تغییر فونت گوشی شیائومی

سیستم عامل اندروید به عنوان پرکاربردترین سیستم عامل دنیا، گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی در اختیارمون قرار میده، تا بتونیم محیط کاربری رو متناسب با سلیقه و روحیات خودمون تنظیم کنیم. گوشی‌های شیائومی با رابط کاربری مبتنی بر اندروید کار می‌کنن و دست کاربر رو برای مدیریت چیدمان، تغییر فونت، تغییر تم و امکاناتی از این دست باز گذاشتن. یکی از بخش‌هایی که امکان تغییرش تو گوشی‌های شیائومی وجود داره، فونت گوشیه. تغییر فونت میتونه ظاهر سیستم عامل و رابط کاربری رو از تکراری بودن خارج کنه و حس و حال مورد علاقه خودمون رو بهش اضافه کنه. به همین دلیل توی این مقاله از موبونیوز قصد داریم با روش‌های تغییر فونت گوشی شیائومی آشنا بشیم و فونت‌های جالب و جذاب برای گوشی‌مون بذاریم.

 

تغییر فونت گوشی شیائومی بدون برنامه

رابط کاربری گوشی‌های شیائومی (MIUI) که مبتنی بر اندروید طراحی شده، این امکان رو برای ما فراهم کرده که بتونیم فونت نوشته‌ها رو تو قسمت‌های مختلف دستگاه تغییر بدیم و از فونت مورد علاقه خودمون استفاده کنیم. یکی از روش‌های تغییر فونت گوشی شیائومی، اقدام از طریق تنظیمات گوشیه. در واقع با روش‌های زیر میتونیم به راحتی و بدون نیاز به برنامه‌های جانبی فونت دلخواه خودمون رو انتخاب کرده و روی همه قسمت‌های سیستم عامل و رابط کاربری اعمال کنیم.

 

تغییر فونت گوشی شیائومی از طریق تنظیمات

برای تغییر فونت گوشی شیائومی از طریق تنظیمات، نیاز به اپلیکیشن خاصی وجود نداره و تنها پیش‌نیاز این کار، لاگین کردن در اکانت شیائومیه. پس از لاگین کردن در اکانت برای تغییر فونت کارهای زیر رو انجام بدین:

تغییر فونت گوشی شیائومی از طریق تنظیمات

  1. اپلیکیشن Theme رو اجرا کرده و از قسمت پایین صفحه وارد بخش My Account بشین.
  2. در صفحه باز شده گزینه Fonts رو انتخاب کنین.
  3. فونت مورد علاقه‌تون رو از بخش جستجو که بالای صفحه قرار داره،‌ پیدا کنین.
  4. فونت جدید رو انتخاب کرده و دانلود و نصب کنین.

پس از اینکه فونت جدید نصب شد، گوشی به صورت خودکار ری‌استارت میشه تا فونت جدید رو روی رابط کاربری بارگذاری کنه. پس از راه‌اندازی مجدد گوشی، میبینین که فونت نوشته‌ها تغییر کرده و همه متن‌ها با فونت جدید نمایش داده میشه.

نکته مهمی که باید تو این روش مورد توجه قرار بگیره، اینه که ممکنه اپلیکیشن Theme تو بعضی از گوشی‌های شیائومی اجرا نشه. تو این شرایط، راه حل اینه که وارد تنظیمات گوشی بشین و منطقه (Region) گوشی رو تغییر بدین. برای تغییر ریجن گوشی باید به روش زیر عمل کنین:

تغییر ریجن گوشی شیائومی

  • وارد Settings شده و روی گزینه Additional Settings ضربه بزنین.
  • توی صفحه باز شده گزینه Region رو انتخاب کنین.
  • از بین کشورهای موجود توی لیست نمایش داده شده گزینه United States رو انتخاب کنین.

 

تغییر فونت گوشی شیائومی به آیفون

اپل در گوشی‌های آیفون از یک فونت منحصر به فرد استفاده میکنه که به نوعی نشان دهنده هویت این برنده. زیبایی و سادگی این فونت باعث شده که خیلی از کاربران گوشی‌های اندرویدی علاقه داشته باشن که این فونت آیفونی رو روی گوشی شیائومی‌شون داشته باشن. برای تغییر فونت گوشی شیائومی به آیفون باید از روش گفته شده در بالا استفاده کرد. در واقع شما باید در مرحله 3 در بخش Fonts تو اپلیکیشن Themes عبارت iOS رو جستجو کنین تا فونت‌های مختلف اپل نمایش داده بشه. در نهایت میتونین یکی از فونت‌ها رو انتخاب و نصب کنین تا فونت گوشی به فونت آیفون تغییر کنه.

