بهترین بازی های آفلاین موبایل

توی مترو یا وقتایی که توی بانک یا مطب یا آرایشگاه نشستید تا نوبت‌تون بشه، احتمالاً شما هم با گوشی بازی می‌کنید. بازی‌های موبایلی به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم میشن که دسته دوم طرفدارهای بیشتری داره. اکثر کسایی که گوشی‌های اندرویدی دارن، همیشه یه بازی توی گوشیشون نصب می‌کنن تا جاهایی که اینترنت نیست یا نمی‌خوان آنلاین بشن، با اون بازی‌ها خودشونو برای مدتی سرگرم کنن. در ادامه می‌خوایم چند نمونه از بهترین بازی های آفلاین موبایلی برای گوشی‌های اندروید رو بهتون معرفی کنیم که هم سرگرم‌تون می‌کنن، هم داستان جذابی دارن و هم خفن‌ان.

1. بازی ARK: Survival Evolved

بازی ARK: Survival Evolved

بازی ARK: Survival Evolved یه بازی اکشن داستانیه که باید بین بیش از 80 دایناسور زندگی کنی و چالش‌های مختلفی رو پشت سر بذاری. با پشت سر گذاشتن چالش‌های مختلف می‌تونی دایناسورها و مکان‌های بیشتری رو تصاحب کنی و با اسلحه و لباس و ابزارهای جدیدی برای خود تهیه کنی. این بازی نیازی به اینترنت نداره و نسخه‌های اصلیش برای کنسول‌های بازی ساخته شده که کیفیت فوق‌العاده بالایی داره. در گیم پلی این بازی در فضای بی‌نهایتی که در اختیار شما قرار داده میشه باید افراد دیگه‌ای بجنگید، پیروز بشید و برای زنده موندن تلاش کنید. این بازی بیشتر مناسب پسرهاست اما ممکنه بخاطر فضای رنگی و داستانیش دخترها هم ازش استقبال کنن.

2. بازی West Gunfighter

بازی West Gunfighter

این بازی که به زبان فارسی میشه «هفت‌تیرکش غرب» یکی از بهترین بازی‌های آفلاین تیراندازیه که بخاطر گرافیک بالاش، طرفدارای زیادی پیدا کرده. اگه به بازی Red Dead Redemption علاقه دارید احتمالاً از بازی West Gunfighter هم خوشتون میاد. در این بازی شما نقش یه کابوی (مرد یا زن) رو دارید که توی بخش‌های مختلف بازی حرکت می‌کنه و باید ماموریت‌های مختلفی رو انجام بده تا به مراحل بالاتر برید. با افزایش سطح بازی و پشت سر گذاشتن مراحل بیشتر، شما می‌تونید لباس‌ها، اسب‌ها، ابزارها و تفنگ‌های بهتر و متنوع‌تری رو بخرید و به سلیقه خودتون، کاراکتر کابوی رو تغییر بدید. این بازی جنسیت نمی‌شناسه و بخاطر وجود کابوی زن، خانم‌ها هم ازش لذت می‌برن.

نکته مهم درباره بازی West Gunfighter اینه که جهان باز یا Open World طراحی شده تا شما آزادانه بتونید در محیط بازی حرکت کنید و محدود به انجام دادن یه سری کارای تکراری و ثابت نباشید. گرافیک بالا و محیط سه‌بعدی بازی قطعا شگفت‌زده‌تون می‌کنه و هیجان بازی با صداها و آهنگ‌های جذابی که داره چند برابر شده.

3. بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition

بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition

این بازی سال 2021 برای کنسول‌ها و سال 2023 برای اندروید و iOS عرضه شده و در واقع همون بازی GTA قدیمیه که همه باهاش خاطره دارن. The Trilogy در واقع ترکیبی از سه نسخه قبلی GTA یعنی نسخه GTA 3 و GTA Vice City و GTA San Andreas ‌رو با هم ترکیب کرده و در یه نسخه در اختیار گیمرها قرار داده. در این Grand Theft Auto: The Trilogy می‌تونید هرکدوم از این سه نسخه رو انتخاب کنید و خط داستانی مربوط به هرکدوم رو به صورت مستقل پشت سر بذارید.

