بهترین گوشی برای دانش آموزان

شرکت در کلاس های آموزش و مجازی بعد از همه گیر شدن کرونا در دنیا شدت بیشتری گرفت و آموزش دیدن با گوشی به یک امر طبیعی و راحت تبدیل شد. حتی بعد از تمام شدن کرونا هنوز در برخی مواقع و موقعیت هایی مثل آلودگی هوا یا سردی هوا، با استفاده از برنامه هایی مثل شاد، کلاس ها به صورت مجازی برگذار میشن. برای خرید یک گوشی مناسب شرکت در کلاس های مجازی برای دانش آموزان باید به نکات و مواردی توجه کرد که در ادامه این موارد رو بررسی میکنیم و بهترین گوشی های هوشمند مناسب دانش آموزان موجود در بازار رو به شما معرفی میکنیم. برای آشنایی با این موارد و بهترین گزینه های موجود در بازار تا انتهای مقاله بهترین گوشی برای دانش آموزان همراه موبونیوز باشید.

 

نکات مهم در زمان خرید بهترین گوشی دانش آموزی

برای خرید یک گوشی مناسب برای دانش آموزان نیازی نیست به سراغ گوشی های گران قیمت و یا میان رده بریم و گوشی های اقتصادی بازار میتونن جواب کار رو بدن و نیاز شما رو برآورده کنن. البته برای خرید یک گوشی مناسب باید به این موارد توجه داشته باشید:

  • نمایشگر با کیفیت و اندازه بزرگ
  • رم و حافظه ذخیره سازی در نظر گرفته شده
  • باتری و شارژدهی
  • کیفیت ساخت بدنه

با اینکه نمایشگرهای استفاده شده برای گوشی های اقتصادی خیلی تکنولوژی های پیشرفته ای نداره اما بین مدل های موجود میشه گزینه ای پیدا کرد که در طولانی مدت باعث اذیت و خسته شدن چشم نشه و از دقت رنگ و جزئیات خوبی برخوردار باشه. پس حتما به این مورد در زمان انتخاب و خرید گوشی توجه داشته باشید. مورد بعدی سخت افزار و مقدار رم و حافظه پیش فرض در نظر گرفته شده. اکثر گوشی های مناسب دانش آموزان از یک پردازنده اقتصادی با عملکرد مناسب و قابل قبول بهره میبرند و نیازی نیست که حتما بنچمارک های گوشی ها رو بررسی کنید. اما در زمان انتخاب یک مدل خاص بهتره سراغ نسخه ای برید که حداقل 4 گیگ رم و حداقل 64 گیگ حافظه ذخیره سازی داشته باشه تا در اجرای برنامه های برگذاری کلاس های مجازی مثل شاد مشکلی نداشته باشید.

شارژدهی و سرعت شارژ یکی دیگه از نکاتی هست که باید در زمان انتخاب یک گوشی مناسب دانش آموزان در نظر گرفت. هرچه شارژدهی گوشی بیشتر باشه و در زمان کمتری شارژ بشه استفاده از گوشی برای شرکت در کلاس های مجازی راحت تر میشه و دیگه نگران تمام شدن شارژ باتری در وسط کلاس نمیشید. به دلیل اینکه ممکنه خیلی از این دسته گوشی ها به خوبی مراقب نشه، کیفیت ساخت و بدنه نسبتا مقاوم در برابر افتادن میتونه نکته مثبت و قابل توجهی باشه.

 

بهترین گوشی برای دانش آموزان

با توجه به موارد بالا میتونید گوشی مناسبی برای دانش آموزان تهیه کنید. در هنگام خرید گوشی مناسب دانش آموزان در کنار به صرفه بودن باید داشتن امکانات حداکثری برای تماس، استفاده راحت از دوربین سلفی و سخت افزار و شارژدهی مناسب رو داشته باشه. در بین گزینه های اقتصادی بازار تا بودجه 7 الی نهایتا 8 میلیون تومان گزینه مناسبی رو انتخاب کنید. البته با توجه به تنوع گوشی های موجود در بازار از برندهای مختلف و با سخت افزار و قابلیت های نرم افزاری مختلف، در ادامه بهترین گزینه های موجود در بازار رو جمع آوری کردیم تا بتونید با توجه به بودجه و نیاز دانش آموز خودتون بهترین گزینه ممکن رو انتخاب کنید. گزینه های پیشنهادی بر اساس ارزش خرید به نسبت قیمت مرتب شدند.

 

شیائومی Redmi A3

گوشی ردمی A3 در حال حاضر، بهترین گوشی اقتصادی شیائومی با سخت افزار معمولی، رابط کاربری ساده، طراحی خوب و به روز هست. البته امکانات اولیه و کاربردی گوشی های جدید مثل رفرش ریت 90 هرتزی و دوربین کار راه بنداز رو با خودش به همراه داره و با داشتن قیمت حدودی 5 میلیون تومانی برای نسخه با 4 گیگ رم و 128 گیگ حافظه ذخیره سازی یکی از گزینه های به صرفه و با ارزش خرید بالاست.

صفحه نمایش 6.71 اینچی IPS ابعاد بزرگ و مناسبی داره و تصاویر با کیفیت خوب و دقت رنگی قابل قبولی رو به نمایش میزاره. نرخ به روزرسانی 90 هرتزی باعث میشه کار با گوشی روان تر بشه. سخت افزار به کار رفته خیلی قدرتمند نیست اما میتونه از پس اجرای برنامه های معمولی و شرکت در کلاس های مجازی بربیاد. اندروید 14 با رابط کاربری MIUI نسخه GO که سبک شده رابط کاربری شیائومی هست باعث میشه، گوشی خیلی سنگین نمیشه و کار با گوشی اذیت کننده نمیشه. باتری گوشی شارژدهی خوبی داره و در استفاده معمولی بیشتر از یک روز میتونه به شما شارژ بده. البته سرعت شارژ خیلی بالا نیست و این ضعف رو میشه در این بخش دید.

گوشی شیائومی redmi a3

 

سامسونگ A05

گوشی A05 سامسونگ گزینه اقتصادی دیگه این لیست هست که به نسبت گزینه قبلی سخت افزار بهتری داره و از آداپتور با سرعت شارژ بیشتری پشتیبانی میکنه. قیمت نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 4/64 حدود 5.5 میلیون تومان هست که برای استفاده دانش آموزی قدرت پردازشی کافی رو داره. صفحه نمایش 6.7 اینچی کیفیت و دقت رنگ مناسبی داره. پردازنده استفاده شده در کنار مقدار رم و حافظه ویژگی مهم این گوشی به نسبت قیمت هست. شارژدهی گوشی در حدود یک روز کامل در استفاده معمولی هست که به خوبی جواب شرکت در کلاس های مجازی رو میده. البته پشتیبانی از آداپتور 25 واتی با سرعت شارژ بالا ویژگی مثبت و قابل توجه این گوشی اقتصادی هست.

سامسونگ A05

 

سامسونگ A05s

گوشی A05s یکی دیگه از گزینه های اقتصادی سامسونگه که با داشتن نمایشگر با جزئیات مناسب، سخت افزار با قدرت پردازشی قابل قبول، شارژدهی مناسب و سرعت شارژ بالا یکی از گزینه های خوب و با ارزش خرید بالا به عنوان یک گوشی اقتصادی هست. نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 4/64 این گوشی، قیمت حدودا 6 میلیون و 400 هزار تومانی داره. صفحه نمایش 6.7 اینچی بزرگ LCD با رزولوشن 1080p کیفیت و جزئیات خوبی به عنوان یه گوشی اقتصادی داره. پردازنده اسنپدراگون 680 قدرت پردازشی کافی برای اجرای مناسب اکثر برنامه ها داره. اندروید 14 و One Ui 6.1 Core تجربه استفاده به روز و بدون مشکلی رو در اختیار شما قرار میده.

شارژدهی باتری بسیار خوبه و در زمان استفاده از برنامه های شرکت در جلسات میتونید حدود یک روز از گوشی استفاده کنید. با توجه به پشتیبانی از آداپتور 25 واتی که باید جداگانه خریداریش کنید، توی حدود یک ساعت و 20 دقیقه میتونید کاملا گوشی رو شارژ کنید و از بابت تمام شدن شارژ گوشی نگرانی نخواهید داشت.

سامسونگ A05s

 

شیائومی Redmi 13C

گوشی ردمی 13c شیائومی گزینه پیشنهادی دیگه ما برای یک گوشی مناسب داشن آموزانه که به نسبت گزینه قبلی خیلی تفاوت های فاحشی نداره، فقط یه مقداری قدرت پردازشی کمتره که خیلی در استفاده دانش آموزی احساس نمیشه و رزولوشن صفحه نمایش هم 720p هست که مقداری جزئیات کمتری رو به نمایش میزاره. البته شارژدهی مقداری بیشتر هست و آداپتور هم در باکس قرار گرفته. این گوشی طراحی و بدنه بهتر و به روزی تری داره و با داشتن قیمت حدودی 7 میلیون تومانی برای نسخه با رم 8 و حافظه ذخیره سازی 128 گیگ گزینه به صرفه و اقتصادی تری هم هست. بررسی گوشی Redmi 13C شیائومی

 

سامسونگ A15

گوشی A15 سامسونگ یکی از گوشی های به صرفه و خوش ساخت سامسونگه که با داشتن نمایشگر سوپر امولد با جزئیات بالا در کنار رزولوشن 1080p و رفرش ریت 90 هرتزی عملکرد سریعی داره و در استفاده طولانی مدت برای مطالعه و دیدن ویدیو یکی از بهترین گزینه های این لیست هست. طراحی به روز و مدرن ساخته شده و با داشتن نرم افزار و رابط کاربری به روز میتونید به راحتی از برنامه های جدید بدون مشکل عدم پشتیبانی استفاده کنید. تراشه استفاده شده قدرت سخت افزاری مناسب و کافی برای اجرای برنامه ها داره و در کل با داشتن قیمت حدودی 7.9 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 4/128 یکی از بهترین گوشی های اقتصادی امسال به حساب میاد.

بررسی گوشی A15 سامسونگ

 

جمع بندی

در این مقاله با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و باز شدن مدارس بهترین گوشی های مناسب دانش آموزان رو که در بازار موجود هست پیدا و جمع آوری کنیم تا اگه برای خودتون یا فرزند دانش آموزتون دنبال یک گوشی اقتصادی مناسب هستید بتونید با توجه به موارد و گوشی های معرفی شده بهترین انتخاب رو داشته باشید. با توجه به اینکه گوشی های هوشمند در یکی دو ماه اخیر کاهش قیمتی مناسبی پیدا کردند و به نسبت اوایل تابستان قیمت ها مقداری کاهش پیدا کرده، اگر دنبال یک گوشی اقتصادی و مناسب برای کارهای معمولی و حضور در کلاس های آنلاین هستید، الان میتونه زمان مناسبی باشه.

نویسنده : صابر گلشاهی
تاریخ انتشار 2 روز پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید