نقد و بررسی مشخصات گوشی M31s سامسونگ

بررسی گوشی گلکسی ام 31 اس سامسونگ

یه مدت قبل ویدیو ساختیم و تفاوت سری ام و سری ای سامسونگ به صورت کامل توضیح دادیم که میتونید ویدیو رو از طریق این لینک تماشا کنید. تو اون ویدیو توضیح داده شد که سری M سامسونگ پک هنده و بازار فروشش فقط هنده. اما جدیدا سری ام سامسونگ به سفارش عرب هم تولید میشه. اگر قصد خرید تو بازه قیمتی 7 الی 8 میلیون تومن رو دارید بهتون توصیه میشه بررسی گلکسی Galaxy M31s سامسونگو تا انتها دنبال کنید.

طراحی و کیفیت ساخت Galaxy M31s

این گوشی هم مثل سایر گوشی های میان رده سامسونگ و تماما پلاستیکه و تو قاب پشتی یه مستطیله که چهار تا لنز به صورت L زیر همدیگه ان و یه فلش که تو قاب هستن و بیرون زدگی کمی داره و  اصلا اذیت کننده نیست. پشت گوشی که اینجاست خاکستریه و از پایین از رنگ تیره شروع میشه و هرچی بالاتر میره روشن تر میشه. جای اثر انگشت روش میمونه که با یه قاب حل میشه. زیر گوشی درگاه Type-C، اسپیکر و جک 3.5 میلی متریه. لبه سمت راست دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صداست، که حسگر اثر انگشت هم اومده رو همین دکمه پاور. دکمه کم و زیاد کردن صداش یه مقداری بالاست و میشه گفت یه ضعف کوچیک تو طراحیه. بالای گوشی خبر خاصی نیست و یه میکروفونه، لبه سمت چپ گوشی خشاب سیم کارته. تو پنل جلویی یه نمایشگر تمام صفحه میبینیم که دوربین سلفی تو پانچ هوله که این جذابه و اسپیکر مکالمه هم که اون بالاست.مجموعا درمورد طراحی این گوشی باید گفت این گوشی هم دقیقا مثل A51 بدنه پلاستیکی، جنس معمولی، کیفیت ساخت معمولی و نه خیلی خوب، متریال پلاستیکی معمولی رو به پایین داره اما خوش دست و خوش وزن و باحاله. اما خب هم قیمتای شیائومی  نسبت به این گوشی با  بدنه شیشه ای کیفیت ساخت خیلی بهتری داره و اگر میخواید حس کار کردن بهتری داشته باشید شیائومی هم تو این رنج قیمت گزینه های خوبی داره. طراحی Galaxy M31s

نمایشگر  Galaxy M31s

تو بخش نمایشگر این گوشی با A51 مو نمیزنه، پنل سوپر امولد (Super Amoled) با سایز 6.5 اینچ و رزولیشن 1080X2400 که عملکردش واقعا خوبه. روشنایی خیلی خوبی داره، کیفیت رنگ ها توش خوبن و عمق رنگ مشکی توش به شدت بالا و خوبه. زاویه های مختلف باعث نمیشه که توی نمایش دادن تاثیر خاصی گذاشته بشه. درکل میشه گفت نمایشگر خوبی داره اما یکی از ایراداتی که میشه بهش گرفت  اینه که گوریلا گلس 3 روشه و مثل A51 خیلی نمایشگر مقاومی نیست اما از نقطه ضعفش که بگذریم نقطه مثبتش اینه که 86% پنل جلویی رو نمایشگره.

باتری و شارژدهی Galaxy M31s

تو بخش بررسی گلکسی Galaxy M31s و از نظر باتری باید بگیم تو بازه قیمتی 7.5 تا 8 میلیون تومن قطعا گلکسی ام31 اس یکی از بهترین انتخاب هاست چونکه باتری این گوشی 6000 میلی آمپر برساعت ظرفیت داره و میتونه دو روز کامل شارژ دهی کنه. تو استفاده های سنگین هم یک روز و نصف جواب میده!  تو جعبه این گوشی یه آداپتور 15 واتیه و در عین ناباوری این آداپتور 15 واتی این گوشی رو تو یک ساعت و نیم فول شارژ میکنه! سامسونگ تو بخش باتری این گوشی خیلی خوب عمل کرده و باید بهش یه امتیاز خیلی خوب بدیم، معمولا گوشی های میانرده سامسونگ همچین ظرفیت باتری و شارژدهی ندارن اما این گوشی از نظر باتری واقعا فوق العادست! باتری Galaxy M31s

امنیت Galaxy M31s

تو این بخش اما قضیه فرق میکنه و گلکسی ام31 قطعا از گلکسی ای51 بهتره. تو گوشی های میان رده که حسگر اثر انگشت رو صفحه نمایشه عملکردش یه مقداری کنده اما تو گلکسی ام31 اس این حسگر اومده رو دکمه پاور که عملکردش سریع و خوبه البته نکته ای که وجود داره اینه که بعضی موقع ها شاید یه مقدار گیر کنه. این گوشی از FaceID هم پشتیبانی میکنه و این فیس آیدی از دوربین سلفی استفاده میکنه و سرعتش خوبه و تو نور کم یه مقداری ممکنه پنجاه پنجاه کار کنه اما عملکردش خوب و قابل قبوله. سامسونگ تو بخش امنیت سعی کرده با آوردن حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور تا حدی تغییر ایجاد کنه و این تغییر تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده چون این حسگر عملکرد قابل قبولی داره و کار کردن باهاش و دسترسی بهش راحته. 

دوربین Galaxy M31s

بخش جالب و جذاب بررسی گلکسی Galaxy M31s دوربینشه و جایی که سنسور لنز اصلی 64 مگاپیکسله. عکسایی که با دوربین اصلیش ثبت میشه واقعا عملکرد خوبی داره و اگر شرایط نوری خوب باشه میتونید عکسای خیلی خوبی با این دوربین بگیرید. اگه شرایط نوری معمولی باشه عکسا هم معمولی میشه و خیلی افت کیفیت نداره. روشنایی و داینامیک رنج خوبی داره. وایت بالانسش خوبه اما گاهی وقتا عکسای سبزو یه مقداری به زردی میکشونه و واقعا میشه گفت عملکرد دوربینش خیلی خوبه و درمجموع عملکردش یه پله از A51 بهتره. در کل عملکرد دوربین این گوشی تو این رنج قیمت قابل قبوله.عکسایی که تو حالت پرتره گرفته میشه با توجه به سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق عکسای خوبیه و سوژه اصلی رو از بک گراند خوب جدا میکنه وشاید از هر 10 تا عکس 3 تاش یه عیب و ایراد های ریزی داشته باشه ولی شارپنس سوژه اصلی واقعا خوبه. عکاسی تو حالت شب رضایت بخشه، خیلی خوب نیست اما میتونید توی شب هم با حالت شب عکسای خوبی ثبت کنید. این از سنسور اصلیش که من در کل ازش راضی بودم.یه سنسور 12 مگاپیکسلی Ultra Wide داره که نسبت به سری قبل خودش یعنی ام31 بهتر شده اما عکسای الترا واید چندان تعریفی نیست و چنگی به دل نمیزنه. این گوشی یه سنسور 5 مگاپیکسلی Macro هم داره که خیلی تعریفی نیست و فوکوسش ثابته و خیلی نمیشه به سوژه نزدیک شد.شرایط نوری باید خیلی خوب باشه که بتونید باهاش عکسای خوبی ثبت کنید.این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4k با 60 فریم بر ثانیه داره که عملکرد فیلمبرداریش واقعا خوبه. روشنایی، استابلایزر واقعا قابل قبوله و میشه فیلمای خوبی باهاش ثبت کرد. 

  • دوربین سلفی 

تو بخش دوربین سلفی یه سنسور 32 مگاپیکسلی تو پانچ هول قرار گرفته ام31 اس با این دوربین سلفی میتونه عکسای خوبی ثبت کنه و شارپنس و داینامیک رنج خوبه اما جزئیات خیلی خوب نیست اما تو این بازه قیمتی عکسای خوبی ثبت میکنه. 

سخت افزار و پردازنده Galaxy M31s

پردازنده اگزینوس 9611 (Exynos 9611) گلکسی Galaxy M31s خیلی معمولیه. هم زود داغ میشه هم بعد از مثلا یک ساعت بازی کردن افت فریم پیدا میکنه و یک مقدار پایداریشو از دست میده. تو محیط کار کردن مشکلی وجود نداره و همه چی رو خوب و روون اجرا میکنه اما تو بازی های خیلی سنگین خیلی نمیتونه تو High بدون لگ و باگ بازی رو اجرا کنه اما کلا خیلی لگ و باگ آنچنانی نداره. در مجموع سامسونگ میتونست تو بخش پردازشی این گوشی خیلی بهتر عمل کنه اما باید رنج قیمتی این گوشی هم در نظر بگیریم و نمیتونیم بگیم که باید همه چیز کامل و بدون نقص باشه! پردازنده Galaxy M31s

 نرم افزار و رابط کاربری Galaxy M31s

تو این بخش از بررسی گلکسی Galaxy M31s میرسیم به بخش نرم افزار و رابط کاربری و جایی  این گوشی One UI 2.5 داره که اخرین رابط کاربری گوشی های سامسونگه که تو گوشی های میان ردش هست، اندروید هم که 10 و احتمالا اندروید 11 هم بگیره. در مجموع سیستم عامل و رابط کاربری این گوشی لگ و باگ خاصی نداشت.

 عملکرد اسپیکر  Galaxy M31s

صداش مونو و عملکرد اسپیکرش واقعا خوبه. بلندی خوب، کیفیت قابل قبول و رضایت بخشی داره. تفکیک صداها توش خیلی خوبه اما خیلی خفن نیست اما قابل قبوله. 

جمع بندی

در مجموع سامسونگ تو گوشی Galaxy M31 عمل کرد بدی نداشته و تو بخش طراحی طبق معمول عمل کرده، بخش نمایشگر هم که واقعا در حد و اندازه خودش و رنج قیمتی خودش خوبه، از نظر باتری هم که میتونیم بگیم یکی از بهترین باتری ها تو این رنج قیمتیه، تو دوربین هم معمولی عمل کرده و تو بخش پردازنده میتونیم بگیم اونقدر که باید نتونسته رضایت بخش باشه کلا اگه از گوشی استفاده های سبک و معمولی میکنید این گوشی میتونه انتخاب خوبی باشه ولی اگه استفاده های سنگین دارید بد نیست یکم بیشتر فکر کنید و یه نگاهی به رقیب های هم قیمت شیائومی این گوشی بندازید!

نقاط قوت
عملکرد قوی باتری و شارژدهی
نمایشگر قابل قبول
نقاط ضعف
طراحی و کیفیت ساخت معمولی
دوربین کاملا معمولی
پردازنده نسبتا ضعیف
نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۱۱ بهمن, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 35
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nimapvp

اینم شانس مایهع

۱۷ خرداد ۱۴۰۲
abasi6658

نسبت به A31 توی چندمورد ارتقا داشته اما اونقدری نیست که ترغیب کننده باشه

۲۹ آذر ۱۴۰۱
MAHDI13

اینم شانس مایه

۲۹ تیر ۱۴۰۱
رنگین کمانی ها

اینم شاتس مایه

۲۵ تیر ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

گوشی ضعیفیه 👎🏻

۲۰ بهمن ۱۴۰۰
ali_0098

توی قسمت باتری فوق العاده عمل کرده واقعا باطری این گوش عالیه اما طراحی ضعیفی داره

۰۹ بهمن ۱۴۰۰
ali_0098

سلاموبچه ها یکی میشه بگه الان از کجا میشه این گوشی رو تهییه کنم من کل بازار رو گشتم ولی اینو پیدا نکردم

۰۹ بهمن ۱۴۰۰
    Godarzi

    همون m31 هست تقریبا

    ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
iman

👌🏻

۰۱ دی ۱۴۰۰
godrati

👏🏻👏🏻👏🏻👌🏻

۲۲ آذر ۱۴۰۰
godrati

مث همیشه محشر بود

۲۲ آذر ۱۴۰۰
godrati

عالی

۲۲ آذر ۱۴۰۰