آموزش قابلیت واکی تاکی اپل واچ

تا حالا شده که به یک تفریح خارج از شهر، فروشگاه شلوغ یا هر جای دیگه ای برید و برای یه مدت زمان کوتاهی از بقیه دوستاتون دور بمونین؟ در این مواقع، چجوری دوستاتون رو پیدا میکنین؟ با تماس گرفتن؟ خوب اگه اپل واچ دارید، چرا از یک قابلیت خفن ساعتتون استفاده نمی کنین؟ واکی تاکی اپل واچ، یک ویژگی جالب در ساعت های هوشمند اپله که میتونین با استفاده ازش به راحتی و خیلی سریع تر با دوستاتون که اپل واچ دارن، صحبت کنین. اگه نمیدونین این قابلیت چیه و چطور باید باهاش کار کنین، همراه ما باشین چون در ادامه این مقاله، نحوه استفاده از واکی تاکی اپل واچ رو به طور کامل بهتون آموزش میدیم.

 

واکی تاکی اپل واچ چيست؟

Walkie Talkie اپل واچ یکی از قابلیت های جالب و البته خفن در ساعت های اپل واچه که به شما امکان صبحت کردن با دوستاتون از طریق اپل واچ رو فراهم می کنه. عملکرد این قابلیت، دقیقا شبیه بی سیم های اسباب بازی یا همون واکی تاکیه، اما یک تفاوت اساسی با انواع بی سیم ها داره؛ برخلاف واکی تاکی معمولی که محدودیت بُرد داره و هر دو طرف مکالمه باید فاصله مشخصی نسبت به هم داشته باشن، استفاده از واکی تاکی اپل واچ وابسته به فاصله طرفین از همدیگه نیست. به عبارت دیگه، شما اگه به اینترنت دسترسی داشته باشین، میتونین حتی از 2 کشور یا 2 قاره مختلف هم با استفاده از قابلیت واکی تاکی اپل واچ با دوستاتون صحبت کنین.

کاربرد واکی تاکی اپل واچ در زمانیه که شما دوست ندارین با اطرافیانتون تماس بگیرین یا در منقطه ای هستین که آنتن دهی شبکه موبایل خوب نیست و نه از طریق سیم کارت اپل واچ و نه از تلفن همراه، امکان تماس گرفتن رو ندارین. از طرفی، حتما باید با اطرافیانتون که در فاصله چندان زیادی نست به شما نیستن، صحبت کنین. اینجاست که قابلیت واکی تاکی در اپل واچ، به عنوان یک گزینه ایده آل و مناسب پیش روتون قرار میگیره و میتونین برای برقراری ارتباط سریع تر و البته کم دردسرتر در مواقع خاص ازش استفاده کنین.

 

نحوه استفاده از قابلیت واکی تاکی اپل واچ

کار کردن با Walkie Talkie اپل واچ خیلی آسونه. این قابلیت، در قالب یک برنامه روی مدل های مختلف ساعت های هوشمند اپل که به سیستم عامل WatchOS 5 یا بالاتر مجهز هستند، در دسترس کاربر قرار می گیره. بنابراین، برای دسترسی به این قابلیت، حتما نیازی به خرید اپل واچ سری 9 یا اپل واچ اولترا 2 ندارین و همه اپل واچ ها (به جز اولین نسخه ساعت هوشمند اپل) این برنامه رو دارن.
قبل از اینکه سراغ آموزش استفاده از واکی تاکی اپل واچ بریم، بهتره بدونین که این ویژگی، از FaceTime استفاده میکنه. بنابراین قبل از هر کاری باید مطمئن بشین که FaceTime روی اپل واچتون فعال باشه. برای این کار، وارد برنامه Settings در گوشی آیفون بشین، FaceTime رو انتخاب کنین و اگه روشن نیست، روشنش کنین. بعد از روشن کردن FaceTime، برای استفاده از قابلیت واکی تاکی اپل واچ، مراحل زیر رو دنبال کنین:

1. برنامه Walkie-Talkie رو روی اپل واچ اجرا کنین.

استفاده از قابلیت واکی تاکی اپل واچ مرحله اول

2. مخاطب مورد نظرتون رو انتخاب کنین. اگه نمیتونین این مخاطب رو ببینین، روی علامت + ضربه بزنین و نام مخاطب رو انتخاب کنین و براش یک دعوتنامه ارسال کنین.

