آموزش فارسی کردن گوشی سامسونگ

کمپانی‌های تکنولوژی دائما در تلاشن تا کار با رابط کاربری گوشی‌ها رو راحت‌تر یا به اصطلاحی یوزر فرندلی‌تر (User Friendly) کنن. اما اگه زبانتون خوب نباشه و معنی گزینه‌ها و قابلیت‌های مختلف در محیط کاربری رو بلد نباشید، یوزر فرندلی بودن کمک چندانی نمی‌کنه و احتمالا موقع کار با گوشی با مشکلات زیادی مواجه میشید. فارسی کردن زبان گوشی سامسونگ و البته اپلیکیشن‌هاش، می‌تونه به کودکان و نوجوانان، افراد مسن و یا هر کسی که زبان انگلیسیش خوب نیست کمک کنه تا از موبایلش نهایت بهره رو ببره و بتونه از تمام قابلیت‌ها و امکاناتش استفاده کنه. پس اگر شما هم گوشی سامسونگ دارید و نمی‌دونید چطوری این کار رو انجام بدید، با آموزش فارسی کردن گوشی سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

روش‌های فارسی کردن گوشی سامسونگ

هر کمپانی رابط کاربری مخصوص به خودش رو داره و در نتیجه فارسی کردن زبان سیستم در همه موبایل‌ها یکسان نیست. در اینجا ما قصد داریم به کمپانی سامسونگ و رابط کاربری اون یعنی One UI بپردازیم. فارسی کردن رابط کاربری‌های سامسونگ که روی اندروید نسخه هشت یا ورژن‌های بعدی سوار شدن با رابط کاربری‌هایی که روی اندروید هفت یا نسخه‌های قدیمی‌تر سوار شدن تفاوت داره. در اینجا ابتدا به نسخه‌های جدیدتر می‌پردازیم و بعد از اون سراغ نسخه‌های قدیمی میریم.

 

فارسی کردن گوشی سامسونگ (اندروید ورژن 8.0 به بعد)

فارسی کردن زبان سیستم در گوشی‌های سامسونگ مراحل بسیار ساده‌ای داره و انجام دادنش اصلا طول نمیکشه. برای این کار فقط کافیه تنظیمات گوشی رو خوب بشناسین و مسیر تغییر زبان رو بلد باشین.

  • پس اول از همه وارد تنظیمات یا همون Setting گوشی بشید.
  • بعدش قسمت تنظیمات عمومی یا General Management رو پیدا کنید و واردش بشید.

فارسی کردن گوشی سامسونگ در اندروید 8.0 به بعد

  • حالا گزینه زبان یا Language رو انتخاب کنید.
  • روی گزینه اضافه کردن زبان یا Add Language کلیک کنید و از بین گزینه‌های به نمایش در اومده فارسی رو انتخاب کنید.
  • در اینجا پیامی به شما نمایش داده میشه که دو گزینه داره و شما باید گزینه Set as default رو انتخاب کنید.

مرحله سوم و چهارم فارسی کردن گوشی‌های سامسونگ

اگر همونطور که گفتیم این مراحل رو دنبال کرده و به درستی انجامشون داده باشید، زبان گوشی سامسونگی شما باید فارسی شده باشه. نکته‌ای که باید بهش دقت داشته باشید اینه که فارسی کردن زبان رابط کاربری به معنی فارسی شدن کیبورد گوشی نیست و برای این مورد باید مسیر جداگانه‌ای رو طی کنید.

 

فارسی کردن گوشی سامسونگ (اندروید ورژن 8.0 به قبل)

جالبه که فارسی کردن زبان گوشی‌های سامسونگی قدیمی، یعنی مدل‌هایی که به اندروید 7.0 و قبل‌تر مجهزن ساده‌تر انجام میشه و مراحل کمتری داره. در اینجا کافیه وارد تنظیمات یا Setting بشید و روی گزینه Language and input کلیک کنید. سپس وارد قسمت Language بشید و از بین گزینه‌ها، زبان فارسی رو انتخاب کنید.

 

فارسی کردن کیبورد گوشی سامسونگ

همونطور که گفتیم تغییر زبان کیبورد یک بحث جداست و برای این کار باید مراحل متفاوت‌تری رو طی کنین. برای اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد سامسونگ مثل مراحل قبل ابتدا وارد تنظیمات بشید و گزینه تنظیمات عمومی یا General Management رو انتخاب کنید.

  • حالا باید روی گزینه تنظیمات کیبورد سامسونگ یا Samsung Keyboard Settings کلیک کنید.
  • در اینجا گزینه زبان و ورودی یا Language and types رو انتخاب و روی بخش Manage input language کلیک کنید.
  • در اینجا تمام زبان‌هایی که توسط کیبورد سامسونگ پشتیبانی میشن (که فارسی هم بینشونه) نمایش داده میشن. از بینشون فارسی رو پیدا کرده و تیک جلوش رو فعال کنید.
  • در اینجا ممکنه لازم باشه روی گزینه Update ضربه بزنید تا کیبورد فارسی دانلود بشه.

در هر صورت پس از انجام این مراحل زبان فارسی هم به کیبوردهای شما اضافه میشه و می‌تونید به راحتی پیامک‌های فارسی بفرستید.

 

فارسی کردن زبان برنامه‌ها در گوشی سامسونگ

با تغییر دادن زبان رابط کاربری به فارسی، زبان برنامه‌های پیش فرض مثل اپلیکیشن دوربین هم به فارسی تغییر می‌کنه. خیلی از اپلیکیشن‌های دیگه هم به نوعی به رابط کاربری متصل هستن و با تغییر زبان سیستم، زبانشون عوض میشه. اما بقیه برنامه‌ها رو باید جداگانه تنظیم کنید و زبانشون رو تغییر بدین. این کار بسیار راحته و معمولا از طریق تنظیمات داخلی هر اپلیکیشن انجام میشه، اما باز هم اگه در این قسمت به مشکل خوردید می‌تونید از اطرافیانتون کمک بگیرید. این روزا همه با تکنولوژی سر و کار دارن و حتی خیلی از کسایی که آشنایی چندانی با زبان انگلیسی ندارن هم به لطف کار مداوم با گوشی و لپ تاپ و انواع دستگاه‌های دیجیتالی دیگه اصطلاحات و لغات مربوط به این حوزه رو بلدن و از پس تغییر زبان اپلیکیشن بر میان. خلاصه که حواستون باشه برای این کار اصلا لازم نیست به فروشگاه‌های موبایل برید و هزینه‌ای بپردازید.

 

جمع بندی

اگر بخواید از گوشی هوشمندتون به خوبی استفاده کنید، یا باید به زبان انگلیسی مسلط باشید یا زبان رابط کاربری رو به فارسی تغییر بدید. نیاز به تغییر زبان گوشی سامسونگ به فارسی برای گوشی کودکان و افراد کم‌سن‌تر و از اون طرف افرادی که سن بالایی دارن بیشتر حس میشه و به این افراد کمک بیشتر و قابل توجه‌تری می‌کنه. مخصوصا که این روزا گوشی سامسونگ دست همه هست و خیلی از افراد تو هر رنج سنی از مدل‌های مختلف این گوشی اندرویدی استفاده می‌کنن. در این مقاله سعی کردیم با زبانی ساده روش فارسی کردن گوشی سامسونگ رو برای شما بیان کنیم. آیا شما گوشی‌تون رو فارسی کردین؟ به نظرتون کار کردن با گوشی سامسونگ فارسی چه چالش‌هایی داره؟

نویسنده : پویا علیمی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 4
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
💯همایون اسپرت

عالییی بود ثاقا ممنون از تمام خدمت کاران موبونیوز ممنون

۱۱ شهریور ۱۴۰۳
💯همایون اسپرت

خیلییی عالییییی بود خیلی ممنون
خیلی چندین روزه دنبالش میگشتم و الان پیدا کردم

۱۱ شهریور ۱۴۰۳
💯همایون اسپرت

عالییی بود ممنون از تمام موبونیوزی ها خیلی عالییی بود

۱۱ شهریور ۱۴۰۳
محمد محمدی

مقایسه پوکو X6pro و پوکو F6 هم درست کنید

۰۹ تیر ۱۴۰۳