بررسی ساعت هوشمند CMF Watch Pro 2 ناتینگ

کمپانی CMF یکی از زیرمجموعه‌های شرکت انگلیسی Nothing محسوب میشه که هدفش تولید گوشی، ساعت و تجهیزات تکنولوژی اقتصادیه. ساعت CMF Watch Pro 2 دومین سری از گجت‌های پوشیدنی این کمپانیه که با قیمت زیر 4 میلیون تومان توی بازار ایران به فروش می‌رسه. این ساعت هوشمند با توجه به طراحی و اکوسیستم خاص شرکت ناتینگ طراحی شده و می‌تونید نشونه‌هایی از اون برند خاص و دوست‌داشتنی رو در این ساعت ببینید. استفاده از بدنه آلومینیومی با قاب قابل تعویض،بند چرمی، نمایشگر AMOLED، بیش از 100 واچ فیس مختلف، پشتیبانی از 120 ورزش و 11 روز دوام باتری، فقط بخشی از ویژگی‌های این ساعته. اما آیا این ساعت عیب و ایرادی نداره؟ با بررسی ساعت هوشمند CMF Watch Pro 2 همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ بدیم.

 

بررسی طراحی؛ وفاداری به فسلفه ناتینگ!

ساده، سبک و بی‌ادعا! کمپانی CMF طبق روال همیشگی محصولات ناتینگ، ساعت هوشمند مدل Pro 2 رو به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی کرده. این ساعت با نمایشگر دایره و یه دکمه چرخشی روی بدنه ساخته شده. ضخامت نمایشگر یه مقدار بیشتر از حد انتظاره ولی برای کسایی که دنبال ساعت با نمایشگر ساده هستن، مناسبه.

بررسی طراحی CMF Watch Pro 2

نکته جالب درباره طراحی بدنه این ساعت، قاب دایره‌ای قابل تعویضشه. شما می‌تونید از بین قاب تخت و گرد، یکی رو انتخاب کرده و به عنوان حلقه بیرون نمایشگر ساعت قرار بدید. CMF با این نوع طراحی سعی کرده به فلسفه خودش وفادار باشه و کاربرها بتونن تا حدودی، ساعتشونو شخصی‌سازی کنن. حتماً می‌دونید که گوشی‌های CMF هم به همین شکل ساخته میشن و کاربرها با استفاده از یه پیچ گوشتی می‌تونن قاب پشت رو باز کرده و بخش‌های جدیدی بهش اضافه کنن.

یه کلید چرخشی سمت راست بدنه قرار داده شده که نقطه‌ای نارنجی رنگ، در وسطش دیده میشه. این رنگ نارنجی به تازگی به رنگی مخصوص افراد ماجراجو تبدیل شده و حتی شرکت سامسونگ هم در کنار رنگ آبی، از رنگ نارنجی برای ساخت محصولاتش استفاده می‌کنه.

جنس و کیفیت بدنه

بدنه این ساعت از آلومینیوم ساخته شده و به همین دلیل در برابر ضربه و خط و خش به خوبی مقاومه. البته بخاطر قابلیت تعویض قاب حلقه‌ای، می‌تونید در صورتی که خط و خشی روی این بخش از ساعت به وجود اومد. اون رو تعویض کنید. کیفیت بدنه این ساعت به نظر خوب و قابل قبول میاد و کمتر از 50 گرم وزن داره. البته هنوز هم معتقدیم که ضخامت نمایشگر ساعت می‌تونست کمتر باشه چون وقتی روی دست بسته میشه، یه کم بزرگ به نظر می‌رسه که ممکنه به مذاق خانم‌ها خوش نیاد.

بررسی CMF Watch Pro 2

رنگ‌بندی و بندها

ساعت هوشمند CMF Watch Pro 2 در چهار رنگ مختلف تولید شده که اصلی‌ترین رنگش، همون رنگ نارنجیه. البته رنگ بدنه ساعت نارنجی نیست و داریم درباره بند اون صحبت می‌کنیم. به طور کلی دسته‌بندی رنگ‌های این ساعت عبارته از:

  • بدنه نقره‌ای / بند چرمی نارنجی
  • بدنه مشکی / بند سیلیکونی مشکی
  • بدنه نقره‌ای / بند سیلیکونی نقره‌ای
  • بدنه خاکستری / بند چرمی آبی