 

تغییر فونت فارسی در گوشی شیائومی

تغییر فونت گوشی شیائومی به فونت‌های انگلیسی محدود نمیشه و شما میتونین فونت‌ فارسی گوشیتون رو هم تغییر بدین. روند این کار با روند تغییر فونت انگلیسی فرقی نداره و به راحتی انجام میشه. برای این کار باید تو مرحله 3 تو برنامه Theme، کلمه Farsi رو تایپ کنین تا یک سری فونت‌های فارسی نمایش داده بشه. در ادامه میتونین فونت دلخواه رو انتخاب و نصب کنین تا پس از ری‌استارت شدن گوشی فونت‌ گوشی هم تغییر کنه.

تنها نکته مهم برای تغییر فونت فارسی گوشی شیائومی اینه که برای نمایش فونت‌های فارسی تو اپلیکیشن Theme، باید ریجن گوشی تغییر کنه؛ در واقع طبق روشی که در بالا گفته شد باید از طریق تنظیمات گوشی، ریجن رو روی هند (India) یا اندونزی (Indonesia) قرار بدین.

 

تغییر فونت پیامک شیائومی

پیامک یکی از بخش‌هاییه که کاربران زیاد باهاش سروکار دارن و تغییر فونت این بخش میتونه جذابیتش رو چند برابر کنه. برای تغییر فونت گوشی شیائومی تو قسمت پیامک، به برنامه خاصی نیاز نیست و به روش زیر به راحتی انجام میشه:

تغییر فونت پیامک گوشی شیائومی

  1. تنظیمات گوشی رو باز کرده و گزینه Display رو انتخاب کنین.
  2. در این بخش روی گزینه Font Size and Style ضربه بزنین.
  3. تو این قسمت میتونین سایز و استایل فونت رو به راحتی تغییر بدین.

 

تغییر فونت گوشی شیائومی با برنامه

تغییر فونت گوشی شیائومی از طریق تنظیمات گوشی روش راحت و سرراستیه و میشه بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی، تغییرش داد. با این حال مشکل بزرگ این روش محدود بودن تعداد فونت‌های فارسی و همچنین پولی بودن بعضی از فونت‌های انگلیسیه. برای فرار از این محدودیت‌ها بهترین روش تغییر فونت، استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالثه که اجازه میدن هر فونتی که مدنظره رو بشه نصب کرد.

 

تغییر فونت گوشی شیائومی با برنامه zFont

بدون شک برنامه zFont بهترین اپلیکیشنیه که میشه ازش برای تغییر فونت گوشی شیائومی استفاده کرد. با استفاده از این برنامه میشه به هزاران فونت فارسی و انگلیسی دسترسی داشت و فونت دلخواه رو برای تغییر انتخاب کرد. برای تغییر فونت با استفاده از این برنامه دو روش وجود داره که در ادامه با مراحل هر دو روش آشنا میشیم

برنامه تغییر فونت گوشی شیائومی

 

استفاده از فونت‌های پیش‌فرض

تو برنامه zFont یک سری فونت‌ها به صورت پیش‌فرض وجود داره که برای استفاده ازش باید به روش زیر عمل کرد:

  1. اپلیکیشن zFont 3 رو از گوگل پلی دانلود و نصب کنین.
  2. برنامه رو اجرا کنین.
  3. پس از اجرای برنامه توی صفحه اصلی، در بالای صفحه دسته‌بندی‌های مختلفی مثل Google Fonts، Font Squirrel و DaFont و غیره وجود داره که تو هر بخش تعدادی فونت فارسی و هزاران فونت انگلیسی هم هست. در این صفحه روی دسته‌بندی مورد نظر ضربه بزنین تا وارد فونت‌ها بشین.
  4. در بالای صفحه کلمه Farsi یا Persian رو سرچ کنین.
  5. تعدادی فونت فارسی نمایش داده میشه که با انتخاب علامت دانلود مقابل هر فونت میتونین دانلود و نصبش کنین.
  6. پس از دانلود فونت مورد نظر، از قسمت بالا و سمت راست صفحه گزینه A رو انتخاب کنین.
  7. در این بخش از بین برندهای موجود Xiaomi (MIUI) رو انتخاب کنین تا فرایند بهینه‌سازی فونت برای گوشی شیائومی شروع بشه.
  8. پس از پایان بهینه‌سازی، گزینه Apply در پایین صفحه رو انتخاب کنین تا فونت مورد نظر روی گوشی اعمال بشه.

در مورد این روش باید گفت که مختص فونت‌های فارسی نیست و میشه انواع فونت‌های انگلیسی رو جستجو کرده و با دانلود و نصب گزینه دلخواه، فونت انگلیسی گوشی رو تو قسمت‌های مختلف رابط کاربری تغییر داد.

 

استفاده از فونت‌ دلخواه (فایل TTF)

بعضی‌ وقت‌ها برای تغییر فونت گوشی شیائومی، دنبال فونت‌هایی هستین که ممکنه تو لیست پیش‌فرض برنامه وجود نداشته باشه. تو این شرایط میتونین فایل TTF فونت دلخواهتون رو پیدا و دانلود کنین و با استفاده از برنامه zFont به روش زیر روی گوشی اعمالش کنین:

  1. فایل TTF فونت دلخواه رو تو اینترنت جستجو و دانلود کنین.
  2. برنامه zFont رو اجرا کرده و از قسمت پایین صفحه وارد بخش Downloads بشین.
  3. توی این بخش دکمه + رو انتخاب کرده و برای اضافه کردن یک فونت گزینه Add File و برای اضافه کردن فولدر حاوی چند فونت گزینه Add Folder رو انتخاب کنین.
  4. فونت یا پوشه مورد نظر رو انتخاب کنین تا به فهرست فونت‌ها تو صفحه Downloads اضافه بشه.
  5. در آخر روی فونت مورد نظر ضربه زده و گزینه Apply رو از پایین صفحه انتخاب کنین تا به عنوان فونت گوشی اعمال بشه.

 

تغییر فونت گوشی شیائومی به نستعلیق

فونت نستعلیق یکی از زیباترین فونت‌های فارسیه که محبوبیت زیادی بین کاربران داره و خیلی‌ها علاقه دارن که از این فونت توی گوشی موبایل خودشون استفاده کنن. خوشبختانه سیستم عامل اندروید و رابط کاربری شیائومی این امکان رو فراهم کردن که کاربران بتونن فونت گوشی رو به نستعلیق تغییر بدن. برای تغییر فونت گوشی شیائومی به نستعلیق، ابتدا باید این فونت رو سرچ کرده و با فرمت TTF دانلود کنین. سپس با استفاده از روش گفته شده در بالا به راحتی میتونین این فونت زیبا رو به عنوان فونت گوشی اعمال کنین.

 

تغییر فونت گوشی شیائومی به آیفون با استفاده از برنامه

یکی از راه‌های تغییر فونت گوشی شیائومی به آیفون استفاده از اپلیکیشنه. برای این کار کافیه که توی اینترنت فونت San Francisco رو سرچ کنین و فایل TTF این فونت رو دانلود کنین. مابقی کار راحته و میشه با استفاده از برنامه zFont توی کمترین زمان فونت گوشی شیائومی رو به فونت اپل تغییر داد.

 

جمع بندی

فونت یکی از المان‌های تصویر مهم توی رابط کاربری و سیستم عامل به حساب میاد که در زیبایی و خوانایی محیط کاربری نقش بسیار مهمی ایفا میکنه. محیط کاربری گوشی‌های هوشمند که امروزه ساعت‌ها توسط کاربران مورد استفاده قرار میگیرن، ممکنه پس از مدتی خسته‌کننده و تکراری بشه. توی این شرایط گزینه‌های شخصی‌سازی مثل تغییر فونت میتونه باعث ایجاد تنوع بشه و فضای جدیدی رو تو رابط کاربری به وجود بیاره. اگر شما هم دوست دارین که فونت گوشی شیائومی‌تون رو تغییر بدین میتونین از دو روش بدون برنامه و با برنامه برای این کار استفاده کنین. روش بدون برنامه که با استفاده از تنظیمات گوشی انجام میشه خیلی راحته، اما دسترسی به فونت‌های متنوع محدوده؛ اما با استفاده از برنامه مثل اپلیکیشن zFont میتونین فونت‌های متنوع‌تر و جذاب‌تری رو انتخاب کنین و به عنوان فونت اصلی گوشی ازش استفاده کنین.

در اینجا تلاش کردیم مراحل هر دو روش رو به بیان ساده توضیح بدیم. آیا شما تا بحال فونت گوشیتون رو تغییر دادین؟ برای تغییر فونت گوشی شیائومی از چه روشی استفاده کردین؟ اگر جزو کسانی هستین که تجربه این کار رو داشتن، میتونین نظرات خودتون رو با ما در میون بذارین.

نویسنده : نیکان دیاله آبادی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 3
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Amin1530

فکر کنم الان همه بلد باشن تغییر فونت بدن

۲۸ تیر ۱۴۰۳
༒•✞Mr .E✧•༒

ممنون🙏🏻

۲۷ تیر ۱۴۰۳
Glvsid

سلام ممنون

۲۷ تیر ۱۴۰۳