ممنوعیت و محدودیت واردات گوشی های شیائومی

محدودیت واردات بعضی از گوشی های شیائومی

سلام! احتمالا شما هم این خبر رو شنیدید که قراره از این به بعد بعضی از گوشی های پرفروش شیائومی وارد بازار ایران نشه! حالا چرا قراره این اتفاق بیفته؟ بعضی از گوشی های شیائومی و یا احتمالا در آینده تمام گوشی های شیائومی، از تلفن های ضروری در ایران پشتیبانی نمی کنن. تلفن های مثل پلیس، اورژانس و تمام خدماتی که برای خودشون تلفن های سه رقمی دارن. به طور مثال اگر شما 110 رو شماره گیری کنید با شماره 112 تماس گرفته میشه.شاید براتون سوال پیش بیاد که کدوم گوشی های شیائومی ممنوعیت ورود به ایران رو دارن؟ البته به جز برند شیائومی، برند هایی مثل نوکیا و ریل می هم توی این طرح دچار محدودیت واردات میشن. گوشی هایی مثل:

 

Xiaomi Realmi Nokia
REDMI NOTE 10 Realme 7i Nokia 5.4
REDMI 9C Realme 7 Nokia 3.4
REDMI 9 AT Realme 6 Pro Nokia C20
POCO X3 Realme 8 Pro ————
Redmi Note 7 Realme 7 Pro ————
Redmi Note 7 Pro Realme C21  ————
Redmi Note 9 Pro ———— ————
Redmi 7 A ———— ————
Mi 11 Lite ———— ————
POCOX3 NFC ———— ————

احتمالا بعد از شنیدن این خبر کلی سوال براتون پیش اومده که مثلا اگر این ممنوعیت ها اعمال بشه چه اتفاقی برای بازار موبایل میفته؟ آیا راهکاری وجود داره که ااین محدودیت ها اعمال نشه؟ و کلی سوال دیگه که قصد داریم توی این مطلب به تمام حواشی این خبر بپردازیم. اگر قصد خرید گوشی شیائومی دارید یا در حال حاضر شیائومی دارید و نگران هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

تاثیر ممنوعیت واردات گوشی های شیائومی روی بازار

اگر همچین طرح و قانونی اجرایی بشه چه اتفاقی برای بازار موبایل و قیمت ها میفته؟ سیستم وارد کننده های گوشی به این شکله که میان و گوشی های پرفروش و رند هر برندی رو وارد میکنن و کنار این گوشی های پرفروش، مابقی گوشی های اون برند رو هم وارد میکنند. شما فرض کن وارد کننده گوشی های شیائومی نتونه گوشی های پرفروش این برند رو وارد کنه در نتیجه مابقی گوشی های شیائومی رو هم وارد نمیکنه! حالا اتفاقی که میوفته گوشی شیائومی توی بازار ایران کم میشه و قیمت گوشی های شیائومی یه هویی چند برابر میشه.زمانی که گوشی های شیائومی وارد بازار نشن، مصرف کننده های بازار ایران میرن سمت گوشی های سامسونگ. از طرفی وارد کننده ای که تا دیروز گوشی های شیائومی وارد می کرده به دلیل تقاضا و وضعیت بازار میره به سمت وارد کردن گوشی های سامسونگ. همین باعث میشه که از یه طرف تقاضای خرید گوشی های سامسونگ توی بازار بالا میره و از ظرفی هم وارد کننده های جدید وارد بازار گوشی های سامسونگ میشن و همین باعث میشه که بازار بهم بریزه!

چیکار میشه کرد که این اتفاق توی بازار موبایل نیافته؟

متاسفانه همیشه به جای حل مسئله، صورت مسئله رو پاک میکنن! حالا واقعا میشه کاری کرد که با همین شرایط بتونیم گوشی های شیائومی رو وارد بازار کنیم؟ باید گفت بله میشه، برای اینکار دوتا راه حل وجود داره:

راه حل اول:

وارد کننده های گوشی های شیائومی میتونن روی جعبه گوشی برچسب بزنن و اطلاع رسانی کنن که فلان مدل شیائومی این قابلیت رو نداره و برای اینکه شما بتونید به شماره های اضطراری دسترسی پیدا کنید، فقط کافیه قبل از شماره اضطراری، مثبت (+) رو شماره گیری کنید. با این حرکت هم خریدار میدونه که گوشی مورد نظرش همچین عیبی داره و راه حل رفع این عیب هم اطلاع رسانی میشه!

راه حل دوم:

سامانه همتا یتونه موقع فعال سازی گوشی هایی که توی لیست ممنوعیت واردات هستن، به کاربر اطلاع بده که این گوشی همچین عیبی رو داره و برای استفاده دستورالعمل بالا رو براش ارسال کنه!در نتیجه هم وارد کننده و هم سیستم همتا میتونن با این دوتا راه حل کاری کنن که واردات گوشی های شیائومی دچار ممنوعیت نشه و به راحتی وارد بازار ایران بشه. با این اتفاق احتمال افزایش قیمت و بهم ریختگی بازار به شدت پایین میاد. البته این دوتا راه حل فقط میتونن مثل مسکن عمل کنن و بهترین راه حل برای این مشکل مذاکره کردن با مسئولان شیائومی و درخواست رفع این محدودیت ها هستش که احتمالا با آپدیت های نرم افزاری میشه به راحتی این مشکل رو برطرف کرد.

جمع بندی

با تمام این توضیحات دو نوع خریدار توی بازار به وجود میاد. دسته اول کسایی هستن که میدونن گوشی مورد نظرشون محدودیت داره و راه حلش هم همین هایی بود که بهش اشاره کردیم و اون گوشی رو میخرن. دسته دوم کسایی هستن که وقتی متوجه این محدودیت ها میشن کلا بیخیال گوشی های شیائومی میشن و میرن سراغ برند های دیگه. در نتیجه هر جوری به موضوع نگاه کنیم، این قانون که قراره واردات گوشی های شیائومی رو ممنوع کنه به شدت غیر منطقیه و باعث میشه هم وارد کننده و هم خریدار توی این وضعیت مالی ضرر کنن! ممنو که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۶ مرداد, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 131
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Alireza84

خوشبختانه مشکل حل شده

۲۲ خرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
iman

خوب

۱۱ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mahan.2009

خداروشکر که الان حل شده

۲۷ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mahan.2009

شانس آوردم چون احتمالاً گرون شد

۲۷ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mahan.2009

من پوکو x3nfc گرفتم اومدم خونه بازش کنم دیدم تو گوگل نوشته اینطوریه 😐😐

۲۷ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mahan.2009

چند. تا گوشی هست

۲۷ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mahan.2009

عالی خسته نباشی 🌹❤️❤️❤️🌹

۲۷ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
AliNajafiJahani

شیائومی نباشه سامسونگ هست

۲۲ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari44

مشتی هستی ❤️

۱۴ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
mjasghari80

ای برار 🥰💖

۱۴ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
_IRShadow80_

نبابا چی میگی !!!🤔

۱۴ دی ۱۴۰۰
comment-user-img
poyan

خداحافظ

۲۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
poyan

عالی ممنون که گفتین

۲۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
poyan

100

۲۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
poyan

خیلی خیلی خیلی ممنون عالی

۲۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
poyan

سلام

۲۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
armind2

ما کلا تو ممنوعیتیم

۱۴ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
amiralaee

good

۰۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
amiralaee

niceee👌

۰۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
armansf2004

بسیار خوب

۳۰ آبان ۱۴۰۰