استانداردهای مقاومتی

شرکت CMF تست‌های مختلفی روی برای ساعت مدل Pro 2 انجام داده و تونسته گواهینامه IP68 رو براش بگیره. این یعنی ساعت CMF Watch Pro 2 از نوع ساعت‌های ضدآبه و می‌تونه تا نیم ساعت توی عمق 1.5 متری آب دوام بیاره. این ساعت برای استفاده توی محیط‌های کارگاهی و پر از گرد و غبار و ذرات ریز هم مناسبه. از طرف دیگه، طبق تست‌هایی که CMF انجام داده مشخص شد که دکمه این ساعت تا 500 هزار بار فشردن دوام میاره. این ساعت بین دماهای منفی 40 تا مثبت 75 درجه سانتیگراد هم کار می‌کنه و تونسته توی تست افتادن داخل آب تا 100 بار جون سالم به در ببره. بنابراین با یه ساعت مقاوم و سخت جون طرف هستیم که به این راحتی‌ها خراب نمیشه.

بررسی صفحه نمایش؛ خوب!

برای این ساعت از یه نمایشگر AMOLED با اندازه 1.32 اینچ استفاده شده. این نمایشگر می‌تونه تصاویر رو با وضوح 466 در 466 پیکسل نمایش بده و از این جهت کیفیت بسیار بالایی داره. سرعت پردازش لمس‌های نمایشگر ساعت خیلی بالاست و با حرکت انگشت روی صفحه، به سرعت تغییر می‌کنه. این صفحه نمایش از رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می‌کنه که برای یه ساعت هوشمند، عدد خیلی خوبیه.

بررسی صفحه نمایش CMF Watch Pro 2

از سوی دیگه باید به حداکثر روشنایی 620 نیتی این ساعت اشاره کرد که میشه ازش زیر نور مستقیم خورشید هم استفاده کرد. البته در مقایسه با ساعت‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ، اپل، شیائومی و حتی پیکسل واچ گوگل، روشنایی صفجه CMF Watch Pro 2 خیلی هم بالا نیست که خب با توجه به قیمتش، خیلی هم ازش انتظار بالایی نمیره.

واچ فیس‌های متنوع

بیش از 100 واچ فیس مختلف برای صفحه نمایش این گوشی وجود داره که می‌تونید به طور مستقیم اونها رو دانلود و استفاده کنید. بعضی از این واچ فیس‌ها به صورت عکس ثابت هستن و بعضی دیگه حالت ویدیویی و متحرک دارن. همچنین می‌تونید المان‌های موجود روی واچ فیس‌ها رو به صورت دستی تغییر بدید و با توجه به سلیقه‌تون شخصی‌سازی کنید.

باتری و شارژدهی؛ قابل انتظار

یه باتری 305 میلی آمپر ساعتی برای CMF Watch Pro 2 در نظر گرفته شده که شرکت CMF مدعی شده اگه استفاده معمولی ازش داشته باشید تا 11 روز بهتون شارژدهی می‌کنه. البته تعریف استفاده معمولی از یه ساعت هوشمند فرق می‌کنه اما ماندگاری باتری این ساعت واقعاً قابل قبوله و دائم نیاز نیست به شارژ بزنیدش. توی استفاده‌های سنگین حداکثر 9 روز شارژدهی می‌کنه ولی اگه روی حالت ذخیره انرژی بذارید، تا 45 روز هم می‌تونه بهتون شارژ بده.

برای شارژ کردن این ساعت باید از شارژر مغناطیسی که توی جعبه‌ش قرار داده شده استفاده کنید. این شارژر به پشت بدنه ساعت متصل میشه و حدود 100 دقیقه زمان نیاز دارید تا شارژ باتری به طور کامل پر بشه.

قابلیت‌ها و امکانات ساعت CMF Watch Pro 2

ساعت‌های هوشمند بیشتر بخاطر امکاناتی که دارن مورد توجه هستن. ساعت مدل Pro 2 شرکت CMF هم به مجموعه‌ای از قابلیت‌های سنحش سلامت، تناسب اندام و … مجهز شده که در ادامه معرفی می‌کنیم.