استفاده از واکی تاکی اپل واچ مرحله دوم

3. اگه دعوتنامه ای که ارسال کردین پذیرفته شد، دکمه گفتگو (دکمه زرد رنگ) رو نگه دارین و صحبت کنین.
شما نیازی به نگه داشتن دکمه در تمام طول مکالمه ندارین و میتونین فقط با یک ضربه زدن هم مکالمه رو شروع کنین و ادامه بدین. برای فعال کردن این قابلیت، کافیه برنامه تنظیمات رو در اپل واچ باز کنین، روی Accessibility ضربه بزنین و به بخش Walkie-Talkie برین. از اینجا میتونین ویژگی Tap to Talk to رو روشن کنین و از این به بعد، صرفا با ضربه زدن روی دکمه گفتگو، مکالمه رو شروع کنین و نیازی به نگه نداشتن دکمه نداشته باشین.

 قابلیت واکی تاکی اپل واچ مرحله سوم

توجه: بعد از اینکه شما با یک مخاطب یک مرتبه مکالمه داشتین، برای دفعات بعدی با شروع گفتگو از سمت شما یا مخاطبتون، برنامه Walkie-Talkie به طور خودکار روی اپل واچ طرف مقابل باز میشه و نیازی به قبول دعوت از سمتش ندارین.

 

اضافه کردن دوستان به برنامه Walkie Talkie اپل واچ

اگه تصمیم دارین با یکی از دوستاتون از طریق برنامه واکی تاکی اپل واچ صحبت کنین، اما اون دوست شما جزو مخاطبانتون در این برنامه نیست، باید یک دعوتنامه براش ارسال کنین. برای ارسال این دعوتنامه، طبق مراحل زیر پیش برین.

1. وارد برنامه Walkie Talkie روی ساعتتون بشین.

2. روی علامت + ضربه بزنین و بین مخاطبان، دنبال نام دوستتون بگردین. زمانی که پیداش کردین، فقط کافیه روی اسمش ضربه بزنین تا دعوتنامه واسش ارسال بشه.

اضافه کردن مخاطب به برنامه واکی تاکی اپل واچ

تا زمانی که دوستتون این دعوتنامه رو قبول نکرده باشه، کادر دور اسمش به رنگ خاکستری تیره است و زمانی که دعوتتون رو قبول کرد، این کارت زرد رنگ میشه و اسمش در بخش Friends You Invited در برنامه Walkie Talkie ظاهر میشه.

 

پاک کردن دوستان از برنامه Walkie Talkie اپل واچ

اگه از ارسال دعوتنامه تماس برای یکی از مخاطب ها پشیمون شدین یا اینکه دوست ندارین اون شخصی که دعوتنامه شما رو قبول کرده، همچنان جزو مخاطبانتون بمونه، میتونین به راحتی اون شخص رو از مخاطبان برنامه واکی تاکی حذف کنین. برای این کار، باید این مراحل رو دنبال کنین:

1. برنامه Walkie Talkie اپل واچ رو باز کنین.

2. انگشت خودتون رو روی اسم مخاطبی که میخواین حذف بشه، به سمت چپ بکشین.

3. روی آیکون ضربدر (×) ضربه بزنین.

حذف کردن مخاطب از برنامه واکی تاکی اپل واچ

4. علاوه بر روش بالا، میتونین از طریق برنامه Apple Watch روی گوشی آیفون خودتون هم، مخاطب مورد نظرتون رو حذف کنین. برای این کار، بعد از باز کردن این برنامه، گزینه Edit از بخش Walkie-Talkie رو انتخاب کنین و روی دکمه منها (-) و بعد از اون، روی Remove ضربه بزنین.

حذف کردن مخاطب از برنامه اپل واچ روی آیفون

توجه: شما هر زمان دیگه ای که تمایل داشته باشین، میتونین دوباره مخاطب حذف شده رو از طریق ارسال دعوتنامه به لیست مخاطبان برنامه واکی تاکی اپل واچ اضافه کنین.

 

پذیرش دعوت دوستان در برنامه واکی تاکی اپل واچ

اگر دعوتنامه واکی تاکی برای شما ارسال شده و تمایل دارین که این دعوتنامه رو قبول کنین، فقط کافیه که انگشتتون رو از بالای صفحه اپل واچ به پایین بکشین تا بتونین آخرین اعلان‌ها رو مشاهده کنین و طبق مراحل زیر پیش برین:

1. روی دعوت‌نامه دریافت شده ضربه بزنین تا باز بشه.

2. اگر دوست دارین که همیشه تمام دعوتنامه های دریافت شده، به طور خودکار توسط برنامه واکی تاکی روی اپل واچتون قبول بشه و نیازی به تایید مداوم شما نداشته باشه، روی Always Allow ضربه بزنین.

قبول دعوتنامه در برنامه واکی تاکی اپل واچ

اگر تمایل دارین که قبل از قبول یا رد هر دعوتنامه بررسیش کنین، میتونین از بخش اعلان های اپل واچ، اول بازش کنین و اگه نخواستین قبولش کنین، گزینه Dismiss رو بزنین یا برای قبول کردنش، روی عبارت Open Walkie-Talkie ضربه بزنین. علاوه بر این روش، میتونین با مراجعه به بخش تنظیمات Walkie-Talkie در برنامه My Watch آیفون خودتون، به دعوتنامه ها پاسخ بدین و اون ها رو قبول یا رد کنین.

 

آغاز مکالمه با Walkie Talkie اپل واچ

برای شروع مکالمه با واکی تاکی اپل واچ، روی نام مخاطب مورد نظرتون ضربه بزنین. در این حالت، برنامه Walkie Talkie پیغامی رو بهتون نمایش میده که به معنی تلاش برنامه برای برقراری اتصاله. پس از برقراری ارتباط، دکمه Talk رو نگه دارین تا بتونین با طرف مقابل صحبت کنین. بعد از اتمام صحبتتون، دکمه رو رها کنین تا به طرف مقابل اجازه پاسخ بدین. مکالمه رو به همین ترتیب ادامه بدین.

آغاز مکالمه با واکی تاکی اپل واچ

اگر زمانی پیش بیاد که یک مخاطب سعی کنه با دیگری تماس بگیره اما طرف مقابل در دسترس نباشه، یک اعلان تماس از دست رفته به اپل واچ مخاطبی که در درسترس نبوده ارسال میشه.

 

خاموش و روشن کردن قابلیت واکی تاکی واچ

گفتیم که برنامه Walkie-Talkie بعد از یک بار مکالمه با یک مخاطب، در دفعات بعدی پس از شروع مکالمه از سمت یک طرف، روی اپل واچ طرف مقابل به صورت خودکار باز میشه. این ویژگی، یک قابلیت خیلی خوبه و از ارسال مداوم دعوتنامه در هر بار مکالمه جلوگیری می کنه. از طرفی، شاید شما دوست نداشته باشین که به محض اینکه مخاطبتون میخواد با شما صحبت کنه، برنامه واکی تاکی به طور خودکار روی اپل واچتون باز بشه. برای جلوگیری از این اتفاق، میتونین از طریق یکی از 2 مسیر زیر، قابلیت واکی تاکی رو موقتا خاموش کنین:

1. برنامه Walkie-Talkie رو روی ساعتتون باز کرده و دکمه Walkie-Talkie رو خاموش کنین.

خاموش و روشن کردن قابلیت واکی تاکی واچ

2. دکمه کناری ساعتتون رو فشار بدین، به پایین بروین و روی نماد Walkie-Talkie ضربه بزنین تا خاموش بشه.

خاموش و روشن کردن واکی تاکی واچ

اگر دوباره میخواین از Walkie-Talkie استفاده کنین، برای روشن کردن مجددش، میتونین از هر کدوم از 2 مسیر بالا که خواستین اقدام کنین.

 

رفع مشکلات واکی تاکی اپل واچ

برنامه Walkie Talkie اپل واچ، یک اپلیکیشن نسبتا ساده است که نحوه عملکرد پیچیده ای هم نداره و به ندرت کاربران رو با مشکل مواجه میکنه. از طرفی، در بعضی از مواقع، ممکنه مشکلاتی ایجاد بشه که در نگاه اول آزاردهنده به نظر میان، اما به راحتی و در عرض چند دقیقه حل میشن. در ادامه، 2 مشکل نسبتا شایع برنامه Walkie Talkie اپل واچ رو به همراه راه حلشون معرفی می کنیم.

 

رفع مشکل ارسال یا دریافت ایمیل دعوتنامه واکی تاکی اپل واچ

اگه در ارسال و دریافت دعوتنامه مشکل دارین، میتونین با طی کردن مراحل زیر، به سرعت این مشکل رو حل کنین.

1. برنامه Settings رو در آیفون باز کنین.

2. روی FaceTime ضربه بزنین. مطمئن شین که با Apple ID خودتون وارد سیستم شدین.

3. در بخش You Can Be Reached By FaceTime At، مطمئن بشین که آدرس ایمیل شما انتخاب شده باشه.

4-.اپل واچ رو مجددا راه اندازی کنین و بعد یک بار آیفونتون رو ریستارت کنین. بعد از بالا اومدن هر دو دستگاه، دوباره دعوتنامه رو برای همون مخاطب ارسال کنین.

 

رفع مشکل عدم مشاهده برنامه Walkie Talkie در اپل واچ

گاهی اوقات، ممکنه که شما کلا برنامه واکی تاکی رو روی ساعت اپل واچ خودتون نبینین. اگه مطمئن هستین که سیستم عامل ساعت شما WatchOS 5 یا بالاتره، باید از روشن بودن FaceTime روی آیفونتون هم مطمئن بشین. بنابراین اگر FaceTime دارین، باید دوباره از طریق اپ استور دانلود و نصبش کنین.

رفع مشکل عدم مشاهده برنامه Walkie Talkie در اپل واچ

پس از اینکه FaceTime رو روشن کردین، یک بار تماس تصویری بگیرین که مطمئن بشین درست کار میکنه. بعد از اون، اپل واچتون رو یک بار راه اندازی کنین و زمانی که بالا اومد، آیفونتون رو ریستارت کنین و یک بار دیگه اپل واچتون رو چک کنین. این بار میتونین برنامه Walkie Talkie رو ببینین.

 

جمع بندی

قابلیت واکی تاکی اپل واچ، یک ویژگی خاص و منحصر به فرد برای ساعت های اپل محسوب میشه که صرفا در این ساعت های هوشند بازار قرار داره. به لطف این قابلیت، شما میتونین در زمانی که گوشی آیفونتون نزدیکتون نیست، با سایر دوستاتون که اپل واچ دارن، صحبت کنین و حتی با اتصال به Wi-Fi، در دورترین فاصله از همدیگه هم به این قابلیت دسترسی داشته باشین. از بامزه بودن واکی تاکی در اپل واچ و ایجاد یک تجربه نوستالژی از واکی تاکی های قدیمی که بگذریم، این ویژگی یک ابزار جالب و کارآمد برای اپل واچ ها هم محسوب میشه که حتی روی مدل های قدیمی ساعت های اپل هم در دسترسه. نظر شما در مورد این قابلیت چیه؟ تا حالا باهاش کار کردین؟

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 3
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Ahoora_Ataeian

یک سوال اگر گسی بخواد موبایل اس ۲۴ پلاس رو خریداری کنه بهتر نیست اس ۲۳ اولترا بخره؟ یا نه اس ۲۴ پلاس بهتره؟

۲۸ تیر ۱۴۰۳
    الهام بهمن پور

    سلام بستگی داره توی گوشی، چی براتون اهمیت بیشتری داره…اگه بخوام کلی بگم: اس 23 اولترا تقریبا توی اکثر ویژگی ها (نمایشگر، پردازنده، طراحی، باتری، دوربین، اسپیکر، اجرای بازی) از اس 24 پلاس سرتره ولی از اون طرف، اس 24 پلاس 7 سال پشتیبانی نرم افزاری داره و اس 23 اولترا 4 سال…اگه آپدیت نرم افزاری براتون اهمیت خاصی نداره، اس 23 اولترا طبیعتا بهتره…

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
Ahoora_Ataeian

سلام خسته نباشید
مهلت انقضا اینماد تون تا ۱۴۰۳/۳/۱۷ هست تاریخش گذشته حتما بررسی کنید
با تشکر

۲۸ تیر ۱۴۰۳