بهترین هاب برای سرفیس

سرفیس های مایکروسافت که شامل تبلت ها و لپ تاپ های مختلفی میشن، به دلیل اندازه و ضخامت کم و راحت تر شدن امکان حمل و نقل از پورت های با کیفیت و با سرعت انتقال داده بالا ولی تنوع پورت های کمی استفاده میکنن و برای اتصال گجت های مختلف مثل مانیتور، کابل شبکه، موس و کیبورد ممکنه دچار مشکل بشید. در مدل های جدید سرفیس بوک ها، لپ تاپ ها و تبلت ها از پورت تایپ سی استفاده شده و میتونید برای اتصال اکسسوری های مختلف از هاب های تایپ سی استفاده کنید که با توجه به پورت ها و امکانات در نظر گرفته شده قیمت متفاوتی دارند. برای اینکه بدونید در زمان خرید یک هاب مناسب برای سرفیس باید به چه نکاتی توجه کنید و چه محصولاتی در بازار هستند که ارزش خرید بالایی دارند، حتما تا انتهای مقاله بهترین هاب برای سرفیس همراه موبونیوز باشید.

 

نکات مهم در زمان خرید هاب برای سرفیس

برای انتخاب یک محصول و گجت مناسب برای هر دستگاهی باید به یک سری نکات در محصول توجه داشته باشید تا اگر امکانات و قابلیت های خاصی مد نظرتون هست، سراغ محصولی برید که حتما این قابلیت رو داشته باشه. یا شاید بتونید با بودجه و هزینه ای کمتر سراغ خرید یک محصول برید که تمامی نیازهای شما رو بتونه برطرف کنه. در ادامه تمامی مواردی که باید در زمان خرید یک هاب مناسب برای سرفیس رو باید در نظر داشته باشید بررسی میکنیم.

 

طراحی و جنس بدنه

هاب ها معمولا از یک طراحی نسبتا یکسان مستطیلی شکل در اکثر مدل ها استفاده میکنن ولی برخی هاب ها با طراحی خاص تر مانند یک استند برای لپ تاپ ساخته شدن تا کمی به لپ تاپ شما ارتفاع بدن تا در زمان کار کردن فشار خاصی به گردن شما وارد نشه. البته این قابلیت ها باعث افزایش قیمت میشه. جنس بدنه در قیمت نهایی محصول تاثیر زیادی داره و اگر قصد دارید مدت زمان زیادی از هاب بدون آسیب دیدن به بدنه و پورت ها استفاده کنید، باید سراغ محصولاتی با بدنه فلزی برید.

 

تعداد و نوع پورت های استفاده شده

بعد از انتخاب نوع طراحی و کیفیت ساخت باید ببینید به چه تعداد پورت برای اتصال همزمان و چه نوع پورت هایی نیاز دارید. اگر قصد اتصال مانیتور خارجی به سرفیس رو دارید، هاب انتخابی حتما باید پورت HDMI داشته باشه. برای اتصال راحت انوع موس، کیبورد و فلش مموری داشتن حداقل سه پورت USB کفایت میکنه. اگر برای متصل شدن به اینترنت مشکل دارید، قرار داشتن یک پورت اترنت یا لن اتصال راحت و بدون دردسر به اینترنت رو برای شما ایجاد میکنه. اگر در حوزه تولید محتوا و یا تدوین کار میکنید، داشتن پورت های SD و MicroSD میتونه انتقال فایل ها به لپ تاپ یا تبلت سرفیسی شما رو راحت تر کنه. سرعت انتقال داده، نوع و ورژن پورت های استفاده شده تاثیر زیادی در قیمت نهایی هاب داره و اگر انتقال داده ها با سرعت بالا و امکان اتصال تصویر 4k با رفرش ریت زیاد برای شما اهمیت داره، نمونه های گرون قیمت تر بازار میتونن گزینه های راضی کننده تری باشن.

 

برند و خدمات پس از فروش

نکته آخری که باید در زمان انتخاب و خرید یک هاب در نظر داشته باشید، برند هست. معمولا برندهایی که به صورت تخصصی در حوزه ساخت هاب ها و تجهیزات جانبی لپ تاپ و کامپیوتر فعالیت میکنن، در مقایسه با برندهای تازه وارد کیفیت ساخت و عملکرد بهتری خواهند داشت. برای مثال میشه به برندهای پاورولوژی، Ugreen، انکر و اوریکو اشاره کرد که هاب های با کیفیت ساخت بالا و مناسبی در بازار دارند. البته نباید از محصولات خود برند مایکروسافت هم غافل باشید، چون مثل محصولات اپل، بهترین سازگاری رو با سرفیس ها به همراه کیفیت ساخت بالا در اختیار شما میزارن. در نهایت داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش میتونه خیال شما رو بابت طول عمر مفید محصول راحت کنه.