داستان بازی خیلی نیاز به تعریف نداره و گرافیکش هم نسبت به نسخه‌های اولیه یه کم بهتر شده و لگ و باگ‌های اولیه رو نداره. هر کدوم از سه نسخه بازی رو که انتخاب کنید، گیم‌پلی‌های متفاوتی داره و تا 4-5 ساعت خط داستانی متفاوت داره و می‌تونه حسابی سرگرم‌تون کنه.

4. بازی Asphalt 8

بازی Asphalt 8

اگه به سبک ریسینگ و ماشین‌سواری علاقه دارید، بازی Asphalt 8 اون چیزیه که راضی‌تون می‌کنه. این بازی کیفیت گرافیکی بالایی داره و جوری طراحی شده که وقتی شروع به بازی می‌کنی اصلاً متوجه نمیشی و یهو می‌بینی که 3-4 ساعت پاش نشستی. در Asphalt 8 می‌تونید ماشین‌های مختلفی رو انتخاب کرده و باهاشون بازی کنید. توی این بازی می‌تونید ماشین رو به دلخواه خودتون تغییر بدید و بخش‌های مختلف ماشین رو ارتقاء بدید تا توی مسابقات عملکرد بهتری داشته باشه.

عملکرد خود بازی و فیزیکی که در اون به کار رفته یه جورایی میشه گفت طبیعیه و می‌تونید دسته پلی استیشن یا Xbox رو به گوشی وصل کنید و راحت‌تر این بازی رو روی گوشی اجراش کنید.

5. بازی Badland

بازی Badland

بازی‌هایی که تا الان معرفی کردیم برای اجرا به صورت تک‌نفری بود. حالا یه موقعی هست که با دوستاتون دور هم جمع شدید و می‌خواید با هم بازی کنید و دنبال یه بازی خفن هستید. ما بازی Badland رو بهتون معرفی می‌کنیم. این بازی سبک مسابقه‌ای داره و 4 تا کاراکتر انیمیشنی توی بازی وجود داره و با تپ کردن روی صفحه گوشی یا تبلت باید هرکدوم از بازیکن‌ها، کاراکتر خودشونو از موانعی که توی مسیر دیده میشه رد کنن.

این بازی حداکثر چهار نفره‌ست و می‌تونید با 3 تا دیگه از دوستاتون به طور همزمان این بازی رو انجام بدید. البته حتی اگه یه نفر دوستاتون هم باشه، می‌تونید بازی Badland رو به صورت دو نفره هم اجرا کنید.

6. بازی Virtual Table Tennis

بازی Virtual Table Tennis

بازی دومی که در دسته بازی‌های Multi Player یا چند بازیکنی قرار می‌گیره، بازی Virtual Table Tennis هست. این بازی رو می‌تونید روی دو تا گوشی مختلف نصب کنید و به صورت همزمان با یکی از دوستاتون انجامش بدید. بازی از طریق بلوتوث یا هات اسپات گوشی‌ها به هم متصل میشه و در واقع همون تنیس روی میز یا پینگ پنگ خودمونه. این بازی کیفیت متوسطی داره اما سرعت پردازشش خیلی بالاست و از این نظر می‌تونه هیجان‌انگیز باشه. یعنی می‌تونید حتی شدت و جهت ضربه زدن راکت به توپ رو هم با حرکت انگشت روی صفحه نمایش گوشی انتخاب کنید که خب خیلی باحاله. این بازی هم در دسته بازی‌های دو نقره قرار می‌گیره.

7. بازی Modern Critical Warfare

بازی Modern Critical Warfare

اگه دنبال یه بازی شوتینگ آفلاین هستید که ترکیبی از Call Of Duty و Counter-Strike باشه، ما بهتون بازی Modern Critical Warfare رو پیشنهاد می‌کنیم. این بازی گرافیک خیلی بالایی داره و ماموریت‌های متنوعی براتون در نظر گرفته شده. جزئیاتی که توی بازی دیده میشه واقعاً فوق‌العاده‌ست و افکت‌های تصویری و صدایی که در حین بازی تجربه‌شون می‌کنید، همون حس و حال بازی‌های شوتینگ آنلاین رو داره.

نورپردازی، سایه‌ها و تیراندازی این بازی به شکل واقع‌گرایانه طراحی شده و به کسایی که جزئیات بازی‌های شوتینگ براشون مهمه، باید بگیم که قطعاً خوششون میاد.

8. بازی The Wolf Among Us

بازی The Wolf Among Us

برای کسایی که بازی‌های حماسی رو بیشتر داشت دوست دارن و میخوان یه ابرقهرمان داشته باشن و طی مراحل مختلف اونو به بالاترین سطح بازی برسونن، ما بازی The Wolf Among Us رو توصیه می‌کنیم. داستان بازی به این شکله که شما به عنوان کلانتر شهر باید معماهای پیچیده رو حل کرده و ماموریت‌های بازی رو تکمیل کنید. بخاطر کیفیت بالای انیمیشن‌هایی که توی بازی دیده میشه، حس و حال عجیبی بهتون میده و قطعاً ازش لذت می‌برید. توی این بازی می‌تونید به کاراکترهای مختلفی که وجود داره نزدیک بشیو و ازشون برای حل کردن معماهای بازی سرنخ بگیرید و در نهایت مراحل رو پشت سر بذارید.

9. بازی Shadow of Death: Dark Knight

بازی Shadow of Death: Dark Knight

اگه به بازی‌های شوالیه‌ای و تا حدی ترسناک علاقه دارید، بازی Shadow of Death: Dark Knight انتخاب خوبیه. در این بازی آفلاین شما نقش شوالیه‌ای رو دارید که توی مسیر بازی با حرکات اکشن مختلف باید موانع رو از سر راه برداره و مرحله به مرحله پیش بره. بازی حالت دو بعدی داره و هرچقدر که جلوتر میرید، سخت‌تر میشه و بیشتر شما رو به چالش می‌کشه. کیفیت بازی در حد قابل قبولیه و می‌تونه تا ساعت‌ها شما رو سرگرم کنه. نکته مهم درباره بازی Shadow of Death: Dark Knight اینه که توی امتیازدهی جهانی تونسته رتبه بالایی بدست بیاره و طرفدارهای زیادی داره.

10. بازی مخصوص دنیای Marvel و DC

بازی مخصوص دنیای Marvel و DC

اگه به دنیای مارول و DC علاقه دارید و دنبال بازی‌های ابرقهرمان‌های این دنیا مثل اسپایدرمن یا بتمن می‌گردید، بازی The Amazing Spiderman 1 بازی‌ایه که خط داستانیش به داستان کاراکتر اصلی فیلم اسپایدرمن که بازیگرش اندرو گارفیلد بوده شباهت زیادی داره و انگار دارید همون فیلم رو بازی می‌کنید. این بازی یه نسخه شماره 2 هم داره که خط داستانی تغییر کرده ولی گرافیک و کیفیت در همون حده و می‌تونه تا 4-5 ساعت حسابی سرگرم‌تون کنه.اگه به کاراکتر بتمن علاقه دارید هم می‌تونید بازی Dark Knight Rises رو نصب کنید که خیلی شبیه فیلمیه که کریستوفر نولان از بتمن ساخته. البته تنوع مراحل بازی خیلی بیشتر از فیلمشه.

جمع‌بندی

بازی‌های آفلاین به درد موقعیت‌هایی می‌خورن که یه گوشه نشستید و ناچارید منتظر بمونید و نمی‌خواید اینترنت گوشی رو روشن کنید. ما 10 تا از بهترین بازی های آفلاین موبایلی رو بهتون معرفی کردیم که سبک‌های اکشن، شوتر، ماشین‌سواری، فکری، دو نفره و چند نفره رو شامل می‌شدن. شما هم اگه بازی خفنی هست که انجام میدید و توی لیست ما وجود نداره توی بخش کامنت‌ها برامون بنویسید تا این فهرستو کامل‌تر کنیم.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 1 روز پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید