گوگل سومین نسخه بتای اندروید 15 را منتشر کرد

پس از ماه ها انتظار، بالاخره اندروید 15 به پایداری نسبتا قابل قبولی رسید و گوگل، نسخه بتای 3 این سیستم عامل رو منتشر کرد. از اولین انتشار اندروید 15 در فوریه 2024 (بهمن 1403) تا به امروز، 3 نسخه بتا از اندروید 15 منتشر شده که از بین آنها، جدیدترین نسخه بتای اندروید 15 در مقایسه با دو نسخه قبلی، احتمالا باگ ها و مشکلات کمتری دارد و می توان گفت که برای نصب روی دستگاه های اندرویدی آماده است.

 

نسخه بتای 3 اندروید 15 چه ویژگی هایی دارد؟

گوگل جدیدترین نسخه بتای اندروید 15 را با چند ویژگی خاص منتشر کرد. در این نسخه، توسعه دهندگان می توانند با استفاده از قابلیت پشتیبانی از کلید عبور تک مرحله ای، ورود بیومتریک (وارد شدن به دستگاه از طریق اثر انگشت یا شناسایی چهره) را برای برنامه های خود تعیین کنند. در صورتی که اثر انگشت یا اسکن چهره کاربر افشا شده باشد، گوگل به طور خودکار این موارد را حذف می کند تا اشخاص دیگری اجازه ورود به برنامه های کاربر را نداشته باشند.

امکان استفاده از قابلیت Circle to Search با کلید اکشن، ویژگی دیگری است که در نسخه بتا 3 اندروید 15 در اختیار کاربران قرار می گیرد. قابلیت Circle to Search یکی از جذاب ترین ویژگی هایی است که برای اولین بار در گوشی Galaxy S24 Ultra سامسونگ و دو مدل دیگر سری S24 معرفی شد. از آن زمان تا به امروز، گوگل تلاش کرده است تا این قابلیت در تعداد بیشتری از گوشی های سامسونگ و پیکسل در دسترس قرار گیرد.

گوشی های پیکسل اولین دستگاه های دریافت کننده اندروید 15

اگرچه ویژگی Circle to Search در اندروید 14 به راحتی در اختیار صاحبان گوشی های پرچمدار سامسونگ قرار می گرفت؛ اما به دلیل ناسازگاری این قابلیت با Action Key در گوشی ها و تبلت های پیکسل مجهز به اندروید 15، تا به امروز استفاده از این ویژگی برای اندروید 15 ممکن نبود. گوگل در جدیدترین نسخه بتای اندروید 15، این مشکل را برطرف کرده است و دارندگان گوشی ها و تبلت های پیکسل می توانند از طریق نوار وظیفه اندروید، به ویژگی Circle to Search دسترسی داشته باشند.
یکی از مشکلات نسخه های بتای قبلی اندروید 15 برای کاربران تبلت های پیکسل این بود که در صورت استفاده از نوار وظیفه برای کار با Circle to Search، ناگهان دسته پیمایش (Navigation Handle) ناپدید میشد. این مشکل در نسخه بتای 3 اندروید 15 با استفاده از کلید Action Key به جای نوار وظیفه حل می شود و کاربران تبلت های پیکسل می توانند بدون دردسر از کار با Circle to Search لذت ببرند.

 

نسخه نهایی اندروید 15 چه زمانی منتشر می شود؟

طبق جدول زمان بندی گوگل برای انتشار نسخه های مختلف اندروید 15، این سیستم عامل احتمالا در فاصله جولای تا آگوست 2024 (تیر تا شهریور 1402) به پایداری قابل قبولی می رسد و برای کاربران عمومی منتشر خواهد شد.

گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 7 و پیکسل 8 به همراه تبلت پیکسل و گوشی پیکسل فولد، اولین دستگاه هایی هستند که نسخه نهایی اندروید 15 را دریافت می کنند. به دنبال گوگل، برندهای سامسونگ، شیائومی، ناتینگ، سونی، ایسوس، وان پلاس و اوپو نیز، در پاییز امسال اندروید 15 را بر بستر پوسته ها و رابط های کاربری شان عرضه خواهند کرد.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 1
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

ما هنوز در آپدیت نسل ۱۲ مانده ایم

۰۱ تیر ۱۴۰۳