 

بهترین هاب برای سرفیس

با توجه به موارد و نکات بالا میتونید یک هاب مناسب نیاز و بودجه خودتون انتخاب کنید. البته با توجه به محصولات متنوع از برندهای مختلف موجود در بازار ممکنه انتخاب یک محصول با قیمت مناسب و همچنین امکانات مناسب و کاربردی سخت باشه. به همین خاطر در ادامه بهترین گزینه های موجود در بازار رو جمع آوری کردیم تا بتونید با توجه به نیاز و بودجه ای که در اختیار دارید بهترین گزینه ممکن رو انتخاب کنید.

 

داک مایکروسافت مدل Surface Dock 2

مانند محصولات اپل، میشه گفت یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار Surface Dock 2 مایکروسافت هست که امکانات مختلفی و تقریبا کاملی رو با قیمت حدودی 15 میلیون تومان در اختیار کاربران میزاره. این داک تمامی پورت های مورد نیاز مانند 4 پورت تایپ سی، دو پورت USB-A، یک عدد جک 3.5 میلی متری صدا و یک پورت Lan رو در اختیار شما میزاره. علاوه بر این موارد، این داک به عنوان یک آداپتور هم عمل میکنه و با اتصال کابل برق به این محصول دیگه نیازی به حمل آداپتور و داک رو به صورت همزمان ندارید. این داک با داشتن توان 199 واتی با یک کابل 80 سانتی به صورت مستقیم به پورت شارژ سرفیس لپ تاپ یا سرفیس پرو متصل میشه و همزمان وظیفه شارژ و اتصال گجت های شما رو بر عهده داره. البته این هاب بیشتر برای استفاده در یک مکان ثابت مناسبه و به دلیل وزن نسبتا زیادش خیلی برای جابجایی مناسب نیست. برای انتقال تصویر باید از پورت های تاندربولت قرار گرفته روی داک استفاده کنید که با علامت خاصی مشخص شدن و امکان انتقال تصویر با کیفیت 4K و رفرش ریت 60 هرتزی رو دارن.

داک مایکروسافت مدل Surface Dock 2

قیمت هاب مایکروسافت Surface Dock 2

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان

 

هاب 11 پورت Powerology P11CHBMCGY

هاب Powerology P11CHBMCGY با قیمت حدودی 6.7 میلیون تومان علاوه بر اینکه 11 پورت کاربردی و متنوع رو در اختیار شما میزاره، باعث بیشتر شدن ارتفاع مک بوک میشه تا بتونید با زاویه مناسب تری صفحه نمایش مک بوک رو ببینید و فشار کمتری به گردنتون وارد بشه. بدنه از ترکیب پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده و نسبتا ابعاد بزرگی داره و خیلی برای جابجایی مناسب نیست. پورت های متنوعی برای این هاب استفاده شده که شامل موارد زیر میشه. یک عدد پورت تایپ سی با قابلیت PD امکان شارژ مک بوک با توان 60 واتی رو به شما میده. یک عدد پورت HDMI برای اتصال به مانیتور با امکان انتقال تصویر 4K و 30 هرتز، یک عدد پورت Display برای اتصال به مانیتور و یک عدد پورت VGA با امکان انتقال تصویر با کیفیت 1080 امکان اتصال تا 3 مانیتور رو در اختیار شما میزاره. سه عدد پورت USB که دو عدد USB 3.0 و یک عدد USB 2.0 استفاده شده و میتونید دستگاه های مختلف مثل موس و  کیبورد رو به مک بوک متصل کنید. یک جک 3.5 میلی متری صدا هم برای اتصال هندزفری و هدست به مک بوک روی این هاب قرار داده شده. پورت RJ45 برای اتصال پر سرعت به اینترنت و دو پورت SD و میکرو SD برای انتقال اطلاعات از حافظه های ذخیره سازی پورت های دیگه این دستگاه رو تشکیل میدن.