قابلیت Active Score

یکی از پارامترهایی که میزان سلامت جسمی افراد رو محاسبه می‌کنه، Active Score هست که به شکل یه امتیاز روی ساعت و نرم‌افزار اون ظاهر میشه. توجه داشته باشید که بعد از خرید این ساعت باید حتماً برنامه ساعت CMF رو روی گوشی‌تون نصب کنید و کارهای مربوط به راه‌اندازی و اتصال ساعت به گوشی رو انجام بدید.

اما Active Score با توجه به داده‌هایی که توسط سنسورهای ساعت CMF به برنامه داده میشه، وضعیت سلامتی شما رو در 7 روز گذشته بهتون نشون میده. این قابلیت شباهت زیادی به Energy Score سامسونگ داره با این تفاوت که در ساعت CMF‌ میزان فعالیت شما ارزیابی می‌شه و توصیه‌هایی برای بهبود وضعیت جسمی بهتون داده میشه.

سنجش کیفیت خواب

یکی دیگه از معیارهایی که برای کاربرهای ساعت هوشمند مهمه، سنجش کیفیت خوابه. با استفاده از سنسوری که برای ساعت CMF Watch Pro 2 در نظر گرفته شده، اطلاعات مربوط به خواب شما در اختیار برنامه موبایلی قرار می‌گیره. این داده‌ها مثل ضربان قلب به صورت ویژه آنالیز میشن و برنامه در نهایت به شما میگه که در شب گذشته چقدر خوابیدید یا چند ساعت خواب عمیق و با کیفیت رو تجربه کردید.

بررسی CMF Watch Pro 2

بخش سنجش خواب در برنامه ساعت هوشمند CMF‌ خیلی مفصل و پر از جزئیاته. می‌تونید کیفیت خواب‌تونو رو در بازه‌های زمانی چند ماهه مشاهده کنید و ببینید توی چه فصل‌هایی کیفیت خوابتون کم شده یا به چه علت در هفته گذشته خواب خوبی نداشتید. نمودارهای این برنامه برای کسایی که دچار بی‌خوابی یا بدخوابی هستن خیلی کاربرد داره.

پیش‌بینی زمان قاعدگی

این ساعت می‌تونه با توجه به دمای بدن و محاسبه ضربان قلب و سایر پارامترها، پیش‌بینی که که زمان قاعدگی توی چه محدوده‌ایه.

سنجش معیارهای سلامت

سنسورهای ساعت CMF Watch Pro 2 معیارهای سلامت مثل ضرباتن قلب و سطح اکسیژن خون رو به صورت 24 ساعته رصد می‌کنه. نکته بسیار مهم اینه که در صورت بروز هرگونه عارضه ناگهانی یا شوک که باعث نامنظم شدن ضربان قلب یا ایست قلبی بشه، این ساعت بهتون هشدار میده و اگه تنظیماتش رو فعال کنید حتی می‌تونه هشدارهایی از طریق بوق تولید کنه که به اطرافیان درباره وضعیت جسمی افراد هشدار بده.

بررسی CMF Watch Pro 2

گام و کالری شمار

یکی دیگه از کارهایی که این ساعت انجام میده، شمردن گام‌های شماست. این ساعت به GPS مجهز شده و در صورتی که به گوشی‌تون متصلش کنید، تمام مسیری که قدم می‌زنید یا ورزش می‌کنید رو روی نقشه بهتون نشون میده. سنسور شتاب‌سنجی که روی این ساعت قرار داده شده وظیفه داره گام‌های شما رو بسنجه و با توجه به تعداد گام‌ها و مسافتی که طی می‌کنید، میزان کالری مصرفی رو محاسبه می‌کنه. این قابلیت برای ورزشکارها و کسایی که دوست دارن وزن‌شونو کم کنن خیلی کاربردیه.

قابلیت پاسخگویی به تماس

می‌تونید از طریق این ساعت به تماس‌های ورودی گوشی‌تون پاسخ بدید. کافیه ساعت رو به گوشی متصل کنید. حالا هروقت که گوشی زنگ بخوره می‌تونید با استفاده از میکروفن و اسپیکری که روی ساعت CMF Watch Pro 2 قرار داده شده، به تماس‌ها پاسخ بدید. این قابلیت به ویژه زمانی که روی موتور یا در حال دوچرخه‌سواری هستید یا توی خیابون‌های شلوغ قدم می‌زنید و نگران دزدیده شدن گوشی‌تون هستید، به درد می‌خوره. کیفیت میکروفن و اسپیکر این ساعت خیلی بالا نیست اما کارتونو راه میندازه.

بررسی CMF Watch Pro 2

پشتیبانی از 120 حرکت ورزشی مختلف

این ساعت به طور ویژه برای کسایی که می‌خوان ورزش کنن طراحی شده. بیش از 120 حرکت ورزشی مختلف براش در نظر گرفته شده که می‌تونید از بین اونها، ورزشی که انجام میدید رو انتخاب کنید. با توجه به الگوریتم هوشمندی این ساعت، با توجه به نوعی ورزشی که انتخاب کردید، اطلاعات سلامتی و کالری‌سوزی شما به پایگاه داده CMF در اپلیکیشنش انتقال پیدا می‌کنه و می‌تونید از توصیه‌هایی که مربی‌های CMF در این برنامه بهتون میدن برای رسیدن به اهداف ورزشیتون استفاده کنید.

قابلیت کنترل پخش موسیقی

وقتی ساعت CMF Watch Pro 2 رو به گوشی متصل می‌کنید مجموعه‌ای از کارها رو می‌تونید باهاش انجام بدید. مثلاً می‌تونید کنترل پخش موسیقی رو از روی خود ساعت انجام بدید و دیگه نیازی به بیرون آوردن گوشی نباشه. یا می‌تونید برای عکس گرفتن با گوشی، از ساعت به عنوان ریموت (کنترل از راه دور) گوشی استفاده کنید. قابلیت‌های دیگه‌ای مثل ماشین حساب،کرنومتر، تایمر، آلارم، چراغ قوه و مشاهده نوتیفیکیشن پیام‌های ورودی، از دیگر قابلیت‌های این ساعت محسوب میشه.

بررسی CMF Watch Pro 2

اتصال به دستیار صوتی

می‌تونید از طریق دستیار صوتی گوشی که به ساعت متصل شده، دستورات صوتی خودتونو بدون نیاز به گوشی، اجرا کنید. کافیه وارد بخش دستیار صوتی ساعت بشید و روی فعالسازی دستیار صوتی اشاره کنید تا میکروفن ساعت فعال بشه و بتونید مثلا بگید که با فلان شخص تماس بگیر (البته به انگلیسی)

بررسی CMF Watch Pro 2

آیا ساعت CMF Watch Pro 2 ارزش خرید داره؟

ساعت هوشمند CMF Watch Pro 2 در بازار ایران با قیمت حدود 3.8 میلیون تومان به فروش می‌رسه که گرچه عدد خیلی زیادی نیست اما خب رقبای سر‌سختی داره. از بین رقبای با نمایشگر دایره‌ای این ساعت میشه به ساعت کیسلکت مدل Kr2 یا گلوریمی مدل M2 اشاره کرد. هر دوی این ساعت‌های قیمتی ارزون‌تر از ساعت CMF دارن و از نظر امکانات هم در حد و اندازه این ساعت هستن. اما بعد از بررسی CMF Watch Pro 2 می‌تونیم بگیم که این ساعت داره از اعتبار برند Nothing‌ به نفع خودش استفاده می‌کنه و به همین خاطره که احتمالاً فروش بالاتری رو هم تجربه می‌کنه. بنابراین خرید CMF Watch Pro 2 رو به کسایی پیشنهادی می‌کنیم که طرفدار گوشی ناتینگ هستن و دنبال یه ساعت ساده، شیک، سبک و با امکانات متوسط برای سنجش سلامت و تناسب اندام می‌گردن. این ساعت مخصوص شماست!

قیمت ساعت هوشمند ناتینگ CMF Watch Pro 2

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
نیک دیجی
ارسال با هماهنگی
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان
نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 1 ماه پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 2
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
AydinFX

سلام. یه سوالی دارم. چرا فقط CMF داره ساعت هوشمند میسازه چرا خود ناتینگ این کارو نمیکنه؟

۲۷ شهریور ۱۴۰۳
Zilan1379

سلام وقت بخیر
این ساعت آداپتور که نداره تو جعبه ش، برای شارژ باید به چه آداپتوری با چه ولتاژی وصلش کنم؟

۲۶ شهریور ۱۴۰۳