در 2992 پیکسل با تراکم پیکسلی 486ppi هست که یعنی تصاویر با بیشترین تعداد پیکسل و کیفیت تولید میشن و می‌تونید حتی محتواهای HDR10+ رو هم ب این گوشی تماشا کنید و کیفشو ببرید. مثل خیلی از گوشی‌های دیگه از حالت نمایشگر همیشه روشن یا همون Always-on display پشتیبانی می‌کنه که البته اگه صرفه‌جویی باتری براتون مهمه بهتره فعالش نکنید. حالا که بحث باتری رو مطرح کردیم خوبه بدونید که رفرش ریت پیش‌فرض نمایشگر 60 هرتزه. برای اجرای بازی‌های سنگین می‌تونید به صورت دستی این عدد رو افزایش بدید و به 120 هرتز برسونید.

به طور کلی، از نظر روشنایی و کیفیت واقعاً نمایشگر خوبیه و اصلاً نمیشه بهش ایراد گرفت. عمق رنگ مشکی رو به خوبی نشون میده، کنتراست مناسبی داره و همه‌چیز خیلی شسته و رفته و عالیه.

بررسی باتری و شارژدهی

یه باتری 5060 میلی آمپر ساعتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که نسبت به نسخه Pro ظرفیت بیشتری داره. این باتری در پیکسل 9 پرو XL می‌تونه تقریباً 7 ساعت بهتون اسکرین تایم بده. یعنی اگه کاربر خوره نباشید که دائم گوشی دستتون باشه و بازی کنید یا فیلم ببینید یا اینستاگرام بچرخید، این باتری تا یه روز و نیم هم می‌تونه بهتون شارژدهی داشته باشه. در مقایسه با رقبایی مثل S24 Ultra سامسونگ یا آیفون 15 پرو مکس باید بگیم که یه مقدار ماندگاری باتری کمتری داره.

بررسی باتری گوشی Pixel 9 Pro XL

برای شارژ کردنش می‌تونید از شارژر 37 واتی فست شارژ استفاده کنید که ما از شارژر 35 واتی موبو ادیشن برای شارژ کردنش استفاده کردیم حدود یک ساعت و 10 دقیقه طول کشید تا فول شارژ شد. اما باید اشاره کنیم که این گوشی از قابلیت شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کنه و اگه پیکسل استند داشته باشید می‌تونید ازش برای شارژ کردن بی‌سیم این گوشی استفاده کنید. تا یادمون نرفته بگیم که باتری این گوشی قابلیت شارژ معکوس داره و می‌تونه گوشی‌های دیگه رو هم شارژ کنه.

امنیت و حسگر اثر انگشت

گوگل بعد از تولید 8 نسل گوشی هوشمند که از حسگرهای اپتیکال برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌کرد، حالا تصمیم گرفته از حسگر اولترا سونیک روی صفحه نمایش استفاده کنه. این حسگر خیلی خوبی کار می‌کنه و به سرعت می‌تونه خط و خطوط روی انگشت شما رو تشخیص بده و قفل گوشی رو باز کنه.

اما مشکلی که وجود داره اینه که وقتی گوشی قفله و صفحه نمایش خاموشه، نمی‌تونید قفل رو با یه حرکت باز کنید؛ این موضوع توی خیلی از گوشی‌های میان‌رده هم حل شده اما برای گوگل پیکسل 9 پرو XL اول باید صفحه نمایش رو روشن کنید و بعد انگشتتونو روی بخش مخصوص بذارید تا قفلش باز بشه که امیدوارم توی آپدیت‌های بعدی این باگ رو برطرف کنه.

بررسی دوربین‌های پیکسل 9 پرو XL

دوربین‌های پیکسل 9 پرو XL نسبت به نسل قبلی تغییرات ریز و درشت زیادی داشته. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلیه ولی دوربین‌های اولترا واید و تله فوتو 48 مگاپیکسلی شدن که نسبت به قبل بهتر شده. یه دوربین سلفی 42 مگاپیکسلی هم روی پنل جلوی گوشی قرار داده شده که واقعاً‌ خفنه. در ادامه هرکدوم از دوربین‌ها رو جداگانه بررسی می‌کنیم.

بررسی دوربین گوشی Pixel 9 Pro XL

دوربین اصلی

دوربین اصلی لنز 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 داره و از قابلیت‌های OIS برای جلوگیری از تار شدن عکس بخاطر لرزش دست و PDAF برای فوکوس خودکار روی سوژه پشتیبانی می‌کنه. از نظر کیفیت عکس‌ها باید بگیم که تفاوت چندانی با گوشی نسل قبلی (پیکسل 8 پرو) نداره. داینامیک رنج عکس‌ها یه مقدار ایراد داره، جزئیات رو خوب نشون میده ولی بخاطر همون داینامیک رنج پایین، نمی‌تونه سوژه رو به درستی از محیط تشخیص بده و این میشه که عکس‌ها خیلی عالی نیستن.

بررسی گوشی Pixel 9 Pro XL

البته این نکاتی که گفتیم شاید از بین هر 50 تا عکسی که می‌گیرید، یکیش این مشکلاتو داشته باشه. عکس‌هایی که با این دوربین می‌گیرید عکس‌های واقعاً با کیفیتیه ولی در حد و اندازه گوشی‌های پرچمداری مثل S24 Ultra یا آیفون 15 پرو مکس نمیشه قرارش داد.

عکاسی پرتره

عکس‌های پرتره خوبی می‌تونید با این دوربین بگیرید ولی جدا کردن سوژه از پس‌زمینه با ایراد انجام میشه که یه کم توی ذوق می‌زنه. در خیلی از عکس‌های پرتره‌ای که می‌گیرید این اتفاق میوفته و باید برای اینجور عکس‌ها حسابی وقت بذارید تا نور و فاصله و پارامترهای دیگه رو دقیق تنظیم کنید و یه عکس خوب ازش در بیاد. ایراد دیگه‌ای که عکاسی پرتره داره اینه که فقط می‌تونی 1.5x و 2x عکس پرتره بگیری که یه مقدار عجیبه. بعضی وقتا تا 3x هم زوم پرتره میده اما با اینکه این گوشی زوم 5x هم داره، ولی برای عکاسی پرتره این زوم رو در اختیارتون قرار نمیده.

بررسی پرتره گوشی Pixel 9 Pro XL

عکاسی در حالت شب

عکاسی در نور کم یا همون Night Mode با هر کدوم از لنزها که بگیرید، عکس‌های خوبی تحویلتون میده ولی یه مقدار نرمه (Soft). این یعنی عکساتون حالت آبرنگی به خودش می‌گیره و خیلی کنتراستی نیست و اجزای تصویر از هم جدا نمیشن. البته نوردهی خوبی می‌تونه برای عکاسی در شب در اختیارتون قرار بده و بخاطر هوش مصنوعی، پردازنده نویزهایی که در این حالت می‌گیرید رو به حداقل می‌رسونه.

بررسی عکاسی در شب گوشی Pixel 9 Pro XL

فیلمبرداری

با این دوربین می‌تونید فیلم‌های 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه یا فیلم‌های 4K  یا 1080p هم ضبط کنید. کیفیت فیلمبرداری با این گوشی نسبت به نسل قبلی خیلی بهتر شده. بخاطر قابلیت ضدلرزش می‌تونید در حین قدم زدن با گوشی فیلمبرداری نرمی داشته باشید و از حالت‌های تایم لپس و اسلوموشن هم برای فیلمبرداری پشتیبانی می‌کنه. ولی مشکلی که وجود داره اینه که خیلی فیلم‌ها رو دستکاری می‌کنه. این یعنی وقتی داری با این گوشی فیلمبرداری می‌کنی انگار پردازنده دائم داره صورت‌ها و محیط رو پردازش می‌کنه تا همه‌چیز در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار بگیره.

دوربین اولترا واید

یه دوربین 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 برای دوربین فوق عریض این گوشی در نظر گرفته شده. دوربین اولترا واید واقعاً دوربین خوبیه و به طور پیش‌فرض روی کیفیت 12 مگاپیکسلی تنظیم شده و به صورت دستی می‌تونید کیفیتشو به 48MP برسونید. بین گوشی‌های پرچمدار میشه گفت یکی از دوربین‌های اولترا واید خوب و باکیفیت رو می‌تونید در این گوشی پیکسل 9 پرو XL ببینید.

بررسی دوربین اولترا واید گوشی Pixel 9 Pro XL

دوربین تله فوتو

برای عکاسی از سوژه‌های دور باید دوربین تله فوتوی پیکسل 9 پرو XL رو استفاده کنید. این دوربین 48 مگاپیکسلی دریچه دیافراگم f/2.8 داره تا نور بیشتری وارد لنز بشه. نکته خیلی مهم اینه که از قابلیت OIS پشتیبانی می‌کنه که برای دوربین‌های تله فوتو ضروریه. وقتی روی سوژه‌ای زوم می‌کنید احتمال لرزیدن دست خیلی بیشتر میشه و این قابلیت باعث میشه که عکس‌تون تار نشه. در ضمن PDAF هم داره که می‌تونه خودکار روی سوژه فوکوس کنه.

بررسی دوربین تله فوتو گوشی Pixel 9 Pro XL

اما مهم‌ترین ویژگی این دوربین، زوم 5 برابریه که چندتا خوبی داره و چندتا بدی. خوبی‌هاش اینه که کیفیت عکس‌هایی که توی زوم 5x تحویلتون میده نسبتاً خوبه، تا 30 برابر زوم رو هم می‌تونه داشته باشه که با هوش مصنوعی می‌تونه کیفیت عکس‌های زوم شده رو بیشتر هم بکنه. ولی مشکلی که وجود داره اینه که سوئیچ کردن بین لنزها خیلی لگ و باگیه و کلاً سرعت شاتر این گوشی خیلی پایینه. وقتی دکمه شاتر رو می‌زنی که عکس رو بگیره خیلی طول میکشه تا عکس گرفته بشه یا وقتی می‌خوای از لنز اصلی به اولترا واید بری، زمان زیادی سپری میشه.

دوربین سلفی

این گوشی یه لنز 42 مگاپبکسلی به عنوان دوربین سلفی داره که واقعاً خوبه. عکس‌هایی که با این دوربین می‌گیرید از نظر رنگ، روشنایی و کنتراست کیفیت بالایی دارن و می‌تونید عکس‌ها رو در دو حالت عادی و اولترا واید بگیرید. در ضمن از قابلیت فیلمبرداری 4K هم پشتیبانی می‌کنه.

بررسی دوربین سلفی گوشی Pixel 9 Pro XL

بررسی پردازنده گوشی Pixel 9 Pro XL

گوگل از پردازنده جدید Tensor G4 برای این گوشی پرچمدار استفاده کرده. این چیپست 8 هسته‌ای با فناوری 4 نانومتری ساخته شده و بخاطر امکاناتی که کنارش قرار گرفتن تونسته عملکرد خوبی داشته باشه. این امکانات چی هستن؟ اول از همه رم 16 گیگابایتی. بخاطر قابلیت‌های AI زیادی که روی این گوشی وجود داره و باید پردازش بشه، گوگل از رم 16 گیگابایتی استفاده کرده. از طرف دیگه یه خنک‌کننده داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده که باعث میشه پایداری پردازنده تا حد زیادی افزایش پیدا کنه.

بررسی گوشی Pixel 9 Pro XL

همه اینا یعنی می‌تونید تا 2-3 ساعت با این گوشی بازی کنی و آب از آب تکون نخوره. بدنه گوشی داغ نمیشه، هنگ نمی‌کنه، کند نمیشه و مثل بنز برات بازی‌های سنگین رو اجرا می‌کنه. برخلاف آیفون‌ها که وقتی زیر نور خورشید باهاشون کار می‌کنید بخاطر داغ شدن گوشی، نور نمایشگر رو یهو کم می‌کنن، گوگل پیکسل 9 پرو XL بخاطر خنک کننده‌ای که داره، از این جور اتفاقات ناگوار براش رخ نمیده.

به طور کلی، چیپست Tensor G4‌ گوگل به نسبت پردازنده‌های پرچمدارهای سامسونگ و آیفون پایین‌تره اما گوگل با افزایش رم و قرار دادن خنک کننده سعی کرده نقص‌های این چیپست رو برطرف کنه.

رابط کاربری

اندروید خالص و خام 14 روی این گوشی نصب شده و خبری از برنامه‌های حاشیه‌ای نیست. کسی که میره گوگل پیکسل 9 پرو XL رو میخره احتمالاً اول از همه به خاطر اندروید خالصی که روی این گوشی وجود داره جذبش میشه. و البته 7 سال آپدیتی که قراره گوگل برای سیستم عامل و نرم‌افزارهای این گوشی ارائه بده هم واقعاً جذابه. محیط کاربری گوشی خیلی ساده و روانه. به این نکته هم اشاره کنیم که با اینکه اندروید 15 چند ماه قبل رونمایی شد اما پیکسل 9 پرو XL با اندروید 14 عرضه شده که خب چرا؟!

اسپیکر

دو تا اسپیکر خوب برای پیکسل 9 پرو XL در نظر گرفته شده که صدای استریو تولید می‌کنه. وقتی ولوم رو روی حالت نیمه قرار میدید، کیفیت و تفکیک صداها عالیه. وقتی ولوم رو به حداکثر می‌رسونید متوجه میشید که بلندی صدا اصلاً به اندازه پرچمدارهای دیگه نیست ولی هنوزم صداهای زیر و بم رو خوب از هم تفکیک می‌کنه.

قابلیت‌های AI

پیکسل 9 پرو XL اصلاً رونمایی شد که قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل رو به رخ بکشه. بنابراین هرچی تا اینجا خوندید رو بذارید کنار از این به بعد با دقت بیشتری قابلیت‌های AI که توی پرچمدار گوگل وجود داره رو ببینید. در ادامه این قابلیت‌ها رو معرفی کردیم. البته نصف این قابلیت‌ها توی ایران کار نمی‌کنه اما بدونید هم بدک نیست.

Add Me

این قابلیت برای عکس‌های دورهمی استفاده میشه و می‌تونید خودتون رو به عکسی که گرفتید اضافه کنید. از نظر کیفیت عکس‌هایی که با این قابلیت می‌گیرید باید گفت که پیش میاد سایه‌های عکس‌ها خیلی درست در نیاد و مشکلات این مدلی توی عکس‌های Add Me وجود داشته باشه ولی توی خیلی از مواقع عکس خوبی بهتون تحویل میده.

قابلیت Add Me در پیکسل 9 پرو ایکس ال

Pixel Studio

می‌تونی دستورهای متنی به این نرم‌افزار بدی و مثلاً بگی که روی یه سه‌پایه خالی، دوربین قرار بده. پیکسل استودیو این کارو برات انجام میده. این نرم‌افزار در مورد آدمها جواب نمیده و نمی‌تونید مثلاً بگید فلان آدمو براش یه شاخ بذار.

پیکسل استودیو در پیکسل 9 پرو ایکس ال

اپلیکیشن آب و هوا

یکی از قابلیت‌هایی که توی ایران در دسترس نیست همین اپلیکیشن آب و هواست که یه توضیحی درمورد وضعیت هوای محیط زندگی‌تون بهتون میده.

Magic Editor

این قابلیت که توی نسل قبلی گوشی گوگل رونمایی شد ولی خیلی نصفه و نیمه بود ولی حالا کامل‌تر شده. می‌تونید یه بخش‌هایی از عکسی که گرفتید رو انتخاب کنید و بهش بگید که اون بخش رو تغییر بده یا یه المان دیگه بهش اضافه کنه. این نرم‌افزار هم برای آدم‌ها کار نمی‌کنه و نمیشه چهره آدمها رو باهاش تغییر داد.

اپلیکیشن اسکرین شات

بعد از اینکه از صفحه گوشیتون عکس می‌گیرید، اپلیکیشن اسکرین شات بهتون میگه که توی تصویر چه چیزایی وجود داره. مثلاً اگه از هر سایتی اسکرین شات بگیرید، براتون توضیح میده که آدرس چیه، موضوعش چیه و از اینجور داستانا.

اپلیکیشن اسکرین شات

گوگل Gemini

برای اولین بار گوگل از اپ هوشمند Gemini روی یه گوشی استفاده کرده. این اپ که شباهت زیادی به ChatGPT داره مثه یه ربات هوشمند هر سوالی که داشته باشی رو جواب میده. البته باید سوالاتتو تایپ کنی و خوشبختانه زبان فارسی هم می‌فهمه. الان وقتی دکمه پاور گوشی رو چند ثانیه‌ای نگه دارید، Gemini براتون باز میشه.اگه زبان انگلیسی‌تون خوب باشه می‌تونید به صورت صوتی هم با Gemini صحبت کنید اما وقتی فارسی باهاش حرف بزنید هیچی متوجه نمیشه.

گوگل Gemini

نکته مهم دیگه اینه که دستیار صوتی گوگل یعنی Google Assistant از گوشی حذف نشده. مثلاً اگه بخواید یه آلارم جدید روی گوشی بسازید و به Gemini بگید که این کارو براتون بکنه، Google Assistant رو فراخوانی می‌کنه به اون می‌گه که این کار رو براتون انجام بده.

اما چیزی که این اپلیکیشنو جذاب‌تر می‌کنه Gemini Live هست که می‌تونی باهاش صحبت کنی ازش بخوای برات جوک تعریف کنه یا پیشنهاد بده که غذا چی درست کنی. البته بازم تکرار می‌کنیم که این کارها رو زمانی می‌تونید انجام بدید که چند سالی کلاس زبان رفته باشید!

سنسور دما

یکی دیگه از چیزایی که روی این گوشی وجود داره و ما دلیلشو خیلی متوجه نشدیم، سنسور دما هست. مثلاً می‌تونید دوربین گوشی رو جلوی چای یا چیزای مختلف بگیرید و بهتون در لحظه میگه که دمای اون چیز الان چقدره.

آیا گوشی Pixel 9 Pro XL ارزش خرید داره؟‌

پیکسل 9 پرو XL پخته‌ترین گوشی‌ایه که از گوگل دیدیم. تمام نقص‌هایی که در نسل‌های قبلی وجود داشت حالا برطرف شده و به نظر میاد تا چند سال، همین قالب رو با اضافه کردن تعداد محدودی قابلیت جدید ادامه بده. طراحیش عالیه، صفحه نمایش بدون نقصی داره که روشنایی فوق‌العاده‌ای ارائه میده، باتریش ماندگاری بالایی داره و فست شارژه و کلی قابلیت AI داره که جذابیت این گوشی رو بیشتر کرده. اما دوربینش در رقابت با پرچمدارهای دیگه کم میاره و هنوز جای پیشرفت داره. در عین حال پردازنده قدرتمندی داره که بخاطر رم 16GB و خنک کننده تونسته به رقبا برسه. نکته جذاب دیگه اندروید خام و آپدیت 7 ساله‌ست که گوگل قولشو داده.

قیمت این گوشی الان که داریم این مطلبو می‌نویسیم حدود 100 میلیون تومانه و برای کسایی که خوره گوگل هستن، ارزش داره. اما اگه پرچمدارهای اندرویدی یکسال گذشته مثل S24 ultra یا شیائومی 14 اولترا رو دارید، خرید این گوشی ممکنه خیلی براتون جذاب نباشه. اگه دو سه ساله که پرچمدار داشتید و الان می‌خواید یه پرچمدار جدید بگیرید، می‌تونید روی Pixel 9 pro XL حساب کنید.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 1 هفته پیش
تعداد نظرات : 2
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
D.N.C

💙❤️

۲۰ شهریور ۱۴۰۳
Mohammad 14558

تو ایران کمتر کسی هست که بره سمت پیکسل
ولی با وجود قیمتی که داره ، ارزش خریدش اون وسط مَسَطاست ولی خوشم اومد نه خوشم اومد نه خوشم اومد 🤣

۲۰ شهریور ۱۴۰۳