هاب 11 پورت Powerology P11CHBMCGY

قیمت هاب 11 پورت Powerology P11CHBMCGY

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان

 

هاب 16 پورت Baseus CAHUB-BG0G

هاب ۱۶ پورت CAHUB-BG0G بیسوس با قیمت حدودی 6.5 میلیون تومان یه محصول گرون قیمت اما کاربردی برای کاربران حرفه ای و افرادی که در یک مکان ثابت به ادیت و کارهای سنگین مشغول هستن، به حساب میاد. این هاب به وسیله یک استند به صورت عمودی روی میز قرار میگیره و بدنه ساخته شده از آلومینیوم و پلاستیک مقاوم داره. برق مورد نیاز دستگاه از طریق یک آداپتور 12 ولتی DC تامین میشه و به وسیله یه کابل تایپ سی به سرفیس شما متصل میشه و برق و انرژی اضافه ای از دستگاه دریافت نمیکنه. پورت های کاربردی مثل تایپ سی و USB در قسمت جلویی قرار دارند و بقیه پورت های تصویر و لن به پشت این محصول منتقل شدن. البته به خاطر نوع ساختار محصول شما میتونید از هر جهتی هاب رو روی استند قرار بدید و تقریبا بخش پشت و جلو بستگی به موارد مورد نیاز شما داره.

هاب 16 پورت Baseus CAHUB-BG0G

قیمت هاب ۱۶ پورت بیسوس سی هاب-بی جی ۰ جی

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان
تکنولایف
هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان

 

هاب 7 پورت Anker PowerExpand Plus A8352HA1

هاب A8352HA1 پاوراکسپند پلاس از برند انکر با قیمت حدودی 3 میلیون تومان یک گزینه سبک و جمع و جور و با کیفیت ساخت بالاست و میتونه همراه مناسبی برای سرفیس پرو یا سرفیس لپ تاپ شما باشه. دو عدد پورت USB 3.0 برای این هاب استفاده شده که به شما امکان اتصال موس و کیبورد و انتقال دیتا تا سرعت ۴۰۰ مگابایت برثانیه رو میدن. پورت HDMI قابلیت استفاده از مانیتور دوم و گرفتن تصویر 4k با 30hz رو به شما میده. رم میکرو و SD رو پشتیبانی میکنه و میتونید با سرعت حداکثری ۴۰ مگابایت بر ثانیه اطلاعات خودتون رو جابجا کنید. یه پورت لن یا اترنت داره که با سرعت 1000Mbps میتونه اطلاعات رو جابجا کنه و اگه در مکانی هستید که به اینترنت وای فای پر سرعت دسترسی ندارید، میتونید در کنار استفاده از گجت های دیگه خودتون از نت پر سرعت بدون مشکل بهره ببرید.

هاب 7 پورت Anker PowerExpand Plus A8352HA1

قیمت هاب ۷ پورت انکر پاوراکسپند پلاس ای ۸۳۵۲ اچ ای ۱

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان
تکنولایف
هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان

 

هاب هفت پورت شفاف Powerology P71USHTP

اگر دنبال یک هاب با پورت های متنوع و کاربردی و با ظاهر و طراحی خاص و جذاب هستید، هاب Powerology P71USHTP با قیمت حدودی 3 میلیون تومان علاوه بر داشتن 7 پورت متنوع و کاربردی با بدنه ای شفاف و ترنسپرنت ساخته شده که به خوبی داخل محصول رو به نمایش میزاره و علاوه بر کاربردی بودن جلوه خوبی به میز کار شما میده.

بدنه این محصول از پلاستیک شفاف در قسمت پایینی و فلز در بخش بالایی ساخته شده. 7 پورت برای این هاب در نظر گرفته شده که شامل موارد زیر میشه. یک عدد پورت تایپ سی PD که امکان انتقال اطلاعات با سرعت بالا رو به شما میده. یک عدد پورت HDMI که برای انتقال تصویر با کیفیت 4K و تا 60 هرتز استفاده میشه. دو عدد پورت USB 3.0 که به شما امکان اتصال موس و کیبورد رو میدن و همچنین سرعت انتقال 5Gbps رو در شرایط ایده آل دارند. دو پورت هم برای اتصال و انتقال دیتا از رم SD و میکرو SD روی این هاب قرار گرفته. پورت RJ45 یا لن سرعت انتقال دیتا تا 1000Mbps رو داره و میتونه یک تجربه مناسب و با سرعت بالا موقع اتصال به اینترنت به شما بده.

هاب هفت پورت شفاف Powerology P71USHTP

قیمت p71ushtp هاب پاورولوژی مدل

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان
تکنولایف
هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان

 

هاب 12 پورت پاورولوژی مدل P121HBCGY

هاب P121HBCGY از برند پاورولوژی با داشتن یک بدنه با کیفیت و همچنین 12 پورت مختلف و کاربردی، قیمت نسبتا مناسب 2.7 میلیون تومانی داره و یک گزینه همه کاره برای خرید یک هاب مناسب برای سرفیس لپ تاپ ها به شمار میره. از مزیت اصلی این هاب میشه به داشتن 2 پورت USB نسخه 3.2 اشاره کرد که امکان انتقال اطلاعات با سرعت شگفت انگیز 10 گیگابیت در ثانیه رو براتون فراهم میکنن. علاوه بر این، 3 پورت USB نسخه 2.0 با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه و یک درگاه تایپ سی با فناوری PD 100W هم در این هاب گنجانده شده. دو درگاه HDMI و DP نیز برای انتقال تصاویر 4K با نرخ فریم 60 هرتز برای این هاب در نظر گرفته شده‌ان. داشتن پورت دیسپلی پورت امکان انتقال تصویر روی مانیتورهای بیشتری با کیفیت بالاتری رو امکان پذیر میکنه.

هاب پاورولوژی مدل p121hbcgy

قیمت هاب powerology p121hbcgy

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان
تکنولایف
هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان

 

هاب 10 پورت Mcdodo HU-7420

هاب HU-7420 مکدودو با قیمت حدودی 2.2 میلیون تومان و با داشتن 10 پورت متنوع تقریبا میتونه تمامی نیاز یه کاربر که از دستگاه های مختلفی به صورت همزمان استفاده میکنه رو با قیمت مناسب و نسبتا پایینی برآورده کنه. بدنه ابعاد و وزن خیلی مناسبی داره و میتونید به راحتی در کنار لپ تاپ و یا تبلت سرفیستون ازش استفاده کنید.

روی بدنه دو عدد پورت USB 3.0 پر سرعت برای انتقال داده های مختلف تا سرعت 500 مگابایت در ثانیه و دو عدد پورت USB 2.0 برای اتصال دستگاه و گجت های مختلف مثل فلش مموری و موس و کیبورد قرار گرفته. پورت HDMI با قابلیت انتقال تصویر 4K با 30 هرتز برای این هاب استفاده شده. علاوه بر پورت HDMI یک پورت VGA برای اتصال پروژکتورها و یا مانیتورهای قدیمی قرار گرفته که میتونه تصویری با کیفیت 1080 و 60 هرتزی رو منتقل کنه. دو شیار برای استفاده از کارت های حافظه میکرو SD و SD تا حجم 2 ترابایت در کنار پورت های دیگر این هاب قرار گرفته. درگاه لن یا RJ45 قرار گرفته برای مواقعی که نیاز به یه اتصال پایدار و بدون قطعی رو دارید میتونه به شما کمک کنه.

هاب 10 پورت Mcdodo HU-7420

قیمت هاب ۱۰ پورت مکدودو اچ یو ۷۴۲۰

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان

 

هاب 9 پورت DUB-M910 با داشتن قیمت حدودی 2 میلیون تومانی یک انتخاب مناسب با داشتن پورت های متنوع، کیفیت ساخت خوب با توجه به برند دی لینک و همچنین گارانتی معتبر هست و میتونه یک انتخاب مناسب برای سرفیس لپ تاپ شما باشه. برای انتقال تصویر با توجه به نوع مانیتور میتونید از پورت HDMI و یا VGA استفاده کنید. دو پورت USB 3.0 امکان اتصال انواع موس و کیبورد و یا فلش مموری برای انتقال داده با سرعت بالا رو محقق میکنه. دو پورت تایپ سی یکی برای انتقال داده و یکی برای شارژ روی بدنه قرار گرفته. برای انتقال داده ها و اتصال بدون دردسر به اینترنت، دو پورت SD و میکرو SD و یک پورت لن روی بدنه قرار گرفته.

هاب 9 پورت D-Link DUB-M910

قیمت هاب D-Link DUB-M910

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان

 

هاب و رم ریدر 6 پورت UGREEN CM195-70410 Hub

برند Ugreen در بازار ایران به خاطر عدم واردات رسمی خیلی برند شناخته شده ای برای همه کاربران نیست اما به در سطح جهانی در حد و اندازه برندهایی مثل انکر و پاورولوژی قرار میگیره و یه کیفیت بسیار خوب رو با یه قیمت متعادل ولی نه چندان اقتصادی در اختیار خریداران قرار میده. هاب UGREEN CM195-70410 با قیمت حدودی 2 میلیون تومان با داشتن 6 پورت متنوع و کاربردی و کیفیت ساخت مناسب میتونه یه ابزار ضروری برای انواع سرفیس لپ تاپ یا سرفیس پرو شما باشه.

سه پورت USB3.0 برای این هاب استفاده شده که امکان اتصال انواع فلش مموری، کابل شارژ، موس و کیبورد رو به شما میدن و میتونن دیتا رو با سرعت حداکثری 500 مگابایت بر ثانیه انتقال بدن. پورت های میکرو SD و SD میتونن به صورت همزمان از کارت حافظه پشتیبانی کنن و اطلاعات رو با سرعت حداکثری حدود 100 مگابایت بر ثانیه انتقال بدن و یا اطلاعات مختلف رو بخونن. پورت HDMI استفاده شده امکان انتقال تصویر با کیفیت 4K و 30Hz رو داره و میتونید مانیتور یا تلویزیون رو به مک بوک به راحتی متصل کنید.

هاب 6 پورت UGREEN CM195-70410 Hub

قیمت هاب یوگرین سی ام 195-70410

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان
تکنولایف
هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان

 

هاب 6 پورت Powerology P61HBCGY

هاب P61HBCGY از برند پاورولوژی با قیمت حدودی 1.6 میلیون تومان یکی از گزینه های نسبتا ارزان قیمت برای خرید یک هاب مناسب و جمع و جور برای به همراه داشتن در کنار سرفیس پرو یا سرفیس لپ تاپ های مایکروسافت به حساب میاد. این هاب از 6 پورت مختلف که شامل یک پورت HDMI، دو پورت 3.2 USB، دو پورت تایپ سی و یک پورت میکرو SD میشه استفاده میکنه. پورت HDMI امکان انتقال تصویر 4k تا 60 هرتزی رو داره. پورت های تایپ سی و USB امکان انتقال داده تا 10 گیگابیت بر ثانیه رو دارن.

هاب 6 پورت Powerology P61HBCGY

قیمت هاب Powerology P61HBCGY

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان

 

هاب 5 پورت UGREEN CM417-20197

هاب 5 پورت UGREEN CM417 با قیمت حدودی 1.3 میلیون تومان 4 پورت USB و یک پورت HDMI در اختیار شما میزاره و اگر فقط قصد اتصال سرفیس لپ تاپ خودتون به مانیتور و اتصال موس و کیبورد رو دارید، میتونه گزینه با کیفیت و نسبتا اقتصادی باشه. بدنه کیفیت ساخت مناسبی داره و با یک کابل متصل 15 سانتی از طریق پورت تایپ سی به دستگاه شما متصل میشه. پورت HDMI امکان انتقال تصاویر 4k تا 30 هرتز رو داره. 4 پورت USB 3.0 استفاده شده برای اتصال دستگاه های مختلف مثل موس و کیبورد مناسب هستند و سرعت انتقال داده نهایتا تا 500 مگابایت بر ثانیه رو دارند.

هاب 5 پورت UGREEN CM417-20197

قیمت یوگرین سی ام 417

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان
تکنولایف
هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان

 

جمع بندی

با توجه به محدودیت و تنوع پایین برای لپ تاپ ها و تبلت های نسبتا محبوب سرفیس مایکروسافت، تهیه یک هاب مناسب و خوش قیمت در زمان خرید این محصولات برای استفاده راحت تر واجبه. با توجه به تنوع بالای مدل های موجود در بازار و همچنین موجود بودن محصولات در بازه های مختلف، شاید انتخاب یک محصول مناسب و کاربردی سخت باشه. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم بهترین گزینه های موجود در بازار رو به شما معرفی کنیم تا بتونید بهترین انتخاب ممکن رو با توجه به نیاز و بودجه ای که دارید داشته باشید.

نویسنده : صابر گلشاهی
تاریخ انتشار 2 روز پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید